rss
  • Téligumi nem csak hóban

  • Share on Tumblr

    7 fok alatt érdemes felkeresni egy gumist, és feltenni a téli gumikat, hiszen könnyen akár halálos is lehet ennek hiánya. Nem érdemes kockáztatni, sokkal veszélyesebb a hideg tél beköszöntével nyári gumikkal autókázni. Hogy miért is? Klikk!

    A téli gumi speciális szilika gumi keverékbõl készül, ez a gumi alapanyag a hideg idõben sem keményedik meg, így nagyobb mértékû tapadást biztosít az utakon. Hóban, fagyban és latyakos idõben, amikor az autózás veszélyei fokozottan megnõnek, akkor nem érdemes a nyári gumikkal szerencsét próbálni.

    A téli gumi futófelületének barázdái mélyebbek és jobb havas tulajdonságuk növelése érdekében sokkal több bemetszést találunk rajta. A téli gumi használata jelentõsen csökkenti a fékútat hóban és fagyban. A jég a legveszélyesebb felület autózáskor, a havas útnál kétszer, míg a száraz útnál nyolcszor csúszósabb.

    Mikor szükséges a téli gumi?

    7 fok alatt az anyagösszetétel miatt, a nyári gumi jelentõsen veszít a tapadási képességébõl. Ezért ha még szárazak is az utak, akkor is megfontolandó a téli gumi használata

    Meddig jó a téli gumi?

    A magyarországi idõjárási körülményeket figyelembe véve egy garnitúra téli gumi használata 2-3 szezonon át is lehetséges. A téli gumi kopását leginkább az aszfalt okoza.

    Elegendõ-e a négyévszakos gumi?

    Kényszermegoldásnak számít, mivel sem a nyári, sem a téli gumi tudásával sem rendelkezik. Használata során leginkább a havas utakon teljesít rosszul, ezért ott érdemes használni ahol a hideggel nem jár együtt a havazás.

    Mind a négy kerékre kerüljön téli gumi?

    Igen, nagyon fontos, hogy mind a négy kerékre kerüljön téli gumi. Ha csak a hajtott kerekekre szereltetünk, akkor az elsõ kerék hajtású autóknál az autó hátulja lesz kiszámíthatatlan, így az könnyen kitörhet. Ha hátsókerék hajtású autóról van szó, akkor pedig a kormányozhatóság csökken jelentõs mértékben.

    A pótkereket is érdemes cserélni téli gumira?

    Ésszerûbb a téli gumi használata pótkerékként, mivel a legtöbb defekt nagy hidegben történik, mivel ilyenkor már az utak szétfagytak és óriási kátyúkkal is találkozhatunk.

    Milyen legyen a téli gumi?

    Sok-sok gumiteszt méri a téli gumi képességeit. Természetesen vannak leg-leg téli gumik, de a gyakorlat azt mutatja, hogy egy olcsóbb téli gumi is sokkal nagyobb biztonságot nyújt a nyári gumiabroncsokkal szemben. A téli gumi kiválasztásakor vegyük figyelembe, hogy hol közlekedünk a legtöbbet, gyakran használjuk-e az autópályát, jellemzõ-e a területünkre a hó?


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Átalakították a Maserati Quattroporte karosszériáját

    Öt éve mutatták be az olasz luxusszedánt, így elérkezett az idõ a forma átalakításához.

    A tervezõk óvatosan nyúltak a karosszériához, mivel elegáns formájával hódította el a vásárlókat a német konkurenciától a Quattroporte.

    A lökhárítókon, a lámpákon és néhány más apróságon változtattak.

  • Padlón az amerikai autóipar

    Egyelõre még nem látszik az alagút vége az amerikai autóiparban: az eladások csökkennek, csupán szeptemberben 27 százalékkal kevesebb autót értékesítettek, mint egy évvel korábban.

    A General Motorsnak lassan elfogy a pénze, a Cerberus befektetési alap ki akar szállni a Chryslerbõl, a Ford mintegy 20 százaléknyi részesedést tervez eladni a japán Mazdából, amelyben a jelenlegi tulajdonhányada 33,4 százalék, vázolta Bécsben kedden újságíróknak az amerikai jármûgyártók gondjait az autóipari kutatásokkal foglalkozó CAR intézet vezetõje.

  • Sebességrekordot döntött kamionnal

    Igazi nagy dobással ünnepelte 59. születésnapját Boije Ovebrink, új sebességrekordot állított fel a Hultsfred Repülõtéren. Álló helyzetbõl gyorsul 500, illetve 1000 méteres távolságra, elõbbinél 130,862, utóbbinál 166,698 km/órás sebességet érve el. Ezeket az értékeket két futam átlagsebességbõl számították, a kijelölt pályán Ovebrink egyébként 250 km/órás sebességgel haladt át a célon.

  • A benzindrágulás életeket ment

    Columbus - Életeket ment az emelkedõ benzinár: 9 százalékkal kevesebb volt a halálos közlekedési baleset az Egyesült Államokban az idei elsõ öt hónapban, mint tavaly január és május között.

  • Eladásban megelõzte a Fordot a Volkswagen

    Várhatóan már az idén a negyedik helyre szorul a Ford az autógyártók közti eladási sorrendben, pedig néhány éve még stabil második volt a General Motors mögött.

    Egyelõre az elsõ félév adatait ismerjük: ebben az idõszakban a Volkswagen-csoport 7,2%-kal tudta növelni az eladásait, így 3,31 millió autót értékesített, míg a Ford fõként az amerikai piacon mutatott gyenge szereplése miatt csupán 3,22 millió autón tudott túladni.

  • A Ford eladja Volvo-részesedését

    A Ford elnöke, Alan Mulally tegnap egy interjúban elárulta, cége "felülvizsgálja" a svéd márkával fennálló kapcsolatát, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy némi pénzért cserébe szívesen megszabadulnak a veszteséges gyártótól.

    Az utóbbi hetekben többször felröppentek olyan hírek, miszerint a Ford eladja Volvo-részesedését, azonban ezt az amerikaiak eddig tagadták. Alan Mulally, a tulajdonos konszern vezetõje azonban egy általa adott interjúban bevallotta, hogy mégis sor kerülhet a márka eladására.

  • Kéthengeres kétütemû - Scuderi motort mutattak be a FISITA-n

    Különleges kiállítója volt a múlt heti FISITA 2010 Kongresszusnak Budapesten, a Scuderi Engine életnagyságú, ikerdugattyús, „kétütemû” motorját is bemutatta.

  • Egy teljesen elektromos, környezetbarát modell fejlesztésén dolgozik a Honda

    Egy teljesen elektromos, környezetbarát modell fejlesztésén dolgozik a Honda, amely szériaérett változatának érkezését 2015-ig helyezte kilátásba a japán gyártó.

    Bár még semmi konkrétum nem látott napvilágot a közelgõ modellrõl, elõzetes híresztelések szerint egy kisautóval lesz dolgunk, hatótávolsága pedig teljes töltöttséggel 100 kilométer körül várható.

  • Vidékre mennek használt autóért a budapestiek

    Az OtoMoto.hu gyorselemzése szerint 2010 elsõ negyedévében nagyot esett ugyan a magyar újautó-piac, a használt gépjármûvekre viszont stagnál a kereslet. Másfélmillió forintig szinte bármit el lehet adni, a fõvárosiak pedig szívesen mennek vidékre autóért.

  • Legyártotta 50 milliomodik négykerekûjét a Peogeot

    A Peugeot az 50 milliomodik legyártott jármûvét ünnepelte.
    A több mint 200 ezer dolgozót foglalkoztató francia cég Sochaux-i gyárában legördült június 20-án a futószalagról a félszáz milliomodik négykerekû, amely egy Peugeot 308 SW volt.

    A márka története 1889-ben kezdõdött, amikor a cégalapító, Armand Peugeot a Párizsi Világkiállításon kiállított egy gõzzel hajtott háromkerekût, a Serpollet Peugeot-t, ami után megjelent az elsõ robbanómotoros modell is, a Typ 2.

  • Európa legnagyobb autópiaca Oroszországban?

    Oroszország Európa legnagyobb autópiacává léphet elõ az idei eladások alapján - vélekedett szerdán a PricewaterhouseCoopers (PwC) tanácsadócég egyik moszkvai munkatársa. A PwC becslése szerint idén Oroszországban 3,6-3,8 millió gépkocsi találhat gazdára.

    A nemzetközi tanácsadó cég adatai arról tanúskodnak, hogy a 2008-as év elsõ felében 1 millió 645 ezer jármû kelt el, ami 41 százalékkal több a tavalyi évnél, miközben jelentõsen emelkedett az eladott kocsik átlagos ára is.

  • Újabb nagy befektetõ a Mercedes-nél?

    Állítólag a világ egyik legnagyobb befektetési alapja érdeklõdik a Daimler AG. részvényei iránt.

    Az Abu Dhabi Investment Authority, vagy röviden ADIA neve merült fel lehetséges vásárlóként. Az Abu Dhabi kormány irányítása alatt álló alap elképesztõ vagyonnal rendelkezik: becslések szerint 650 és 875 milliárd dollár közti összeg befektetését irányítja.

    A Daimler részérõl korábban ugyan tagadták, hogy szívesen látnának újabb nagy részvényeseket.

  • 60. születésnapját ünnepli a Honda

    A nem csak autóiról, hanem motorjairól, robotjairól és motorkerékpárjairól is ismert cég 1948. szeptember 24-én jött létre, amikor Soichiro Honda 9200 dollár alaptõkével megalapította a Honda Motor Co. Ltd.-t. Az eleinte csupán motorokat gyártó cég folyamatosan bõvítette profilját, az autógyártásba például 1963-ban kezdett bele.

  • Formálódik az Opel jövõje

    Az Opel/Vauxhall vezérigazgatója, Nick Reilly tegnap az Európai Foglalkoztatási Fórum (EFF) képviselõinek egy elsõ betekintést engedett azokba a tervekbe, amelyek célja, hogy az Opel és a Vauxhall márkákat ismét életképessé és sikeressé tegyék. Reilly kihangsúlyozta, hogy nem hoztak még végleges döntést.

  • A Fox néven ismert motor a Ford elsõ háromhengerese lesz

    A kisebb Fordokba szánt motorcsalád gyártása állítólag Romániában folyik majd.

    A Ford of Europe eddig eléggé elhanyagolta kisautókba szánt motorjainak fejlesztését. A leköszönõ Ka és Fiesta modellek alapváltozataiba õsrégi, 1,3 literes, hengerenként 2 szelepes motort szereltek, amely olcsón gyártható ugyan, de mára teljesen elavult.