rss
  • Az Opel a céges vevõk körében erõsít Magyarországon

  • Share on Tumblr

    Erõsítené az Opel a pozícióját a céges vevõk körében a magyarországi újautó-piacon, miután a magánvevõk körében 2011-ben a legnépszerûbb márka volt - mondta Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezetõje újságíróknak.

    A magyarországi személygépkocsi-piacon jelenleg a vevõk mintegy 70 százaléka cég, a többi magánszemély. A mélypontnak számító 2010 után tavaly 45 ezer fölé emelkedett az újautó-eladások száma, ami 3,7 százalékos bõvülés.

    Kovács Tamás emlékeztetett arra, hogy az Opel tavaly 5.327 személyautót értékesített Magyarországon, 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és ezzel az eladási lista élére került.

    Az ügyvezetõ arra számít, hogy az idén folytatódhat az autópiac lassú kilábalása a válságból, a márka több új modellel készül arra, hogy javíthassa piaci részesedését. Kiemelte, hogy még az elsõ félévben megjelenik Magyarországon a megnövelt hatótávolságú elektromos autó, az Ampera, amelyre a várakozásokat meghaladóan már eddig sok megrendelés érkezett.

    Kovács Tamás kitért arra, hogy a regisztrációs adó csökkenésének köszönhetõen a személyautóknál az új idei listaárak két százalékkal csökkentek. Megjegyezte: elsõsorban a nagyobb motorokkal szerelt modelleknél jelentkezik az az elõny, ami az regisztrációs adó csökkenése, valamint a gyenge forintárfolyam és az áfanövekedés eredõjeként áll össze.

    Solt Tamás, a szentgotthárdi Opel-gyár ügyvezetõje arról számolt be, hogy a terveknek megfelelõen az idén decemberben megkezdi a termelést az 500 millió eurós beruházással épülõ új üzem, amely a cég legkorszerûbb motorjait fogja elõállítani. Az elsõ modulban 270 gépet szerelnek fel, ezekbõl 100 már beérkezett az országba. A második modulban 400 gép üzembe állítása szerepel.

    Solt Tamás elmondta: az idén 210 embert vesznek fel a tavaly felvett 180 dolgozó mellé. Az üzemben oktatóközpont is létesül, amelyet a helyi iskolákkal együttmûködve szerszámoznak fel.

    MTI


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Potenciális Alfa 159 utód a Bertone-tól

    A Genfi Autószalonon láthatjuk a Bertone Alfa Romeo kupéját – addig be kell érnünk a vázlattal.

  • A Ford-nak elég pénze van, nincs szüksége állami kölcsönre!

    Az amerikai Ford autógyárnak elég pénze van átalakítási programja finanszírozására, és nincs szüksége állami kölcsönre, mondta a Ford Motor Co. vezérigazgatója a hét végén az amerikai autókereskedõk szövetségének New Orleans-i értekezletén.

    A Ford fõ versenytársai, a General Motors és a Chrysler számára decemberben 17,4 milliárd dollár állami kölcsönt hagyott jóvá az elõzõ amerikai kormányzat. A Ford is kérte 9 milliárd dollárnyi hitellehetõség készenlétben tartását a kormánytól. Erre a kérésre Washingtonban még nem válaszoltak hivatalos formában, de a Ford nem is kért eddig konkrét kölcsönt.

  • Önálló életre kelt autó

    Önálló, illetve önjáró lett egy autó az Egyesült Államokban: álló helyben több mint ezer kilométert ment - a kilométer-számlálója.

  • Behajthatnak a mélygarázsba az LPG-s autók is

    A 2011 októberében megjelent országos tûzvédelmi szabályzatnak köszönhetõen most már nem tilos gázüzemû autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerûsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltõ fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel. Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit.

  • Bemutatták Japánban az új Suzuki Wagon R-t

    Annak ellenére, hogy Európában már nem forgalmazzák a Suzuki Wagon R-t, Japánban továbbra a kínálat szerves képezi a kis kockaautó. Az új generáció egyébként megõrizte elõdje dobozformáját, ám elsõ lámpája erõsen emlékeztet a Swift és a Splash elsõ világítótesteire.

    A Suzuki a normál változat mellett bemutatta a Wagon R sportos verzióját is, amely a Stingray fantázianevet kapta, és külsõleg, valamint az utastérben is találunk különbségeket a két modell között.

  • MHD rendszer a Smart-ban

    A Daimler AG. kétszemélyes kisautóiban új trükköket vetnek be a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. A benzines változatokba stop-start automatika, a dízelmotoros modellbe zárt részecskeszûrõ kerül.

    A vásárlók szemszögébõl az MHD - azaz a Micro Hybrid rendszer - lesz a feltûnõbb újítás. Az elnevezés egy kissé félrevezetõ, hiszen szó sincs valódi hibrid hajtásláncról, csupán egy automatikus motorleállító és újraindító rendszerrõl.

  • Touchtronic 2 automataváltóval bõvül az Aston Martin DBS

    Alig egy évvel a hivatalos bemutató után tovább bõvül az Aston Martin extralistája, ezúttal a Touchtronic 2 automatával. A ZF által gyártott szerkezettel a hírek szerint a DBS ugyanolyan gyors, mint a kézi váltós kivitel, gyorsulása és végsebessége így megegyezik a kuplungpedálos változatéval.

  • 40 ezer Q5-öt hív vissza az Audi

    Hibás légzsákborítások kerültek 40 ezer Q5-be, az Audi már megkezdte az érintett modellek visszahívását. 2008 decembere és 2009 májusa között készült a hibás széria, a javítás a tulajdonosok számára díjmentes.

  • Nyizsníj Novgorodban épít új gyárat a GAZ

    Oroszország második legnagyobb autógyártója új összeszerelõ üzemet épít központi telephelyén, Nyizsníj Novgorodban.

    A GAZ vészelte át a legkönnyebben az orosz gazdaság rendszerváltást követõ válságait az egykori szovjet autógyártók közül.

    A cég sikere elsõsorban könnyû haszonjármûveinek köszönhetõ, amelyek elérhetõ áruknak és masszív felépítésüknek köszönhetõen szinte vetélytárs nélkül uralják.

  • Szentélyt kapott a Harley-Davidson

    Milwaukee - Múzeumot nyitott motorkerékpárjainak szombaton az idén 105. születésnapját ünneplõ Harley-Davidson cég Milwaukee-ban, a Harley-Davidsonok három épületbõl álló "szentélyében" felvonultatják szinte az összes modellt az 1903-an gyártott elsõ motorkerékpártól napjaink legmodernebb, hatsebességes Harleyjáig.

    "Sok tekintetben a Harley-Davidson története az egész Egyesült Államok történetét tükrözi. A vállalat 105 éves, átélt hanyatlásokat, válságokat, háborúkat, volt lenn és fenn...

  • Rengeteg pénzt nyert a Porche a Volkswagen részvényeken

    Amit az elmúlt idõszakban a Porsche mûvelt a Volkswagen részvényekkel, világossá tette, hogy a világ egyik legsikeresebb autómárkája nem csupán remek mérnöki gárdával, hanem kitûnõ pénzügyi stratégákkal is rendelkezik.

    A zuffenhauseniek azon akciója, mikor bejelentették, hogy részesedésüket a VW-konszernben 42,6%-ra növelték, és opciójuk van további 31,5% részvényre olyan szinten felhajtotta a német óriáscég részvényárait, hogy négy nap alatt csaknem megötszörözõdött a VW-papírok értéke (kis ideig a VW volt a világ legértékesebb vállalata).

  • Egymással kommunikáló autókat tesztel az EU városi forgalomban

    "Beszélõ", azaz egymással kommunikáló személyautókat állítanak forgalomba Amszterdam körzetében csütörtökön egy európai uniós kutatási program keretében - jelentette be az Európai Bizottság Brüsszelben.

  • Brazilíában nõtt az autó eladások száma

    Januárban csaknem két százalékkal több autót gyártottak Brazíliában, mint tavaly decemberben - jelentették be hétfõn a dél-amerikai állam hatóságai. Hozzátéve, hogy ez még mindig kevesebb annál, mint amennyi jármûvet a korábbi években gyártottak.

    A brazíliai nemzeti autógyártók szövetsége, az Anfavea adatai szerint 2009 januárjában - az elõzõ hónaphoz képest - 1,5 százalékkal több, összesen 197,500 autót készítettek. Ami azonban még mindig 8,1 százalékkal kevesebb, mint ahány jármûvet 2008. januárban gyártottak.

  • Tuningcsomag az SLS AMG-hez

    Alig látta meg a napvilágot az 571 lovas Mercedes SLS AMG, a Hamann máris kínál hozzá tuningkitet.

  • Ötszázezer megrendelés a Tata Nanora!

    Bár az indiai miniautót alig két hete, április 9-tõl lehet elõrendelni, a gyártó közleménye szerint máris félmillióan jelentkeztek be a Nanoért.

    Ez az elõrendelési szakasz április 25-én zárul, a Tatánál pedig 750 000-es számot várnak a határidõ lejárta elõtt. Eddig tehát igazi sikertörténet a kiskocsi, a gyártó jövõje jó idõre be van biztosítva, lévén, már ez a félmillió autó is két és fél évre leköti minden gyártókapacitásukat.