rss
  • Téligumi nem csak hóban

  • Share on Tumblr

    7 fok alatt érdemes felkeresni egy gumist, és feltenni a téli gumikat, hiszen könnyen akár halálos is lehet ennek hiánya. Nem érdemes kockáztatni, sokkal veszélyesebb a hideg tél beköszöntével nyári gumikkal autókázni. Hogy miért is? Klikk!

    A téli gumi speciális szilika gumi keverékbõl készül, ez a gumi alapanyag a hideg idõben sem keményedik meg, így nagyobb mértékû tapadást biztosít az utakon. Hóban, fagyban és latyakos idõben, amikor az autózás veszélyei fokozottan megnõnek, akkor nem érdemes a nyári gumikkal szerencsét próbálni.

    A téli gumi futófelületének barázdái mélyebbek és jobb havas tulajdonságuk növelése érdekében sokkal több bemetszést találunk rajta. A téli gumi használata jelentõsen csökkenti a fékútat hóban és fagyban. A jég a legveszélyesebb felület autózáskor, a havas útnál kétszer, míg a száraz útnál nyolcszor csúszósabb.

    Mikor szükséges a téli gumi?

    7 fok alatt az anyagösszetétel miatt, a nyári gumi jelentõsen veszít a tapadási képességébõl. Ezért ha még szárazak is az utak, akkor is megfontolandó a téli gumi használata

    Meddig jó a téli gumi?

    A magyarországi idõjárási körülményeket figyelembe véve egy garnitúra téli gumi használata 2-3 szezonon át is lehetséges. A téli gumi kopását leginkább az aszfalt okoza.

    Elegendõ-e a négyévszakos gumi?

    Kényszermegoldásnak számít, mivel sem a nyári, sem a téli gumi tudásával sem rendelkezik. Használata során leginkább a havas utakon teljesít rosszul, ezért ott érdemes használni ahol a hideggel nem jár együtt a havazás.

    Mind a négy kerékre kerüljön téli gumi?

    Igen, nagyon fontos, hogy mind a négy kerékre kerüljön téli gumi. Ha csak a hajtott kerekekre szereltetünk, akkor az elsõ kerék hajtású autóknál az autó hátulja lesz kiszámíthatatlan, így az könnyen kitörhet. Ha hátsókerék hajtású autóról van szó, akkor pedig a kormányozhatóság csökken jelentõs mértékben.

    A pótkereket is érdemes cserélni téli gumira?

    Ésszerûbb a téli gumi használata pótkerékként, mivel a legtöbb defekt nagy hidegben történik, mivel ilyenkor már az utak szétfagytak és óriási kátyúkkal is találkozhatunk.

    Milyen legyen a téli gumi?

    Sok-sok gumiteszt méri a téli gumi képességeit. Természetesen vannak leg-leg téli gumik, de a gyakorlat azt mutatja, hogy egy olcsóbb téli gumi is sokkal nagyobb biztonságot nyújt a nyári gumiabroncsokkal szemben. A téli gumi kiválasztásakor vegyük figyelembe, hogy hol közlekedünk a legtöbbet, gyakran használjuk-e az autópályát, jellemzõ-e a területünkre a hó?


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Az m1 közvetíti a Moto GP futamait

    Idén a Magyar Televízió 1-es csatornája közvetíti élõben a gyorsaságimotoros-világbajnokság mindhárom kategóriájának futamait.

  • Hatalmas létszámleépítést tervez a General Motors

    Ötezer adminisztratív dolgozójától, a fehérgallérosok 15 százalékától válna meg Amerikában a General Motors (GM) autógyár.

    A novembertõl esedékes létszámcsökkentés tervét a Wall Street Journal címû lap szellõztette meg, és a lap úgy tudja, hogy a dolgozók egészségbiztosítási keretét is csökkentené az amerikai jármûipari óriás, valamint a vezetõi prémiumokat is mérsékelni akarja.

  • Ferrari telefonok a Vertutól

    Három különleges telefont is bejelentett minap a Vertu, melyeket a Ferrarival közösen jegyeznek.

    A Nokia luxusmárkája a legnépszerûbb, Ascent Ti sorozatából alakította ki az olasz autómárka igényei szerint készült modelleket.

    Igaz, a három különbözõ készülék a gyakorlatban egyet jelent, hiszen azok mindössze színben különböznek egymástól. Az árnyalatokat a Ferrari hagyományainak megfelelõen Nero (fekete), Rosso (vörös) és Giallo (sárga) nevekre keresztelték.

  • Euro milliókat költ a Toyota Európára

    Ismét bizonyságot tett a Toyota arról, mennyire fontos neki az európai piac. A japánok belgiumi kutatóközpontjára ugyanis 80 millió eurót, azaz 19,3 milliárd forintot költenek a közeljövõben annak érdekében, hogy még inkább a kontinensen élõk számára tudják hangolni autóikat.

    A tetemes összegben többek között benne van egy 1,3 kilométeres tesztpálya, amin gyakorlatilag az összes, Európában elõforduló útviszonyt tudják szimulálni, továbbá egy újabb, 12 ezer négyzetméteres mûhely is épül. A munkálatok várhatóan jövõre fejezõdnek be.

  • Az Audi A4 TDI e 4.6 litert fogyaszt százon

    Az Audi kifejlesztette az A4 kategóriájának legtakarékosabb dízelmotorját. A 2.0 literes TDI e erõforrás mindössze 4.6 litert fogyaszt százon, és károsanyag-kibocsátása is mindössze tíz grammal haladja meg egy második generációs Toyota Priusét.

    A rendkívül kedvezõ fogyasztás ellenére a motor 136 lóereje 9.5 másodperc alatt repíti az autót százra, és végsebessége is 210 km/óra fölött mozog.

  • Autókereskekedés minõsítõ site alakult

    Az autó-viszonteladókkal, illetve a róluk folyó kommunikációnak helyet adó site alakult az USA-ban. Az Egyesült Államok autópiacáról szóló információk gyûjtésével és feldolgozásával foglalkozó, Clear Intelligence Media Inc. bejelentette, hogy MyDealerReport.com néven futó weboldalán számos új ingyenes lehetõséget indított az autóvásárlók felkészülésének segítésére.

  • Felgyújtotta autóját a magas üzemanyagárak miatt

    Egy harmincéves, munkanélküli férfi az egekben lévõ üzemanyagárakra reagálva felgyújtotta autóját múlt pénteken Németországban. Állítása szerint már egyszerûen képtelen volt fizetni a méregdrága benzint.

    Az esemény pénteken reggel fél nyolckor történt, amikor a férfi Frankfurt egyik külvárosába kiérve kipattant autójából, amit utána leöntött benzinnel, majd meggyújtott.

  • 12 perc alatt kelt el a 30 darab limitált szériás M3-as BMW

    A fagyottszürke (Frozen Gray) fantázianevû matt ezüst széria fényezést kapott, a belseje pedig kéttónusú Novillo bõr. Az egyik tónus a fekete, a másiknak természetesen van megfelelõ fantázianeve: rókavörös. A fagyottszürge M3-as mûszaki alapjai természetesen megegyeznek azzal az 414, négy literes V8-as, lóerõs M3-assal.

  • A Fiat Kínában nyitja új gyárát!

    Az olasz gyártó aláírta a Guanghzou Automobile Group-pal azt az együttmûködést, amely szerint közös gyár építésébe kezdenek.

    Az üzemet az olasz és a kínai cég 50-50%-ban tulajdonolja majd, és 2011-es nyitását követõen autókat és motorokat is gyárt majd.

  • A gazdasági válság miatt eltûnhetnek autómárkák is!

    Több százezren is elveszíthetik a munkahelyüket az autóiparban. A gazdasági válság miatt drasztikusan csökkent az autók iránti kereslet, ami gyárbezárásokhoz vezethet. Eltûnhetnek autómárkák is.

    Nincs garancia arra, hogy az összes nagy európai autógyár túléli a mostani gazdasági recessziót - mondta Brüsszelben az Európai Bizottság vállalkozáspolitikai és ipari kérdésekben illetékes, német alelnöke.

  • A Ferrarinak is visszaesett az eladása

    Bár a Ferrari California annyira sikeresnek bizonyult, hogy másfél évre elõre eladták az összes példányt, még a világ egyik legelismertebb sportkocsigyártója is kénytelen szembenézni eladásainak világméretû csökkenésével.

    Míg korábban a havi eladások 600 autó körül alakultak, addig a november igen gyászosan zárult: mindössze 92 darab autót sikerült eladni az egész világon. Így valószínûleg nem tudják majd tartani a korábban kitûzött célt sem, mi szerint 10 ezer autót kívánnak eladni 2010-ben.

  • Több BMW fogyott, mint Suzuki

    Kemény visszaeséssel indult az év a magyar autópiacon. A kisautók visszaszorulása folytatódik, a prémiummárkák viszont jól teljesítenek.

  • Nincsenek az új KRESZ-t számon kérõ magyar nyelvû tesztek a szlovákiai autósiskolákban

    Pozsony/Budapest - Káosz és fejetlenség - így jellemzi a pozsonyi Új Szó a szlovákiai autósiskolákban uralkodó helyzetet azután, hogy a hónap elején hatályba lépett a közúti közlekedésrõl szóló jogszabály teljes módosítása.

  • Eladó az 1 millió mérföldes furgon - érdekesség

    Medford - Nagyon használt autót árverez el egy férfi az Egyesült Államokban, mégis biztos, hogy nem tekerte vissza a kilométerórát: 1 millió mérföldet futott furgonját adja el.

    A rekordtávot megtett kocsit 1991-ben gyártották, típusa Chevrolet Silverado. Tulajdonosa, Frank Oresnik 1996-ben vette, akkorra még csak 66 ezer kilométer "volt benne".

  • Hyundai i20 - 2010-es frissitésen esett át

    Szinte jelentéktelen frissítésen esett át a Hyundai i20, a koreai mini külsejéhez nem, csak aerodinamikájához és motorjaihoz nyúltak hozzá. Új légterelõ került a padlólemezre, feladata a kerekek körüli légáramlatok optimalizálása, a motorokba alacsonyabb súrlódású olajokat töltöttek, illetve a generátorrendszer is új.