rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Téligumi nem csak hóban

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    7 fok alatt érdemes felkeresni egy gumist, és feltenni a téli gumikat, hiszen könnyen akár halálos is lehet ennek hiánya. Nem érdemes kockáztatni, sokkal veszélyesebb a hideg tél beköszöntével nyári gumikkal autókázni. Hogy miért is? Klikk!

    A téli gumi speciális szilika gumi keverékbõl készül, ez a gumi alapanyag a hideg idõben sem keményedik meg, így nagyobb mértékû tapadást biztosít az utakon. Hóban, fagyban és latyakos idõben, amikor az autózás veszélyei fokozottan megnõnek, akkor nem érdemes a nyári gumikkal szerencsét próbálni.

    A téli gumi futófelületének barázdái mélyebbek és jobb havas tulajdonságuk növelése érdekében sokkal több bemetszést találunk rajta. A téli gumi használata jelentõsen csökkenti a fékútat hóban és fagyban. A jég a legveszélyesebb felület autózáskor, a havas útnál kétszer, míg a száraz útnál nyolcszor csúszósabb.

    Mikor szükséges a téli gumi?

    7 fok alatt az anyagösszetétel miatt, a nyári gumi jelentõsen veszít a tapadási képességébõl. Ezért ha még szárazak is az utak, akkor is megfontolandó a téli gumi használata

    Meddig jó a téli gumi?

    A magyarországi idõjárási körülményeket figyelembe véve egy garnitúra téli gumi használata 2-3 szezonon át is lehetséges. A téli gumi kopását leginkább az aszfalt okoza.

    Elegendõ-e a négyévszakos gumi?

    Kényszermegoldásnak számít, mivel sem a nyári, sem a téli gumi tudásával sem rendelkezik. Használata során leginkább a havas utakon teljesít rosszul, ezért ott érdemes használni ahol a hideggel nem jár együtt a havazás.

    Mind a négy kerékre kerüljön téli gumi?

    Igen, nagyon fontos, hogy mind a négy kerékre kerüljön téli gumi. Ha csak a hajtott kerekekre szereltetünk, akkor az elsõ kerék hajtású autóknál az autó hátulja lesz kiszámíthatatlan, így az könnyen kitörhet. Ha hátsókerék hajtású autóról van szó, akkor pedig a kormányozhatóság csökken jelentõs mértékben.

    A pótkereket is érdemes cserélni téli gumira?

    Ésszerûbb a téli gumi használata pótkerékként, mivel a legtöbb defekt nagy hidegben történik, mivel ilyenkor már az utak szétfagytak és óriási kátyúkkal is találkozhatunk.

    Milyen legyen a téli gumi?

    Sok-sok gumiteszt méri a téli gumi képességeit. Természetesen vannak leg-leg téli gumik, de a gyakorlat azt mutatja, hogy egy olcsóbb téli gumi is sokkal nagyobb biztonságot nyújt a nyári gumiabroncsokkal szemben. A téli gumi kiválasztásakor vegyük figyelembe, hogy hol közlekedünk a legtöbbet, gyakran használjuk-e az autópályát, jellemzõ-e a területünkre a hó?


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Qatar Holding LLC 10%-os részesedést szerzett a Porsche AG-ban!

    Az Automotive News legújabb információi szerint a Qatar Holding LLC 10 százalékos részesedést szerzett a Porsche AG-ban, egy nappal azután, hogy a zuffenhauseni autógyártó részvényeinek 42 százaléka a Volkswagenhez került 3,3 milliárd euró ellenében.

  • A Toyota vezetõségének a 40%-át küldik el vagy helyezik át!

    A legújabb, hatalmas veszteségrõl szóló pénzügyi jelentés után drasztikus változtatásokra szánta el magát a Toyota vezetõsége.

    A Financial Times értesülései szerint a tulajdonos Toyota Motor Corporation a márka vezetõségének 40%-át lecseréli. Következõ hónaptól Akio Toyoda, a márka alapítójának unokája lesz az igazgató, kinevezését a részvényesek június 23-án esedékes ülésén jelentik be.

  • Start-stop automatika a Kia Ceed-ekben

    A koreaiak úgy döntöttek, hogy az Európában is igen népszerû Kia Ceedet felárért felszerelik a jelenleg még csak igen kevés autóhoz rendelhetõ start-stop automatikával.

    A rendszer lényege, hogy automatikusan kikapcsolja a motort, ha a kocsi 4 km/h-nál kevesebbel gurul, ám ha a sofõr benyomja a kuplungot és a gázt, az erõforrás azonnal újra életre kel.

  • Ingyenes lehet a parkolás Budapesten

    Alkotmányellenesnek találták a bírák a fõvárosi parkírozás jelenlegi szabályozását. Ha jövõ június végéig nem születik új, immár alkotmányos szabályozás, akkor ingyenessé válik a parkolás a fõvárosban.

  • A Tata is elektromos autót tervez

    Hosszú idõ után nem a világ legolcsóbb autója, a Nano, vagy a Jaguar és a Land Rover felvásárlása miatt esik szó a Tata Motorsról.

    Legújabb projektjük szerint ugyanis egy teljesen elektromos hajtáslánccal felszerelt modellt fejlesztenek Norvégiában, ahol komoly támogatásokat kapnak a kutatásokhoz.

    Az alternatív hajtásláncot egy Tata Indicában tesztelik majd, amely egyébként India legkeresettebb modellje.

  • Karórával ünnepel az Audi a 100. születésnapján!

    Az ingolstadti gyártó már javában készül hamarosan bekövetkezõ századik születésnapjára, a gyártó jogelõdjét ugyanis 1909-ben alapította August Horch.

    A centenáriumra a gyártó összefogott a müncheni székhelyû Chronoswiss-szel, majd közösen elkészítették a Tachoscope karórát.

  • Tovább javulnak a magyarországi közúti balesetek statisztikái

    Soha nem látott mértékben javulnak a magyarországi közúti balesetek statisztikái, adta hírül az ORFK Országos Balesetmegelõzési Bizottsága.

    2001 óta az idei esztendõ októberében könyvelhettük el a legnagyobb csökkenést, ekkor ugyanis 35 százalékkal kevesebben haltak meg az utakon, mint a tavalyi év azonos idõszakában, míg 2008 elsõ tíz hónapját nézve 21 százalékos a javulás.

  • Visszatérhet Amerikába a VW Phaeton

    Utólagosan hibának bizonyult a Phaeton 2005-ös kivonulása az Egyesült Államok piacáról - jelentette ki Stefan Jacoby, a márka tengerentúli divíziójának vezetõje.

  • Megújul a 3-as BMW

    A BMW-nél összehangolták a új hetes és a megújult hármas bemutatását, talán abban a reményben, hogy a kisebbik modellnek is jut valami a csúcsmodellre irányuló figyelembõl.

    Az E90-es három és fél éve mutatkozott be, így eljött az ideje a modellciklus közepe táján esedékes visszafogott felújításnak.

  • Eladásban megelõzte a Fordot a Volkswagen

    Várhatóan már az idén a negyedik helyre szorul a Ford az autógyártók közti eladási sorrendben, pedig néhány éve még stabil második volt a General Motors mögött.

    Egyelõre az elsõ félév adatait ismerjük: ebben az idõszakban a Volkswagen-csoport 7,2%-kal tudta növelni az eladásait, így 3,31 millió autót értékesített, míg a Ford fõként az amerikai piacon mutatott gyenge szereplése miatt csupán 3,22 millió autón tudott túladni.

  • A gyenge eladások miatt egy hónapra leáll a Chrysler

    A gyenge eladások miatt december 19-tõl január 19-ig teljesen leállnak a Chrysler üzemei, így egyetlen új autó sem készül majd a 4 hét alatt. Az eredeti tervek szerint december 24-tõl január 2-ig szünetelt volna a gyártás az ünnepek miatt, ám az 50 százalékos értékesítési visszaesés miatt megnyújtották a szabadságot.

    Nem ez volt az elsõ eset, hogy a gyártó leállítsa egyes összeszerelõ üzemeit, most azonban minden egyes gyáregység termelése szünetel, így jelentõs költségeket spórol meg a Chrysler. A legpesszimistább elképzelések szerint ugyanis 2009 tavaszán elfogynak az amerikai gyár pénztartalékai, és állami segítség nélkül nem lesz képes elkerülni a csõdöt.

  • Kelet felé terjeszkedik az Aston Martin

    Az Aston Martin a gazdasági válság ellenére komoly terjeszkedési tervet dolgozott ki. A britek a napokban új márkakereskedést nyitottak Zágrábban, ám a horvátországi kereskedést hamarosan egy csehországi bemutatóterem is követi, de idén Görögországban, Svédországban és Brazíliában is újabb Aston Martin kereskedések nyílnak.

  • F. Segura Csoport - Az újabb autóipari cég hazánkban

    Az ITD közremûködésével 2008 elsõ félévében 25 pozitív befektetõi döntés született 1,4 milliárd euró értékben

    A spanyol tulajdonú autóalkatrész-gyártó, az F Segura várhatóan januárban kezdi el a munkát Szolnokon. A cég tulajdonosa és Garamhegyi Ábel kormánybiztos csütörtökön írtak alá támogatási szerzõdést, ám az összeget az uniós jóváhagyásig nem hozhatják nyilvánosságra.

    A spanyol F. Segura Csoport 12 ezer négyzetméteres üzemének építési munkálatai 2007 telén elkezdõdtek, és a termelés várhatóan 2009. januárjában el is indulhat a Szolnoki Ipari Parkban.

  • Így néz ki az új BMW 7-es

    Bemutatták az új BMW 7-es modelljét. Feltûnõ a hasonlóság a CS nevû koncepcióval, hiszen a hûtõrács és a ledes technikával ellátott elsõ fényszórók is szinte megszólalásig megegyeznek a tanulmányéval.

    Az ötödik generációs hetes sorozat bemutatását egyébként júliusra ígérték a bajorok, de már láthattunk különbözõ kémfotókat a limuzinról, amint a nürburgringi aszfaltcsíkon száguld.

  • Szigorodik az amerikai ütközésbiztonság!

    Az autók biztonságát vizsgáló amerikai szervezet a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) néhány héttel ezelõtt árfogó tesztet készített a jelenleg forgalomban lévõ SUV-król.

    A városi terepjárókat ezúttal nem ütköztették, hanem felborították, és mérték a tetõ deformációjának mértékét. Az eredmény sokkoló volt, a vizsgált 12 típus közül mindössze négyet találtak megfelelõnek a szakemberek (Volkswagen Tiguan, Subaru Forester, Honda Element, Jeep Patriot).