rss
  • Az Opel a céges vevõk körében erõsít Magyarországon

  • Share on Tumblr

    Erõsítené az Opel a pozícióját a céges vevõk körében a magyarországi újautó-piacon, miután a magánvevõk körében 2011-ben a legnépszerûbb márka volt - mondta Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezetõje újságíróknak.

    A magyarországi személygépkocsi-piacon jelenleg a vevõk mintegy 70 százaléka cég, a többi magánszemély. A mélypontnak számító 2010 után tavaly 45 ezer fölé emelkedett az újautó-eladások száma, ami 3,7 százalékos bõvülés.

    Kovács Tamás emlékeztetett arra, hogy az Opel tavaly 5.327 személyautót értékesített Magyarországon, 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és ezzel az eladási lista élére került.

    Az ügyvezetõ arra számít, hogy az idén folytatódhat az autópiac lassú kilábalása a válságból, a márka több új modellel készül arra, hogy javíthassa piaci részesedését. Kiemelte, hogy még az elsõ félévben megjelenik Magyarországon a megnövelt hatótávolságú elektromos autó, az Ampera, amelyre a várakozásokat meghaladóan már eddig sok megrendelés érkezett.

    Kovács Tamás kitért arra, hogy a regisztrációs adó csökkenésének köszönhetõen a személyautóknál az új idei listaárak két százalékkal csökkentek. Megjegyezte: elsõsorban a nagyobb motorokkal szerelt modelleknél jelentkezik az az elõny, ami az regisztrációs adó csökkenése, valamint a gyenge forintárfolyam és az áfanövekedés eredõjeként áll össze.

    Solt Tamás, a szentgotthárdi Opel-gyár ügyvezetõje arról számolt be, hogy a terveknek megfelelõen az idén decemberben megkezdi a termelést az 500 millió eurós beruházással épülõ új üzem, amely a cég legkorszerûbb motorjait fogja elõállítani. Az elsõ modulban 270 gépet szerelnek fel, ezekbõl 100 már beérkezett az országba. A második modulban 400 gép üzembe állítása szerepel.

    Solt Tamás elmondta: az idén 210 embert vesznek fel a tavaly felvett 180 dolgozó mellé. Az üzemben oktatóközpont is létesül, amelyet a helyi iskolákkal együttmûködve szerszámoznak fel.

    MTI


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Toyota vezetõségének a 40%-át küldik el vagy helyezik át!

    A legújabb, hatalmas veszteségrõl szóló pénzügyi jelentés után drasztikus változtatásokra szánta el magát a Toyota vezetõsége.

    A Financial Times értesülései szerint a tulajdonos Toyota Motor Corporation a márka vezetõségének 40%-át lecseréli. Következõ hónaptól Akio Toyoda, a márka alapítójának unokája lesz az igazgató, kinevezését a részvényesek június 23-án esedékes ülésén jelentik be.

  • Fele annyi autó kelt el, 2009 elsõ hónapjában, mint egy évvel korábban

    Fele annyi autó kelt el, 2009 elsõ hónapjában, mint egy évvel korábban.

    2009 januárjában mindössze 5967 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon. Ezzel szemben 2008 elsõ hónapjában 12 465 autót adtak el - derül ki a JATO Dynamics, a világ vezetõ autóipari piaci adat- és információszállítójának havi jelentésébõl.

  • A kereslet gyengülése miatt több autógyártó is elhalasztja fejlesztéseit

    A kereslet gyengülése miatt több autógyártó is elhalasztja, vagy teljesen félreteszi fejlesztési terveit az Automotive News Europe beszámolója szerint. Köztük van egyebek mellett a Renault, az Opel és a BMW.

    A BMW egyelõre kivár az X7 nagy luxus-SUV tervezésével.

    A Renault például a Megane alapján készülõ új modell fejlesztési munkálatait állította le, és halasztódik a Renault Espace, valamint Vel Satis következõ generációjának tervezése is.

  • Tuningcsomag az SLS AMG-hez

    Alig látta meg a napvilágot az 571 lovas Mercedes SLS AMG, a Hamann máris kínál hozzá tuningkitet.

  • Közel 10 %-kal esett az autóeladás Európában

    A gazdasági recesszió egyik leggyorsabb indikátora az autópiac, ami masszív csökkenéseket könyvelhetett el az elmúlt idõszakban szerte a világon, így Európában is.

    Bár az amerikai visszaeséshez képest nem tûnik olyan súlyosnak az európai piac zsugorodása, a szeptemberi 8,2%-os visszaesés a tavalyi év kilencedik hónapjához képest azért elég súlyosnak tûnik. Ilyen rossz autóipari szeptember 1998 óta nem volt az Európai Unió és az EFTA gazdasági régiójában, de az eddigi éves teljesítmény 4,4%-os csökkenése sem kecsegtet túl sok jóval.

  • Rómában betiltják a kényszerû szélvédõmosást piros lámpánál

    Az olasz fõváros polgármesterének idei rendelete értelmében ezentúl büntetendõ cselekménynek számít a közlekedési lámpa piros jelzésénél várakozó gépkocsik szélvédõjének kierõszakolt lemosása.

  • Búcsú a dízel autóktól?

    A roncsprémium bevezetésének évében a németországi autóvásárlók olyan kevés dízel autót vásároltak, mint 2000 óta soha. Ferdinand Dudenhöffer autószakértõ tanulmánya szerint az összes Németországban eladott új autó 30,6 százaléka volt dízel a múlt évben.

  • Közel 6 milliárd dollár a Ford vesztesége

    A detroiti márkák közül jelenleg a Ford áll a legbiztosabb lábakon annak ellenére, hogy a 2008-as év utolsó negyedévében 5,9 milliárd dolláros veszteséget könyvelhetett el.

    A hatalmas veszteség ellenére a Ford továbbra sem tervezi, hogy a General Motorshoz és a Chryslerhez hasonlóan állami mentõövért folyamodjon, ugyanis a cég saját pénzügyi tartalékaival képes finanszírozni legújabb fejlesztéseit. A Ford szerint az aktuális pénzügyi terv alapján az autógyár 2011-ben újra nyereséges lehet.

  • Az EuroNCAP szigorítja a törésteszteket! - ESP nélkül nem lehet öt csillagot szerezni!

    Átalakítja 1997-ben bevezetett törésteszt rendszerét az EuroNCAP. A független szervezet reményei szerint az új szisztéma segítségével átfogóbb képet nyújthatnak majd a leendõ autóvásárlók részére.

    A jelenlegi három, felnõttek védelme, gyerekek védelme és a gyalogosok védelme kategóriát kibõvítik, ahol majd az autó vezetõt segítõ rendszereit veszik górcsõ alá.

  • Biztonságosabb közlekedést szeretne az Európai Bizottság

    Új berendezésekkel növelné a közúti közlekedés biztonságát az Európai Bizottság. A tervek szerint 2011-tõl kötelezõvé tennék a nappali világítás használatát az autókon, ehhez speciális, enyhébb fényû lámpákat szerelnének a jármûvekbe. Emellett automatikus segélyhívót, és elektronikus menetstabilizálót szerelnének valamennyi gépkocsiba. Utóbbiról a héten tartottak részletes ismertetést az Európai Parlamentben.

  • A Porsche 10 milliárdos hitelt vesz fel!

    A Porsche Automobil Holding SE 10 milliárd eurós hitelkeretrõl állapodott meg egy 15 bankot tömörítõ konzorciummal, amellyel ezzel megegyezõ nagyságú hitelét kívánja törleszteni a cég.

    A megállapodás 12 havi futamidõvel folyósított hitelrészletrõl szól, amelyek közül egy 6.7 milliárd eurós tétel meghosszabítható.

  • Villamos hajtású Miniket gyárt a BMW

    Úgy néz ki, egyelõre csak 500 példány készül a Mini tisztán villamos hajtású változatából, és ezek is csak Kaliforniában közlekedhetnek majd.

    A BMW állítólag így igyekszik eleget tenni annak a késõbb hatályba lépõ rendeletnek, amely szerint minden autógyártónak kötelezõ lenne null-emissziós autókat forgalomba állítania, ha továbbra is forgalmazni szeretné termékeit az államban.

  • Tinit szerzõdtetett a Ferrari

    Szerzõdést írt alá a Ferrari egy 11 éves kanadai fiúval, aki a Forma-1-es versenycsapat utánpótlását biztosító maranellói akadémia legifjabb diákja lesz.

  • Hihetetlen tempóban nõ a kínai autópiac

    Elképesztõ ugrást produkált a kínai autópiac 2007 elsõ kilenc hónapjában, a belföldön gyártott autók értékesítése 45,3 százalékkal nõtt.

  • A francia kormány 6 milliárd eurós kedvezményes hitelt nyújt a Renault-nak és a PSA Peugeot-Citroennek

    A francia kormány 6 milliárd eurós kedvezményes hitelt nyújt fejlesztések finanszírozására a francia munkavállalók tíz százalékát foglalkoztató két nagy autógyártónak, a Renault-nak és a PSA Peugeot-Citroennek. A támogatásért cserébe a kölcsön ideje alatt az autógyártók egyetlen franciaországi üzemet sem zárnak be és telepítenek külföldre.

    A hétfõi francia napilapok értesülését az elnöki hivatal megerõsítette: Nicolas Sarkozy államfõ és Francois Fillon kormányfõ este fogadja a két autógyár elnök-vezérigazgatóját a támogatás ünnepélyes bejelentésére és a hitelért cserébe vállalt kötelezettségek aláírására.