rss
  • Jó évet zárt a Skoda Magyarországon is

  • Share on Tumblr

    Jól teljesített a Skoda márka tavaly is a magyarországi autópiacon a közületi és vállalati flották értékesítésében, ezzel 11 százalékra növelte piaci részesedését - tájékoztatta a márka importõre, a Porsche Hungaria (PH) az MTI-t.

    A cseh márka a forgalomba helyezési és kiszállítási adatok alapján egyaránt a 3. helyen zárta az évet a márkák között a magyar piacon.

    A Magyar Gépjármûimportõrök Egyesületének adatai szerint a tavaly forgalomba helyezett Skodák száma 5.889 darabra nõtt a 2010. évi 5.600 után.

    Tavaly a Skoda fogalomba helyezések 82,5 százaléka származott flottákból, míg ezen a területen a piaci átlag 67,5 százalék volt - jegyzi meg a PH.

    A Skoda 2011. január-december között világszerte 879.200 autót adott el. A márka eladásai összesen 15,3 százalékkal növekedve érték el az eddigi legjobb eredményt, és így részesedése világszinten 1,4 százalékra bõvült a 2010 évi közel 1,3 százalékról. (A világpiac 2011-ben 5,1 százalékkal bõvült közel 62 millió gépkocsi értékesítésével.)

    A vállalat 2018-ra a világszintû eladásokat 1,5 millió darabra tervezi emelni.

    A cseh gyártó továbbra is aktíva invesztál új modellekbe, piacokba és termelési kapacitásokba. Így 2012 közepéig jelentõsen bõvíti hazai, Mladá Boleslav-i gyárát, a tervek szerint az Octavia és a Fabia mellett egy harmadik modell is készül majd ott. Oroszországban, a Nyizsnyij Novgorod-i üzemben a Volkswagen Csoport az orosz GAZ partnerrel közösen a Yeti gyártását is megkezdi. A Volkswagen Csoport két kínai közös vállalata pedig 2016-ig összesen mintegy 14 milliárd eurót invesztál új gyárakba illetve termékekbe.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Mazdara cserélte Derek Jenkins a Volkswagent!

    Elhagyta a Volkswagen csoportot 15 évnyi együttmûködés után Derek Jenkins, és a Mazda kaliforniai tervezõközpontjába igazolt.

    Itt készült a legújabb 6-os és 3-as Mazda, sõt az érdekes formatervû Nagare és Furai modellek is ebbõl a stúdióból kerültek ki. Jenkins tehetséges kezének a szüleménye az Iroc koncepció, amely a Sirocco elõfutára volt.

  • Hogyan lett az ember gyorsabb a lónál? - 160 éve halt meg George Stephenson

    Százhatvan éve, 1848. augusztus 12-én halt meg George Stephenson angol mérnök, a vasúti gõzvontatás úttörõje.

    Stephenson 1781. június 9-én egy szegény bányász második fiaként látta meg a napvilágot Nylam-on-Tyne városkában. Apja bányában dolgozott, a vizet kiszivattyúzó gõzgépet kezelte, így - mivel iskoláztatásra amúgy se tellett, írni olvasni is csak tizenhat évesen tanult meg - a fiú útja is a mélybe vezetett, ahol hamar megismerkedett a masinával.

  • Hat év alatt 1 millió Volkswagen Touran-t adtak el

    Hat évvel bemutatása után a Volkswagen Touran átlépte az egymilliós példányszámot.

    Az egymilliomodik egyterût egy hamburgi család rendelte, akiknek a wolfsburgi központban a Volkswagen értékesítési vezetõje adta át a fekete színû autót.

  • Újabb biztosnsági rendszer a japánoktól

    A japán cég újabb aktív biztonsági rendszerrel látja el autóit. Az új fejlesztés képes felismerni a közelgõ balesetet, és riasztani a sofõrt.

    Az ütközés-elkerülõ felszerelés radarral érzékeli, ha egy másik jármû a mi sávunkba kerül, majd a sebességkülönbség alapján kiszámolja a baleset valószínûségét.

  • Garantáltan balesetmentes közlekedés a Toyota-val?

    Az új technológia átveszi az irányítást, ha problémát érzékel.

  • Szálerõsítésû mûanyag egyes modellekben

    Az új technológiával tíz éven belül 40%-kal csökkenthetõ lenne az autók átlagos tömege. A szálerõsítésû mûanyagok napjaink talán legjobb szerkezeti anyagai minden olyan területen, ahol könnyû, de erõs alkatrészekre van szükség.

    Egyes iparágakban, például az ürhajózásban, a repülõgép-gyártásban és a versenyautók építésénél szinte egyeduralkodóvá is vált az elmúlt bõ húsz évben, de az autóiparban mind a mai napig nem tudott igazán elterjedni.

  • Szorosabb BMW és PSA együttmûködés a láthatáron

    Szorosabbra fûzné az egyelõre kisautó-motorokra vonatkozó együttmûködését a BMW a Peugeot-t és Citroënt tömörítõ PSA-val. Friss hírek szerint a két fél a jövõben már padlólemezeket is szeretne megosztani egymással.

  • Alig vannak még új KRESZ-táblák

    Az új KRESZ-pontok ellenére az illetékesek egyelõre nem nagyon engedik be a kerékpárosokat az autókkal szemben az egyirányú utcákba, és nem festik fel számukra a lámpáknál az elõretolt felállókat. Az egyik vidéki illetékes szerint az idõjárás miatt nem csinálnak semmit, valamint azért, mert az emberek tudatlanok. A kerékpárosklub szerint valójában a polgármesterek a tájékozatlanok, ezért pár nap múlva - ha kéretlenül is -, de tanácsokat adnak nekik.

  • Szigorítások a törésteszteken

    Mára az új autók szinte kivétel nélkül legalább négy csillagot kapnak a szervezet töréstesztjein.

    Ez egyfelõl fantasztikus eredmény, hiszen sikerült a sokszorosára növelni a személyautók átlagos passzív biztonsági szintjét.

    Ugyanakkor az EuroNCAP vizsgálata a jelenlegi formájában gyakorlatilag értelmét vesztette, hiszen nem lehet megállapítani, hogy melyik autó biztonságosabb, ha mindegyik a maximális osztályzatot kapja.

  • Termeli az üzemanyagot a magyar autó

    Új rekordot állított fel az európai fogyasztási versenyen a gyõri egyetem csapata. A napelemes modell termeli az üzemanyagot.

    A Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata új rekordot állított fel, miután pozitív energiamérleggel érkezett a célba a Shell Eco-marathon Europe 2010 versenyen. Ezzel persze a napelemes kategória abszolút gyõztese is a gyõri csapat.

  • A Lotus Evora megkezdte karrierjét!

    A brit márka legújabb sportautója, az Evora igen szépen kezdi meg karrierjét, hiszen máris több száz rendelés érkezett a céghez, amely megkezdte az elõkészületeket a gyártási kapacitás teljes kihasználásához.

  • General Motors gyakorlatilag ingyen árulja az Opel-t és a Saab-ot!

    A Financial Times értesülései szerint a General Motors gyakorlatilag ingyen árulja az Opelt. Az amerikaiak legújabb terve alapján európai érdekeltségeit, köztük az Opelt, egyetlen cégbe tömörítené, amelyért 500 millió eurót kér a konszern, ám ezt a pénzösszeget az újonnan megalakuló csoport kapná, így a detroitiak egyetlen fillért sem kapnának az ügyletbõl.

    A gazdasági lap szerint a GM máris hat lehetséges pénzügyi és iparági befektetõvel tárgyal. Az óriáscéghez kapcsolódó hír, hogy a Saabot szintén ingyen adná, sõt a svédek könyvelését már meg is nyitotta a lehetséges vevõk elõtt.

  • Ezer kilométert vezetett rossz irányba egy német nyugdíjas

    Ötven kilométeres utazás helyett több mint ezer kilométert vezetett rossz irányba egy eltévedt hesseni nyugdíjas Németországban.

  • MHD rendszer a Smart-ban

    A Daimler AG. kétszemélyes kisautóiban új trükköket vetnek be a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. A benzines változatokba stop-start automatika, a dízelmotoros modellbe zárt részecskeszûrõ kerül.

    A vásárlók szemszögébõl az MHD - azaz a Micro Hybrid rendszer - lesz a feltûnõbb újítás. Az elnevezés egy kissé félrevezetõ, hiszen szó sincs valódi hibrid hajtásláncról, csupán egy automatikus motorleállító és újraindító rendszerrõl.

  • A Nissan megakarja dönteni a Corvette rekordját!

    Még alig fejezõdött be a tavalyi vita a Nissan és a Porsche között a GT-R és a GT2 Nordschleifén elért köridejeirõl, a japánok máris újabb célt jelöltek ki maguknak.

    A GT-R ugyanis idén finom ráncfelvarráson esik át, amelynek eredményeképp újrahangolják a futómûvet, és a motor is erõsebb lesz öt lóerõvel. Mint ismeretes, a Nissan szerint autójuk 7:29-es idõt ért el a pályán, amit most további négy-öt másodperccel szeretnének javítani.