2024.11.21. - Olivér

Aktív biztosnági rendszerek a 2011-es Ford Focusokban

A 2011-es Focus a Ford elsõ modellje, amelyben jelen van a Kis sebességû biztonsági rendszer. Az innovatív Kis sebességû biztonsági rendszer városi forgalomban csökkenti a koccanások esélyét – elsõ ízben rendelhetõ meg egy Fordban.

Aktív biztonsági rendszerek széles kínálata, például különleges fék-, és kipörgésgátló rendszerek. Modern technológiák segítenek a vezetõnek megtartani a biztonságos irányítást és elkerülni az ütközés veszélyét.
A Ford új, globális C kategóriás platformjának bevezetése lehetõvé tette a legmodernebb biztonsági technológiák alkalmazását, s a vadonatúj Focus kimagasló szintû aktív és passzív biztonsággal óvja utasait.

A különleges fék-, és kipörgésgátló rendszerek széles kínálata mellett a Focus Európában, saját kategóriájában a Kis sebességû biztonsági rendszerrel emeli új szintre az aktív biztonságot.

Az elsõ Ford, amelyben kapható a Kis sebességû biztonsági rendszer
A vadonatúj Focus a Ford elsõ modellje, amelyben jelen van a Kis sebességû biztonsági rendszer. E rendszer szerepe, hogy segít az autósnak elkerülni a nagyvárosi forgalomban gyakori koccanásos baleseteket.

A Kis sebességû biztonsági rendszer kamerával és a belsõ visszapillantó tükör mellé telepített infravörös lézerrel észleli az autó elõtti akadályokat. A rendszer folyamatosan (másodpercenként százszor) figyeli az elõzõ autótól mért távolságot, illetve a közeledés sebességét, majd meghatározza az ütközés kockázatát.

Ha például a Focus elõtt haladó kocsi hirtelen fékez, és a rendszer úgy érzékeli, hogy közeleg az ütközés, akkor élesíti a fékeket. Amennyiben a vezetõ nem reagál, a rendszer automatikusan aktiválja a fékeket, és elveszi a gázt.

A Kis sebességû biztonsági rendszer 30 km/óra alatti sebességnél aktív. Amennyiben a két jármû közötti relatív sebességkülönbség nem haladja meg a 15 km/órát, a rendszer segít a vezetõnek elkerülni az ütközést. Amikor a sebességkülönbség 15 és 30 km/óra között van, akkor a rendszer célja, hogy az ütközés elõtt a lehetõ legjobban mérsékelje a sebességet.

A kis sebességû koccanások nagyon gyakoriak, s különösen sokszor történnek meg zsúfolt keresztezõdésben, körforgalomban vagy dugóban az autópályán, amikor a kocsisorok araszolnak,” mondta Helmut Reder, a Ford Európa Focusért felelõs fõmérnöke. “A Kis sebességû biztonsági rendszer nagyon hatékony eszköz ennek elkerülésére, illetve a drágán javítható ütközések erejének csökkentésére.”

Aktív biztonsági technológiák átfogó kínálata
A vadonatúj Ford Focusban az aktív biztonsági technológiák széles skálája található meg, amelyek segítenek az autóvezetõnek, hogy megtartsa a biztonságos irányítást, és elkerülje az ütközés veszélyét.

A különleges elektronikus stabilitásprogram (ESP) sok aktív biztonsági rendszer szíve, és intelligens vezérlésének köszönhetõen felügyeli a jármû haladását, illetve szükség esetén hatékonyan – és sokszor észrevétlenül – avatkozik közbe. A rendszer részei:

- Blokkolásgátló fékrendszer (ABS), Elektronikus fékerõelosztó (EBD) és Ívmeneti fékvezérlés (CBC)
- Vészfékasszisztens (EBA), Elektronikusan megnövelt féknyomás (EBP) és Vészfékezésre figyelmeztetõ jelzés
- Kipörgésgátló (TCS), amely tartalmazza a Motor kipörgésgátlót (ETCS) és a Fékdifferenciált (BLD)
- Hidraulikus féknyomás-növelés a hátsó tengelyen (HRB)
- Motor kúszónyomaték-szabályozás (EDC)
- Nyomatéki vektor szabályozás (TVC)
- Hegymeneti elindulássegítõ
- Utánfutó vezérlés

A funkciók némelyike, például a Nyomatéki vektor szabályozás, a Hegymeneti elindulássegítõ és az Utánfutó szabályozás elsõ ízben rendelhetõ meg a Focushoz.