rss
  • Behajthatnak a mélygarázsba az LPG-s autók is

  • Share on Tumblr

    A 2011 októberében megjelent országos tûzvédelmi szabályzatnak köszönhetõen most már nem tilos gázüzemû autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerûsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltõ fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel. Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit.

    A 2011 október 6-ától életbe lépõ 28/2011 BM rendelet az országos tûzvédelmi szabályzatról úgy rendelkezik, hogy a „töltõállomáson megengedett a vonatkozó mûszaki követelményeknek megfelelõen kialakított többfunkciós, éghetõ folyadékot és LPG-t vagy CNG-t együttesen kiszolgáló kútoszlop elhelyezése." Eszerint a gázt tankolóknak nem kell majd a töltõállomás egyéb, félreesõ részére állniuk, hogy feltöltsék autóikat.

    A másik kedvezõ döntés a 601. paragrafus értelmében, hogy a biztonsági szeleppel felszerelt jármûvekkel − és az utóbbi években beszerelt LPG szettek már ennek megfelelõek − október hatodikát követõen már nem lesz tilos mélygarázsokban parkolni.

    A régi szabályozás elavult volt, hiszen a gázüzemû autók kisebb veszélyt jelentenek akár a benzinüzemûeknél is, így mindkét új rendelkezés megfelel az európai trendnek és a mûszaki elõírásoknak − nyilatkozta a Prímagáz biztonságtechnikai vezetõje. Farkas József elmondta, a jogszabályok ilyen irányú változtatásáért már hosszú ideje lobbiztak, mert a korábbi, feleslegesen szigorú rendelkezések sok bosszúságot okoztak az LPG-vel közlekedõknek.

    Az autógázzal hajtott autók messze túlteljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi besorolásokat is. Gázzal hajtva például egy húszéves, katalizátor nélküli benzines autó is gond nélkül teljesíti a még be sem vezetett, euro5-ös környezetvédelmi normákat. Az LPG-vel kombinált hajtású autók széndioxid-kibocsátása 20, szénmonoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárd-részecske kibocsátás teljesen megszûnik.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Elnökváltás a Renaultnál

    Louis Schweitzer 17 éve vette át a francia autógyártó irányítását, és túlzás nélkül igazi birodalmat épített belõle.

    A 66 éves menedzser nevéhez fûzõdik a Renault privatizációja, a Nissan, a Volvo Group és a dél-koreai Samsung feletti irányítás megszerzése, illetve a Logan és a Sandero típusok kifejlesztéséhez vezetõ világautó-program beindítása - ezeknek a lépéseknek köszönhetõ, hogy a francia vállalatcsoport mára az iparág egyik nagyhatalmává vált.

  • Nyolc sebesség a Chryslerben is

    Az amerikai gyártó révén mindennapossá válhat a nyolc sebességi fokozat: Detroitban 300 millió dollárt szánnak az új automata meghonosítására.

  • 54 év után ugyanabban az autóban

    London - 54 év után autózhatott ugyanabban a kocsiban egy 80 éves brit nyugdíjas postás, amelyet azért adott el 1952-ben, hogy jegygyûrût vehessen kedvesének.

  • Volkswagen gyár lesz Észak-Amerikában

    A gazdasági válságra való tekintettel az amerikai és a japán márkák folyamatosan kénytelenek visszafogni termelésüket vagy bezárni gyáraikat, azonban a Volkswagen nem változtatott döntésén, így megépül a chattanooga-i üzem, amelyben 2011-ben indulhat a termelés.

  • A Nissan vezeték nélküli töltést tervez az elektromosautójához!

    A kizárólag elektromos hajtású autók legnagyobb problémájának sokan az akkumulátorok feltöltését és az ahhoz szükséges adaptert tartják.

    A japán márka ennek kiküszöbölésén dolgozik, tervezõasztalon lévõ rendszerében ugyanis az autók telepeit elektromágneses mezõ segítségével, vezeték nélkül töltenék fel.

  • Harminc éve nem volt ilyen gyenge az autóeladás Japánban

    Bár a legtöbb hír az amerikai újautó-eladások drámai visszaesésérõl szól, a legfejlettebb ázsiai régiók autópiacai is régóta nem látott zuhanást könyvelhetnek el. A japán gyártók hazai értékesítése egészen pontosan 27,3%-kal zsugorodott 2007 novemberéhez képest, a 215 783-as havi adat egy kb. 30 évvel ezelõtti eredménynek felel meg.

    Érdekes, hogy a szigetországban olyannyira kedvelt miniautók eladásai csupán 0,7%-kal csökkentek (153 101 darabra), ami jól jelzi, hogy a kis fogyasztású, olcsó autók felé irányult a piac érdeklõdése. Az egész japán piac egyébként az importautókkal együtt 18,2%-os esésben van a tavalyi év novemberéhez képest.

  • Magyarországon is lesz autócsere-program!

    A gazdasági tárca már javában dolgozik a javaslaton, miszerint vezessék be hazánkban is a néhány külföldi országban (mint például Németországban, Olaszországban és Szlovákiában) jól mûködõ autócsere-programot.

    A program azokat az autóvásárlókat érintheti majd, akik tíz évnél öregebb jármûvüket egy új, környezetbarát négykerekûre cserélnék.

  • Augusztusban indul a harmadik Kaukázus Rali – újra túlélõ túra a vadkeleten!

    9 ország, 7,000 kilométer, 17 nap – autós túlélõ túra hegyi utakon, egykori és jelenlegi háborús zónákon keresztül! 2010. augusztus 14-én harmadszor indul útnak a budapesti Memento Parkból a Kaukázus Rali.

    A 9 országon áthaladó futam olyan régiókat is érint, amelyeket a legtöbben csak a hírekbõl ismernek: végig vezet többek között Koszovón, a Grúz-Orosz határvidéken és Hegyi-Karabahon is.

  • "24 karátos" autó a teheráni utcán

    Teherán - Aranyozott autó döbbentette meg a zsúfolt teheráni utcák járókelõit. Az egymillió dollárra (219 millió Ft) értékelt iráni gyártmányú aranyozott Samand XL típusú jármûvet egy kaszpi-tengeri kikötõbe akarták szállítani, hogy eljusson orosz tulajdonosához, ám a szállító kamiont baleset érte Teheránban.

  • Ronccsá tört a tucatnyi felspécizett autócsoda

    Augusztus 5.-én rendezték meg Hatvanban a jubileumi, X. Európa - bajnoki Roncsderbyt.
    Legalább hetven jól felkészített, kiválóan felspécizett autócsoda vágott neki a különbözõ kategóriákban a versengésnek.Az autók ütötték - vágták egymást, a nézõk legnagyobb örömére. A lényeg, hogy minden futamban az a gyõztes, aki állva marad a kockás zászló belengetéséig.

  • Jason Statham reklámozza az Audi A6-ost!

    Miután az amerikai futball-bajnokság, az NFL tavalyi döntõjében az R8-at, idén az A6-os háromliteres, kompresszoros benzinessel felszerelt változatát népszerûsíti az Audi, ráadásul a reklámhoz sikerült szerzõdtetniük a Szállító-sorozatban sofõrt játszó színészt, Jason Stathamet.

    A hírek szerint a filmben a konkurencia is helyet kap majd, Statham pedig filmbéli karakteréhez illõen meglehetõsen sebesen vezet majd.

  • Sebességi rekordot ért el az amerikai hiperszonikus repülõgép

    A hangsebesség hatszorosával új sebességi rekordot állított fel az X51A jelû, kísérleti stádiumban lévõ katonai repülõgép Dél-Kaliforniában.

  • Fel akart vágni: bearanyozta az autóját

    Minél nagyobb a szegénység egy országban, annál inkább úgy érzik az ott lakók, hogy az álluxusnak is nagy feneket kell keríteni.

  • Toyota iQ-ból hibrid?

    Könnyen elképzelhetõ, hogy az iQ-ból is készít hibrid változatot a Toyota.

    A jövõre érkezõ miniautó legújabb változatában az egyliteres helyett csupán egy feleekkora lökettérfogatú benzinmotort kapna, az így kiesõ teljesítményt pótolná a villanymotor.

    A hibrid iQ akkumulátorait - a következõ generációs Priuséhoz hasonlóan - akár hálózatról is fel lehetne tölteni.

  • Ingyen benzin a moszkvai kisautók tulajdonosainak

    Moszkva - Õsztõl az orosz fõvárosban ingyen benzinnel kívánják jutalmazni azokat a gépkocsivezetõket, akik kisautót vásárolnak.

    Míg Európában a kiskocsik egyre népszerûbbek, a moszkvai gépjármûveknek csupán 3 százalékát teszik ki.