rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Behajthatnak a mélygarázsba az LPG-s autók is

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    A 2011 októberében megjelent országos tûzvédelmi szabályzatnak köszönhetõen most már nem tilos gázüzemû autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerûsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltõ fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel. Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit.

    A 2011 október 6-ától életbe lépõ 28/2011 BM rendelet az országos tûzvédelmi szabályzatról úgy rendelkezik, hogy a „töltõállomáson megengedett a vonatkozó mûszaki követelményeknek megfelelõen kialakított többfunkciós, éghetõ folyadékot és LPG-t vagy CNG-t együttesen kiszolgáló kútoszlop elhelyezése." Eszerint a gázt tankolóknak nem kell majd a töltõállomás egyéb, félreesõ részére állniuk, hogy feltöltsék autóikat.

    A másik kedvezõ döntés a 601. paragrafus értelmében, hogy a biztonsági szeleppel felszerelt jármûvekkel − és az utóbbi években beszerelt LPG szettek már ennek megfelelõek − október hatodikát követõen már nem lesz tilos mélygarázsokban parkolni.

    A régi szabályozás elavult volt, hiszen a gázüzemû autók kisebb veszélyt jelentenek akár a benzinüzemûeknél is, így mindkét új rendelkezés megfelel az európai trendnek és a mûszaki elõírásoknak − nyilatkozta a Prímagáz biztonságtechnikai vezetõje. Farkas József elmondta, a jogszabályok ilyen irányú változtatásáért már hosszú ideje lobbiztak, mert a korábbi, feleslegesen szigorú rendelkezések sok bosszúságot okoztak az LPG-vel közlekedõknek.

    Az autógázzal hajtott autók messze túlteljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi besorolásokat is. Gázzal hajtva például egy húszéves, katalizátor nélküli benzines autó is gond nélkül teljesíti a még be sem vezetett, euro5-ös környezetvédelmi normákat. Az LPG-vel kombinált hajtású autók széndioxid-kibocsátása 20, szénmonoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárd-részecske kibocsátás teljesen megszûnik.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mexikóban is gyártják a következõ Opel Astra-t

    A General Motors jelenleg is kínálja a kompakt Opelt Észak-Amerikában Saturn márkanéven, de eddig nem sikerült befuttatni a típust.

    A vásárlók érdeklõdése ugyan nem hiányzik, de a belga import az euróhoz képest egyre gyengébb dollár miatt túl magas árat eredményez. Csak az elmúlt egy évben bõ 6%-ot drágult az Astra Észak-Amerikában, pedig eleve drágább volt valamivel, mint kategóriatársai.

  • Szigorítanák az autózást a svájci Zöld Párt

    A svájci Zöld Párt képviselõi egy egészen elképesztõ törvénymódosítási javaslatot nyújtottak be az autók birtoklásával és használatával kapcsolatban: ötleteik alapján gyakorlatilag az összes sportautó és terepjáró egyszerre válna használhatatlanná az országban.

  • Káosz az autóipari cégeknél

    A Toyota üzemi eredménye a csökkenõ kereslet miatt mintegy 40 százalékkal 10,3 milliárd jenre (9,4 milliárd euróra) eshet a folyó pénzügyi évében

    A fékek behúzására kényszerülnek a vezetõ autóipari cégek a nemzetközi pénzügyi válság következtében.

    A Toyota üzemi eredménye a csökkenõ kereslet miatt mintegy 40 százalékkal 1,3 billió jenre (9,4 milliárd euróra) eshet a folyó pénzügyi évében, és ezzel jelentõsen elmarad a tervezett 1,6 billió jenes eredménytõl, írta a Nikkei címû gazdasági napilap.

  • Sikeres volt a 2010-es lipcsei AIM autószalon

    Komoly látogatószám-növekedést ért el a lipcsei AIM autószalon: a vásár rendezõjének beszámolója szerint az elmúlt kilenc nap folyamán 282 ezer látogató tekintette meg a kiállított autóipari újdonságokat, 12 százalékkal többen, mint a tavaly.

  • Fontos a Téligumi!

    Az 2010 október közepén több száz baleset történt, ami intõ figyelmeztetés az autósok számára: a megváltozott körülmények jelentõs veszélyeket rejtenek.

  • Egyszerûbb és olcsóbb automatizált sebességváltó a Ricardo-tól

    A Ricardo egyszerûbb és olcsóbban elõállítható automatizált sebességváltóval jelentkezett, az eddig használt rendszerekkel szemben.

    A kutatóintézet az új Opel Corsa számára készítette el a jövõ váltójának prototípusát.

    A jövõ automatizált sebességváltóiba szánja új fejlesztésû elektromágneses aktuátorát az autóipari kutatás-fejlesztés területén tevékenykedõ Ricardo.

  • Jótékonykodik a Porsche

    Megtartotta ígéretét a Porsche és jótékonysági célokra ajánlotta fel azt az összeget, amit a korábbi londoni polgármester, Ken Livingstone és terve, a bevezetendõ 25 fontos (kb. 7700 Ft) belvárosi dugódíj elleni jogi harc költségeként visszaítéltek neki.

    Mint ismeretes, a Porschét felháborító tervezet végül nem valósult meg, így a megmaradt 375 000 fontot (kb.115 millió Ft) átutalta a német sportkocsi-gyártó a Skidz nevû szervezetnek, mely a veszélyeztetett körülmények között élõ gyermekeket tanítja különbözõ szakmákra.

  • Nem csak fikció! - Kóla hajtású autók

    Merész ötletek nélkül nincs fejlõdés. Ha Rudolf Diesel nem önt annak idején mogyoróolajat a motorjába, ma csak pislognánk, ha valaki azt mondaná: PDTDI. Az EepyBird csapata nem volt rest, és megépítette saját alternatív hajtású autóját. Mivel õk a kóla és a Mentos Mozartjai, nem volt kérdés számukra, mi legyen a hajtóanyag.

  • A magyar utakon új ellenõrzési rendszert vezetnek be

    Új ellenõrzési rendszer bevezetésére készül 2009-ben a Nemzeti Közlekedési Hatóság, írja honlapján a Népszabadság.

    Az új kamerás rendszer egyszerre szûrné ki a gyorshajtókat, az autópályákon bliccelõket, a lejárt forgalmival, zöldkártyával vagy kötelezõ biztosítás nélkül autózókat, a túlsúlyos vagy a hétvégi forgalomkorlátozást megsértõ kamionokat.

  • Halál egy cseh ralin

    A Zlin városának környékén rendezett hétvégi ralin halálos balesetet szenvedett egy 49 éves navigátor. A szervezõk tájékoztatása szerint az autó egy kanyarban kisodródott, majd az egyik útszéli fának csapódott. A navigátor olyan súlyos belsõ sérüléseket szenvedett, hogy a kórházban életét veszítette, a könnyebb sérüléseket szenvedett sofõrt alapos kivizsgálás után hazaengedték az orvosok.

  • Veszélybe került a NASCAR!

    Az újautó-eladások hatalmas visszaesése miatt egyre több gyártó jelenti be, hogy felhagy sportprogramjával.

    A Forma-1-bõl távozott a Honda, a rali világbajnokság gyártói közül a Suzuki és a Subaru lépett ki, az Audi pedig nem indul a Le Mans Series-en.

  • Ökorali: minimális benzinnel Párizsból Genfbe

    Ökoralit szervez egy francia autógyártó. A cél: minél kevesebb benzinnel eljutni Párizsból Genfbe.

  • A Nissan GT-R javított a körrekordján

    A Nissan GT-R tavaly beállított 7 perc 29 másodperces saját nürburgringi körrekordjával kapcsolatban meglehetõsen sok vita folyt, hiszen a Porsche dolgozói nem akarták elhinni a japán modell idejét és erõteljesen cáfolták az idõ valósságát.

    A Nissan azonban a kritikákra fittyet hányva újabb tesztelést rendezett a közel 21 kilométeres aszfaltcsíkon, ahol a frissített GT-R újabb házon belüli rekordot állított fel.

  • Japán autók

    A japán gazdaság fejlõdése mindenkit csodálatra késztet. Az 1945-ben háborús vereséget szenvedett nemzet rövid idõ alatt a világ iparának élvonalába küzdötte fel magát.

  • Az idõsebb sofõrök jobban vezetnek?

    Egyre több az idõs sofõr az utakon, de a statisztikák szerint ez nem jelent nagyobb veszélyt közlekedési szempontból. Óvatosabbak, lassabban vezetnek, és egyre kevesebb balesetet okoznak.

    Az idõsebb sofõrök nem okoznak annyi balesetet, mint azt hinnénk - mutatta ki egy a napokban nyilvánosságra hozott amerikai közlekedésbiztonsági jelentés - számol be az Inforádió.