rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Jó évet zárt a Skoda Magyarországon is

  • Share on Tumblr

    Jól teljesített a Skoda márka tavaly is a magyarországi autópiacon a közületi és vállalati flották értékesítésében, ezzel 11 százalékra növelte piaci részesedését - tájékoztatta a márka importõre, a Porsche Hungaria (PH) az MTI-t.

    A cseh márka a forgalomba helyezési és kiszállítási adatok alapján egyaránt a 3. helyen zárta az évet a márkák között a magyar piacon.

    A Magyar Gépjármûimportõrök Egyesületének adatai szerint a tavaly forgalomba helyezett Skodák száma 5.889 darabra nõtt a 2010. évi 5.600 után.

    Tavaly a Skoda fogalomba helyezések 82,5 százaléka származott flottákból, míg ezen a területen a piaci átlag 67,5 százalék volt - jegyzi meg a PH.

    A Skoda 2011. január-december között világszerte 879.200 autót adott el. A márka eladásai összesen 15,3 százalékkal növekedve érték el az eddigi legjobb eredményt, és így részesedése világszinten 1,4 százalékra bõvült a 2010 évi közel 1,3 százalékról. (A világpiac 2011-ben 5,1 százalékkal bõvült közel 62 millió gépkocsi értékesítésével.)

    A vállalat 2018-ra a világszintû eladásokat 1,5 millió darabra tervezi emelni.

    A cseh gyártó továbbra is aktíva invesztál új modellekbe, piacokba és termelési kapacitásokba. Így 2012 közepéig jelentõsen bõvíti hazai, Mladá Boleslav-i gyárát, a tervek szerint az Octavia és a Fabia mellett egy harmadik modell is készül majd ott. Oroszországban, a Nyizsnyij Novgorod-i üzemben a Volkswagen Csoport az orosz GAZ partnerrel közösen a Yeti gyártását is megkezdi. A Volkswagen Csoport két kínai közös vállalata pedig 2016-ig összesen mintegy 14 milliárd eurót invesztál új gyárakba illetve termékekbe.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Kompresszor a Micrában

    Az újdonság csúcsteljesítménye 98 lóerõ, legnagyobb nyomatéka 142 Nm. Manuális vagy fokozatmentes CVT-váltóval is párosítható, utóbbival azonban jelentõsen nõ a DIG-S névre keresztelt variáns emissziója.

  • 50%-kal estek vissza az autóeladások Amerikában

    Noha a gazdasági válság fogalma az utóbbi hetekben és hónapokban meglehetõsen elcsépelté vált, még így is megdöbbenünk az aktuális amerikai autóeladások láttán.

    A legtöbb márka eladásai ugyanis több mint 30 százalékkal estek vissza idén novemberben az egy évvel korábbi szinthez képest. Csoportszinten (ismét) a Chrysler könyvelhette el a legnagyobb bukást, ahol 47 százalékkal kevesebb új modellt sikerült értékesíteni.

  • A Volkswagen-nél is rövidített munkaidõt vezetnek be

    Rövidített munkaidõt vezetnek be a Volkswagen valamennyi németországi gyárában február 23-27-ike között.

    Németország legnagyobb autóipari csoportját sok más autógyártóval ellentétben eddig még nem nagyon érintette a globális válság, eltekintve a karácsonykor elrendelt kisebb leállástól.

  • Kútba esik a magyar Mercedes gyár felépítésének terve?

    Elképzelhetı, hogy kútba esik a magyar Mercedes gyár felépítésének terve, ha a Daimler vezetése megveszi a Corsát gyártó eisenachi üzemet.

    A Mercedes eddig azt tervezte, hogy Magyarországon épít fel egy új, olcsón üzemeltethetı gyárat, ahol az A osztály utódja készülne. Ez mintegy 800 millió eurójába kerül a Daimler csoportnak: a semmibıl fel kell építeni az új gyárat, és be kell tanítani a dolgozókat, hogy 2012-ben beindulhasson a gyártás.

  • Kamerákat helyeznek el a taxikban

    Július közepétõl 117 milánói taxiban mûködik olyan videokamera, amely a jármû egész belsejét - beleértve az utast is - befogja.

    A 2400 eurós (565 ezer forint) felszerelési költségbõl 1000 eurónyit (235 ezer forint) az önkormányzat finanszíroz.

    A cél a taxisok és az utasok biztonságának garantálása - írta a Corriere della Sera.

  • A Jaguar 8%-kal több autót adott el

    Gazdasági válság ide vagy oda, az utóbbi években gyengén muzsikáló Jaguar a 2008-ban az elõzõ évhez képest nyolc százalékkal több autót adott el.

    A javulás leginkább az XF bevezetésének köszönhetõ, valamint annak, hogy a gyártó modelljei igen népszerûek voltak az oroszországi és a távol-keleti piacokon is.

  • Kínai pénzbõl terjeszkedik a GM

    Az európai létszámleépítésekrõl szóló korábbi hírek után, a szentgotthárdi Opel-gyárat is üzemeltetõ General Motors (GM) ismét terjeszkedésre készül. A Wall Street Journal értesülése szerint a GM és Kína legnagyobb autógyára, a SAIC Motor Corporation ma jelentik be, hogy vegyesvállalatot alapítanak az indiai gépjármûpiac meghódítása érdekében. Az 50-50 százalékos vegyesvállalat célja, hogy közösen gyártsa és értékesítse a GM jelenleg már Indiában készülõ gépjármûveit, köztük a Chevrolet Sparkot.

  • A Mercedes motorokat és sebességváltókat vásárol a BMW-tõl?

    Elismerték a BMW-nél, hogy tárgyalásokat folytatnak a Mercedes-Benzzel: a csillagos márka motorokat és sebességváltókat vásárolna legnagyobb konkurensétõl. Ezt Klaus Draeger, a BMW fejlesztési vezetõje árulta el az Auto Motor und Sportnak adott interjújában.

    A hírek szerint az egyik ilyen motor egy új fejlesztésû V12-es lenne, amely a 4 literes, turbótöltéses V8-ason alapulna, és a 7-es sorozatban, valamint a Rolls-Royce hamarosan bemutatkozó kisebb típusában debütálna.

  • A Volkswagen lenyomta a Ford-ot

    Az amerikai gyártók egyre hátrébb szorulnak a rangsorban: a Toyota nemrég megelõzte a GM-et az élen, és most a Ford is megízleli, milyen, amikor egy korábban sokkal jelentéktelenebb gyártó megelõzi õket a legnagyobbak listáján.

    A VW-csoport idén eddig 7,2%-os növekedést ért el, azaz a mai napig 3,31 millió jármûvet értékesítettek, míg a 11%-os visszaesést regisztráló Ford csak 3,09 milliónál tart.

  • Amerikába megy

    Lefelé bõvíti a Mazda az észak-amerikai kínálatát. Bedobják a Mazda2-õt

  • Nem könnyûfémbõl, hanem hagyományos acélbõl készül a következõ 5-ös BMW!

    A hírek szerint a bajor gyártó a következõ generációnál nem folytatja a jelenlegi 5-ös építésmódját, és nem könnyûfémbõl készülnek az elsõ teherviselõ elemek.

    Mint ismeretes, a BMW a jobb súlyelosztásra hivatkozva készítette a jelenlegi generáció orrát részben alumíniumból. Ez azonban megdrágította a gyártást, rosszabb törésteszt-eredményeket okozott, ráadásul hathengeres motorokra lett tervezve, így négyhengeres egységgel nagy sebességnél túl könnyû lett az autó orra.

  • Mazda Souga Los Angelesben

    A jövõ fejlõdését bemutató Mazda tanulmány jelenik meg a 2009-es Los Angelesi Autószalon dizájnversenyén (youthmobile 2030). Elektro-sportkupé, amelyet a vásárlók terveztek.

  • Változik a KRESZ! Pontosítják a gyalogátkelõkhöz kapcsolódó részt!

    Pontosítják a KRESZ gyalogátkelõkhöz kapcsolódó részét. Kötelezõ lesz megállnia az autósnak, ha a gyalogos jelzi áthaladási szándékát.

    További újdonság lehet, hogy a jövõben a rendõr nem kérhetné az izzókészletet.

    "Kötelezõ lesz az autósoknak a zebránál megállni, ha a gyalogos jelzi áthaladási szándékát az úton" - többek között ez a KRESZ-módosítási javaslat is szerepelt a közlekedési kerekasztal ülésén tudatta közleményében Kondorosi Ferenc, az Új rend és szabadság program kormánybiztosa.

  • Rekordeladást tervez a Maserati

    A Maserati a romló nemzetközi gazdasági helyzet ellenére rekordszámú eladott autót és rekordprofitot vár a 2008-as esztendõre.

    Az idei év elsõ nyolc hónapjában az eladott Maseratik száma 40%-kal múlja felül a 2007-es adatokat. Ez 5900 eladott autót jelent, így egész biztosan túlszárnyalják a 2007 egészében értékesített 7300 jármûvet.

  • A közúti sebességkorlátozást a brit orvosok is támogatják

    Edinburgh - Tízszeres esélyt jelent a halára, ha egy gyereket 50 km per óra sebességgel üt el az autó, mintha a jármû csak 30 km-es sebességgel halad. Az Angol Orvosok Szövetségének kongresszusán a résztvevõk egyhangúlag támogatták a gépjármûforgalom sebességének további korlátozását.