rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Téligumi nem csak hóban

  • Share on Tumblr

    7 fok alatt érdemes felkeresni egy gumist, és feltenni a téli gumikat, hiszen könnyen akár halálos is lehet ennek hiánya. Nem érdemes kockáztatni, sokkal veszélyesebb a hideg tél beköszöntével nyári gumikkal autókázni. Hogy miért is? Klikk!

    A téli gumi speciális szilika gumi keverékbõl készül, ez a gumi alapanyag a hideg idõben sem keményedik meg, így nagyobb mértékû tapadást biztosít az utakon. Hóban, fagyban és latyakos idõben, amikor az autózás veszélyei fokozottan megnõnek, akkor nem érdemes a nyári gumikkal szerencsét próbálni.

    A téli gumi futófelületének barázdái mélyebbek és jobb havas tulajdonságuk növelése érdekében sokkal több bemetszést találunk rajta. A téli gumi használata jelentõsen csökkenti a fékútat hóban és fagyban. A jég a legveszélyesebb felület autózáskor, a havas útnál kétszer, míg a száraz útnál nyolcszor csúszósabb.

    Mikor szükséges a téli gumi?

    7 fok alatt az anyagösszetétel miatt, a nyári gumi jelentõsen veszít a tapadási képességébõl. Ezért ha még szárazak is az utak, akkor is megfontolandó a téli gumi használata

    Meddig jó a téli gumi?

    A magyarországi idõjárási körülményeket figyelembe véve egy garnitúra téli gumi használata 2-3 szezonon át is lehetséges. A téli gumi kopását leginkább az aszfalt okoza.

    Elegendõ-e a négyévszakos gumi?

    Kényszermegoldásnak számít, mivel sem a nyári, sem a téli gumi tudásával sem rendelkezik. Használata során leginkább a havas utakon teljesít rosszul, ezért ott érdemes használni ahol a hideggel nem jár együtt a havazás.

    Mind a négy kerékre kerüljön téli gumi?

    Igen, nagyon fontos, hogy mind a négy kerékre kerüljön téli gumi. Ha csak a hajtott kerekekre szereltetünk, akkor az elsõ kerék hajtású autóknál az autó hátulja lesz kiszámíthatatlan, így az könnyen kitörhet. Ha hátsókerék hajtású autóról van szó, akkor pedig a kormányozhatóság csökken jelentõs mértékben.

    A pótkereket is érdemes cserélni téli gumira?

    Ésszerûbb a téli gumi használata pótkerékként, mivel a legtöbb defekt nagy hidegben történik, mivel ilyenkor már az utak szétfagytak és óriási kátyúkkal is találkozhatunk.

    Milyen legyen a téli gumi?

    Sok-sok gumiteszt méri a téli gumi képességeit. Természetesen vannak leg-leg téli gumik, de a gyakorlat azt mutatja, hogy egy olcsóbb téli gumi is sokkal nagyobb biztonságot nyújt a nyári gumiabroncsokkal szemben. A téli gumi kiválasztásakor vegyük figyelembe, hogy hol közlekedünk a legtöbbet, gyakran használjuk-e az autópályát, jellemzõ-e a területünkre a hó?


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Bemutatták a 'kecskeméti Mercedes' elsõ tanulmánymodelljét

    Detroit - Bemutatta a detroiti autószalonon a Mercedes a környezetbarát BlueZERO tanulmányautó-sorozatot, amely a Magyarországon gyártani tervezett Mercedes-modellek alapja lehet.

    A vasárnap megnyílt kiállításon a tanulmányautó három típusát mutatták be. Közös vonásuk, hogy elektromos motorral mûködnek. A BlueZERO E-Cell villamos motorját lítium-ion akkumulátorok táplálják, egy feltöltéssel 200 kilométert képes megtenni.

  • Kovács Tamás a General Motors Magyarország élén

    2009. január elsejétõl a 41 éves Kovács Tamás tölti be az értékesítési, marketing és szervízhálózati igazgatói pozíciót a General Motors Magyarország élén.

    Kovács Tamás a Budapesti Mûszaki Egyetem Villamosmérnöki Karán szerzett oklevelet, majd pedig Párizsban a Kopernikusz program keretében üzleti management posztgraduális képzésen vett részt.

  • Az orosz lesz a legnagyobb autópiac Európában

    Moszkva - Hol vannak már azok a (szovjet) idõk, amikor az oroszoknak éveket kellett várniuk egy személyautó vásárlására, s a választék négy hazai márkára (Lada, Moszkvics, Volga, Zaporozsec) korlátozódott? Ma már Oroszország potenciális autóvásárlói is a bõség zavarával küzdenek, és a kínálattal jókora fizetõképes kereslet néz szembe.

    A Vlagyimir Putyin elnöksége alatt megizmosodott orosz gazdaság egyik emelkedõ mutatója az új gépkocsik iránti kereslet lankadatlan növekedésérõl tanúskodik.

  • Ferrari telefonok a Vertutól

    Három különleges telefont is bejelentett minap a Vertu, melyeket a Ferrarival közösen jegyeznek.

    A Nokia luxusmárkája a legnépszerûbb, Ascent Ti sorozatából alakította ki az olasz autómárka igényei szerint készült modelleket.

    Igaz, a három különbözõ készülék a gyakorlatban egyet jelent, hiszen azok mindössze színben különböznek egymástól. Az árnyalatokat a Ferrari hagyományainak megfelelõen Nero (fekete), Rosso (vörös) és Giallo (sárga) nevekre keresztelték.

  • Az Audi A4 és A5 is megkapta hétsebességes, duplakuplungos automata váltóját

    Immár az Audi A4 és A5 is megkapta a konszern új fejlesztésû, hétsebességes, duplakuplungos automata váltóját.

    Az új S-Tronic egyelõre egyetlen motorhoz, a kétliteres TFSI benzineshez rendelhetõ. Az új egységnek hála az autók százas gyorsulása javult, az A5-ösé 6,5-rõl 6,2 másodpercre, míg az A4-esé 6,6-ról 6.5 másodpercre, miközben a fogyasztás és az emisszió változatlan maradt.

  • Rendezõdik a Saab helyzete! Érkezik a Saab 9-4X!

    Úgy tûnik, hogy az Opel után rendezõdik a Saab helyzete is, ugyanis a jelenleg a General Motorshoz tartozó márka a Koenigsegg fennhatósága alá kerül.

    Az új tulajdonos ígérete szerint nem módosul a svédek programja, így még idén bemutatkozik az új 9-5, jövõre pedig a 9-4X. Mindkét modellhez nagy reményeket fûznek, és terveik szerint új, fiatalabb vásárlóréteget is megszólítanak majd a két újdonsággal.

  • Inkább két autót vesznek egy áráért, mint feláron egyet

    London - Döbbenetes tanulsággal szolgált egy brit autókereskedés akciója: kiderült, hogy az emberek inkább két autót vesznek egy áráért, mint féláron egyet.

    A colchesteri szalon elõbb az elsõ kedvezménnyel próbálkozott, és a vevõk érkezgettek is, de nem tömegével, hanem csak normális "mennyiségben". Egy hónap elteltével aztán a kereskedés meghirdette a két autót kap egy áráért akciót, és elszabadult a pokol: igen hamar több mint 22 ezren érdeklõdtek.

  • Kétéltû busz

    London - Kétéltû buszt fejlesztett ki egy skót férfi: a jármû földön és vízen is használható.

    A buszon egyszerre 50 utas fér el. Szárazon hagyományosan megy, versenyre kelve bármely luxusbusszal. Vízen aztán behúzza kerekeit és sugárhajtásra kapcsol. Maximális sebessége 8 csomó - ha netán valakinek ez keveset mond: 15 kilométer óránként.

  • A németek Amerikában is piacra dobják a Volkswagen E-Up-ot!

    Az Egyesült Államokban eddig nem nagyon sikerült a gyártóknak városi törpét sikerre vinniük, a Volkswagen ismét megpróbálkozik a cseppet sem könnyû feladattal.

    A hírek szerint ugyanis a németek a tengerentúlon is piacra dobják a Frankfurti Autószalonon bemutatott E-Up! szériaváltozatát, amelyben három ember fér el úgy-ahogy kényelmesen.

  • Az amerikai BMW-k négyhengeres motorokat kapnak!

    Az elkövetkezõ években jelentõsen szigorodnak az amerikai CAFE szabályok, amelynek következtében az autógyártóknak számottevõen csökkenteniük kell modelljeik átlagfogyasztását.

    Többek között a szigorúbb törvények miatt a BMW is arra kényszerül, hogy visszahozza a négyhengeres erõforrásokat a kínálatba, amelyeket még 1999-ben számûztek.

  • Felgyújtotta autóját a magas üzemanyagárak miatt

    Egy harmincéves, munkanélküli férfi az egekben lévõ üzemanyagárakra reagálva felgyújtotta autóját múlt pénteken Németországban. Állítása szerint már egyszerûen képtelen volt fizetni a méregdrága benzint.

    Az esemény pénteken reggel fél nyolckor történt, amikor a férfi Frankfurt egyik külvárosába kiérve kipattant autójából, amit utána leöntött benzinnel, majd meggyújtott.

  • A Tata is elektromos autót tervez

    Hosszú idõ után nem a világ legolcsóbb autója, a Nano, vagy a Jaguar és a Land Rover felvásárlása miatt esik szó a Tata Motorsról.

    Legújabb projektjük szerint ugyanis egy teljesen elektromos hajtáslánccal felszerelt modellt fejlesztenek Norvégiában, ahol komoly támogatásokat kapnak a kutatásokhoz.

    Az alternatív hajtásláncot egy Tata Indicában tesztelik majd, amely egyébként India legkeresettebb modellje.

  • Visszatérhet Amerikába a VW Phaeton

    Utólagosan hibának bizonyult a Phaeton 2005-ös kivonulása az Egyesült Államok piacáról - jelentette ki Stefan Jacoby, a márka tengerentúli divíziójának vezetõje.

  • Magyarországra jön a kínai BYD autógyár

    Az AutoBinck Holding N.V. lett a kínai BYD autógyár új importõre. Az errõl szóló hivatalos megállapodást hétfõn írták alá a felek az AutoBinck Holding N.V. hágai központjában.
    Az AutoBinck Holding N.V. öt európai országban, Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában és Hollandiában képviseli majd a BYD vállalatot.
    A BYD (Build Your Dreams) vállalat nem csupán a legnagyobb növekedést felmutató, vezetõ kínai autógyártók egyike, hanem a világ egyik legnagyobb akkumulátor-gyártója, valamint IT-egységek és mobiltelefonok piacvezetõ gyártója is egyben.

  • Félnek az emberek új autót venni

    Közel 15 százalékkal kevesebben vásároltak autót idén, mint tavaly októberben. A bizonytalan gazdasági helyzetben eddig az Opel vesztette el a legtöbb vevõt, az izlandi autóeladások pedig egy év alatt több mint 85 százalékkal csökkentek.

    Immáron hatodik hónapja tart az európai autóeladások mélyrepülése, az októberi adatok azonban minden eddigi negatív rekordot felülmúltak - tudta meg az A5.hu a JATO Dynamics-tõl. A világ vezetõ autóipari adatszolgáltatójának közlése szerint októberben 14,7 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint a tavalyi év azonos hónapjában.