A BMW bemutatta az X1 számára készített M-csomagot, mely nem csak új külsõ-belsõ elemeket, hanem áthangolt futómûvet is tartalmaz. Az optikai tuning részei jól látszanak, az M Aerodynamics Package-hez tartozó küszöbtoldatok és lökhárítók egész elfogadhatóan agresszív külsõt kölöcsnöznek a legkisebb X-nek. A beltérben leginkább az alcantara-szövet kombinációjú kárpit és a klasszikusnak mondható, húsos-bõrös M-kormány a feltûnõ.
Bár kétségtelen, hogy egy alap 18d-esetében kicsit tán többet mutat, mint valójában tud, azonban ne feledjük el, hogy ebben a modellben debütál a BMW vadonatúj, kétliteres, négyhengeres turbómotorja, amely a donwsizing jegyében lassan leváltja a díjakkal övezett, csodálatos, soros hathengeres szívómotort.
Az N20 kódjelû új motor 245 lóerõs, kettõs megfúvású turbófeltöltõt, deirekbefecskendezést és természetesen VALVETRONIC szelepvezérlést kapott. Gyengének persze nem gyenge: 245 lóerõt ad le 5000-es fordulatszámon és 350 Newtonmétert már 1250-es fordulatszámtól. Az általa ebben a típusban leváltott háromliteres sorhatos 258 lóerõt és 310 Newtonmétert tudott. (És persze olyan hangot, amit egy négyhengeres soha.)
Hatsebességes kéziváltóval 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 240 km/óra. A kombinált, 7,9 literes fogyasztást persze érdemes fenntartásokkal kezelni, mindenesetre bizonyosan alacsonyabb lesz, mint a régi hathengeres esetében.