rss
  • Behajthatnak a mélygarázsba az LPG-s autók is

  • Share on Tumblr

    A 2011 októberében megjelent országos tûzvédelmi szabályzatnak köszönhetõen most már nem tilos gázüzemû autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerûsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltõ fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel. Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit.

    A 2011 október 6-ától életbe lépõ 28/2011 BM rendelet az országos tûzvédelmi szabályzatról úgy rendelkezik, hogy a „töltõállomáson megengedett a vonatkozó mûszaki követelményeknek megfelelõen kialakított többfunkciós, éghetõ folyadékot és LPG-t vagy CNG-t együttesen kiszolgáló kútoszlop elhelyezése." Eszerint a gázt tankolóknak nem kell majd a töltõállomás egyéb, félreesõ részére állniuk, hogy feltöltsék autóikat.

    A másik kedvezõ döntés a 601. paragrafus értelmében, hogy a biztonsági szeleppel felszerelt jármûvekkel − és az utóbbi években beszerelt LPG szettek már ennek megfelelõek − október hatodikát követõen már nem lesz tilos mélygarázsokban parkolni.

    A régi szabályozás elavult volt, hiszen a gázüzemû autók kisebb veszélyt jelentenek akár a benzinüzemûeknél is, így mindkét új rendelkezés megfelel az európai trendnek és a mûszaki elõírásoknak − nyilatkozta a Prímagáz biztonságtechnikai vezetõje. Farkas József elmondta, a jogszabályok ilyen irányú változtatásáért már hosszú ideje lobbiztak, mert a korábbi, feleslegesen szigorú rendelkezések sok bosszúságot okoztak az LPG-vel közlekedõknek.

    Az autógázzal hajtott autók messze túlteljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi besorolásokat is. Gázzal hajtva például egy húszéves, katalizátor nélküli benzines autó is gond nélkül teljesíti a még be sem vezetett, euro5-ös környezetvédelmi normákat. Az LPG-vel kombinált hajtású autók széndioxid-kibocsátása 20, szénmonoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárd-részecske kibocsátás teljesen megszûnik.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Tegyük biztonságosabbá a gyalogátkelõhelyeket!

    Megdöbbenéssel értesültem, hogy ismét a zebrán gázolt el egy idõs asszonyt és unokáját egy kisteherautó kedden délelõtt a Városligetben. Megdöbbenéssel értesültem, hogy ismét a zebrán gázolt el egy idõs asszonyt és unokáját egy kisteherautó kedden délelõtt a Városligetben.

  • Új 2010-es V6-os és V8-as technika a Mercedesnél - Nézzük mit is tudnak!

    Újonnan fejlesztett V6-os és V8-as motorjaival bizonyítja a Mercedes-Benz, hogy van még fejlesztési potenciál a belsõégésû hajtómûben – ez is lehet egy sajátos „zöld vonal”, nem csak az alternatív hajtás.

  • Jason Statham reklámozza az Audi A6-ost!

    Miután az amerikai futball-bajnokság, az NFL tavalyi döntõjében az R8-at, idén az A6-os háromliteres, kompresszoros benzinessel felszerelt változatát népszerûsíti az Audi, ráadásul a reklámhoz sikerült szerzõdtetniük a Szállító-sorozatban sofõrt játszó színészt, Jason Stathamet.

    A hírek szerint a filmben a konkurencia is helyet kap majd, Statham pedig filmbéli karakteréhez illõen meglehetõsen sebesen vezet majd.

  • Gyorshajtási bírságrekord Svájcban

    Gyorshajtási bírságból világcsúcsra számíthat egy svéd férfi: bõ 200 millió forintnyi összegre ítélhetik.

  • Az Aston Martin az egyik gyõztese az új generációs londoni emeletes buszokra kiírt pályázatnak

    A londoni közlekedési vállalat (Transport for London, TfL) bejelentése alapján az Aston Martin az egyik gyõztese az új generációs emeletes buszokra kiírt pályázatnak.

    A brit gyártó a Foster and Partners nevû céggel közösen pályázott, a másik gyõztes pedig a Capoco Design lett. A közlemény szerint az elsõ, a mostani Doubledeckereknél sokkal kevésbé környezetszennyezõ, mozgássérültek által is használható jármûvek 2011-ben állhatnak üzembe.

  • Mégis bemutatkozik a Suzuki Kizashi Los Angelesben!

    Korábban olyan hírek is szárnyra kaptak, miszerint a Suzuki törölte a Kizashit, pedig a középkategóriás szedán több koncepciót is megélt.

    Az Automotive News magazinnak a gyár egyik embere megerõsítette, hogy a Suzuki a Los Angelesi Autószalonon mutatja majd be a Kizashi szériagyártású változatát, amelynek értékesítése a premierrel együtt indul.

  • Elbocsátások a Skodánál, kevés Fabia fogy!

    Németországban befellegzett a roncsprémiumnak, a német állam szeptembertõl már nem támogatja 2500 euróval azokat, akik újra cserélik használt autójukat.

    Számos más gyártó mellett a Skoda is pesszimistán tekint emiatt a jövõbe, saját számításaik szerint ugyanis ebben az évben legalább 76 000-rel dobta meg németországi eladásaikat a roncsprémium, így mostantól a hatalmas német piacon is jókora visszaesésekre számítanak.

  • Start-stop automatika a Kia Ceed-ekben

    A koreaiak úgy döntöttek, hogy az Európában is igen népszerû Kia Ceedet felárért felszerelik a jelenleg még csak igen kevés autóhoz rendelhetõ start-stop automatikával.

    A rendszer lényege, hogy automatikusan kikapcsolja a motort, ha a kocsi 4 km/h-nál kevesebbel gurul, ám ha a sofõr benyomja a kuplungot és a gázt, az erõforrás azonnal újra életre kel.

  • Alumíniumból készül majd a Jaguar és a Land Rover

    A brit gyártó korábban is híres volt arról, hogy széles körben alkalmazott autóiban alumíniumot. Ratan Tata, a két márka indiai tulajdonosa most bejelentette, hogy az összes jövõbeni Jaguar és Land Rover karosszériája alumíniumból készül majd.

    A megoldást annak ellenére alkalmazzák, hogy jelentõsen megdrágítja a gyártást, ellenben az alacsonyabb súly kisebb emissziót is eredményez, ami a két, jellemzõen nagy és iszákos motorokkal felszerelt márka esetében különösen fontos lehet, különös tekintettel az Európai Unió tervezett CO2-szabályozására, illetve a megváltozó fogyasztói szokásokra.

  • 40 milliónál is drágább lesz a négyajtós Aston

    A brit sportkocsi-gyártó nyilvánosságra hozta a készülõ négyajtós modell árazását.

  • Az Alfánál elkezdték az új hathengeres motorcsalád fejlesztését

    Nem egészen három éve, hogy leállították a klasszikus Alfa V6-os gyártását. Azóta az olasz márka a General Motors hathengereseit használja - igaz, alaposan átdolgozott hengerfejekkel, és szívó-, illetve kipufogórendszerrel -, de ennek a motornak nincs hosszabb távú jövõje.

    A GM és a Fiat csoport közti együttmûködés felbomlása óta ugyanis kétséges, hogy tovább tudják-e fejleszteni a félvér hathengerest, viszont az Alfa Romeo erõsebb modelljeibe kisebb hengerszámú motor aligha kerülhet.

  • A Hyundai érdeklõdik a Jeep iránt

    A rendkívül rossz pénzügyi helyzetben lévõ Chrysler elõtt immár csak két lehetséges jövõ állhat: az egyik a teljes csõd, a másik, ha egy tõkeerõs konkurens mihamarabb felvásárolja.

    Az eddigi legkomolyabb kérõvel, a General Motorsszal véget értek a tárgyalások, hiszen a GM is belátta, hogy éppen elég a 2,5 milliárd dolláros harmadik negyedéves veszteségével megbirkóznia, nem veheti még a Chrysler gondjait is a nyakába egy lehetséges fúzióval.

  • Kipellengérezett szabálytalankodó gyalogosok

    Sanghaj - Ki akarja pellengérezni újságokban és a tévében a szabálytalankodó gyalogosokat és bicikliseket Sanghajban a rendõrség: közzé teteti a fényképüket és a róluk készült filmfelvételeket.

    A nagyváros egyes keresztezõdéseiben állnak majd lesben a kamerák, és a felvételek újságok állandó rovataiban meg külön rendõrségi tévémûsorokban lesznek láthatók.

  • General Motors felbontotta Tiger Woods reklámszerzõdését

    Felbontott egy kilenc éve tartó szerzõdést a General Motors és Tiger Woods.

    A hivatalos indok szerint a GM fõ szempontja a költségcsökkentés, a golfozó pedig több szabadidõt szeretne, mivel hamarosan megszületik második gyermeke.

    A szerzõdés csak 2009-ben járt volna le, de közös megegyezéssel már az idén felbontották. Tiger Woodsot az utóbbi kilenc évben a Buickhoz kötötték, fõleg az Egyesült Államokban, Kanadában és Kínában.

  • Lázadás tanulóvezetõk ellen

    Fellázadt a tanulóvezetõk ellen egy kis városrész Londonban, mert rengeteg kárt okoznak nekik a "nebulók".