rss
  • Jó évet zárt a Skoda Magyarországon is

  • Share on Tumblr

    Jól teljesített a Skoda márka tavaly is a magyarországi autópiacon a közületi és vállalati flották értékesítésében, ezzel 11 százalékra növelte piaci részesedését - tájékoztatta a márka importõre, a Porsche Hungaria (PH) az MTI-t.

    A cseh márka a forgalomba helyezési és kiszállítási adatok alapján egyaránt a 3. helyen zárta az évet a márkák között a magyar piacon.

    A Magyar Gépjármûimportõrök Egyesületének adatai szerint a tavaly forgalomba helyezett Skodák száma 5.889 darabra nõtt a 2010. évi 5.600 után.

    Tavaly a Skoda fogalomba helyezések 82,5 százaléka származott flottákból, míg ezen a területen a piaci átlag 67,5 százalék volt - jegyzi meg a PH.

    A Skoda 2011. január-december között világszerte 879.200 autót adott el. A márka eladásai összesen 15,3 százalékkal növekedve érték el az eddigi legjobb eredményt, és így részesedése világszinten 1,4 százalékra bõvült a 2010 évi közel 1,3 százalékról. (A világpiac 2011-ben 5,1 százalékkal bõvült közel 62 millió gépkocsi értékesítésével.)

    A vállalat 2018-ra a világszintû eladásokat 1,5 millió darabra tervezi emelni.

    A cseh gyártó továbbra is aktíva invesztál új modellekbe, piacokba és termelési kapacitásokba. Így 2012 közepéig jelentõsen bõvíti hazai, Mladá Boleslav-i gyárát, a tervek szerint az Octavia és a Fabia mellett egy harmadik modell is készül majd ott. Oroszországban, a Nyizsnyij Novgorod-i üzemben a Volkswagen Csoport az orosz GAZ partnerrel közösen a Yeti gyártását is megkezdi. A Volkswagen Csoport két kínai közös vállalata pedig 2016-ig összesen mintegy 14 milliárd eurót invesztál új gyárakba illetve termékekbe.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A legdrágább autók randsora

    Az autóvásárlók elsõsorban a minõségre fektetik a hangsúlyt, és másodsorban a márkára. Ha azonban az egyes modelleket összehasonlítjuk, a kisautók értékállóbbaknak bizonyulnak a használtautó-piacon, mint a nagyobb kategóriák. Ez a legszembetûnõbb eredménye az ADAC német autóklub legfrissebb, az autók értékállóságát kutató felmérésében. A legnagyobb európai autópiacról számos felmérés születik. Mi ezúttal a német autóklub 2009-es AutoMarxX vevõelégedettségi listáiból válogattunk.

  • A Porsche arab kezekbe kerül?

    A katari Al-Arab napilap szerint a miniállam a többségi tulajdonában lévõ Abu Dhabin keresztül német autógyártókban, köztük a Porschékban szerezne jelentõs tulajdonrészt.

    A zuffenhauseni márkába történõ bevásárlás már a második ilyen lenne egy hónapon belül, az arabok ugyanis az Aabar Investment PJSC-n keresztül márciusban 2,72 milliárd dollárt fektettek a Daimlerbe.

  • A Hummer négyhengeres dízelt épít legkisebb modelljébe, a H3-asba

    A drabális terepjárókat gyártó márka, a Hummer elég nagy bajba került az utóbbi hónapokban, legalábbis ami a tengerentúli eladási adatokat illeti, ráadásul az elõrejelzések szerint a benzinfaló szörnyetegek kora hamarosan végleg letûnni látszik.

  • A Porsche Driving Experience Centre vezetési élményközpontot nyit

    A Porsche Driving Experience Centre megtanítja a tulajdonosokat, hogyan vezessék autójukat igazán gyorsan és élvezetesen, mindezt úgy, hogy senkit sem veszélyeztetnek, hiszen az egész tréning egy zárt versenypályán zajlik.

    Az újonnan nyitott központ a silverstone-i pálya mellett fekszik és egy 3,1 kilométeres aszfaltcsíkon gyakorolhatnak a Porsche-tulajdonosok.

  • Környezetbarátabb közlekedési csomag a tehergépjármûvekre

    Az egyik javaslat lehetõvé teszi, hogy a tagállamok hatékonyabb, a környezeti hatásokat jobban figyelembe vevõ úthasználati díjakat szabjanak ki a tehergépjármûvekre

    Az Európai Bizottság nyilvánosságra hozta "Környezetbarátabb közlekedés" címmel ellátott kezdeményezés-csomagját, amelynek célja, hogy a közlekedés ára jobban tükrözze a társadalmat terhelõ valós költségeket. Az egyik javaslat lehetõvé teszi, hogy a tagállamok hatékonyabb, a környezeti hatásokat jobban figyelembe vevõ úthasználati díjakat szabjanak ki a tehergépjármûvekre.

  • Az amerikai Fordok duplakuplungos váltót kapnak

    Jövõre az észak-amerikai Ford modellek is elérhetõk lesznek a márka duplakuplungos, Powershift nevû automataváltója, amely az európai Ford és Volvo modellekben már kaphatók.

    A Powershift egység a detroiti márka kisebb modelljeiben mutatkozik majd be, elsõként az észak-amerikai piacon is bevezetendõ Focus és Fiesta típusokban, ám a hatsebességes egységet a Fusion Hybrid is megkapja majd, amivel további üzemanyag takarékosságot jelent majd az alternatív meghajtású modellnek is.

  • A Mini oxfordi üzemébõl 850 fõt bocsátanak el

    Meglepõ lépésre szánta el magát a BMW, ugyanis az egy hetes leállás után 850 fõt bocsátanak el a Mini oxfordi üzemébõl.

    A döntés igen érdekes, ugyanis a BMW-vel ellentétben az angol márka eladásai nem csökkentek tavaly, ám a német cég vezetõsége jelentõs spórolást írt elõ brit leányvállalatának is.

  • Nem forgalmaz több személyautót az Isuzu az Egyesült Államokban

    Nem forgalmaz több személyautót az Egyesült Államokban az Isuzu. A japán márka az eladások rohamos csökkenése miatt döntött úgy, hogy január 31. után már csak az N-Series teherautót forgalmazza, az Ascender szabadidõs terepjárót és i-Series pick-upot nem.

  • Csökken a benzin ára

    Csökkenti bruttó 3 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt.

  • Rengeteg megrendelés az új Honda Priusra!

    A gazdasági válság ellenére igen sikeresek a hibrid modellek, amit mi sem bizonyít jobban, hogy Japánban a Honda Insight vezeti az eladási listákat, amellyel történelmet a modell.

    Azonban a nagy rivális Toyotának sem kell szégyenkeznie, ugyanis az Insightnál jóval drágább harmadik generációs Priusra is már több mint 75 000 megrendelés futott be, amely valamelyest csökkentheti a gyártó veszteségeit is. Ráadásul a Toyota egy olcsóbb hibridet is tervez, amely már árban is felveheti a versenyt a Honda modelljével.

  • Drágulhat az autópálya-használat

    Az autópályadíjak emelésérõl tárgyal a közlekedési tárca. Több mint tíz százalékkal emelnék meg az autópályák használatáért fizetendõ összeget.

  • A Hyundai érdeklõdik a Jeep iránt

    A rendkívül rossz pénzügyi helyzetben lévõ Chrysler elõtt immár csak két lehetséges jövõ állhat: az egyik a teljes csõd, a másik, ha egy tõkeerõs konkurens mihamarabb felvásárolja.

    Az eddigi legkomolyabb kérõvel, a General Motorsszal véget értek a tárgyalások, hiszen a GM is belátta, hogy éppen elég a 2,5 milliárd dolláros harmadik negyedéves veszteségével megbirkóznia, nem veheti még a Chrysler gondjait is a nyakába egy lehetséges fúzióval.

  • Jelentõs költségcsökkentés a Forma-1-ben!

    Jelentõs költségcsökkentésrõl állapodott meg a Forma-1-es csapatokat tömörítõ szervezet és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).

    A monacói egyeztetésen született javaslatot még a FIA illetékes tanácsának el kell fogadnia. A részleteket késõbb hozzák nyilvánosságra.

  • 89-en haltak meg a maguktól gyorsuló Toyoták miatt 2009-ig

    2000 és 2009 májusa között összesen 89 halálos áldozatot követeltek azok a Toyoták, amelyek hibás padlószõnyeg-rögzítések vagy gázpedálok miatt maguktól gyorsítottak. Ez az amerikai közlekedésbiztonsági szervezet legfrissebb becslése, korábban 52 halálesetrõl számolt be az NHTSA.

  • A Mecedes jelenti: 'Minden ötödik eladott model hibrid lesz!'

    A német gyártó nem kis önbizalomra utaló módon azt ígéri, 2015-re minden ötödik eladott csillagos márka hibrid lesz. A becslés a villanyos autók kedvezõ jogi helyzetén (adókedvezmények Európában), a tartósan magas üzemanyagárakon és a megváltozott vásárlói szokásokon alapszik. Ennek eléréséhez azonban széles hibrid paletta is kell, amit 2009-ben kezdenek el kiépíteni.