A 2,5 éves fejlesztés során nyolcmillió fontot költöttek el a buszokra. Ezért a pénzért a tervek és a most bemutatott 1:1 arányú makett mellett öt prototípus is készül. A jármû a könnyû felépítésének és modern hajtásláncának köszönhetõen 15 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint a jelenlegi hibrid buszok és 40 százalékkal hatékonyabb, mint a hagyományos emeletes buszok.
A hivatalosan Routemaster néven futó járgányon 87 utasnak jut hely. A felsõ szinten 40, alul 22 ülõhely található és további 25 állóhely is van. Hamarosan megkezdik a jármûvek valódi tesztelését utazóközönséggel is, azért, hogy megbizonyosodjanak arról is, a kapaszkodók jó helyre kerültek-e. Nemcsak a színe emlékeztet a klasszikus jármûre, de a hátsó nyitott felszállóhely is megmaradt.

