rss
  • Téligumi nem csak hóban

  • Share on Tumblr

    7 fok alatt érdemes felkeresni egy gumist, és feltenni a téli gumikat, hiszen könnyen akár halálos is lehet ennek hiánya. Nem érdemes kockáztatni, sokkal veszélyesebb a hideg tél beköszöntével nyári gumikkal autókázni. Hogy miért is? Klikk!

    A téli gumi speciális szilika gumi keverékbõl készül, ez a gumi alapanyag a hideg idõben sem keményedik meg, így nagyobb mértékû tapadást biztosít az utakon. Hóban, fagyban és latyakos idõben, amikor az autózás veszélyei fokozottan megnõnek, akkor nem érdemes a nyári gumikkal szerencsét próbálni.

    A téli gumi futófelületének barázdái mélyebbek és jobb havas tulajdonságuk növelése érdekében sokkal több bemetszést találunk rajta. A téli gumi használata jelentõsen csökkenti a fékútat hóban és fagyban. A jég a legveszélyesebb felület autózáskor, a havas útnál kétszer, míg a száraz útnál nyolcszor csúszósabb.

    Mikor szükséges a téli gumi?

    7 fok alatt az anyagösszetétel miatt, a nyári gumi jelentõsen veszít a tapadási képességébõl. Ezért ha még szárazak is az utak, akkor is megfontolandó a téli gumi használata

    Meddig jó a téli gumi?

    A magyarországi idõjárási körülményeket figyelembe véve egy garnitúra téli gumi használata 2-3 szezonon át is lehetséges. A téli gumi kopását leginkább az aszfalt okoza.

    Elegendõ-e a négyévszakos gumi?

    Kényszermegoldásnak számít, mivel sem a nyári, sem a téli gumi tudásával sem rendelkezik. Használata során leginkább a havas utakon teljesít rosszul, ezért ott érdemes használni ahol a hideggel nem jár együtt a havazás.

    Mind a négy kerékre kerüljön téli gumi?

    Igen, nagyon fontos, hogy mind a négy kerékre kerüljön téli gumi. Ha csak a hajtott kerekekre szereltetünk, akkor az elsõ kerék hajtású autóknál az autó hátulja lesz kiszámíthatatlan, így az könnyen kitörhet. Ha hátsókerék hajtású autóról van szó, akkor pedig a kormányozhatóság csökken jelentõs mértékben.

    A pótkereket is érdemes cserélni téli gumira?

    Ésszerûbb a téli gumi használata pótkerékként, mivel a legtöbb defekt nagy hidegben történik, mivel ilyenkor már az utak szétfagytak és óriási kátyúkkal is találkozhatunk.

    Milyen legyen a téli gumi?

    Sok-sok gumiteszt méri a téli gumi képességeit. Természetesen vannak leg-leg téli gumik, de a gyakorlat azt mutatja, hogy egy olcsóbb téli gumi is sokkal nagyobb biztonságot nyújt a nyári gumiabroncsokkal szemben. A téli gumi kiválasztásakor vegyük figyelembe, hogy hol közlekedünk a legtöbbet, gyakran használjuk-e az autópályát, jellemzõ-e a területünkre a hó?


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Felújításra került a Porsche 911-est

    Négy éve, hogy bemutatták a Porsche klasszikus 997-est, így elérkezett a modellfrissítés ideje. Az autó külsején viszonylag keveset változtattak, annál határozottabban nyúltak viszont a lemezek alatt megbújó technikához. A formatervezõk feladata továbbra is az volt, hogy az újításokkal ne rontsanak a megszokott arculaton.

  • Alfa Romeo márkanevû borokat dobtak a piacra

    Az olasz márkák szerelmesei minden bizonnyal szeretik a jóféle itáliai borokat is - gondolhatták a Fiatnál.

    Egy nemrégiben kötött megállapodás értelmében ugyanis egy kis, a Nizza Monferratói borvidéken található pincészet Fiat, Lancia és Alfa Romeo márkanevû borokat dobott piacra.

    A terméket a cég fashion project programjának keretében mutatták be.

    Létezik belõle fehér, vörös és pezsgõbor is.

  • Másodszor csökkentette elõrejelzéseit a Toyota

    Most úgy vélik a csoportnál, hogy a márciussal záruló pénzügyi évben 50 milliárd jenes adózott eredményre tehetnek szert

    A világ legnagyobb autógyárcsoportja, a japán Toyota hétfõn ismét csökkentette elõrejelzéseit, hét héten belül másodszor.

    Most úgy vélik a csoportnál, hogy a márciussal záruló pénzügyi évben 50 milliárd jenes adózott eredményre tehetnek szert. November elején még 550 milliárdot jósoltak.

  • A parkolási perek nem évülnek

    Az Alkotmánybíróság január 20-án egyhangú döntéssel megszûntette azt a tavaly júniusban hozott törvényt, amely szerint az egyévesnél régebbi parkolási díjakat nem lehet behajtani.

    A döntésnek köszönhetõen újraindulhatnak a korábban már megszûntetett perek. Az Országgyûlés tavaly június 9-én fogadta el azokat a törvénymódosításokat, amelyek alapján 2008. június 19-étõl az egy éven túli parkolási díj meg nem fizetéseit a bíróságok nem tárgyalhatják, a folyamatban lévõ pereket pedig megszüntetik.

  • Jön az elektromos Mercedes

    Mannheim - Legkésõbb 2011-ben megjelenik az elsõ elektromos hajtású Mercedes modell.

    "Hamarosan teljesen elektromos Mercedes autóval járhatunk. A kocsit 2010-2011-ben dobjuk a piacra" - nyilatkozott Dieter Zetsche a Mannheimer Morgen címû lapnak. A német Daimler elnöke azt is elmondta, hogy az autógyártók közül elõször cége vezeti be az újgenerációs lítium-ion akkumulátorokat.

  • Mitsubishi becsukja európai bázisát!

    A gyártó Japánba költözteti az eddig a Mitsubishi Motors Europe által elvégzett feladatokat, így a marketingért, az üzleti terv elkészítéséért, a termék menedzsmentért, illetve az eladásokért felelõs részleget.

    Az Amszterdam mellett található központban így nagy leépítések várhatók, az itt dolgozók 45%-a ugyanis feleslegessé vált.

  • Ingyenes kötelezõ szervíz - negyedmillió per után

    Vita alakult ki a hazai újságok hasábjain arról, vajon jogszerû-e, hogy az autókereskedõk költséges kötelezõ szervizek sorához kötik az új autók jótállását.

    A fogyasztóvédõk szerint nem, ezért perelnek, az autóimportõrök szerint igen, ezért értetlenül állnak a kérdés elõtt.

    A próbapert a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) indított a Honda Hungary ellen.

  • A Honda végleg befejezi FR-V modelljének gyártását

    A Honda augusztusban végleg befejezi FR-V modelljének gyártását. A japán gyár elmondása szerint a hat üléses MPV-kre már szinte teljesen megszûnt a kereslet a piacon, amely az FR-V nem túl meggyõzõ eladási mutatóiból is kiderül.

  • Gyõrött megkezdte az Audi Hungaria a 12 hengeres dízelmotorok sorozatgyártását

    Az Audi Hungaria megkezdte a 12 hengeres (V12) dízelmotorok sorozatgyártását Gyõrött, a világ elsõ 12 hengeres dízelmotorját elõször az Audi Q7-be építik be - tájékoztatta az Audi Hungaria Motor Kft. szerdán az MTI-t.

    Az új motorok gyártási feltételeinek megteremtéséhez 1 milliárd forintos beruházást hajtottak végre a gyõri gyárban. A V12-es motort speciálisan képzett munkatársak szerelik össze, akik a szükséges szakmai tudást az Audi neckarsulmi gyárában sajátították el.

  • Fel akart vágni: bearanyozta az autóját

    Minél nagyobb a szegénység egy országban, annál inkább úgy érzik az ott lakók, hogy az álluxusnak is nagy feneket kell keríteni.

  • Nem forgalmaz több személyautót az Isuzu az Egyesült Államokban

    Nem forgalmaz több személyautót az Egyesült Államokban az Isuzu. A japán márka az eladások rohamos csökkenése miatt döntött úgy, hogy január 31. után már csak az N-Series teherautót forgalmazza, az Ascender szabadidõs terepjárót és i-Series pick-upot nem.

  • Határ nincs, de papírok kellenek

    Megszûnt a határellenõrzés hazánkban Ausztria, Szlovénia és Szlovákia felé. December 21-vel ugyanis kilenc új EU-tagállammal bõvült ki az 1995 óta mûködõ schengeni övezet. Mától így bárhol - akár a zöldhatárokon is - át lehet kelni. Ezzel párhuzamosan az övezet külsõ határvédelmét Magyarország is ellátja, így a keleti és déli határokon megerõsített, szigorúbb ellenõrzésre lehet számítani.

  • Sokba került Rick Wagoner menesztése a GM-nél!

    Sokba került az amerikai gyártónak Rick Wagoner minapi menesztése; a hírek szerint ugyanis a korábbi cégvezér húszmillió dolláros, azaz kb. 4,6 milliárd forintos végkielégítésre lett ezzel jogosult, igaz, az Egyesült Államok szenátusának pénzügyi bizottsága az állami hitel fejében befagyasztotta az ilyen kifizetéseket.

    Az ABC televízió értesülései szerint Wagoner ennek az összegnek csupán töredékét kapja meg készpénzben, a többit egyéb juttatásokon keresztül élvezheti.

  • Három napig autózott egy helyben

    Három álló napig autózott egy helyben egy férfi az Egyesült Államokban, mert elakadt a hóban.

  • Alkotmányellenes az objektív felelõsség

    A Magyar Autóklub Jogi- és Érdekvédelmi Bizottsága (MAK JÉB) elutasítja és alkotmányellenesnek tartja az objektív felelõsség bevezetni tervezett formáját - közölte a szervezet pénteken az MTI-vel.