Az Ibiza kínálatában nyugdíjba vonul a korábbi háromhengeres, 1,4-es TDI, helyét az új, 1,2 literes, közös nyomócsöves motor veszi át. Az új motor a három- és az ötajtós modellhez egyaránt elérhetõ lesz.
A 75 lóerõs dízelmotor nemcsak csendesebb, de takarékosabb is elõdjénél. Az elõzõ motor átlagfogyasztása 4,3 liter volt, míg az új 3,8 literrel is beéri száz kilométerenként. Ezzel párhuzamosan a CO2-kibocsátás is csökkent 114-rõl 99 g/km-re.
Ezzel azonban koránt sincs vége a spórolásnak, a SEAT közleményben tudatta, hogy még idén nyáron elkészül az Ibiza szupertakarékos, Ecomotive kivitele is, ami képes lesz 3,4 literes átlagfogyasztást produkálni.
Másik újdonság, hogy eltûnik a kínálatból az 1,6-os szívómotor. A Leon, Altea és Altea XL modellekben a helyét 1,2 literes, turbófeltöltõs egység veszi át, amelyhez hatfokozatú, manuális sebességváltó kapcsolódik.
A motor teljesítménye ugyanúgy 105 lóerõ, mint elõdjéé, ám maximális nyomatéka 175 Nm. Ezzel párhuzamosan viszont jelentõsen csökkent a jármûvek fogyasztása, a Leon esetében 7,2-rõl 5,7 literre, az Alteák pedig 7,3 liter helyett immár csak 5,9 liter gázolajat égetnek el vegyes ciklusban.