rss
  • Jó évet zárt a Skoda Magyarországon is

  • Share on Tumblr

    Jól teljesített a Skoda márka tavaly is a magyarországi autópiacon a közületi és vállalati flották értékesítésében, ezzel 11 százalékra növelte piaci részesedését - tájékoztatta a márka importõre, a Porsche Hungaria (PH) az MTI-t.

    A cseh márka a forgalomba helyezési és kiszállítási adatok alapján egyaránt a 3. helyen zárta az évet a márkák között a magyar piacon.

    A Magyar Gépjármûimportõrök Egyesületének adatai szerint a tavaly forgalomba helyezett Skodák száma 5.889 darabra nõtt a 2010. évi 5.600 után.

    Tavaly a Skoda fogalomba helyezések 82,5 százaléka származott flottákból, míg ezen a területen a piaci átlag 67,5 százalék volt - jegyzi meg a PH.

    A Skoda 2011. január-december között világszerte 879.200 autót adott el. A márka eladásai összesen 15,3 százalékkal növekedve érték el az eddigi legjobb eredményt, és így részesedése világszinten 1,4 százalékra bõvült a 2010 évi közel 1,3 százalékról. (A világpiac 2011-ben 5,1 százalékkal bõvült közel 62 millió gépkocsi értékesítésével.)

    A vállalat 2018-ra a világszintû eladásokat 1,5 millió darabra tervezi emelni.

    A cseh gyártó továbbra is aktíva invesztál új modellekbe, piacokba és termelési kapacitásokba. Így 2012 közepéig jelentõsen bõvíti hazai, Mladá Boleslav-i gyárát, a tervek szerint az Octavia és a Fabia mellett egy harmadik modell is készül majd ott. Oroszországban, a Nyizsnyij Novgorod-i üzemben a Volkswagen Csoport az orosz GAZ partnerrel közösen a Yeti gyártását is megkezdi. A Volkswagen Csoport két kínai közös vállalata pedig 2016-ig összesen mintegy 14 milliárd eurót invesztál új gyárakba illetve termékekbe.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mexikóban is gyártják a következõ Opel Astra-t

    A General Motors jelenleg is kínálja a kompakt Opelt Észak-Amerikában Saturn márkanéven, de eddig nem sikerült befuttatni a típust.

    A vásárlók érdeklõdése ugyan nem hiányzik, de a belga import az euróhoz képest egyre gyengébb dollár miatt túl magas árat eredményez. Csak az elmúlt egy évben bõ 6%-ot drágult az Astra Észak-Amerikában, pedig eleve drágább volt valamivel, mint kategóriatársai.

  • Külső újítások a Mégané-nál

    Külső újítások a Mégané-nálNem újdonság a gyakori modellfrissítés a Renault-tól, így nem is meglepő, hogy a legutóbb másfél éve megújított Mégane - teljes sorozata - új frontot kap a Frankfurti Autószalonra. Így a legutóbbi módosítás után nem is egész másfél évvel frissül ismét a Mégane-kínálat. Mint legutóbb, most is csak hajszálnyit. Friss lesz a háromajtós Coupé, az ötajtós Berline és kombi Grandtour esetében egységes első lökhárító és gépháztető, jelentősen nő az orra tett embléma, a fényszóró fekete hátteret kap, nem csak ezeken, hanem a sportosnak látszó GT és a valóban annak is számító R.S. szériákon is.

  • Fele annyi autó kelt el, 2009 elsõ hónapjában, mint egy évvel korábban

    Fele annyi autó kelt el, 2009 elsõ hónapjában, mint egy évvel korábban.

    2009 januárjában mindössze 5967 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon. Ezzel szemben 2008 elsõ hónapjában 12 465 autót adtak el - derül ki a JATO Dynamics, a világ vezetõ autóipari piaci adat- és információszállítójának havi jelentésébõl.

  • Az amerikai autógyárak 25 milliárdos kölcsönt kapnak

    Az amerikai állam bejelentette, hogy a tengerentúli autógyártóknak egy 25 milliárd dolláros, alacsony kamatú kölcsönt ajánl fel annak érdekében, hogy megvédje õket a krízishelyzettõl.

    Az utóbbi idõben ugyanis a gyártók komoly veszteségeket produkáltak, terveikben pedig jelentõs munkaerõ-leépítés volt, az állam pedig leginkább ennek elkerülése érdekében ajánlotta fel a jelentõs kölcsönt.

  • Az Egyesült Államokban felemelnék a jogosítvány minimum korhatárát

    Az Egyesült Államokban a közúti biztonságért felelõs hivatalban (IIHS) kijelentették, hogy fel kéne emelniük az államoknak a jogosítvány megszerzésének minimális korhatárát.

    A tengerentúlon jelenleg már 16 éves korban le lehet tenni a vizsgákat, de a felmérések szerint a balesetek nagy részét a legfiatalabbak okozzák, ezért a hivatal véleménye szerint mindenképpen indokolt lenne felemelni a minimum korhatárt 17, vagy akár 18 évre.

  • Hibrid parkolóhelyek Amerikában

    Washington - Az Egyesült Államokban a mozgássérülteket szállító jármûvek parkolóhelyei mellett a hibrid üzemû kocsik számára is elkülönítenek parkolókat.

    A vegyes meghajtású autók tulajdonosai már eddig is több elõnyben részesültek: adókedvezményeket kapnak a jármûvek vásárlásakor, ezenkívül bizonyos városokban és idõszakokban a több utast szállító autók sávjában közlekedhetnek.

  • A Mini oxfordi üzemébõl 850 fõt bocsátanak el

    Meglepõ lépésre szánta el magát a BMW, ugyanis az egy hetes leállás után 850 fõt bocsátanak el a Mini oxfordi üzemébõl.

    A döntés igen érdekes, ugyanis a BMW-vel ellentétben az angol márka eladásai nem csökkentek tavaly, ám a német cég vezetõsége jelentõs spórolást írt elõ brit leányvállalatának is.

  • 3,1 milliótól megvásárolható a Kia Venga

    Februártól már hazánkban is megvásárolható a Kia kompakt egyterûje, a Venga. A magyar kéz által tervezett modell már besöpört egy dizájn díjat, és az ára sem riasztó.

    Elõször a Frankfurti Autószalonon találkozhattunk a Kia Vengával, amely a tervek szerint a koreai gyártó új sikermodellje lehet.A Cee'd három évvel ezelõtt hatalmas robbanást idézet elõ a gyártó népszerûségében, hasonló szerepkört szánnának a Vengának is.

  • A Mazdara cserélte Derek Jenkins a Volkswagent!

    Elhagyta a Volkswagen csoportot 15 évnyi együttmûködés után Derek Jenkins, és a Mazda kaliforniai tervezõközpontjába igazolt.

    Itt készült a legújabb 6-os és 3-as Mazda, sõt az érdekes formatervû Nagare és Furai modellek is ebbõl a stúdióból kerültek ki. Jenkins tehetséges kezének a szüleménye az Iroc koncepció, amely a Sirocco elõfutára volt.

  • Potenciális Alfa 159 utód a Bertone-tól

    A Genfi Autószalonon láthatjuk a Bertone Alfa Romeo kupéját – addig be kell érnünk a vázlattal.

  • Egymással kommunikáló autókat tesztel az EU városi forgalomban

    "Beszélõ", azaz egymással kommunikáló személyautókat állítanak forgalomba Amszterdam körzetében csütörtökön egy európai uniós kutatási program keretében - jelentette be az Európai Bizottság Brüsszelben.

  • Combosabb dízelmotorok a Renault-tól

    Új négyhengeres dCi motort fejlesztett ki a Renault a jól ismert kétliteres M9R kódra hallgató blokk alapján, amellyel a 2,5-ös és 3 literes négyhengereseket váltják ki. 1 és 2,7 liter közötti fogyasztás-csökkentést várnak az új motortól.

  • A Porsche részvénye 11%-kal emelkedett!

    A Porsche papírok árfolyama közel 11 százalékkal emelkedett, miután tegnap a Volkswagen és a Porsche felügyelõ bizottsága is zöld utat adott a két autógyártó összeolvadásához.

    Korábban fordítva is megtörtént az eset, ugyanis a zuffenhauseniek is felnyomták a Volkswagen-részvények árát, ráadásul egy pár pillanatig a wolfsburgi konszern volt a világ legértékesebb vállalata.

  • Az Egyesült Államokat beperelte a Ford

    Az autógyártó elmaradt adó-visszatérítéseket szeretett volna visszakapni az államtól, de úgy tûnik, a kormányzat részérõl kétségbe vonják az igény jogosságát.

    A Ford álláspontja szerint 1983 és 1989, illetve 1992 és 1994 között jelentõs adó-túlfizetés történt, amelyet nem fizetett vissza az állam maradéktalanul.

    A tartozás szerintük kamatokkal együtt 445 millió dollárra rúg.

  • Kézi váltó a Ferrariba

    Bár lassabb és több figyelmet igényel, mint a dupla kuplungos, a Ferrari vásárlói ragaszkodnak a hagyományos manuális váltóhoz, így most megkapják. Most a California típusba kerül egy hagyományos hatsebességes szerkezet, amelyet eddig csak hétfokozatú, dupla kuplungos, kézzel is kapcsolható automatával szállítottak. A kéz és a kuplungpedált nyomkodó láb persze lassabb, mint a gép, ami nagyjából 0,2-0,3 másodperc többletkapcsolási idõt jelent - a 0-ról 100 km/h-ra gyorsulás ideje is megnõ valamelyest, 4-rõl 4,2 másodpercre.