rss
  • Behajthatnak a mélygarázsba az LPG-s autók is

  • Share on Tumblr

    A 2011 októberében megjelent országos tûzvédelmi szabályzatnak köszönhetõen most már nem tilos gázüzemû autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerûsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltõ fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel. Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit.

    A 2011 október 6-ától életbe lépõ 28/2011 BM rendelet az országos tûzvédelmi szabályzatról úgy rendelkezik, hogy a „töltõállomáson megengedett a vonatkozó mûszaki követelményeknek megfelelõen kialakított többfunkciós, éghetõ folyadékot és LPG-t vagy CNG-t együttesen kiszolgáló kútoszlop elhelyezése." Eszerint a gázt tankolóknak nem kell majd a töltõállomás egyéb, félreesõ részére állniuk, hogy feltöltsék autóikat.

    A másik kedvezõ döntés a 601. paragrafus értelmében, hogy a biztonsági szeleppel felszerelt jármûvekkel − és az utóbbi években beszerelt LPG szettek már ennek megfelelõek − október hatodikát követõen már nem lesz tilos mélygarázsokban parkolni.

    A régi szabályozás elavult volt, hiszen a gázüzemû autók kisebb veszélyt jelentenek akár a benzinüzemûeknél is, így mindkét új rendelkezés megfelel az európai trendnek és a mûszaki elõírásoknak − nyilatkozta a Prímagáz biztonságtechnikai vezetõje. Farkas József elmondta, a jogszabályok ilyen irányú változtatásáért már hosszú ideje lobbiztak, mert a korábbi, feleslegesen szigorú rendelkezések sok bosszúságot okoztak az LPG-vel közlekedõknek.

    Az autógázzal hajtott autók messze túlteljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi besorolásokat is. Gázzal hajtva például egy húszéves, katalizátor nélküli benzines autó is gond nélkül teljesíti a még be sem vezetett, euro5-ös környezetvédelmi normákat. Az LPG-vel kombinált hajtású autók széndioxid-kibocsátása 20, szénmonoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárd-részecske kibocsátás teljesen megszûnik.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Sokaknak nem tetszik a Fiat-Chrysler szövetség

    Egy ideig úgy tûnt, hogy a legkisebb detroiti autógyártó jövõje is biztosítva van a Fiatnak köszönhetõen, ám a csõdeljárás eredményét több hitelezõ is megtámadta.

    Három nyugdíjalap 42 millió dollárt kölcsönzött az autógyártónak, most pedig pénzüket szeretnék visszakapni, így a Legfelsõbb Bírósághoz fordultak.

  • Nem emeli az üzemanyagok nagykereskedelmi árát a MOL

    A MOL nem emeli az üzemanyagok nagykereskedelmi árát, tette közzé a Magyar Távirati Iroda a honlapján. A hazai olajtársaság általában szerdán szokott változtatni a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi árán.

    Két hete szerdán emelt legutóbb a MOL, ekkor rekordot döntöttek a magyarországi árak: a benzin literje 317 forintba, a gázolajé 335 forintba került. Ezek azonban csak átlagos árak, hiszen a legolcsóbb és legdrágább kutak árai között akár 25 forintos különbség is lehet.

  • Olcsóbb lesz az üzemanyag

    A benzin átlagos, országos ára így 315 forint lesz, míg a gázolajért 294 forintot kell fizetni

  • Az autóban való telefonálás egyenértékû lehet az ittas vezetéssel

    Még a kihangosítva használt mobiltelefon is oly mértékben rontja az autó vezetõjének reakcióidejét, mintha évekkel idõsebb lenne vagy nyolc ezrelékes véralkoholszinttel ült volna volán mögé - állapították meg a Utahi Egyetem kísérleti pszichológusai.

    Frank Drews és munkatársai bonyolult vezetési szimulátort használtak kísérletükhöz. Megállapították, hogy amikor a sofõrök - akár kihangosítva - mobiltelefonon beszéltek, gyakrabban hagyták el sávjukat vagy tévesztették el a lejárót, mint azok a vezetõk, akik útitárssal beszélgettek.

  • A Toyota vezetõségének a 40%-át küldik el vagy helyezik át!

    A legújabb, hatalmas veszteségrõl szóló pénzügyi jelentés után drasztikus változtatásokra szánta el magát a Toyota vezetõsége.

    A Financial Times értesülései szerint a tulajdonos Toyota Motor Corporation a márka vezetõségének 40%-át lecseréli. Következõ hónaptól Akio Toyoda, a márka alapítójának unokája lesz az igazgató, kinevezését a részvényesek június 23-án esedékes ülésén jelentik be.

  • Ritka Rolls-Royce ritka vége

    Ritka véget ért egy ritka Rolls Royce Németországban: egy 85 éves nyugdíjas törte totálkárosra autójával.

  • Egyszerûbb és olcsóbb automatizált sebességváltó a Ricardo-tól

    A Ricardo egyszerûbb és olcsóbban elõállítható automatizált sebességváltóval jelentkezett, az eddig használt rendszerekkel szemben.

    A kutatóintézet az új Opel Corsa számára készítette el a jövõ váltójának prototípusát.

    A jövõ automatizált sebességváltóiba szánja új fejlesztésû elektromágneses aktuátorát az autóipari kutatás-fejlesztés területén tevékenykedõ Ricardo.

  • 12 perc alatt kelt el a 30 darab limitált szériás M3-as BMW

    A fagyottszürke (Frozen Gray) fantázianevû matt ezüst széria fényezést kapott, a belseje pedig kéttónusú Novillo bõr. Az egyik tónus a fekete, a másiknak természetesen van megfelelõ fantázianeve: rókavörös. A fagyottszürge M3-as mûszaki alapjai természetesen megegyeznek azzal az 414, négy literes V8-as, lóerõs M3-assal.

  • Ronccsá tört a tucatnyi felspécizett autócsoda

    Augusztus 5.-én rendezték meg Hatvanban a jubileumi, X. Európa - bajnoki Roncsderbyt.
    Legalább hetven jól felkészített, kiválóan felspécizett autócsoda vágott neki a különbözõ kategóriákban a versengésnek.Az autók ütötték - vágták egymást, a nézõk legnagyobb örömére. A lényeg, hogy minden futamban az a gyõztes, aki állva marad a kockás zászló belengetéséig.

  • Az Egyesült Államokban felemelnék a jogosítvány minimum korhatárát

    Az Egyesült Államokban a közúti biztonságért felelõs hivatalban (IIHS) kijelentették, hogy fel kéne emelniük az államoknak a jogosítvány megszerzésének minimális korhatárát.

    A tengerentúlon jelenleg már 16 éves korban le lehet tenni a vizsgákat, de a felmérések szerint a balesetek nagy részét a legfiatalabbak okozzák, ezért a hivatal véleménye szerint mindenképpen indokolt lenne felemelni a minimum korhatárt 17, vagy akár 18 évre.

  • Több Volkswagent adnak el külföldön, mint Németországban!

    Idén elõször fordult elõ a Volkswagen történetében, hogy a wolfsburgi konszern több autót adott el egy külföldi országban, mint saját hazájában.

    2009 elsõ felében ugyanis a Volkswagen-konszern 652 000 autót értékesített Kínában, míg Németországban ezzel szemben 631 900 VW, Audi, Skoda, Seat, Bentley, Bugatti és Lamborghini talált gazdára.

  • Fékenergia-visszanyerés - újítások a Mazdánál

    A Mazda bemutatta a világ elsõ olyan fékenergia-visszanyerõ rendszerét, amely az energia tárolására kondenzátort használ. A megoldást 2012-tõl már alkalmazzák is, elsõként az új Mazda6 kapja meg.

  • Az olcsóbb autók kerestetik készpénzre!

    Az olcsóbb kocsikat keresik, és inkább készpénzzel vásárolnának a vevõk most az autópiacokon. Hitelt egyre kevesebben vállalnak ugyanis. Egyre többen vannak viszont azok, akik a magas törlesztõ részletektõl szabadulnának úgy, hogy olcsóbbra cserélik autójukat, vagy hitelátvállalással árulják a kocsijukat - számolt be az egyik kereskedelmi csatorna híradója vasárnap este.

    Pozsonyi György, a Fõvárosi Autópiac ügyvezetõ igazgató-helyettese elmondta: sokan vannak, akik mostani, magas törlesztõ részletû autójukat cserélnék olcsóbbra. Nekik még van egy kis mozgásterük, azonban csak akkor, ha annak idején nem 0 százalékos hitelt vettek fel, ahol az autó már esetleg nem nyújt fedezetet a hitelre.

  • Jogosítványt a bicikliseknek is!

    Jogosítványszerzésre kötelezhetik az orosz kerékpárosokat, már amennyiben az orosz parlament, azaz az Állami Duma elfogadja két területi - a Krasznodari és Belgorodi - törvényalkotószerv elõterjesztését.

    A vidéki honatyák és honanyák szerint egyre több az olyan közúti baleset, amely a biciklisták hibájából történik. A leggyakoribb ok, hogy a kerékpáros kapatosan - ha nem éppen csontrészegen - pattan "nyeregbe".

  • Mégsem lesz kötelezõ az eredetvizsga

    Visszavonja a korábbi döntését a közlekedési tárca, mégsem kell kötelezõen elvégezni az eredetiségvizsgálatot a mûszaki vizsgán megjelenõ autókon.