rss
  • Behajthatnak a mélygarázsba az LPG-s autók is

  • Share on Tumblr

    A 2011 októberében megjelent országos tûzvédelmi szabályzatnak köszönhetõen most már nem tilos gázüzemû autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerûsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltõ fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel. Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit.

    A 2011 október 6-ától életbe lépõ 28/2011 BM rendelet az országos tûzvédelmi szabályzatról úgy rendelkezik, hogy a „töltõállomáson megengedett a vonatkozó mûszaki követelményeknek megfelelõen kialakított többfunkciós, éghetõ folyadékot és LPG-t vagy CNG-t együttesen kiszolgáló kútoszlop elhelyezése." Eszerint a gázt tankolóknak nem kell majd a töltõállomás egyéb, félreesõ részére állniuk, hogy feltöltsék autóikat.

    A másik kedvezõ döntés a 601. paragrafus értelmében, hogy a biztonsági szeleppel felszerelt jármûvekkel − és az utóbbi években beszerelt LPG szettek már ennek megfelelõek − október hatodikát követõen már nem lesz tilos mélygarázsokban parkolni.

    A régi szabályozás elavult volt, hiszen a gázüzemû autók kisebb veszélyt jelentenek akár a benzinüzemûeknél is, így mindkét új rendelkezés megfelel az európai trendnek és a mûszaki elõírásoknak − nyilatkozta a Prímagáz biztonságtechnikai vezetõje. Farkas József elmondta, a jogszabályok ilyen irányú változtatásáért már hosszú ideje lobbiztak, mert a korábbi, feleslegesen szigorú rendelkezések sok bosszúságot okoztak az LPG-vel közlekedõknek.

    Az autógázzal hajtott autók messze túlteljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi besorolásokat is. Gázzal hajtva például egy húszéves, katalizátor nélküli benzines autó is gond nélkül teljesíti a még be sem vezetett, euro5-ös környezetvédelmi normákat. Az LPG-vel kombinált hajtású autók széndioxid-kibocsátása 20, szénmonoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárd-részecske kibocsátás teljesen megszûnik.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Új Ford Mustang érkezhet

    Még az idén újabb modellváltozattal bõvülhet a Ford Mustang választéka.

    Azok után, hogy bemutatkozott a Shelby GT500 legújabb kiadása, még nem álltak le a széria fejlesztésével a Ford mérnökei, bár a csúcsmodell után már nehéz lesz újat kitalálni.

  • Ötüléses lehet a Volkswagen Passat CC

    Nem aratott osztatlan sikert a vásárlók körében a négyüléses Volkswagen Passat CC, ezentúl hagyományos hátsó üléspaddal is elérhetõ lesz.

  • Megfontolás alatt a Wartburg feltámadása!

    Amerikai lapértesülések szerint az Opel vezetõsége a vállalat rossz anyagi helyzete ellenére azt tervezi, hogy feléleszti a Wartburg márkanevet. A hír szerint a Wartburg a Dacia mintájára egy olcsó márka lenne, elsõ autójuk ára 7000 euró körül lehet Németországban.

    A Renault-nak a Daciával az utóbbi években elért sikertörténete megihlette az Opel vezetõségét is, az amerikai Ward's Auto World autóipari elemzõ cég értesülései szerint ugyanis a rüsselsheimi gyártó vezetõsége komolyan fontolgatja a volt szocialista márka feltámasztását.

  • A benzindrágulás életeket ment

    Columbus - Életeket ment az emelkedõ benzinár: 9 százalékkal kevesebb volt a halálos közlekedési baleset az Egyesült Államokban az idei elsõ öt hónapban, mint tavaly január és május között.

  • Chevrolet Volt mindössze egy liternyi üzemanyagot fogyaszt a városban!

    A GM kijelentése, miszerint az új fejlesztésû szupertakarékos autójuk a Volt mindössze egy liternyi üzemanyagot fogyaszt a városban, szinte lehetetlennek hangzik.

    Az autónak országúti használatban is csupán 2-3 literre lenne szükség 100 kilométer megtételéhez. Annyi bizonyos, hogyha sikerül ezeket az értékeket teljesítenie az amerikai hibridnek, akkor kihúzhatná a csávából az egyre mélyebbre süllyedõ márkát.

  • Magyarországra jön a kínai BYD autógyár

    Az AutoBinck Holding N.V. lett a kínai BYD autógyár új importõre. Az errõl szóló hivatalos megállapodást hétfõn írták alá a felek az AutoBinck Holding N.V. hágai központjában.
    Az AutoBinck Holding N.V. öt európai országban, Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában és Hollandiában képviseli majd a BYD vállalatot.
    A BYD (Build Your Dreams) vállalat nem csupán a legnagyobb növekedést felmutató, vezetõ kínai autógyártók egyike, hanem a világ egyik legnagyobb akkumulátor-gyártója, valamint IT-egységek és mobiltelefonok piacvezetõ gyártója is egyben.

  • Fogyaszthatnak kumiszt a kazah autósok

    Asztana - Bátran fogyaszthatják a kumiszt, vagyis az erjesztett kancatejbõl készített gyenge szeszesitalt a kazah autósok.

    A kazah ügyészség döntése értelmében ugyanis visszakapta jogosítványát az a férfi, akit ittas vezetésért egy évre eltiltottak az autóvezetéstõl. Iszkengyirov urat még júniusban érte tetten a rendõrség, amint kapatosan tekerte a volánt. A vérvétel tanúsága szerint a férfi sört fogyasztott, ezért a bíróság egy évre bevonta a jogosítványát.

  • Osztrákok gyártják a Peugeot 308 RC-Z-t

    Az osztrák Magna-Steyr üzem gyártja a franciák "Audi TT-szerû" sportkocsiját.

    A franciáknak nem éri meg egy teljesen új gyártósort kiépíteni, mivel az autóból túl kevés készül.

    A tavaly bemutatott kétüléses kupé-tanulmányról, amely a 308-as padlólemezére és alkatrészeire épül, már korábban elárulták, hogy néhány éven belül gyártásba kerül

  • Fusion RE-SS18 - Egyre népszerûbbek az aktív ládák

    Egyre népszerûbbek hazánkban is az úgynevezett aktív ládák, illetve csövek. Ennek fõ oka, hogy mára a technika már eljutott egy olyan szintre, hogy ezeknek a termékeknek is kiváló hangzása.

  • 60. születésnapját ünnepli a Honda

    A nem csak autóiról, hanem motorjairól, robotjairól és motorkerékpárjairól is ismert cég 1948. szeptember 24-én jött létre, amikor Soichiro Honda 9200 dollár alaptõkével megalapította a Honda Motor Co. Ltd.-t. Az eleinte csupán motorokat gyártó cég folyamatosan bõvítette profilját, az autógyártásba például 1963-ban kezdett bele.

  • Sorban állnak a megrendelõk az új Jaguar XJ-ért

    A brit gyártó örömmel hozta nyilvánosságra, hogy a bemutatót követõ hétvégén máris 55 megrendelést vettek fel az autóra - és ezt kizárólag az Egyesült Királyságból.

    A leendõ XJ-tulajdonosok nagy része ráadásul még nem is látta élõben a kocsit. A modell nagyon fontos a márka túlélése szempontjából, a tulajdonos indiai Tata a Jaguar veszteségeire válaszul folyamatos leépítéseket hajt végre a cégnél.

  • Kínai autóvezetési teszt: mit tesz, ha köpnie kell?

    Peking - Mit tesz, ha köpnie kell autóvezetés közben? A) Kiköpök az ablakon B) Beleköpök egy papírhulladékba, aztán bedobom egy kukába C) A jármû padlójára köpök.

    A fenti tesztkérdés ízelítõ a kínai KRESZ vizsgakérdéseibõl. Összesen 800 van, ezekbõl kell 100-at megoldani a vizsgán. Zömük persze nemzetközileg is ismert, de akadnak sajátosan helyi "specialitások", mint a fenti példa, amelyre a helyes válasz: B.

  • Visszahívási akciót indít a Santa Fe, az Elantra és a Coupe modelljeire a Hyundai

    A koreai gyártó visszahívási akciót indít a Santa Fe, az Elantra és a Coupe modelljeire. A 2001 és 2003 közötti Santa Fe és Elantra, valamint a 2003-as évjáratú Coupe modellek elsõ és hátsó futómûvében is több elem hajlamos a rozsdásodásra, ezért azokat cserélni kell.

    Az akció kizárólag az Egyesült Államokban eladott autókra vonatkozik, ám a márkaszervizeknek így is lesz dolga bõven, a visszahívásban összesen ugyanis több mint 255 000 kocsi érintett.

  • A Mercedes elektromos autót dob a piacra

    Az elsõkerékhajtásos kisautó leváltása elõtt bemutatkozhat egy elektromos változat, amely kihasználná a szendvics-szerkezetû padlólemez elõnyös tulajdonságait.

    A villamos hajtású A osztály állítólag Li-ion akkumulátorokat kap, és eleinte legfeljebb évi 500-1000 példány készül belõle, ha az érdeklõdés megfelelõnek mutatkozik, akkor a 2010-es bemutatót követõen a többszörösére is növekedhet a gyártás.

  • Angliában is bevezetik a zeró toleranciát!

    Angliában a kormány a napokban kérvényezte, hogy szavazzák meg a zéró toleranciát, ám az egyelõre még a levegõben függõ korlátozás csak a 21 évnél fiatalabb sofõröket érintené.

    A javaslók szerint erre a lépésre azért van nagy szükség, mert a még csak pár éve vezetõ fiatalok kevés vezetési tapasztalattal rendelkeznek, az alkohol pedig bizonyítottan erõsen elvonja a figyelmet a vezetésrõl, a kettõ kombinációja pedig hatványozottan balesetveszélyes lehet. A javaslat kimenetelérõl egyébként 2009 februárjában születik majd döntés.