Az Európai Autóklub (ACE) szakemberei szerint ilyenkor növelni kell a követési távolságot. Szerintük a szokásoshoz képest, még legalább három másodperces elõnyt kell adni az elõttünk haladónak. További tanács, hogy a ködlámpákat csak akkor kapcsolják be, ha a látási távolság kevesebb, mint ötven méter. Fõként a hátsó ködlámpával bánjanak csínján, ugyanis legalább harmincszor erõsebb, mint a normál lámpa, és jó látási viszonyoknál teljesen elvakíthatja a mögöttünk haladókat. Az ötven méteres látási távolság ugyanakkor a sebesség megválasztásánál is fontos szempont. Ilyen esetben ugyanis nem szabad(na) óránként 50 kilométeres sebességnél többel haladni.
Ködben igen nehéz a tájékozódás, ilyenkor az autósok segítségére leginkább az útszéli oszlopok lehetnek. A fõutakon és autópályákon ezek ötven méterenként helyezkednek el. Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy ködben sokkal nagyobb, illetve a lassabb haladás miatt, hosszabb ideig tartó koncentrációra van szükség. Amennyiben úgy érzi, hogy a fokozott figyelem miatt szemei égni kezdenek, figyelme lankad, mindenképpen iktasson be egy rövid pihenõt. A parkolókban is fokozottan kell figyelni, hiszen elõfordulhat, hogy gyalogosok sétálnak az autók körül.