A BMW egyébként egyelõre két i modellt ígér, az eddig Megacity néven ismert i3-ast és az i8 sportkocsit. Mindkettõbe elektromos hajtás kerül, valamilyen kis fogyasztású és károsanyag-kibocsátású range-extenderrel, azaz szénhidrogént égetõ motorral, amely csak az akkumulátorok utántöltésére, és ezzel a hatótáv növelésére szolgál. A két jármû 2013 körül kerülhet gyártásba, várhatóan méregdrágán, és eleinte inkább demonstráció-jelleggel, mint piacképes termékként. Ezekkel a modellekkel ugyanis megmutathatja a BMW, hogy politikailag korrekt autógyártó, amely törõdik a fenntartható közlekedés kialakításának gondolatával. Azt azonban nehezen tudjuk elképzelni, hogy ezek a gépek megérnék az árukat, legalábbis a 3000 Ft/l-es benzináron innen.
A gyártó egyébként elég komolyan belemerült az i modellek fejlesztésébe: eddig mintegy 400 millió eurót fektetett a gyártás megszervezésébe, és alapított egy kockázatitõke-társaságot is New Yorkban, BMW i Ventures néven, további 100 millióból, amely elsõsorban különbözõ, az i modellekhez legfeljebb lazán, vagy egyáltalán nem kötõdõ fejlesztési programokat pénzel majd, amilyen a MyCity mobiltelefon-alkalmazás. Ez az aktuális közlekedési és parkolási helyzetrõl nyújt információkat, és azon felül, hogy az i BMW-kben alaphelyzetben benne lesz, máshogy nem kapcsolódik a németek villanyautóihoz: minden okostelefon-tulajdonos autós számára elérhetõ lesz. /totalcar.hu/