rss
  • Jó évet zárt a Skoda Magyarországon is

  • Share on Tumblr

    Jól teljesített a Skoda márka tavaly is a magyarországi autópiacon a közületi és vállalati flották értékesítésében, ezzel 11 százalékra növelte piaci részesedését - tájékoztatta a márka importõre, a Porsche Hungaria (PH) az MTI-t.

    A cseh márka a forgalomba helyezési és kiszállítási adatok alapján egyaránt a 3. helyen zárta az évet a márkák között a magyar piacon.

    A Magyar Gépjármûimportõrök Egyesületének adatai szerint a tavaly forgalomba helyezett Skodák száma 5.889 darabra nõtt a 2010. évi 5.600 után.

    Tavaly a Skoda fogalomba helyezések 82,5 százaléka származott flottákból, míg ezen a területen a piaci átlag 67,5 százalék volt - jegyzi meg a PH.

    A Skoda 2011. január-december között világszerte 879.200 autót adott el. A márka eladásai összesen 15,3 százalékkal növekedve érték el az eddigi legjobb eredményt, és így részesedése világszinten 1,4 százalékra bõvült a 2010 évi közel 1,3 százalékról. (A világpiac 2011-ben 5,1 százalékkal bõvült közel 62 millió gépkocsi értékesítésével.)

    A vállalat 2018-ra a világszintû eladásokat 1,5 millió darabra tervezi emelni.

    A cseh gyártó továbbra is aktíva invesztál új modellekbe, piacokba és termelési kapacitásokba. Így 2012 közepéig jelentõsen bõvíti hazai, Mladá Boleslav-i gyárát, a tervek szerint az Octavia és a Fabia mellett egy harmadik modell is készül majd ott. Oroszországban, a Nyizsnyij Novgorod-i üzemben a Volkswagen Csoport az orosz GAZ partnerrel közösen a Yeti gyártását is megkezdi. A Volkswagen Csoport két kínai közös vállalata pedig 2016-ig összesen mintegy 14 milliárd eurót invesztál új gyárakba illetve termékekbe.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Színes gumiabroncsokkal vadít az F1

    Különbözõ színekkel látják el az idei Forma-1-es szezonban a gumikat, ezzel is segítve a nézõket abban, hogy megállapíthassák, melyik pilóta milyen abroncsot választott.

  • Útlezárás zombiveszély miatt!

    Collinsville (Illinois állam) - ÚTLEZÁRÁS ZOMBIVESZÉLY MIATT! - erre figyelmeztet mostanában több autópálya-menti felirat Illinois államban.

    Nem csak a zombik, hanem velociraptorok is szerepelnek az elektromos táblák feliratain. Az autósoknak azonban nem kell nagyon tartaniuk emberevõ holtaktól meg dinóktól, mert csak viccelget valaki, vagy viccelgetnek valakik, általában csúcsforgalom idején.

  • Jason Button eladja Bugatti Veyronját!

    A Formula 1 sorozatban az élen álló Button eladja a mindössze 2400 kilométert futott Bugatti Veyron-ját.

    Az irányár nem kevesebb, mint 899,995 font. Nem hinnénk, hogy pénzügyi problémája miatt válna meg a fekete szörnyetegtõl a híres pilóta, amelynek végsebessége 50 km/h-val több, mint az F1-es autójának.

  • A Ford nagy reményeket fûz a benzines V6-os motorcsaládhoz

    A Ford amerikai divíziója a feltöltött V6-os benzinesekben látja a cég jövõjét. Ron Heiser, a márka motorfejlesztési vezetõje szerint az EcoBoost fantázianevû, új fejlesztésû V6-osok a V8-asokhoz hasonló teljesítményt képesek nyújtani, miközben fogyasztásuk azoknál jelentõsen kisebb.

    A cég nagy reményeket fûz az új motorcsaládhoz, amely 2009-ben debütál, de a Flex csak 2010-ben kapja meg. A crossoverbe bekerülõ egység egy 3,5 literes, duplaturbós benzines lesz, amely 355 lóerõs, átlagfogyasztása pedig 13 liter.

  • Akkumulátorgyárat épít a General Motors

    Annak ellenére, hogy egyre több gyártó és autóipari cég fordul az elektromos és hibrid technológiák felé, meglehetõsen kevés foglalkozik közülük akkumulátorok fejlesztésével és gyártásával.

    A japánok nagy elõnyben vannak ezen a téren, mint ismeretes, még a Volkswagen is a Sanyo-val közösen fejleszti hibrid modelljeit. A GM semmit nem bíz a véletlenre, hiszen a konszern megmentõjeként kezelt Volt akkumulátorait a legutóbbi döntés értelmében saját maga fogja gyártani egy hamarosan létesítendõ új gyárban.

  • Világszínvonalú a Duna legújabb hídja

    A Megyeri híd technikai újdonságai

    A Duna legújabb közúti hídját, a Megyeri hidat - amelynek mûszaki átvétele a tervek szerint szeptember 17-ig lezajlik - szeptember végén vagy október elsõ napjaiban avatják fel hivatalosan és ünnepélyesen. Ekkor indulhat meg a forgalom a folyamot Budakalász és Káposztásmegyer között, a Szentendrei-sziget felett is átívelõ, az M0-ás körgyûrû fontos részét alkotó új hídon. A kivitelezõ Hídépítõ ZRt. Dunahidak Igazgatóságának igazgatóját, Rapkay Kálmánt kértük: mutassa be az új létesítményt.

  • Gázválasztó

    Szakértõk szerint a brutális benzinárak miatt növekvõ számban váltanak autósok a gázüzemre.

  • A hazai autókereskedõk 20-30 százalékos forgalomvisszaesésrõl panaszkodnak

    A Gépjármûimportõrök Egyesülete szerint a régi autók lecserélésében kellene az államnak segíteni

    Leáll egy hétre a gyõri Audi gyár. Az anyacég a németországi telephelyein is kényszerszünetet tart, amelyet a csökkenõ megrendelésekkel indokolnak. Itthon az autókereskedõk 20-30 százalékos forgalomvisszaesésrõl panaszkodnak.

  • A Qatar Holding LLC 10%-os részesedést szerzett a Porsche AG-ban!

    Az Automotive News legújabb információi szerint a Qatar Holding LLC 10 százalékos részesedést szerzett a Porsche AG-ban, egy nappal azután, hogy a zuffenhauseni autógyártó részvényeinek 42 százaléka a Volkswagenhez került 3,3 milliárd euró ellenében.

  • Beindult az Audi gyártás Indiában

    Valódi helyi gyártásról persze nincsen szó, az összes alkatrészt Európából kapja félkész csomagokban az indiai Audi gyártósor, de a németek nyilvánvalóan azt remélik, hogy a helyi bázis helyzeti elõnyt jelent majd a márkának, ha az elõrejelzéseknek megfelelõen Indiában is növekedésnek indul a prémium-modellek piaca. Az új, mindössze 30 millió euróból felhúzott gyár viszonylag kis kapacitású, mindössze évi 2000 autó összeállítására tervezték, de az elsõ évben csupán 300 A6-os készülhet itt.

  • Üzemanyagcellás traktor a New Holland-tól

    Az utóbbi években több márka is mutatott be hidrogénnel üzemelõ, üzemanyagcellás személyautót, kisteherautót, sõt már motort is, traktort azonban még senki nem alakított át "zölddé". A New Holland most megtette, és be is mutatta NH2 néven.

    Az üzemanyagcellák egy 106 lóerõs elektromos motort látnak el energiával, amely mind a négy keréken keresztül jut a talajra.

  • A Toyota egy új, kedvezõ árú hibrid fejlesztésén dolgozik

    A Detroiti Autószalonon egyszerre mutatkozott be a Honda Insight és a Toyota Prius, ám a Honda jóval alacsonyabb alapáron kínálja az Insight-ot, mint a konkurens márka saját hibridjét.

    Meg kell azonban jegyezni, hogy a Prius fejlettebb és erõsebb hajtásláncot kapott, ám a vásárlók elsõsorban az autó árát tartják fontosnak, így a Honda könnyen letaszíthatja trónjáról a harmadik generációs Priust.

  • Volkswagen-Porsche egyesülés

    A Volkswagen-Porsche saga egyik fejezete lezárult, ugyanis a két gyártó szakszervezete hosszas viták után megegyezett egymással, amelynek értelmében az egyesült érdekvédelmi szervezetben 50-50%-ban képviseltetik magukat a két gyártó küldöttei.

    Mivel a stuttgartiaknál 12 000-en, míg a wolfsburgiaknál 360 000-en dolgoznak, a Volkswagen küldötteinek nagyobb súlyuk lesz a szavazásoknál, bár ennek mértékét egyelõre nem közölték.

  • 55 milliárd dollár támogatást akarnak az európai autógyártó cégek

    A Washingtoni Kongresszus a napokban hagyta jóvá az amerikai gyártók 4600 milliárd forintos (25 milliárd dollár) támogatásáról szóló rendelkezést, és ennek hallatára most az európai márkák kezdték el a "Simon mondja"-játékot az Európai Bizottságnál.

  • Dakar Rally 2008: idén is versenyben a Szalay-Bunkoczi páros

    2008. január 5-én Lisszabonból útjára indul a 30. Dakar Rally, minden idõk legnehezebb tereprali versenye. Szemben a 2007-es Dakar 510 versenyzõjével, idén hatvannal többen neveztek a Dakarra. Az 570 induló közül 245 motoros, 205 autós, 100 kamionos és 20 quados egység jelezte részvételét. A 9273 km hosszú táv összesen 5736 km speciális szakaszt tartogat a versenyzõknek, ami 1500 km-rel hosszabb a 2007-es, és 1000 km-rel a 2006-os Dakarnál. Ez az eddigieknél is nagyobb kalandot ígér, legalábbis a szervezõk mindent megtesznek ennek érdekében.