rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Az Opel a céges vevõk körében erõsít Magyarországon

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Erõsítené az Opel a pozícióját a céges vevõk körében a magyarországi újautó-piacon, miután a magánvevõk körében 2011-ben a legnépszerûbb márka volt - mondta Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezetõje újságíróknak.

    A magyarországi személygépkocsi-piacon jelenleg a vevõk mintegy 70 százaléka cég, a többi magánszemély. A mélypontnak számító 2010 után tavaly 45 ezer fölé emelkedett az újautó-eladások száma, ami 3,7 százalékos bõvülés.

    Kovács Tamás emlékeztetett arra, hogy az Opel tavaly 5.327 személyautót értékesített Magyarországon, 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és ezzel az eladási lista élére került.

    Az ügyvezetõ arra számít, hogy az idén folytatódhat az autópiac lassú kilábalása a válságból, a márka több új modellel készül arra, hogy javíthassa piaci részesedését. Kiemelte, hogy még az elsõ félévben megjelenik Magyarországon a megnövelt hatótávolságú elektromos autó, az Ampera, amelyre a várakozásokat meghaladóan már eddig sok megrendelés érkezett.

    Kovács Tamás kitért arra, hogy a regisztrációs adó csökkenésének köszönhetõen a személyautóknál az új idei listaárak két százalékkal csökkentek. Megjegyezte: elsõsorban a nagyobb motorokkal szerelt modelleknél jelentkezik az az elõny, ami az regisztrációs adó csökkenése, valamint a gyenge forintárfolyam és az áfanövekedés eredõjeként áll össze.

    Solt Tamás, a szentgotthárdi Opel-gyár ügyvezetõje arról számolt be, hogy a terveknek megfelelõen az idén decemberben megkezdi a termelést az 500 millió eurós beruházással épülõ új üzem, amely a cég legkorszerûbb motorjait fogja elõállítani. Az elsõ modulban 270 gépet szerelnek fel, ezekbõl 100 már beérkezett az országba. A második modulban 400 gép üzembe állítása szerepel.

    Solt Tamás elmondta: az idén 210 embert vesznek fel a tavaly felvett 180 dolgozó mellé. Az üzemben oktatóközpont is létesül, amelyet a helyi iskolákkal együttmûködve szerszámoznak fel.

    MTI


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Az M0 körgyûrûre már telepítik a fix traffipaxokat

    Az M0-son eddig is voltak alkalmi sebességmérések (elég csak a szigetszentmiklósi felüljáróra gondolni), január közepétõl azonban mûködnek a fix mérõk is.

    A rendõrség már tavaly megígérte, hogy fix traffipaxokat telepít az M0-sra, ezek január közepétõl már mérnek is.

  • Hétszemélyes Peugeot 3008-as is lesz

    Habár egyelõre még csak képeken láthattuk a Peugeot legújabb modelljét, kémfotósok már az újabb változatról beszélnek.

    A múlt héten bejelentett 3008-asnak ugyanis a hírek szerint készül a hétszemélyes változata is. Ez - a Nissan Qashqai+2 mintájára - a jelenleginél hosszabb tengelytávval készülne, a formai változtatások pedig leginkább az egyterû hátulját érintenék.

  • Jelentõsen drágul a benzin és a gázolaj egyaránt

    Mától ismét drágábban lehet tankolni a hazai töltõállomásokon. Jelentõsen drágul a benzin és a gázolaj egyaránt.

    Míg 2008 második fele az árcsökkenésrõl szólt a magyarországi benzinkutakon, addig 2009-ben folyamatosan drágulnak az üzemanyagok. Ma is emelkedik az üzemanyagok ára.

  • Világcsúcsot döntött egy elektromos autó

    Világcsúcsot döntött egy elektromos autóHa a hagyományos motorokat gyártó lobbi meg nem akadályozza, áttörést következhet be az autópiacon - az elektromos autók javára. Sorra jelennek meg a nagy gyártók elektromos autói, mint írtuk, a Tesla jóvoltából megoldódhat az akkumulátorok gyors töltése, s minden jel szerint szétfoszlik a villanykocsik lassúságának mítosza is. Az új világrekordot egy pillekönnyű elektromos autó, a Drayson Racing Technologies Lola B12 69/EV elnevezésű járműve állította fel. A Yorkshire-i versenypályán az autó végsebessége elérte a 204,2 mérföldet (328,6 km/óra).

  • Kína megelõzve az Egyesült Államokat a világ legnagyobb autópiacává vált

    Már várható volt, és be is következett: Kína megelõzve az Egyesült Államokat a világ legnagyobb autópiacává vált.

    Az idei elsõ félév adatait elemezve kitûnt, hogy kizárólag májusban kelt el több autó az észak-amerikai piacon, mint Kínában.

  • Mercedes mûszaki alapot kapna a Lagonda

    A következõ Mercedes S-osztály szolgáltatná a mûszaki alapokat az elsõ Lagondához. Az Aston Martin feltámasztani kívánt márkája alatt luxuslimuzin és crossover is készülhet, igaz legkorábban 2012-ben debütálhat.

    Költséghatékonyan kezd neki az Aston Martin a Lagonda márkanév feltámasztásának, legalábbis az Autocar információi szerint. A brit magazin forrásai ugyanis azt rebesgetik, hogy az elsõ Lagonda modellhez a következõ generációs Mercedes S-osztály szolgáltatja a mûszaki alapokat.

  • Automatikus fékezõ rendszer a Subaruba is - képpel

    2010 áprilisára a Subaru is csatlakozott azon autómárkák közé, akik automatikus fékezõ rendszert kínálnak egyes modelljeikhez. Az autót akadályozó tárgyakat felül, a belsõ tükör két oldalán elhelyezett kamerák hivatottak észrevenni, amelyek elõször hangjelzéssel figyelmeztetik az autó sofõrjét a veszélyre, majd ha ezt sem követi reakció a rendszer lefékezi az autót.

  • Új motorok az Alfa Romeo Brera-ban és Spider-ben is

    2010-tõl két új motorral lehet rendelni a Brera-t és a Spidert. Mindkét modell megkapta az 1750 TBi benzinmotort és a 2.0 JTDM névre keresztelt, új 170 lóerõs dízel egységet. Mindkét erõforrás 30 000 kilométeres szervizintervallummal és kedvezõ fogyasztással kelleti magát a két kedvelt Alfa Romeoban.

  • A Volkswagen döntése szerint véget érhet a Porsche Cayenne és a Panamera pályafutása

    Egy hírek szerint a Volkswagen döntése szerint hamarosan véget érhet a Porsche Cayenne és a Panamera pályafutása.

    A legújabb híresztelések szerint az SUV második generációját már be sem mutatják, míg a négyajtós modell 5-6 év múlva tûnhet el a kínálatból, pedig még el sem dõlt, hogy sikeres vagy nem a legújabb Porsche. A feltételezés szerint azért jutottak ilyen álláspontra a konszern vezetõi, hogy az Audi modelljeinek ne kelljen a vállalaton belül is kõkemény konkurenciával megküzdeniük.

  • Combosabb dízelmotorok a Renault-tól

    Új négyhengeres dCi motort fejlesztett ki a Renault a jól ismert kétliteres M9R kódra hallgató blokk alapján, amellyel a 2,5-ös és 3 literes négyhengereseket váltják ki. 1 és 2,7 liter közötti fogyasztás-csökkentést várnak az új motortól.

  • Tizenöt csillag a Mercedesnek

    Tarolt a Mercedes az EuroNCAP legutóbbi törésteszt-sorozatán. Az E-osztályt, a GLK-t és a C-osztályt is ötcsillagosra értékelték a vizsgálatok során.

  • A Mazda is tervezi az új hibrideket!

    A Mazda fennállása óta még nem készített hibrid hajtásláncot modelljeihez, helyette inkább belsõ égésû motorjai tökéletesítésével foglalkozott.

    A Mazda3 japán bemutatóján azonban a márka ügyvezetõ alelnöke, Philip Spender bejelentette, hogy a Mazda is beáll a hibrid-gyártók közé. A japán márka a Honda és a Toyota sikereit látva nem teheti meg, hogy kimarad a környezetbarát hajtásláncok fejlesztésébõl.

  • A válság miatt cserélték le a PSA vezetõjét!

    A General Motors vezérigazgatója mellett leváltották a PSA Peugeot-Citroen vezetõjét, Christian Streiffet is.

    A francia vállalat felügyelõ bizottsága az autóipart is mélyen érintõ válság miatt cserélte le a PSA vezetõjét, ugyanis tavaly 460 millió dollár veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni a franciák, és a cég újraszervezését egy új emberre bízzák a gallok.

  • Az Audi is városi elektromos autót tervez

    Peter Schwarzenbauer, az Audi igazgatótanácsának egyik tagja megerõsítette, hogy a Párizsi Autószalonon bemutatott A1 alapjain egy teljesen elektromos hajtású városi modell készül Ingolstadtban. Az Audi döntésében az is közrejátszott, hogy a nagy rivális BMW már korábban bejelentette, hogy a Fiattal együttmûködve elektromos városi autót terveznek.

  • A Jaguar XK is dízelmotort kap!

    Már a luxus- és sportautókat gyártó cégek is egyre több modelljükben kínálnak dízelmotort, így többek között a Porsche Cayenne és a Jaguar XJ után az XK is új, az eddiginél erõsebb dízelmotort kap.

    A 3,0 literes, V6-os duplaturbós motor nemrég debütált XF Diesel S modellben, és 271 lóerõvel és 600 Newtonméternyi nyomatékkal rendelkezik.