2024.04.19. - Emma

2010-es motorok a Seat-tól

A spanyol márka bõvíti motorkínálatát, így a Seat Altea, Altea XL és Leon különösen gazdaságos Ecomotive verziója mellett az Exeo is új erõforrást kap.
A Volkswagen-csoport jármûveit ismerõk valószínûleg nem fognak meglepõdni a változásokon. A Seat Ibiza megkapta az 1,2 literes dízelmotort, amellyel a többek között start-stop rendszerrel szerelt Ecomotive verzió csupán 3,4 liter gázolajat éget el 100 kilométeren, miközben mindössze 8,9 kilogramm széndioxidot ereget a levegõbe. A 75 lóerõs TDI mindhárom modellhez, azaz a három-, és ötajtóshoz, valamint a kombihoz is kapható lesz, a különösen gazdaságos kivitelben 4,4 és 4,7 millió forint közötti áron.

A 2011-es modellév az Altea modellcsalád és a Leon számára is hoz újdonságot a benzines, 1,2 literes turbómotor képében, amely 105 lóerõvel ruházza fel õket, miközben Ecomotive kivitelben csupán 5,4 litert fogyasztanak 100 kilométeren. Az áruk pedig egészen kedvezõnek mondható: a hagyományos Altea 4,4 milliót kóstál, míg az XL verzióért már 4,9 millió esedékes, miközben a Leon esetében minimum 4,57 milliót kell a kasszánál hagyni – alig 150 ezerrel kevesebbet, mint a 125 lóerõs 1.4 TSI-ért.

A csúcsmodell, az elõzõ generációs Audi A4-tõl származó Exeo sem marad újdonság nélkül: itt az erõsebb csúcserõforrás megjelenése hozza a változást: a kétliteres turbómotor – csakúgy mint konszerntársaiban – immár itt is 211 lóerõt teljesít, 244 km/h-s végsebességgel ruházva fel a középkategóriás szedán. Emellett a 0-100-as sprint is javul 2 tizedet, vagyis ügyes kapcsolgatással már 7,1 másodperc alatt elérhetjük a három számjegyû tempót. Az átlagfogyasztás kedvezõnek mondható 7,3 liter lesz (ez négy deciliteres javulást jelent).