A Lamborghini fejlesztõcsapata állítólag az alapoktól tervezte újra a klasszikus V12-est, de az alapvetõ felépítés maradt a régi. Megtartották a 60 fokos szöget a két hengersor között – végülis így érhetõ el a tökéletesen egyenletes járás – és maradt a 6,5 literes hengerûrtartalom is, viszont minden mást átalakítottak.
Az új motorhoz új szekvenciális váltó is társul, de ez sem dupla kuplungos, ahogy manapság divatos. A Lamborghini és a Graziano szakemberei inkább egy klasszikus versenyváltót automatizáltak. A hétsebességes szerkezet mindössze 70 kilogrammos, és öt századmásodperc alatt kapcsol egyik fokozatból a másikba. A szerkezetnek háromféle üzemmódja van: Stradába kapcsolva automataként is használható, Sport programban már kézzel kell váltani, míg a Corsa módban a beépített rajtprogram is aktivizálódik.
A motor és a váltó persze csak egy a lényeges alkatrészek közül, de azt jelzi, hogy a Murcielago utódja lényegében készen van, csak a bemutató és a gyártás beindítása van hátra – és mindkét esemény bekövetkezik hónapokon belül.