rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Az Opel a céges vevõk körében erõsít Magyarországon

  • Share on Tumblr

    Erõsítené az Opel a pozícióját a céges vevõk körében a magyarországi újautó-piacon, miután a magánvevõk körében 2011-ben a legnépszerûbb márka volt - mondta Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezetõje újságíróknak.

    A magyarországi személygépkocsi-piacon jelenleg a vevõk mintegy 70 százaléka cég, a többi magánszemély. A mélypontnak számító 2010 után tavaly 45 ezer fölé emelkedett az újautó-eladások száma, ami 3,7 százalékos bõvülés.

    Kovács Tamás emlékeztetett arra, hogy az Opel tavaly 5.327 személyautót értékesített Magyarországon, 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és ezzel az eladási lista élére került.

    Az ügyvezetõ arra számít, hogy az idén folytatódhat az autópiac lassú kilábalása a válságból, a márka több új modellel készül arra, hogy javíthassa piaci részesedését. Kiemelte, hogy még az elsõ félévben megjelenik Magyarországon a megnövelt hatótávolságú elektromos autó, az Ampera, amelyre a várakozásokat meghaladóan már eddig sok megrendelés érkezett.

    Kovács Tamás kitért arra, hogy a regisztrációs adó csökkenésének köszönhetõen a személyautóknál az új idei listaárak két százalékkal csökkentek. Megjegyezte: elsõsorban a nagyobb motorokkal szerelt modelleknél jelentkezik az az elõny, ami az regisztrációs adó csökkenése, valamint a gyenge forintárfolyam és az áfanövekedés eredõjeként áll össze.

    Solt Tamás, a szentgotthárdi Opel-gyár ügyvezetõje arról számolt be, hogy a terveknek megfelelõen az idén decemberben megkezdi a termelést az 500 millió eurós beruházással épülõ új üzem, amely a cég legkorszerûbb motorjait fogja elõállítani. Az elsõ modulban 270 gépet szerelnek fel, ezekbõl 100 már beérkezett az országba. A második modulban 400 gép üzembe állítása szerepel.

    Solt Tamás elmondta: az idén 210 embert vesznek fel a tavaly felvett 180 dolgozó mellé. Az üzemben oktatóközpont is létesül, amelyet a helyi iskolákkal együttmûködve szerszámoznak fel.

    MTI


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Üzemleállás a Dacia gyárban!

    A Renault romániai leányvállalata a Dacia januárban újabb két hétre leállítja a termelését a kereslet nagymértékû visszaesése miatt - közölte a vállalat vezetése a román Mediafax hírügynökséggel.

    Az üzemleállás január 26-án veszi kezdetét. A Dacia egy hónapos munkaszünetet követõen most hétfõn kezdte meg ismét a termelést.

  • Az Egyesült Államokban felemelnék a jogosítvány minimum korhatárát

    Az Egyesült Államokban a közúti biztonságért felelõs hivatalban (IIHS) kijelentették, hogy fel kéne emelniük az államoknak a jogosítvány megszerzésének minimális korhatárát.

    A tengerentúlon jelenleg már 16 éves korban le lehet tenni a vizsgákat, de a felmérések szerint a balesetek nagy részét a legfiatalabbak okozzák, ezért a hivatal véleménye szerint mindenképpen indokolt lenne felemelni a minimum korhatárt 17, vagy akár 18 évre.

  • Szigorodik az amerikai ütközésbiztonság!

    Az autók biztonságát vizsgáló amerikai szervezet a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) néhány héttel ezelõtt árfogó tesztet készített a jelenleg forgalomban lévõ SUV-król.

    A városi terepjárókat ezúttal nem ütköztették, hanem felborították, és mérték a tetõ deformációjának mértékét. Az eredmény sokkoló volt, a vizsgált 12 típus közül mindössze négyet találtak megfelelõnek a szakemberek (Volkswagen Tiguan, Subaru Forester, Honda Element, Jeep Patriot).

  • Alig vannak még új KRESZ-táblák

    Az új KRESZ-pontok ellenére az illetékesek egyelõre nem nagyon engedik be a kerékpárosokat az autókkal szemben az egyirányú utcákba, és nem festik fel számukra a lámpáknál az elõretolt felállókat. Az egyik vidéki illetékes szerint az idõjárás miatt nem csinálnak semmit, valamint azért, mert az emberek tudatlanok. A kerékpárosklub szerint valójában a polgármesterek a tájékozatlanok, ezért pár nap múlva - ha kéretlenül is -, de tanácsokat adnak nekik.

  • Túl a 4. X-en a Porsche 917!

    Idén ünnepli negyvenedik születésnapját a zuffenhauseni gyártó legendás 917-es versenygépe, amelyet 1969-ben mutattak be.

    A csõvázas, könnyû karosszériájú gépet egy 12 hengeres, léghûtéses boxermotor hajtotta 450 lóerõvel. Az autó a kezdeti gyengélkedés után majd' két évtizedig verhetetlen volt, többször nyert a 24 órás Le Mans-i versenyen, valamint az amerikai Can Am-sorozatban, és rengeteg rekord fûzõdik a nevéhez.

  • Fogyaszthatnak kumiszt a kazah autósok

    Asztana - Bátran fogyaszthatják a kumiszt, vagyis az erjesztett kancatejbõl készített gyenge szeszesitalt a kazah autósok.

    A kazah ügyészség döntése értelmében ugyanis visszakapta jogosítványát az a férfi, akit ittas vezetésért egy évre eltiltottak az autóvezetéstõl. Iszkengyirov urat még júniusban érte tetten a rendõrség, amint kapatosan tekerte a volánt. A vérvétel tanúsága szerint a férfi sört fogyasztott, ezért a bíróság egy évre bevonta a jogosítványát.

  • A quadok még a motorkerékpároknál is halálosabbak

    A quadok, azaz a népszerû négykerekû terepmotorok, még a motorkerékpároknál is halálosabbak - derül ki egy amerikai felmérésbõl.

  • A legkörnyezetszennyezõbbek a sportautók!

    A világ tíz legszennyezõbb autói közé nem nagy meglepetésre elsõsorban méregdrága, nagy teljesítményû sportautók kerültek.

    A listát a Bugatti Veyron vezeti a maga 571 g/km-es értékével, megelõzve a 495 g/km-es szén-dioxid kibocsátással rendelkezõ Lamborghini MurcielagoLP640-et, míg az elsõ helyezetteket két Ferrari követi, az 599 GTB Fiorano 490, míg a 612 Scaglietti 475 gramm szén-dioxidot enged a levegõbe kilométerenként.

  • Felgyújtotta a 'lopóautót'

    Portland - Felgyújtotta a szabálytalanul parkoló autóját elvontatni akaró kocsit egy nõ az Egyesült Államokban.

    A húszéves amazon elõbb 150 dollárt - 21 ezer forintot - ajánlott fel a sofõrnek, ha békén hagyja autóját, ám a férfi nem bizonyult megvesztegethetõnek.

  • 327,2 km/órás sebességgel száguldoztak egy biógázas Audi A4-sel

    A németországi Hohenester tuningcég kezelésbe vett egy elõzõ generációs Audi A4-est, melyet biogázüzemûre alakítottak át és jelentõsen izmosabbá tettek annak érdekében, hogy megfuthassák a biogáz-hajtású autók sebességrekordját.

  • 2009-tól fizetni kell az EVA-soknak a cégautóadót

    2009-tõl nem tartalmazza a cégautóadót az eva, ezért az e körbe tartozó vállalkozások sem mentesülnek a fizetése alól.

    A nem elektromos motorral hajtott cégautók után akkor kell cégautóadót fizetni, ha azokra költséget számoltak el, mivel az egyszerûsített vállalkozói adó jövõ évtõl nem tartalmazza a cégautóadót, az e körbe tartozó vállalkozások sem mentesülnek a fizetése alól - mondta az MTI-nek Zara László adótanácsadó szerdán.

  • 12300 darab autót hív vissza a Volvo!

    12300 darab S80-at, V70-et és XC70-et hív vissza a svéd gyártó. A visszarendelés oka, hogy a központi számítógép ablaktörlõt vezérlõ szoftverje néha rakoncátlankodik, és nem megfelelõen dolgozik.

    Elõfordul, hogy kikapcsolt állapotban nekiáll ablakot törölni, vagy bekapcsolt állapotban nem töröl, ami nagy ijedelmet okozhat vezetés közben, vagy akár problémát esõs idõben.

  • Csökken a benzin ára

    Csökkenti bruttó 3 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt.

  • Rekordot ért el a kávéval hajtott autójával - fotóval

    A 35 éves, kávézacc-meghajtású Rover 106 kilométeres sebességgel száguldott Elvingtonban, volánja mögött Martin Baconnel. Bacon a lefõtt kávémaradékból golyócskákat készített, amelyek azután a kocsi motorjában elégtek, gyúlékony gáz szabadult fel belõlük, és végül ez szolgált „közvetlen” üzemanyagként.

  • A többség még mindig az ezüstszürkét tartja a legvonzóbbnak

    A legújabb adatok szerint a világ autóvásárlóinak ízlése nem nagyon változott: a többség ugyanis még mindig az ezüstszürkét tartja a legvonzóbbnak. Európában az új autók 35%-át, Ázsiában 37%-át adják el ezzel a színnel, de Észak-Amerikában is vezet az ezüst, bár kisebb arányban: itt a vásárlók 20%-a választ magának ilyen színû autót.

    Amerikában néhány év múlva talán megfordul a trend, hiszen 18%-kal nagyon jön fel a fekete, 17%-kal pedig a fehér. A piros és a kék (13 illetve 12%) még mindig egyre népszerûbb, a zöld pedig változatlanul népszerûtlen – az autósok csupán 4%-a kedveli.