A rendszer több, jelenleg is használt biztonsági extrát, adaptív tempomatot és sávtartó asszisztenst egyesít magában. Bekapcsolása után a TAP képes az autópályán beavatkozás nélkül elvezetni az autót, de a sofõr vészhelyzetben felülbírálhatja az elektronikát.
Fejlesztés alatt a TAP - robotpilóta üzemmod az autóban
Félautomata üzemmódban is képesek lesznek közlekedni a Volkswagen jövõbeli modelljei. A vezetés biztonságát segítõ rendszer emberi felügyeletet igényel, beavatkozni viszont csak szükség esetén kell.
A német gyártó Temporary Auto Pilot (TAP) néven fejleszti a kísérleti stádiumban lévõ rendszert. Bizonyos feltételek teljesülése esetén akár 130 km/órás tempóval is képesek lesznek félautomata üzemmódban közlekedni a TAP-pal felszerelt autók.
A rendszer több, jelenleg is használt biztonsági extrát, adaptív tempomatot és sávtartó asszisztenst egyesít magában. Bekapcsolása után a TAP képes az autópályán beavatkozás nélkül elvezetni az autót, de a sofõr vészhelyzetben felülbírálhatja az elektronikát.
A rendszer több, jelenleg is használt biztonsági extrát, adaptív tempomatot és sávtartó asszisztenst egyesít magában. Bekapcsolása után a TAP képes az autópályán beavatkozás nélkül elvezetni az autót, de a sofõr vészhelyzetben felülbírálhatja az elektronikát.