rss
  • Az Opel a céges vevõk körében erõsít Magyarországon

  • Share on Tumblr

    Erõsítené az Opel a pozícióját a céges vevõk körében a magyarországi újautó-piacon, miután a magánvevõk körében 2011-ben a legnépszerûbb márka volt - mondta Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezetõje újságíróknak.

    A magyarországi személygépkocsi-piacon jelenleg a vevõk mintegy 70 százaléka cég, a többi magánszemély. A mélypontnak számító 2010 után tavaly 45 ezer fölé emelkedett az újautó-eladások száma, ami 3,7 százalékos bõvülés.

    Kovács Tamás emlékeztetett arra, hogy az Opel tavaly 5.327 személyautót értékesített Magyarországon, 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és ezzel az eladási lista élére került.

    Az ügyvezetõ arra számít, hogy az idén folytatódhat az autópiac lassú kilábalása a válságból, a márka több új modellel készül arra, hogy javíthassa piaci részesedését. Kiemelte, hogy még az elsõ félévben megjelenik Magyarországon a megnövelt hatótávolságú elektromos autó, az Ampera, amelyre a várakozásokat meghaladóan már eddig sok megrendelés érkezett.

    Kovács Tamás kitért arra, hogy a regisztrációs adó csökkenésének köszönhetõen a személyautóknál az új idei listaárak két százalékkal csökkentek. Megjegyezte: elsõsorban a nagyobb motorokkal szerelt modelleknél jelentkezik az az elõny, ami az regisztrációs adó csökkenése, valamint a gyenge forintárfolyam és az áfanövekedés eredõjeként áll össze.

    Solt Tamás, a szentgotthárdi Opel-gyár ügyvezetõje arról számolt be, hogy a terveknek megfelelõen az idén decemberben megkezdi a termelést az 500 millió eurós beruházással épülõ új üzem, amely a cég legkorszerûbb motorjait fogja elõállítani. Az elsõ modulban 270 gépet szerelnek fel, ezekbõl 100 már beérkezett az országba. A második modulban 400 gép üzembe állítása szerepel.

    Solt Tamás elmondta: az idén 210 embert vesznek fel a tavaly felvett 180 dolgozó mellé. Az üzemben oktatóközpont is létesül, amelyet a helyi iskolákkal együttmûködve szerszámoznak fel.

    MTI


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 180 új traffipax a magyar utakon!

    A rendõrség tervei szerint 2009-ben több mint 180 új sebességmérési helyszínt telepítenek az autópályák és fõútvonalak mellé.

    Mivel a halálos közúti balesetek 30 százalékát gyorshajtás okozza, még fokozottabb ellenõrzésre számíthatnak az autósok 2009-ben.

    A tervek szerint jövõ nyáron 32 új mérõhelyszínt telepítenek az autópályák mellé, és 2009 második félévében az állam kezelésében lévõ, településeken áthaladó fõútvonalak mellé is elhelyeznek összesen 150 darab dobozt.

  • Nem enged karambolozni a Toyota

    Az új technológia átveszi az irányítást, ha problémát érzékel.

  • Újabb nagy befektetõ a Mercedes-nél?

    Állítólag a világ egyik legnagyobb befektetési alapja érdeklõdik a Daimler AG. részvényei iránt.

    Az Abu Dhabi Investment Authority, vagy röviden ADIA neve merült fel lehetséges vásárlóként. Az Abu Dhabi kormány irányítása alatt álló alap elképesztõ vagyonnal rendelkezik: becslések szerint 650 és 875 milliárd dollár közti összeg befektetését irányítja.

    A Daimler részérõl korábban ugyan tagadták, hogy szívesen látnának újabb nagy részvényeseket.

  • Rendetlenség miatt vont ki egy személyautót a forgalomból a rendõrség

    A kocsi egy nõé, aki akkora rakás szemetet halmozott fel autójában, hogy más be sem ülhetett volna, õ pedig alig látszott ki

    Rendetlenség miatt vont ki egy személyautót a forgalomból a rendõrség Németországban.

    A kocsi egy nõé, aki akkora rakás szemetet halmozott fel autójában, hogy más be sem ülhetett volna, õ pedig alig látszott ki. Ráadásul annyi rongy préselõdött még a vezetõülésre is, hogy a nõ arca nekinyomódott a szélvédõ üvegének.

  • 3,1 milliótól megvásárolható a Kia Venga

    Februártól már hazánkban is megvásárolható a Kia kompakt egyterûje, a Venga. A magyar kéz által tervezett modell már besöpört egy dizájn díjat, és az ára sem riasztó.

    Elõször a Frankfurti Autószalonon találkozhattunk a Kia Vengával, amely a tervek szerint a koreai gyártó új sikermodellje lehet.A Cee'd három évvel ezelõtt hatalmas robbanást idézet elõ a gyártó népszerûségében, hasonló szerepkört szánnának a Vengának is.

  • A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallott

    A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallottNoha a Suzuki Kizashi Európában és a tengerentúlon egyaránt kudarcot vallott, a japánok még látnak fantáziát egy középkategóriás limuzinban. A nagy visszatérés előfutára a Shanghaiban bemutatott Authentics tanulmány, melynek határozott fellépése láttán aligha gondolnánk, hogy a márkakereskedőknek problémáik lesznek az értékesítéssel. Igaz, a cég felsőbb kategóriákban elkönyvelt botlásai nem is a rossz formatervezésnek, s talán még csak nem is a presztízs megítélésének voltak köszönhetőek, mint inkább az ügyetlen termékpolitika számlájára írhatóak.

  • Tûzveszély 646 ezer Honda Jazznél

    Nagy visszahívás bejelentésére kényszerült a Honda is, a Jazzbõl 646 ezer darabot kell visszahívni az elektromos ablakemelõ hibája miatt.

    Nincsenek jó passzban a japán autógyártók, a több millió gázpedállal bajlódó Toyota mellett a Honda is nagy visszahívás bejelentésére kényszerült. 646 ezer Jazz-tulajdonosnak kell ellenõriztetnie autóját, mert az elektromos ablakemelõben rövidzárlat keletkezhet, amely akár az autó leégését is eredményezheti.

  • 3,1 milliótól megvásárolható a Kia Venga

    Februártól már hazánkban is megvásárolható a Kia kompakt egyterûje, a Venga. A magyar kéz által tervezett modell már besöpört egy dizájn díjat, és az ára sem riasztó.

    Elõször a Frankfurti Autószalonon találkozhattunk a Kia Vengával, amely a tervek szerint a koreai gyártó új sikermodellje lehet.A Cee'd három évvel ezelõtt hatalmas robbanást idézet elõ a gyártó népszerûségében, hasonló szerepkört szánnának a Vengának is.

  • MHD rendszer a Smart-ban

    A Daimler AG. kétszemélyes kisautóiban új trükköket vetnek be a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. A benzines változatokba stop-start automatika, a dízelmotoros modellbe zárt részecskeszûrõ kerül.

    A vásárlók szemszögébõl az MHD - azaz a Micro Hybrid rendszer - lesz a feltûnõbb újítás. Az elnevezés egy kissé félrevezetõ, hiszen szó sincs valódi hibrid hajtásláncról, csupán egy automatikus motorleállító és újraindító rendszerrõl.

  • A Lancia Delta 1,8-as benzinmotort kap

    Új motor kerül a Lancia Delta legerõsebb változatába. A Fiat-csoport által nemrég bemutatott 1,8 literes DI TurboJet erõforrás többek között megjelenik majd az Alfa Romeo 159-ben is.

    A 200 lóerõs és 320 Newtonméternyi nyomatékú 1,8-as erõforrással 7,4 másodperces alatt gyorsul álló helyzetbõl 100 km/h-ra a Delta, végsebessége pedig 230 km/h.

  • Hogyan lett az ember gyorsabb a lónál? - 160 éve halt meg George Stephenson

    Százhatvan éve, 1848. augusztus 12-én halt meg George Stephenson angol mérnök, a vasúti gõzvontatás úttörõje.

    Stephenson 1781. június 9-én egy szegény bányász második fiaként látta meg a napvilágot Nylam-on-Tyne városkában. Apja bányában dolgozott, a vizet kiszivattyúzó gõzgépet kezelte, így - mivel iskoláztatásra amúgy se tellett, írni olvasni is csak tizenhat évesen tanult meg - a fiú útja is a mélybe vezetett, ahol hamar megismerkedett a masinával.

  • A Toyota veszteséggel zárta a második negyedévet is!

    A világ legnagyobb autógyára a vártnál jobb eredményt ért el ugyan, ám a Toyota így is kénytelen volt 819 millió dolláros veszteséget elkönyvelni az idei év második felében.

    A kisebb veszteség elsõsorban az agresszív költségcsökkentõ lépéseknek köszönhetõ, ráadásul a Toyota már csak 4,7 milliárd dolláros veszteséggel számol az egy évvel ezelõtti 5,8 milliárd dollárhoz képest.

  • A Ford F-150 lett a legkeresettebb jármû az USA-ban 2008-ban

    A 2008-as év újautó-eladásai az Egyesült Államokban erõsen indultak, hamar világossá vált, hogy a második félévre negatívba fordul a trend. Így is lett, és hiába a vásárlói szokások sokat emlegetett megváltozása és a nagy SUV-k elutasítása, az idei évben újra egy pick-up, a Ford F-150 lett a legkeresettebb jármû 474 000 eladott darabszámmal.

    A második helyen a kategóriatárs Chevrolet Silverado végzett 430 000 darabbal, így csak ebbõl a két, platós jármûbõl majd egymillió fogyott. A legjobb ötbe még a Honda Civic, a Honda Accord és a Toyota Camry fért be.

  • Az új 7-es BMW-nek 20 millió forint az alpára

    Már hazánkban is rendelhetõ a legújabb 7-es BMW, amelyért legkevesebb 19,9 millió forintot kell leszurkolni a márkakereskedésekben, az alapmodellt egy 3,0 literes, 245 lóerõs dízelmotor hajtja.

    A legolcsóbb, 326 lóerõs benzinesért 21,95 milliót kérnek, míg a hosszított tengelytávú változat felára 850 000 forint. A 407 lóerõs, hosszított tengelytávú csúcsmodell áll a hazai kínálat csúcsán.

  • A Fox néven ismert motor a Ford elsõ háromhengerese lesz

    A kisebb Fordokba szánt motorcsalád gyártása állítólag Romániában folyik majd.

    A Ford of Europe eddig eléggé elhanyagolta kisautókba szánt motorjainak fejlesztését. A leköszönõ Ka és Fiesta modellek alapváltozataiba õsrégi, 1,3 literes, hengerenként 2 szelepes motort szereltek, amely olcsón gyártható ugyan, de mára teljesen elavult.