rss
  • Behajthatnak a mélygarázsba az LPG-s autók is

  • Share on Tumblr

    A 2011 októberében megjelent országos tûzvédelmi szabályzatnak köszönhetõen most már nem tilos gázüzemû autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerûsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltõ fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel. Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit.

    A 2011 október 6-ától életbe lépõ 28/2011 BM rendelet az országos tûzvédelmi szabályzatról úgy rendelkezik, hogy a „töltõállomáson megengedett a vonatkozó mûszaki követelményeknek megfelelõen kialakított többfunkciós, éghetõ folyadékot és LPG-t vagy CNG-t együttesen kiszolgáló kútoszlop elhelyezése." Eszerint a gázt tankolóknak nem kell majd a töltõállomás egyéb, félreesõ részére állniuk, hogy feltöltsék autóikat.

    A másik kedvezõ döntés a 601. paragrafus értelmében, hogy a biztonsági szeleppel felszerelt jármûvekkel − és az utóbbi években beszerelt LPG szettek már ennek megfelelõek − október hatodikát követõen már nem lesz tilos mélygarázsokban parkolni.

    A régi szabályozás elavult volt, hiszen a gázüzemû autók kisebb veszélyt jelentenek akár a benzinüzemûeknél is, így mindkét új rendelkezés megfelel az európai trendnek és a mûszaki elõírásoknak − nyilatkozta a Prímagáz biztonságtechnikai vezetõje. Farkas József elmondta, a jogszabályok ilyen irányú változtatásáért már hosszú ideje lobbiztak, mert a korábbi, feleslegesen szigorú rendelkezések sok bosszúságot okoztak az LPG-vel közlekedõknek.

    Az autógázzal hajtott autók messze túlteljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi besorolásokat is. Gázzal hajtva például egy húszéves, katalizátor nélküli benzines autó is gond nélkül teljesíti a még be sem vezetett, euro5-ös környezetvédelmi normákat. Az LPG-vel kombinált hajtású autók széndioxid-kibocsátása 20, szénmonoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárd-részecske kibocsátás teljesen megszûnik.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Ezer kilométert vezetett rossz irányba egy német nyugdíjas

    Ötven kilométeres utazás helyett több mint ezer kilométert vezetett rossz irányba egy eltévedt hesseni nyugdíjas Németországban.

  • Külső újítások a Mégané-nál

    Külső újítások a Mégané-nálNem újdonság a gyakori modellfrissítés a Renault-tól, így nem is meglepő, hogy a legutóbb másfél éve megújított Mégane - teljes sorozata - új frontot kap a Frankfurti Autószalonra. Így a legutóbbi módosítás után nem is egész másfél évvel frissül ismét a Mégane-kínálat. Mint legutóbb, most is csak hajszálnyit. Friss lesz a háromajtós Coupé, az ötajtós Berline és kombi Grandtour esetében egységes első lökhárító és gépháztető, jelentősen nő az orra tett embléma, a fényszóró fekete hátteret kap, nem csak ezeken, hanem a sportosnak látszó GT és a valóban annak is számító R.S. szériákon is.

  • A kínaiak megveszik a Saab-ot?

    A General Motors nehéz gazdasági helyzete miatt kénytelen több márkájától is megválni, így többek között megszûnik a Pontiac, de a Saturn, a Hummer és a Saab is a felszámolás határán áll.

    A svéd márka vezetõsége azonban bizakodó, ugyanis az utóbbi hetekben hat komoly befektetõ érdeklõdött a gyártó iránt, így a Saabnak megvan az esélye a túlélésre.

  • 2009-ben a Peugeot RCZ lett a legszebb autó

    A Peugeot RCZ-t választották 2009 legszebb autójának. A díjról nem zsûri, hanem a nagyközönség döntött.

    Az RCZ, a Peugeot elsõ "kis szériás" modellje kapta a 2009-es Év Legszebb Autója címet a 25. Nemzetközi Autófesztiválon, miután 62 országból több mint 65 ezren szavaztak rá az Interneten. A francia sportkupé a szavazatok 33 százalékát szerezte meg. A Peugeot immár negyedik alkalommal örülhet a díjnak.

  • Az Egyesült Államokat beperelte a Ford

    Az autógyártó elmaradt adó-visszatérítéseket szeretett volna visszakapni az államtól, de úgy tûnik, a kormányzat részérõl kétségbe vonják az igény jogosságát.

    A Ford álláspontja szerint 1983 és 1989, illetve 1992 és 1994 között jelentõs adó-túlfizetés történt, amelyet nem fizetett vissza az állam maradéktalanul.

    A tartozás szerintük kamatokkal együtt 445 millió dollárra rúg.

  • Börtönbe kerül a kínai Forma-1-es pálya korábbi vezetõje

    A Kínai Nagydíjnak otthont adó sanghaji pálya volt vezetõjét, Yu Zhifeit bûnösnek találtak szülõhazájában és négy év börtönre ítélték közpénzek sikkasztása, és egyéb korrupciós ügyek miatt.

  • A Volkswagen-nél is rövidített munkaidõt vezetnek be

    Rövidített munkaidõt vezetnek be a Volkswagen valamennyi németországi gyárában február 23-27-ike között.

    Németország legnagyobb autóipari csoportját sok más autógyártóval ellentétben eddig még nem nagyon érintette a globális válság, eltekintve a karácsonykor elrendelt kisebb leállástól.

  • 327,2 km/órás sebességgel száguldoztak egy biógázas Audi A4-sel

    A németországi Hohenester tuningcég kezelésbe vett egy elõzõ generációs Audi A4-est, melyet biogázüzemûre alakítottak át és jelentõsen izmosabbá tettek annak érdekében, hogy megfuthassák a biogáz-hajtású autók sebességrekordját.

  • Erõsebb Jaguar V8 a Detroiti Autószalonon

    A brit gyártó a Detroiti Autószalonon mutatta be legújabb V8-as motorcsaládját, melyet érdekes módon egyelõre csak az XK és az XF sorozatokba építenek be a gyáriak, így a cég zászlóshajója csak késõbb kapja meg õket.

    Az új ötliteres V8-asok a 4,2 literes egységeket hivatottak felváltani és amellett, hogy jóval erõteljesebbek elõdeiknél, kevesebbet is fogyasztanak majd.

  • Fiatok a magyar labdarúgó válogatottnak

    A Fiat Magyarország Kft. és a Pappas Auto összefogott a Magyar Labdarúgó Válogatott támogatására. Ennek érdekében a Pappas Auto és a Magyar Labdarúgó Szövetség a közelmúltban meghosszabbította támogatói szerzõdését. A megállapodás keretében a Pappas 2010-ben húsz darab Fiat személy- és kishaszongépjármûvet biztosít a magyar válogatott csapatnak.

  • 250 dollárig is felszökhet egy hordó olaj ára!

    Egyes elemzõk arról számoltak be, hogy ismét felszökhet az olaj ára, méghozzá nem kevesebb, mint 250 dolláros árra hordónként.

    Azonban az OPEC arról számolt be, hogy a közeljövõben 100 dollár körül fog alakulni az olaj ára, és egy ideig nem mozdul onnan. Más elemzõk azt állítják, hogy maximum 80 dollárra emelkedhet a fekete arany világpiaci ára, méghozzá azzal indokolták, hogy a vállság miatt nem bírnának ki ennél magasabb árakat a vásárlók és a nagy cégek.

  • Közel 6 milliárd dollár a Ford vesztesége

    A detroiti márkák közül jelenleg a Ford áll a legbiztosabb lábakon annak ellenére, hogy a 2008-as év utolsó negyedévében 5,9 milliárd dolláros veszteséget könyvelhetett el.

    A hatalmas veszteség ellenére a Ford továbbra sem tervezi, hogy a General Motorshoz és a Chryslerhez hasonlóan állami mentõövért folyamodjon, ugyanis a cég saját pénzügyi tartalékaival képes finanszírozni legújabb fejlesztéseit. A Ford szerint az aktuális pénzügyi terv alapján az autógyár 2011-ben újra nyereséges lehet.

  • Túl a 4. X-en a Porsche 917!

    Idén ünnepli negyvenedik születésnapját a zuffenhauseni gyártó legendás 917-es versenygépe, amelyet 1969-ben mutattak be.

    A csõvázas, könnyû karosszériájú gépet egy 12 hengeres, léghûtéses boxermotor hajtotta 450 lóerõvel. Az autó a kezdeti gyengélkedés után majd' két évtizedig verhetetlen volt, többször nyert a 24 órás Le Mans-i versenyen, valamint az amerikai Can Am-sorozatban, és rengeteg rekord fûzõdik a nevéhez.

  • Kis fogyasztású változat a Volvo S60-ból

    Újabb takarékos modellel bõvíti kínálatát a Volvo. Az S60 és V60 modellekbe is bekerül az 1,6-os dízelmotor, öt liter alatti fogyasztást produkálva.

  • AG Excalibur Shark - a gazdagok kocsija

    Akár nagyra növesztett kínai játékautónak is nézhetnénk a vörös kupét, pedig ez valaha a legszebb Mercedes volt.