"Öt-tíz százalékkal kevesebb hagyományos üzemanyag egy-egy tankolásnál már markáns különbségnek számít" - hangsúlyozta Martin Tangney, az egyetem bioüzemanyagokkal foglalkozó kutatóközpontjának vezetõje.
A whiskyfõzés során mindkét fajta melléktermékbõl óriási mennyiség keletkezik Skóciában, így Tangney szerint az új üzemanyag elterjedése esetén a whiskyfõzõ üzemek jelentõs pluszbevételre számíthatnak.
Ezzel szemben kétéves kutatása átszámítva mindössze 88 millió forintba került.
A kutatás vezetõje szerint az új eljárás környezetvédelmi szempontból is igen elõnyös, hiszen olyan biomasszát használ fel, amelyet már elõállítottak.
Egyetértett ezzel Richard Dixon, a Természetvédelmi Világalap (WWF) skóciai szervezetének igazgatója is, aki hangsúlyozta: szemben más bioüzemanyagokkal, ez az anyag anélkül állítható elõ, hogy "masszív környezeti károsodást okozna az erdõkben és az élõvilágban". "A whisky-meghajtású autók segíthetnek Skóciának elkerülni az erdõpusztító bioüzemanyagok igénybe vételét" - fogalmazott.