rss
  • Jó évet zárt a Skoda Magyarországon is

  • Share on Tumblr

    Jól teljesített a Skoda márka tavaly is a magyarországi autópiacon a közületi és vállalati flották értékesítésében, ezzel 11 százalékra növelte piaci részesedését - tájékoztatta a márka importõre, a Porsche Hungaria (PH) az MTI-t.

    A cseh márka a forgalomba helyezési és kiszállítási adatok alapján egyaránt a 3. helyen zárta az évet a márkák között a magyar piacon.

    A Magyar Gépjármûimportõrök Egyesületének adatai szerint a tavaly forgalomba helyezett Skodák száma 5.889 darabra nõtt a 2010. évi 5.600 után.

    Tavaly a Skoda fogalomba helyezések 82,5 százaléka származott flottákból, míg ezen a területen a piaci átlag 67,5 százalék volt - jegyzi meg a PH.

    A Skoda 2011. január-december között világszerte 879.200 autót adott el. A márka eladásai összesen 15,3 százalékkal növekedve érték el az eddigi legjobb eredményt, és így részesedése világszinten 1,4 százalékra bõvült a 2010 évi közel 1,3 százalékról. (A világpiac 2011-ben 5,1 százalékkal bõvült közel 62 millió gépkocsi értékesítésével.)

    A vállalat 2018-ra a világszintû eladásokat 1,5 millió darabra tervezi emelni.

    A cseh gyártó továbbra is aktíva invesztál új modellekbe, piacokba és termelési kapacitásokba. Így 2012 közepéig jelentõsen bõvíti hazai, Mladá Boleslav-i gyárát, a tervek szerint az Octavia és a Fabia mellett egy harmadik modell is készül majd ott. Oroszországban, a Nyizsnyij Novgorod-i üzemben a Volkswagen Csoport az orosz GAZ partnerrel közösen a Yeti gyártását is megkezdi. A Volkswagen Csoport két kínai közös vállalata pedig 2016-ig összesen mintegy 14 milliárd eurót invesztál új gyárakba illetve termékekbe.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Az autóban való telefonálás egyenértékû lehet az ittas vezetéssel

    Még a kihangosítva használt mobiltelefon is oly mértékben rontja az autó vezetõjének reakcióidejét, mintha évekkel idõsebb lenne vagy nyolc ezrelékes véralkoholszinttel ült volna volán mögé - állapították meg a Utahi Egyetem kísérleti pszichológusai.

    Frank Drews és munkatársai bonyolult vezetési szimulátort használtak kísérletükhöz. Megállapították, hogy amikor a sofõrök - akár kihangosítva - mobiltelefonon beszéltek, gyakrabban hagyták el sávjukat vagy tévesztették el a lejárót, mint azok a vezetõk, akik útitárssal beszélgettek.

  • Éjjellátó infrakamera autóvezetõknek

    Éjjellátó infrakamera segítheti az éjszakai autóvezetést, miután német kutatóknak is sikerül kifejleszteniük egy olcsó, szobahõmérsékleten is mûködõ infraszenzort.

  • Jelentõs költségcsökkentés a Forma-1-ben!

    Jelentõs költségcsökkentésrõl állapodott meg a Forma-1-es csapatokat tömörítõ szervezet és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).

    A monacói egyeztetésen született javaslatot még a FIA illetékes tanácsának el kell fogadnia. A részleteket késõbb hozzák nyilvánosságra.

  • Cristiano Ronaldo összetörte méregdrága Ferrari-ját!

    A világhírû portugál focista egy alagútban falnak csapódott Ferrari 599 GTB-jével, de a Manchester United fiatal játékosa szerencsés volt, hiszen az autóval ellentétben egy karcolás nélkül megúszta az esetet.

    A hírek szerint épp a Manchester United carringtoni pályájára tartott Ronaldo az autóval, amikor a város repülõterétõl nem messze lévõ alagútban megtörtént a baleset.

  • 2 literes dízelmotor az Audi A3-ban!

    A Volkswagen Jetta TDI sikerén felbuzdulva az Audi A3 motorválasztékát is gázolajos erõforrással bõvítik. Az A3 orrában a Jettából ismerõs 2,0 literes dízelmotor dolgozik majd, amely minden szigorú észak-amerikai környezetvédelmi elõírást teljesít.

    Az erõforrás 140 lóerõt és 320 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a vezetõnek, és 5,88 literes fogyasztása miatt nagy érdeklõdésre számítanak az Audinál.

  • Két ülés közötti légzsák - nem koccan össze az utasok feje

    A General Motors 2013-tól már sorozatgyártásba ígért új légzsákja oldalütközés esetén nem hagyja az elöl ülõk fejét összekoccanni.

  • USA-kormány-közlekedés-biztonság-autó Egy 'guruló bunker' Obama új elnöki limója

    Washington - Vadonatúj, szuperbiztos limuzin fogja szállítani Barack Obamát, az Egyesült Államok elsõ afro-amerikai elnökét beiktatása napján. A 2,7 tonnás, páncélozott fekete jármûvet úgy tervezték, hogy szinte bármilyen támadásnak ellenálljon.

    Az elnöki limuzinokat gyártó General Motors a napokban szállította le a legújabb autót, egy Cadillecet az elnök biztonságáért felelõs Titkosszolgálatnak; a kocsi George Bush elnök 2006-os Cadillac DTS-ét váltja fel.

  • A Hummer négyhengeres dízelt épít legkisebb modelljébe, a H3-asba

    A drabális terepjárókat gyártó márka, a Hummer elég nagy bajba került az utóbbi hónapokban, legalábbis ami a tengerentúli eladási adatokat illeti, ráadásul az elõrejelzések szerint a benzinfaló szörnyetegek kora hamarosan végleg letûnni látszik.

  • Olcsó autó januártól!

    Nemcsak a luxus-, de a minimálautók piacán is meghatározó szerepre törekszik az indiai Tata autógyár. Miután megvásárolta a Jaguart és a Land Rovert, immár gõzerõvel fordulhat a gyár az olcsó autója felé. Jövõ januárban állítják ki a New Delhi Auto Expón a világ legolcsóbb új autóját. Korábban úgy hírlett, 2500 euró körül lesz a kocsi ára, ám úgy tûnik, ennél olcsóbb lesz, csak 2500 dollárba, azaz 440 ezer forintba kerül majd. Persze ez az ár csak Indiában igaz, az exportár magasabb lesz. Úgy hírlik, a miniautó négyajtós karosszériát kap, melyben a motor hátul lesz.

  • Formailag változik az új Citroen C3

    A Citroen C3 már kissé korosnak számít a kisautók népes és erõs mezõnyében, ezért a franciák már dolgoznak is a sikeres gombóc utódján.

    Az újdonság a gyáriak szerint 2010-ben érkezik majd a kereskedésekbe, de formailag szakítani fog a jelenlegi modell gömbölydedségével, vonalait a C3 Picasso MPV-tõl örökölheti. Az illetékesek elmondták, hogy az új C3 a mai trendeknek megfelelõen kisebb és könnyebb lesz elõdjénél, de minõségileg elõrelépést várhatunk a kis franciától.

  • A gazdasági válság miatt eltûnhetnek autómárkák is!

    Több százezren is elveszíthetik a munkahelyüket az autóiparban. A gazdasági válság miatt drasztikusan csökkent az autók iránti kereslet, ami gyárbezárásokhoz vezethet. Eltûnhetnek autómárkák is.

    Nincs garancia arra, hogy az összes nagy európai autógyár túléli a mostani gazdasági recessziót - mondta Brüsszelben az Európai Bizottság vállalkozáspolitikai és ipari kérdésekben illetékes, német alelnöke.

  • Mexikóban is gyártják a következõ Opel Astra-t

    A General Motors jelenleg is kínálja a kompakt Opelt Észak-Amerikában Saturn márkanéven, de eddig nem sikerült befuttatni a típust.

    A vásárlók érdeklõdése ugyan nem hiányzik, de a belga import az euróhoz képest egyre gyengébb dollár miatt túl magas árat eredményez. Csak az elmúlt egy évben bõ 6%-ot drágult az Astra Észak-Amerikában, pedig eleve drágább volt valamivel, mint kategóriatársai.

  • A GM hivatalosan is bejelentette, hogy megszünteti a Pontiac márkát

    Amit az utóbbi napokban már sejteni lehetett, azt a General Motors most hivatalossá tette. Hétfõi sajtóközleményükben bejelentették, hogy 2010-ben megszüntetik a Pontiac márkát.

    A GM vezetõsége az után döntött így, hogy Barack Obama elnök biztossá tette, nem fognak további milliárdokat fektetni a cégbe.

  • A Nissan illatos klimát tervez!

    A franciák után a japánok is illatos klímát terveznek. A Forest AC név alatt futó légkondicionáló rendszer nemcsak a hõmérsékletet, de a páratartalmat is beállítja, tisztítja a levegõt, és a nekünk tetszõ aromákkal telíti meg a kocsi légterét.

    A fejlesztést egy tanulmány indította el, amely azt vizsgálta, hogy a szagok hogyan befolyásolják a vezetési képességünket, kedvünket.

  • Akkumulátorgyárat épít a General Motors

    Annak ellenére, hogy egyre több gyártó és autóipari cég fordul az elektromos és hibrid technológiák felé, meglehetõsen kevés foglalkozik közülük akkumulátorok fejlesztésével és gyártásával.

    A japánok nagy elõnyben vannak ezen a téren, mint ismeretes, még a Volkswagen is a Sanyo-val közösen fejleszti hibrid modelljeit. A GM semmit nem bíz a véletlenre, hiszen a konszern megmentõjeként kezelt Volt akkumulátorait a legutóbbi döntés értelmében saját maga fogja gyártani egy hamarosan létesítendõ új gyárban.