rss
  • Behajthatnak a mélygarázsba az LPG-s autók is

  • Share on Tumblr

    A 2011 októberében megjelent országos tûzvédelmi szabályzatnak köszönhetõen most már nem tilos gázüzemû autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerûsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltõ fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel. Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit.

    A 2011 október 6-ától életbe lépõ 28/2011 BM rendelet az országos tûzvédelmi szabályzatról úgy rendelkezik, hogy a „töltõállomáson megengedett a vonatkozó mûszaki követelményeknek megfelelõen kialakított többfunkciós, éghetõ folyadékot és LPG-t vagy CNG-t együttesen kiszolgáló kútoszlop elhelyezése." Eszerint a gázt tankolóknak nem kell majd a töltõállomás egyéb, félreesõ részére állniuk, hogy feltöltsék autóikat.

    A másik kedvezõ döntés a 601. paragrafus értelmében, hogy a biztonsági szeleppel felszerelt jármûvekkel − és az utóbbi években beszerelt LPG szettek már ennek megfelelõek − október hatodikát követõen már nem lesz tilos mélygarázsokban parkolni.

    A régi szabályozás elavult volt, hiszen a gázüzemû autók kisebb veszélyt jelentenek akár a benzinüzemûeknél is, így mindkét új rendelkezés megfelel az európai trendnek és a mûszaki elõírásoknak − nyilatkozta a Prímagáz biztonságtechnikai vezetõje. Farkas József elmondta, a jogszabályok ilyen irányú változtatásáért már hosszú ideje lobbiztak, mert a korábbi, feleslegesen szigorú rendelkezések sok bosszúságot okoztak az LPG-vel közlekedõknek.

    Az autógázzal hajtott autók messze túlteljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi besorolásokat is. Gázzal hajtva például egy húszéves, katalizátor nélküli benzines autó is gond nélkül teljesíti a még be sem vezetett, euro5-ös környezetvédelmi normákat. Az LPG-vel kombinált hajtású autók széndioxid-kibocsátása 20, szénmonoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárd-részecske kibocsátás teljesen megszûnik.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • MÁV Általános Biztosító Egyesület engedélyét visszavonhatják

    A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete a MÁV Általános Biztosító Egyesület tevékenységi engedélyének visszavonását kezdeményezte a Pénzügyminisztériumnál, amely hamarosan ki is vizsgálja az ügyet. A PSZÁF azért döntött az engedély megvonásának kezdeményezése mellett, mert a biztosító legutóbbi, július 24-i közgyûlésén a tagok többsége elutasította azt, hogy pótbefizetéssel rendezzék az egyesület helyzetét.

  • Mégis bemutatkozik a Suzuki Kizashi Los Angelesben!

    Korábban olyan hírek is szárnyra kaptak, miszerint a Suzuki törölte a Kizashit, pedig a középkategóriás szedán több koncepciót is megélt.

    Az Automotive News magazinnak a gyár egyik embere megerõsítette, hogy a Suzuki a Los Angelesi Autószalonon mutatja majd be a Kizashi szériagyártású változatát, amelynek értékesítése a premierrel együtt indul.

  • Öt forinttal drágább lesz a benzin szerdától

    Újabb öt forinttal nõ a benzin ára szerdától a hazai töltõállomásokon - értesült piaci forrásból a holtankoljak.hu üzemanyagár-összehasonlító portál. A gázolaj ára most nem változik.

    A szeptember 3-i három forintos áremelés után szerdától újabb öt forinttal nõ a benzin ára a hazai töltõállomásokon. A szerdai áremelkedés után a legalacsonyabb benzinár várhatóan 297 forint lesz, míg a legolcsóbban gázolajat továbbra is 300 forintért tankolhatnak az autósok.

  • Kompresszor a Micrában

    Az újdonság csúcsteljesítménye 98 lóerõ, legnagyobb nyomatéka 142 Nm. Manuális vagy fokozatmentes CVT-váltóval is párosítható, utóbbival azonban jelentõsen nõ a DIG-S névre keresztelt variáns emissziója.

  • A Volkswagen-nél is rövidített munkaidõt vezetnek be

    Rövidített munkaidõt vezetnek be a Volkswagen valamennyi németországi gyárában február 23-27-ike között.

    Németország legnagyobb autóipari csoportját sok más autógyártóval ellentétben eddig még nem nagyon érintette a globális válság, eltekintve a karácsonykor elrendelt kisebb leállástól.

  • 54 millió eurós nyereséget ért el a Ferrari az év elsõ három hónapjában

    A Fiat égisze alá tartozó Ferrarinak anyacégével ellentétben 2009 elsõ negyedévében sikerült profitot termelnie.

    A sportautókat gyártó márka az idei év elsõ három hónapjában 54 millió eurós nyereséget ért el, amely 5 millió euróval marad el 2008. hasonló idõszakától.

  • Színes gumiabroncsokkal vadít az F1

    Különbözõ színekkel látják el az idei Forma-1-es szezonban a gumikat, ezzel is segítve a nézõket abban, hogy megállapíthassák, melyik pilóta milyen abroncsot választott.

  • Név szerinti karambolesély

    Családnév szerinti közlekedési balesetesély-listát állítottak össze Nagy-Britanniában.

  • 640 jogosítvány ugrott novemberben!

    Összesen ötvenezer jármûvezetõt ellenõriztek a novemberre meghirdetett akcióban a rendõrök, az õszi-téli átállással kapcsolatos közúti razzia során összesen 640 jogosítványt vettek el, és közel 1200 forgalmi engedélyt vontak be.

    A fokozott ellenõrzés célja az volt, hogy megbizonyosodjanak róla, felkészültek-e az autósok az õszi-téli idõszakkal járó megváltozott idõjárási körülményekre, de egyéb tényezõket is vizsgáltak.

  • Megszünt a Ford Mercury modellek gyártása

    A Ford 2010.június 6-án bejelentette, hogy valóban beszünteti a Mercury modellek gyártását. A készleteket végkiárusítással, akciós áron kívánják leépíteni még nyáron, a gyártókapacitást pedig az év végéig teljesen felszámolják. A meglévõ ügyfeleket - jellemzõen vállalatokat - a Ford luxusmárkájára, a Lincolnra próbálják meg "átszoktatni".

  • 400 ezer Muarno-t hív vissza a Nissan!

    Újabb nagyarányú visszahívásra kényszerült a Nissan, hiszen az amerikai, autók biztonságosságáért felelõs szervezet egy hibát talált az elõzõ generációs Nissan Muranókban.

    Az NHTSA illetékesei bejelentették, hogy az autó levegõbeszívó rendszerében a mûanyag szívócsõ nem bírja a forróságot és szélsõségesebb esetekben olyannyira összezsugorodhat, hogy a motor nem kap elég levegõt, ezért leállhat, ami pedig kimondottan balesetveszélyes is lehet bizonyos helyzetekben.

  • Szigorodik az amerikai ütközésbiztonság!

    Az autók biztonságát vizsgáló amerikai szervezet a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) néhány héttel ezelõtt árfogó tesztet készített a jelenleg forgalomban lévõ SUV-król.

    A városi terepjárókat ezúttal nem ütköztették, hanem felborították, és mérték a tetõ deformációjának mértékét. Az eredmény sokkoló volt, a vizsgált 12 típus közül mindössze négyet találtak megfelelõnek a szakemberek (Volkswagen Tiguan, Subaru Forester, Honda Element, Jeep Patriot).

  • Benzinkutak épülnek az M7-es autópályán

    Ugyan már jó ideje végig autópályán juthatunk el Horvátországig, az M7-es új szakaszait korántsem látták el megfelelõ módon benzinkutakkal, így aki az Adriára készült, a Balatonon érdemes volt alaposan feltankolnia.

  • Az Aston Martin az egyik gyõztese az új generációs londoni emeletes buszokra kiírt pályázatnak

    A londoni közlekedési vállalat (Transport for London, TfL) bejelentése alapján az Aston Martin az egyik gyõztese az új generációs emeletes buszokra kiírt pályázatnak.

    A brit gyártó a Foster and Partners nevû céggel közösen pályázott, a másik gyõztes pedig a Capoco Design lett. A közlemény szerint az elsõ, a mostani Doubledeckereknél sokkal kevésbé környezetszennyezõ, mozgássérültek által is használható jármûvek 2011-ben állhatnak üzembe.

  • A General Motors és a GAZ közösködik

    Amerikai és orosz kézre került az olasz VM Motori, amely elsõsorban motorok fejlesztésével és gyártásával foglalkozik.

    A General Motors és a Penske Corporation eddig is 50 százalékos tulajdonrésszel bírt az olasz manufaktúrában, ám az új kontraktus szerint a motorépítõ cég két új, 50-50 százalékos aránnyal bíró tulajdonosa a GM és a GAZ.