rss
  • Nem csak fikció! - Kóla hajtású autók

  • Share on Tumblr

    Merész ötletek nélkül nincs fejlõdés. Ha Rudolf Diesel nem önt annak idején mogyoróolajat a motorjába, ma csak pislognánk, ha valaki azt mondaná: PDTDI. Az EepyBird csapata nem volt rest, és megépítette saját alternatív hajtású autóját. Mivel õk a kóla és a Mentos Mozartjai, nem volt kérdés számukra, mi legyen a hajtóanyag.

    108 palack kétliteres kólát és 648 Mentos tablettát használtak fel a kísérlethez. A profin megépített jármû mintegy 67 métert tett meg ezzel a töltettel - a hatékonyságon van még mit javítani.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Kezdõ jogsi a fiataloknak?

    Évente akár kétszáz emberéletet lehetne megmenteni - és további 14 ezer sérülést elkerülni - azzal, ha drasztikusan korlátoznák a kezdõ vezetõk jogosítványának érvényességét, állítják kutatók.

  • Európában majd minden második autónak rosszul van beállítva a guminyomása

    Az ADAC, a németországi autóklub tanulmánya alapján kijelenthetõ, hogy Európa szerte majd minden második autós helytelen guminyomással közlekedik. Az autoblog.hu beszámolója szerint vannak akik egyáltalán nem fordítanak figyelmet autójuk ilyen téren való karbantartására, ellenõrzésére, míg vannak akik csak bizonyos idõközönként ellenõrzik, hogy megfelelõ-e a nyomás.

  • Az Audi A4 TDI e 4.6 litert fogyaszt százon

    Az Audi kifejlesztette az A4 kategóriájának legtakarékosabb dízelmotorját. A 2.0 literes TDI e erõforrás mindössze 4.6 litert fogyaszt százon, és károsanyag-kibocsátása is mindössze tíz grammal haladja meg egy második generációs Toyota Priusét.

    A rendkívül kedvezõ fogyasztás ellenére a motor 136 lóereje 9.5 másodperc alatt repíti az autót százra, és végsebessége is 210 km/óra fölött mozog.

  • A General Motors és a GAZ közösködik

    Amerikai és orosz kézre került az olasz VM Motori, amely elsõsorban motorok fejlesztésével és gyártásával foglalkozik.

    A General Motors és a Penske Corporation eddig is 50 százalékos tulajdonrésszel bírt az olasz manufaktúrában, ám az új kontraktus szerint a motorépítõ cég két új, 50-50 százalékos aránnyal bíró tulajdonosa a GM és a GAZ.

  • 2009-ben a Peugeot RCZ lett a legszebb autó

    A Peugeot RCZ-t választották 2009 legszebb autójának. A díjról nem zsûri, hanem a nagyközönség döntött.

    Az RCZ, a Peugeot elsõ "kis szériás" modellje kapta a 2009-es Év Legszebb Autója címet a 25. Nemzetközi Autófesztiválon, miután 62 országból több mint 65 ezren szavaztak rá az Interneten. A francia sportkupé a szavazatok 33 százalékát szerezte meg. A Peugeot immár negyedik alkalommal örülhet a díjnak.

  • Fehéroroszország elsõ Ferrarija

    Minszk - Fehéroroszország elsõ Ferrariját jegyezték be a napokban: a 2008-as gyártmányú luxusautó ára 173 ezer dollár, azaz csaknem 26 millió forint.

    Az országban egyébként nincs túl sok luxuskategóriájú gépkocsi - a fehérorosz közlekedési rendõrség adatai szerint mindössze két 2003-as gyártmányú Maybach limuzin, valamint négy Bentley található. Utóbbiak közül az egyik kilencéves, de akad egy 2005-ös, valamint két 2007-es gyártmányú modell is - olvasható a Lenta cím orosz nyelvû hírportálon.

  • A Ford-nak elég pénze van, nincs szüksége állami kölcsönre!

    Az amerikai Ford autógyárnak elég pénze van átalakítási programja finanszírozására, és nincs szüksége állami kölcsönre, mondta a Ford Motor Co. vezérigazgatója a hét végén az amerikai autókereskedõk szövetségének New Orleans-i értekezletén.

    A Ford fõ versenytársai, a General Motors és a Chrysler számára decemberben 17,4 milliárd dollár állami kölcsönt hagyott jóvá az elõzõ amerikai kormányzat. A Ford is kérte 9 milliárd dollárnyi hitellehetõség készenlétben tartását a kormánytól. Erre a kérésre Washingtonban még nem válaszoltak hivatalos formában, de a Ford nem is kért eddig konkrét kölcsönt.

  • Martin Tuchman-é az ötszázadik Tesla Roadster!

    A "félezredik" villanyos sportautót egy New Jerseyben élõ üzletember, Martin Tuchman rendelte meg.

    Jó kezekbe kerül a kabrió, hiszen az úriember egy ismert autógyûjtõ és számos régi darabja is van már.

  • Megvehetõ az internet-rádió az autókba!

    A Blaupunkt és a miRoamer sajtóközleménye szerint 2009-tõl már megvásárolható lesz az általuk autókba fejlesztett internet-rádió.

    A vásárlók a hagyományos AM/FM mellett a miRoamer által biztosított, interneten sugárzott temérdek állomás közül is választhatnak. A közlemény szerint a rendszer 2009-tõl már opcióként választható majd a nagy gyártók modelljeiben, ám hogy pontosan mely márkákról van szó, egyelõre homály fedi, mint ahogy a felszerelés árát is.

  • A Honda amerikai luxusmárkája bemutatta az új ACURA TL-t

    A Honda amerikai luxusmárkája bemutatta az új TL-t, egyetlen olyan személyautójának utódját, amelynek nincsen európai megfelelõje.

    A korábbi TL nem volt különösebben érdekes autó: úgy nézett ki, mint egy kissé felfújt európai Honda Accord. Az 5-ös BMW ellenfelének szánt típus utódja azonban levetkõzi elegáns, de kissé fantáziátlan arculatát, és olyan ruhát ölt, amelyrõl messzirõl felismerhetõ lesz.

  • Sebességi rekordot ért el az amerikai hiperszonikus repülõgép

    A hangsebesség hatszorosával új sebességi rekordot állított fel az X51A jelû, kísérleti stádiumban lévõ katonai repülõgép Dél-Kaliforniában.

  • Az intelligens autó jó irányba halad

    Dr. Gurmai Zita az Európai Parlament Közlekedési Bizottságának tagja üdvözli Viviane Reding az Európai Bizottság Telekommunikációs biztosának európai rádiófrekvenciáról szóló közleményét.

    Az "elsõ intelligens autóról" szóló parlamenti jelentésnek is köszönhetõen tovább gördült az intelligens autó projekt. Reding biztos asszony bejelentette, hogy európai frekvenciát biztosít a közlekedési kommunikációs rendszerek, az együttmûködõ kommunikációs hálózatok számára (30 Mhz-en, az 5.9 Gigahertz sávon (GHz).

  • Nem élet az élet gépkocsi nélkül

    London - Nem élet az élet a gépkocsi nélkül, legalábbis Nagy-Britanniában, ahol a lakosság négyötöde a magas benzinár ellenére sem tudja elképzelni, hogy lemondjon az autóról - derült ki egy közelmúltban végzett közvélemény-kutatásból.

  • 10 év garanciát ad a Saab az új kocsikra

    A helyzet fokozódik: az Alfa Romeo nemrég duplázta meg az autóira vállalt garanciát, így a minõség benyomását régen sugalló Saabnak is lépnie kellett. Most már 10 évig, vagy 200 000 kilométerig vállalt gyári garanciát is kaphatunk. A svéd autógyártó sem várt sokáig az Alfa bejelentése után: a kétéves alapgaranciához mostantól automatikusan hozzácsapja a tizenkét hónapos csatolt garanciát is.

  • Az Audi A4 és A5 is megkapta hétsebességes, duplakuplungos automata váltóját

    Immár az Audi A4 és A5 is megkapta a konszern új fejlesztésû, hétsebességes, duplakuplungos automata váltóját.

    Az új S-Tronic egyelõre egyetlen motorhoz, a kétliteres TFSI benzineshez rendelhetõ. Az új egységnek hála az autók százas gyorsulása javult, az A5-ösé 6,5-rõl 6,2 másodpercre, míg az A4-esé 6,6-ról 6.5 másodpercre, miközben a fogyasztás és az emisszió változatlan maradt.