rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Behajthatnak a mélygarázsba az LPG-s autók is

  • Share on Tumblr

    A 2011 októberében megjelent országos tûzvédelmi szabályzatnak köszönhetõen most már nem tilos gázüzemû autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerûsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltõ fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel. Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit.

    A 2011 október 6-ától életbe lépõ 28/2011 BM rendelet az országos tûzvédelmi szabályzatról úgy rendelkezik, hogy a „töltõállomáson megengedett a vonatkozó mûszaki követelményeknek megfelelõen kialakított többfunkciós, éghetõ folyadékot és LPG-t vagy CNG-t együttesen kiszolgáló kútoszlop elhelyezése." Eszerint a gázt tankolóknak nem kell majd a töltõállomás egyéb, félreesõ részére állniuk, hogy feltöltsék autóikat.

    A másik kedvezõ döntés a 601. paragrafus értelmében, hogy a biztonsági szeleppel felszerelt jármûvekkel − és az utóbbi években beszerelt LPG szettek már ennek megfelelõek − október hatodikát követõen már nem lesz tilos mélygarázsokban parkolni.

    A régi szabályozás elavult volt, hiszen a gázüzemû autók kisebb veszélyt jelentenek akár a benzinüzemûeknél is, így mindkét új rendelkezés megfelel az európai trendnek és a mûszaki elõírásoknak − nyilatkozta a Prímagáz biztonságtechnikai vezetõje. Farkas József elmondta, a jogszabályok ilyen irányú változtatásáért már hosszú ideje lobbiztak, mert a korábbi, feleslegesen szigorú rendelkezések sok bosszúságot okoztak az LPG-vel közlekedõknek.

    Az autógázzal hajtott autók messze túlteljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi besorolásokat is. Gázzal hajtva például egy húszéves, katalizátor nélküli benzines autó is gond nélkül teljesíti a még be sem vezetett, euro5-ös környezetvédelmi normákat. Az LPG-vel kombinált hajtású autók széndioxid-kibocsátása 20, szénmonoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárd-részecske kibocsátás teljesen megszûnik.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Leáll a szentgotthárdi Opel gyár

    Októberben szüneteltetik a motorgyártást a GM szentgotthárdi gyárában- írja a Világgazdaság honlapján. Az autógyártás globális problémái már hazánkban is éreztetik hatásukat, ami már nem csak az újautó-eladásokban mutatkoznak meg, ugyanis jövõ hétfõtõl a General Motors Powertrain magyarországi üzemében is szüneteltetik a motorgyártást, közölte Légrádi Erika, a gyár szóvivõje.

  • 2010-es V12-es motor a Lamborghinitõl

    Tovább tökéletesítették a klasszikus koncepciót: a Murcielago utódjában már 700 lóerõt nyom a tizenkét henger.

    A Lamborghini fejlesztõcsapata állítólag az alapoktól tervezte újra a klasszikus V12-est, de az alapvetõ felépítés maradt a régi. Megtartották a 60 fokos szöget a két hengersor között – végülis így érhetõ el a tökéletesen egyenletes járás – és maradt a 6,5 literes hengerûrtartalom is, viszont minden mást átalakítottak.

  • Üzemanyagcellás traktor a New Holland-tól

    Az utóbbi években több márka is mutatott be hidrogénnel üzemelõ, üzemanyagcellás személyautót, kisteherautót, sõt már motort is, traktort azonban még senki nem alakított át "zölddé". A New Holland most megtette, és be is mutatta NH2 néven.

    Az üzemanyagcellák egy 106 lóerõs elektromos motort látnak el energiával, amely mind a négy keréken keresztül jut a talajra.

  • Újra drágul a benzin! Most nyolc forinttal!

    Amennyiben az üzemanyagok ezen az árszinten maradnak, újra eléri a benzinár a 300 forintot
    Oldal nyomtatása Szövegméret növelése Szövegméret csökkentése Oldal továbbküldése

    Nyolc forinttal drágul a benzin és hat forinttal a gázolaj ára csütörtöktõl - értesült piaci forrásokból a holtankoljak.hu. Ez azt jelenti, hogy benzint legolcsóbban 260,9 forintért tankolhatunk.

  • Drágulhat az autópálya-használat

    Az autópályadíjak emelésérõl tárgyal a közlekedési tárca. Több mint tíz százalékkal emelnék meg az autópályák használatáért fizetendõ összeget.

  • Automatikus fékezõ rendszer a Subaruba is - képpel

    2010 áprilisára a Subaru is csatlakozott azon autómárkák közé, akik automatikus fékezõ rendszert kínálnak egyes modelljeikhez. Az autót akadályozó tárgyakat felül, a belsõ tükör két oldalán elhelyezett kamerák hivatottak észrevenni, amelyek elõször hangjelzéssel figyelmeztetik az autó sofõrjét a veszélyre, majd ha ezt sem követi reakció a rendszer lefékezi az autót.

  • Hangosabb hibridautókat követelnek az amerikai törvényhozók

    Az Egyesült Államokban törvényileg köteleznék a hibridautók gyártóit, hogy tegyék hangosabbá jármûveiket.

  • Mit tudnak az Audi motorok?

    Az Audinál az ügyfelek igénye a legfontosabb, így a márka folyamatosan azon dolgozik, hogy fejlesztéseivel, megnövelt kínálatával megkönnyítse a vásárlók döntéseit. Az Audi gyorsan reagált az ügyfelek elvárásaira és tovább bõvítette nagy sikerû A4, A5, A6 és Q5 sorozatainak kínálatát.

    Megjelentek a 163 LE teljesítményû 2.0 TDI motorok, mely alternatív megoldásként szolgálnak a 170 lóerõs motorok mellett. Az új motorok kedvezõbb adókategóriába esnek. A 120 kW (163 LE) teljesítményû 2.0 TDI modellek ára megegyezik a 170 lóerõs változattal.

  • 2011-tõl kötelezõ az ESP az autógyártóknak!

    Az Európai Parlament legfrissebb, jármûvekkel kapcsolatos döntése alapján 2011 novemberétõl minden, az EU-ban újonnan forgalomba helyezett személy-és haszongépjármûnek rendelkeznie kell szériában elektromos menetstabilizáló rendszerrel.

    A döntés célja elsõdlegesen az volt, hogy egyre biztonságosabbak legyenek az autók, az ESP kötelezõvé tétele pedig kézenfekvõ lépés volt, hiszen segítségével tényleg rengeteg, kicsúszásból eredõ balesetet meg lehet elõzni. A menetstabilizáló program szériába kerülése miatt (fõleg a kisautók piacán) néhány százalékos drágulásra lehet majd számítani, ám ennyi áldozatot vélhetõen mindenkinek megér a tettrekész elektronika.

  • Kanada is segít a GM-nek és a Chryslernek!

    A kanadai kormány és Ontario tartomány 4 milliárd kanadai dollár (3,3 millió USA dollár) hitelt nyújt a területén is tevékenykedõ két cégnek, ebbõl 3 milliárdot a GM, 1 milliárdot a Chrysler kap

    Az Egyesült Államok után a hét végén Kanada is bejelentette, hogy segít a csõd által fenyegetett két amerikai autógyártó óriásnak, a General Motorsnak és a Chryslernek.

    A kanadai kormány és Ontario tartomány 4 milliárd kanadai dollár (3,3 millió USA dollár) hitelt nyújt a területén is tevékenykedõ két cégnek, ebbõl 3 milliárdot a GM, 1 milliárdot a Chrysler kap.

  • Nõi parkolóhelyeket alakítottak ki nõknek Horvátországban

    "Vevõink zöme nõ, mi csupán könnyíteni akartunk kicsit az életükön"

    Külön nõi parkolóhelyeket alakított ki egy bevásárlóközpont Horvátországban, amivel "mindennemû" felháborodást váltott ki: feldühítette a nõket, de a férfiakat is.

    A parkolóhelyek a szokásosnál szélesebbek, rózsaszín virágok díszítik aszfaltjukat és jelölik egyúttal, hogy nõké a hely és jobb a megvilágításuk. A nõk zöme azonban ahelyett, hogy örült volna, felháborodott, amiért a bevásárlóközpont "hülyébb" vezetõnek tartja õket a férfiaknál.

  • Kovács Tamás a General Motors Magyarország élén

    2009. január elsejétõl a 41 éves Kovács Tamás tölti be az értékesítési, marketing és szervízhálózati igazgatói pozíciót a General Motors Magyarország élén.

    Kovács Tamás a Budapesti Mûszaki Egyetem Villamosmérnöki Karán szerzett oklevelet, majd pedig Párizsban a Kopernikusz program keretében üzleti management posztgraduális képzésen vett részt.

  • Hivatalosan is megállapodtak a kecskeméti Mercedes-Benz gyárról

    Hivatalosan is megállapodott a Mercedes-Benz hazánkkal arról, hogy 800 millió eurós beruházással Kecskeméten építi fel új gyárát leendõ kompakt modelljei számára.

    Rainer Schmückle, a Mercedes-Benz személygépkocsi üzletágának ügyvezetõ igazgatója és Gyurcsány Ferenc miniszterelnök Bajnai Gordon fejlesztési és gazdasági miniszter, valamint Zombor Gábor kecskeméti polgármester jelenlétében írta alá azt a megállapodást, amelynek értelmében a német autógyár nálunk építi fel új üzemét.

  • Paradicsomi parkolás Moszkvában - egyelõre

    Moszkva - Paradicsomi parkolási állapotok köszöntenek a moszkvai autósokra szeptember 10-én: kevés kivétellel megszûnnek a fizetõ parkolóhelyek, legalábbis egyelõre, bár alighanem sajnos csak elvben.

  • Színezni kell a bontott alkatrészeket

    A javítás nélkül beépíthetõ bontott autó-alkatrészeket kék, míg a javítható vagy felújítható alkatrészeket piros színnel kell megjelölniük az autóbontóknak, és a számlán is fel kell tüntetniük a színjelzést – egyebek mellett ezt tartalmazza a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter rendelete, amely nemrég jelent meg Magyar Közlönyben.