rss
  • Behajthatnak a mélygarázsba az LPG-s autók is

  • Share on Tumblr

    A 2011 októberében megjelent országos tûzvédelmi szabályzatnak köszönhetõen most már nem tilos gázüzemû autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerûsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltõ fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel. Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit.

    A 2011 október 6-ától életbe lépõ 28/2011 BM rendelet az országos tûzvédelmi szabályzatról úgy rendelkezik, hogy a „töltõállomáson megengedett a vonatkozó mûszaki követelményeknek megfelelõen kialakított többfunkciós, éghetõ folyadékot és LPG-t vagy CNG-t együttesen kiszolgáló kútoszlop elhelyezése." Eszerint a gázt tankolóknak nem kell majd a töltõállomás egyéb, félreesõ részére állniuk, hogy feltöltsék autóikat.

    A másik kedvezõ döntés a 601. paragrafus értelmében, hogy a biztonsági szeleppel felszerelt jármûvekkel − és az utóbbi években beszerelt LPG szettek már ennek megfelelõek − október hatodikát követõen már nem lesz tilos mélygarázsokban parkolni.

    A régi szabályozás elavult volt, hiszen a gázüzemû autók kisebb veszélyt jelentenek akár a benzinüzemûeknél is, így mindkét új rendelkezés megfelel az európai trendnek és a mûszaki elõírásoknak − nyilatkozta a Prímagáz biztonságtechnikai vezetõje. Farkas József elmondta, a jogszabályok ilyen irányú változtatásáért már hosszú ideje lobbiztak, mert a korábbi, feleslegesen szigorú rendelkezések sok bosszúságot okoztak az LPG-vel közlekedõknek.

    Az autógázzal hajtott autók messze túlteljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi besorolásokat is. Gázzal hajtva például egy húszéves, katalizátor nélküli benzines autó is gond nélkül teljesíti a még be sem vezetett, euro5-ös környezetvédelmi normákat. Az LPG-vel kombinált hajtású autók széndioxid-kibocsátása 20, szénmonoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárd-részecske kibocsátás teljesen megszûnik.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Elbocsátások a Skodánál, kevés Fabia fogy!

    Németországban befellegzett a roncsprémiumnak, a német állam szeptembertõl már nem támogatja 2500 euróval azokat, akik újra cserélik használt autójukat.

    Számos más gyártó mellett a Skoda is pesszimistán tekint emiatt a jövõbe, saját számításaik szerint ugyanis ebben az évben legalább 76 000-rel dobta meg németországi eladásaikat a roncsprémium, így mostantól a hatalmas német piacon is jókora visszaesésekre számítanak.

  • Középmotort kap az Audi TT?

    Az Audi TT következõ generációjával kapcsolatban érdekes információk szivárogtak ki.

    A németek sportautója ugyanis állítólag középmotort kap, amivel viselkedése teljesen megváltozhat és vezethetõség terén a kategória élvonalába kerülhet.

    Igaz ugyan, hogy a jelenleg kapható Audi TT még csak két éve van a piacon és egyáltalán nem nevezhetõ koros modellnek, a hétvégén mégis nagyon érdekes információk láttak napvilágot.

  • A Fiat vezérigazgatója a Chryslernél?

    A General Motors után új vezérigazgató kerülhet a Chrysler élére is. A legkisebb detroiti autógyártó igen nehéz helyzetbe került részben az eladások csökkenése miatt, ráadásul a GM-hez hasonlóan a Chrysler is állami támogatásra szorult.

    Az amerikai elnök azonban a támogatásért komoly átszervezéseket és életképes üzleti tervet kér, így várhatóan a Chrysler élére is új vezetõ kerülhet.

  • Kelet felé terjeszkedik az Aston Martin

    Az Aston Martin a gazdasági válság ellenére komoly terjeszkedési tervet dolgozott ki. A britek a napokban új márkakereskedést nyitottak Zágrábban, ám a horvátországi kereskedést hamarosan egy csehországi bemutatóterem is követi, de idén Görögországban, Svédországban és Brazíliában is újabb Aston Martin kereskedések nyílnak.

  • Környezettudatos autósok - Itthon is egyre népszerûbb a bioüzemanyagok használata

    Az Európai Unió irányelvei szerint Magyarországon 2020-ra a megújuló energiaforrások részarányának el kell érnie a 13 százalékot. Ugyanekkorra a tagországok üzemanyag-felhasználása terén a megújuló erõforrások 20 százalékos részesedése a cél. Burkus Egon, a Genex Suzuki Bio Kupa fõszervezõje szerint Magyarország példamutató a bioüzemanyagok használatában.

  • Tizenöt és fél milliárd dollár veszteséget könyvelt el az amerikai General Motors

    A General Motors 15 és fél milliárd dolláros veszteséget termelt a második negyedben

    Tizenöt és fél milliárd dollár lett az amerikai General Motors (GM) jármûipari konszern idei második negyedévi vesztesége, bár ebbõl több mint 9 milliárd dollár egyszeri kiadások, egyebek között csaknem 20 ezer dolgozó végkielégítése miatt keletkezett. A vállalat árbevétele 38,2 milliárd dollárnyi volt a negyedévben, 8 és fél milliárd dollárral kevesebb, mint egy évvel elõtte.

  • Az Európai Unió szabályozná a gumiabroncsok zajos gördülését

    Komoly ellenállást váltott ki az Európai Unió egyik új szabálytervezete a gumiabroncs-gyártókból. Miszerint szabályoznák, hogy egy gumiabroncs mennyire lehet zajos gördülés közben, így is csökkentve a környezet zajterhelését.

    A gyártók szerint azonban erre csak úgy volna lehetõség, hogy közben rontanának a gumik tapadásán, ami végsõ soron az autók aktív biztonságát rontaná.

    Az ellentábor persze azt mondja, hogy a ma forgalmazott abroncsok mintegy fele már ma is teljesíti a tervezett határértékeket.

  • A Ferrari California várakozási ideje minimum 3 év!

    Az idei darabokat a jövõ évi 2500-2800-al együtt pillanatok alatt elkapkodták, sõt már a 2010-re 3000 darabosra felfuttatott gyártási kapacitást is elõre lefoglalták a türelmetlen vásárlók. Luca di Montezemolo, a márka elnöke ugyanakkor kijelentette, az elõre irányzott darabszámokat nem fogják emelni, és kiemelte, hogy a California-tulajdonosok 60%-ának még nem volt Ferrarija.

  • A Nissan Infiniti-ben Renault dízelmotor!

    A lehetõ legsikeresebb európai belépéshez komoly lépésre szánta el magát az Infiniti. A Nissan luxusmárkája ugyanis az öreg kontinens igényeihez igazodva dízelmotorral is kínálja majd modelljeit, hogy azok fel tudják venni a versenyt a német prémiummárkák modelljeivel is.

  • 3,1 milliótól megvásárolható a Kia Venga

    Februártól már hazánkban is megvásárolható a Kia kompakt egyterûje, a Venga. A magyar kéz által tervezett modell már besöpört egy dizájn díjat, és az ára sem riasztó.

    Elõször a Frankfurti Autószalonon találkozhattunk a Kia Vengával, amely a tervek szerint a koreai gyártó új sikermodellje lehet.A Cee'd három évvel ezelõtt hatalmas robbanást idézet elõ a gyártó népszerûségében, hasonló szerepkört szánnának a Vengának is.

  • Lézer tapogató a Volvo-ban

    A Volvo XC60 a SUV-kategória egyik megteremtõje volt

  • Magyarországon fogy a legkevesebb új autó

    Magyarország kivételével a régió összes piacának sikerült növelnie eladásait tavalyhoz képest. A régióban a Dacia Logan a legkedveltebb autó. A közép-kelet európai piacokon augusztusban tovább folytatódott a jelentõs növekedés - derül ki a JATO Dynamics, a világ vezetõ autóipari piackutató- és elemzõ cége havi jelentésébõl. 2006 azonos idõszakához képest 2007 elsõ félévében az újautó-eladások 13,4%-kal növekedtek, összesen 655 322 darabos eladást eredményezve. Magyarország kivételével a régió összes piacának sikerült növelnie eladásait tavalyhoz képest. A régióban a Dacia Logan a legkedveltebb autó.

  • Combosabb dízelmotorok a Renault-tól

    Új négyhengeres dCi motort fejlesztett ki a Renault a jól ismert kétliteres M9R kódra hallgató blokk alapján, amellyel a 2,5-ös és 3 literes négyhengereseket váltják ki. 1 és 2,7 liter közötti fogyasztás-csökkentést várnak az új motortól.

  • Sok tragédia oka a gyorshajtás!

    Európa más országaihoz hasonlóan Magyarországon is a sebességtúllépés a legfõbb baleseti ok, szerepe kiemelt a közúti tragédiában.

    A halálos kimenetelû baleseteknek évek óta kb. 40%-a vezethetõ vissza a gyorshajtásra.

  • A Mégane-ban is megjelent a Renault 1,4 literes turbómotorja

    Amint azt már korábban is sejteni lehetett, a Mégane-ban is megjelent a Renault 1,4 literes turbómotorja. A TCE motorcsalád legújabb tagja 130 lóerõt és 190 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a vezetõ számára, míg az erõforrás átlagfogyasztása 6,5 liter, szén-dioxid kibocsátása pedig 153 g/km.