A középkategóriás Ford és a prémiumkategóriás Lincoln közé pozícionált Mercury legfõbb problémája, hogy a fogyasztói vélemények szerint túlságosan hasonlít a Fordhoz; a Mercury-k csupán "optikai tuninggal" ellátott Fordnak tûnnek, ezért aztán a vevõk többsége végül a több ezer dollárral olcsóbb Ford modellek közül választ. A törzsközönség korösszetétele is a megszüntetés mellett szól; statisztikák szerint a Mercury vásárlói a legidõsebbek a piacon, átlagosan 55 évesek.
A nagy amerikai autógyárak közül a Ford az egyetlen, amely állami segítség nélkül vészelte át a tavalyi válságos évet. A társaság idén az elsõ negyedévben 2,1 milliárd dollár adózott nyereséget ért, míg egy évvel korábban 1,4 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el. A sikert fõként a viszonylag olcsó kisautók, például a Fiesta és a Focus modellek növekvõ népszerûsége, és a radikális szerkezetátalakítási program hozta meg. Az átalakítás részeként a cég egyebek között megvált európai luxusmárkáitól, a Land Rovertõl, a Jaguártól és a Volvótól.