rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Jó évet zárt a Skoda Magyarországon is

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Jól teljesített a Skoda márka tavaly is a magyarországi autópiacon a közületi és vállalati flották értékesítésében, ezzel 11 százalékra növelte piaci részesedését - tájékoztatta a márka importõre, a Porsche Hungaria (PH) az MTI-t.

    A cseh márka a forgalomba helyezési és kiszállítási adatok alapján egyaránt a 3. helyen zárta az évet a márkák között a magyar piacon.

    A Magyar Gépjármûimportõrök Egyesületének adatai szerint a tavaly forgalomba helyezett Skodák száma 5.889 darabra nõtt a 2010. évi 5.600 után.

    Tavaly a Skoda fogalomba helyezések 82,5 százaléka származott flottákból, míg ezen a területen a piaci átlag 67,5 százalék volt - jegyzi meg a PH.

    A Skoda 2011. január-december között világszerte 879.200 autót adott el. A márka eladásai összesen 15,3 százalékkal növekedve érték el az eddigi legjobb eredményt, és így részesedése világszinten 1,4 százalékra bõvült a 2010 évi közel 1,3 százalékról. (A világpiac 2011-ben 5,1 százalékkal bõvült közel 62 millió gépkocsi értékesítésével.)

    A vállalat 2018-ra a világszintû eladásokat 1,5 millió darabra tervezi emelni.

    A cseh gyártó továbbra is aktíva invesztál új modellekbe, piacokba és termelési kapacitásokba. Így 2012 közepéig jelentõsen bõvíti hazai, Mladá Boleslav-i gyárát, a tervek szerint az Octavia és a Fabia mellett egy harmadik modell is készül majd ott. Oroszországban, a Nyizsnyij Novgorod-i üzemben a Volkswagen Csoport az orosz GAZ partnerrel közösen a Yeti gyártását is megkezdi. A Volkswagen Csoport két kínai közös vállalata pedig 2016-ig összesen mintegy 14 milliárd eurót invesztál új gyárakba illetve termékekbe.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A hibrid autók még ebben az évben szolgálatba állhatnak

    A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztériumnál (KVM) akár már az idén üzembe állhat az a 9-12 hibrid meghajtású autó, amelyre várhatóan a napokban írnak ki közbeszerzést - közölte a zöldtárca kedden az MTI-vel.

    A pályázatokat szeptember második felében kell beadni, eredményhirdetés októberben várható - áll a közleményben.

  • A Mercedes és BMW együttmûködés a válság átvészelésére?

    Az autóipari válság nyomán felgyorsulhat a két dél-németországi autógyár, a Mercedest is gyártó Daimler és a BMW régóta tervezett együttmûködése. Az ügyletre vonatkozó szerzõdések már aláírásra készek - tudta meg az MTI.

    A két vállalat nyitott bármilyen megoldásra, amely nem árt a két márkának, illetve amit az ügyfelek nem vesznek észre. A BMW és a Daimler között hónapok óta zajlanak a tárgyalások, de konkrét elképzelések nem születtek a mûszaki vezetõk ellenállása miatt.

  • Szigorodik az amerikai ütközésbiztonság!

    Az autók biztonságát vizsgáló amerikai szervezet a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) néhány héttel ezelõtt árfogó tesztet készített a jelenleg forgalomban lévõ SUV-król.

    A városi terepjárókat ezúttal nem ütköztették, hanem felborították, és mérték a tetõ deformációjának mértékét. Az eredmény sokkoló volt, a vizsgált 12 típus közül mindössze négyet találtak megfelelõnek a szakemberek (Volkswagen Tiguan, Subaru Forester, Honda Element, Jeep Patriot).

  • Feltörõ Hyundai

    A Hyundai októberben 26 194 darab eladott gépkocsival 31,9 százalékos növekedést ért el Európában. Idén eddig 287 381 autót értékesített a Hyundai, 24,2 százalékkal növelte eladásait egy olyan piacon, amely ugyanezen idõszak alatt 5 százaléknyit zsugorodott. A koreai márka október végére az európai újautó-eladások 2,4 százalékát tudhatta magáénak - 2008 októberében 1,8 százalékot mértek.

  • Attention Assist fejleszt a Mercedes

    Újabb biztonsági berendezés kerül a stuttgarti gyártó autóiba jövõ tavasztól, az Attention Assist, avagy durva fordításban figyelemasszisztens. A szerkezetet abból a ténybõl kiindulva készítette el a Mercedes fejlesztõcsapata, hogy a fáradtság több súlyos balesetet okoz, mint az ittas vezetés.

  • Rengeteg autót hív vissza a General Motors!

    A General Motors több mint 270 000 autót kénytelen szervizbe szólítani egy balesetveszélyes helyzetet is elõidézhetõ váltóhiba miatt.

    A detroiti óriásnak éppen egy ilyen méretû, roppant költségekkel járó akció hiányzik, azonban nincs más választása.

  • Újabb illegális autóbontókat zárt be a Zöldkommandó

    A Zöldkommandó akciósorozat keretében a hatóságok 31 autóbontó telephelyet ellenõriztek novemberben, amelyek közül kettõt azonnal bezártak - közölte a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KvVM).

  • A GM hivatalosan is bejelentette, hogy megszünteti a Pontiac márkát

    Amit az utóbbi napokban már sejteni lehetett, azt a General Motors most hivatalossá tette. Hétfõi sajtóközleményükben bejelentették, hogy 2010-ben megszüntetik a Pontiac márkát.

    A GM vezetõsége az után döntött így, hogy Barack Obama elnök biztossá tette, nem fognak további milliárdokat fektetni a cégbe.

  • Balesetet színlelõ trükkös szélhámosok Ukrajnában

    Egyre gyakrabban kopasztják meg Ukrajna útjain a gyanútlan autósokat balesetet színlelõ trükkös szélhámosok.

    A pénzhez jutás nem egészen veszélytelen módját Moszkvából "importálták" a vállalkozó szellemû csalók Ukrajnába.

    A dolog lényege az, hogy az út mellett álló szélhámos kinéz magának egy közepes árkategóriába tartozó, viszonylag lassan haladó autót, majd az úttesten való átkelést színlelve hirtelen a kiszemelt kocsi motorháztetejére veti magát.

  • Három új KRESZ-szabály

    2007. június elsejétõl vált hatályossá az a KRESZ-módosítás, melynek értelmében a kerékpárt hajtó személynek éjszaka és korlátozott látási viszonyok között, lakott területen kívül fényvisszaverõ mellényt kell viselnie, ez a rendelkezés január elsejével kibõvül három új szabállyal - értesült a HavariaPress.

  • Az amerikai autógyárak 25 milliárdos kölcsönt kapnak

    Az amerikai állam bejelentette, hogy a tengerentúli autógyártóknak egy 25 milliárd dolláros, alacsony kamatú kölcsönt ajánl fel annak érdekében, hogy megvédje õket a krízishelyzettõl.

    Az utóbbi idõben ugyanis a gyártók komoly veszteségeket produkáltak, terveikben pedig jelentõs munkaerõ-leépítés volt, az állam pedig leginkább ennek elkerülése érdekében ajánlotta fel a jelentõs kölcsönt.

  • Kaliforniában is tilos kézben tartott mobillal vezetni

    Washington - Júliustól a legnépesebb amerikai szövetségi államban, Kaliforniában tilos kézben tartott mobiltelefonnal autót vezetni. A fiatalok ezentúl egyáltalán nem használhatnak telefont a volánnál.

    Arnold Schwarzenegger kormányzó néhány hete jelentette be a szigorítást, amellyel azt akarja elérni, hogy "a vezetõk a kormányt fogják, ne a mobilt". Reményei szerint az új elõírással meg lehet menteni annak a csaknem 300 embernek az életét, aki a kézben tartott mobiltelefonok miatt hal meg évente az utakon.

  • 24 karátos aranyfüst-lemezt a tetõre

    Az Alchemist nevû londoni cég új ötlettel szolgál azoknak, akik elköltenének még néhány tízezer eurót az autójuk szépítésére, de már kifogytak az ötletekbõl.

    Az új vállalkozás arra próbálja rávenni a gazdag autótulajdonosokat, hogy ne csak jármûvükkel hangsúlyozzák vagyonukat és befolyásukat, hanem egy sokkal õsibb módon is: arannyal. A sárga fém ezúttal az autó tetejére kerül finom bevonat formájában, méghozzá a klasszikus eljárással: a hajszálnál is vékonyabb 24 karátos aranyfüst-lemezeket dolgoznak a tetõre.

  • Volkswagen-Porsche egyesülés

    A Volkswagen-Porsche saga egyik fejezete lezárult, ugyanis a két gyártó szakszervezete hosszas viták után megegyezett egymással, amelynek értelmében az egyesült érdekvédelmi szervezetben 50-50%-ban képviseltetik magukat a két gyártó küldöttei.

    Mivel a stuttgartiaknál 12 000-en, míg a wolfsburgiaknál 360 000-en dolgoznak, a Volkswagen küldötteinek nagyobb súlyuk lesz a szavazásoknál, bár ennek mértékét egyelõre nem közölték.

  • A parkolási perek nem évülnek

    Az Alkotmánybíróság január 20-án egyhangú döntéssel megszûntette azt a tavaly júniusban hozott törvényt, amely szerint az egyévesnél régebbi parkolási díjakat nem lehet behajtani.

    A döntésnek köszönhetõen újraindulhatnak a korábban már megszûntetett perek. Az Országgyûlés tavaly június 9-én fogadta el azokat a törvénymódosításokat, amelyek alapján 2008. június 19-étõl az egy éven túli parkolási díj meg nem fizetéseit a bíróságok nem tárgyalhatják, a folyamatban lévõ pereket pedig megszüntetik.