rss
  • Jó évet zárt a Skoda Magyarországon is

  • Share on Tumblr

    Jól teljesített a Skoda márka tavaly is a magyarországi autópiacon a közületi és vállalati flották értékesítésében, ezzel 11 százalékra növelte piaci részesedését - tájékoztatta a márka importõre, a Porsche Hungaria (PH) az MTI-t.

    A cseh márka a forgalomba helyezési és kiszállítási adatok alapján egyaránt a 3. helyen zárta az évet a márkák között a magyar piacon.

    A Magyar Gépjármûimportõrök Egyesületének adatai szerint a tavaly forgalomba helyezett Skodák száma 5.889 darabra nõtt a 2010. évi 5.600 után.

    Tavaly a Skoda fogalomba helyezések 82,5 százaléka származott flottákból, míg ezen a területen a piaci átlag 67,5 százalék volt - jegyzi meg a PH.

    A Skoda 2011. január-december között világszerte 879.200 autót adott el. A márka eladásai összesen 15,3 százalékkal növekedve érték el az eddigi legjobb eredményt, és így részesedése világszinten 1,4 százalékra bõvült a 2010 évi közel 1,3 százalékról. (A világpiac 2011-ben 5,1 százalékkal bõvült közel 62 millió gépkocsi értékesítésével.)

    A vállalat 2018-ra a világszintû eladásokat 1,5 millió darabra tervezi emelni.

    A cseh gyártó továbbra is aktíva invesztál új modellekbe, piacokba és termelési kapacitásokba. Így 2012 közepéig jelentõsen bõvíti hazai, Mladá Boleslav-i gyárát, a tervek szerint az Octavia és a Fabia mellett egy harmadik modell is készül majd ott. Oroszországban, a Nyizsnyij Novgorod-i üzemben a Volkswagen Csoport az orosz GAZ partnerrel közösen a Yeti gyártását is megkezdi. A Volkswagen Csoport két kínai közös vállalata pedig 2016-ig összesen mintegy 14 milliárd eurót invesztál új gyárakba illetve termékekbe.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Nincsenek az új KRESZ-t számon kérõ magyar nyelvû tesztek a szlovákiai autósiskolákban

    Pozsony/Budapest - Káosz és fejetlenség - így jellemzi a pozsonyi Új Szó a szlovákiai autósiskolákban uralkodó helyzetet azután, hogy a hónap elején hatályba lépett a közúti közlekedésrõl szóló jogszabály teljes módosítása.

  • Mogyorózik a Honda Los Angelesben

    Ahogy közeledik a Los Angeles-i Autószalon december 2-án esedékes megnyitója, úgy csordogálnak egyre lendületesebben a premierekrõl szóló hírek. Lesz például újdonsága a Hondának is, a japán gyár ráadásul egy kifejezetten fura nevû tanulmányt állít ki az amerikai városban.

  • Sok tragédia oka a gyorshajtás!

    Európa más országaihoz hasonlóan Magyarországon is a sebességtúllépés a legfõbb baleseti ok, szerepe kiemelt a közúti tragédiában.

    A halálos kimenetelû baleseteknek évek óta kb. 40%-a vezethetõ vissza a gyorshajtásra.

  • A Porsche 10 milliárdos hitelt vesz fel!

    A Porsche Automobil Holding SE 10 milliárd eurós hitelkeretrõl állapodott meg egy 15 bankot tömörítõ konzorciummal, amellyel ezzel megegyezõ nagyságú hitelét kívánja törleszteni a cég.

    A megállapodás 12 havi futamidõvel folyósított hitelrészletrõl szól, amelyek közül egy 6.7 milliárd eurós tétel meghosszabítható.

  • Padlón az amerikai autóipar

    Egyelõre még nem látszik az alagút vége az amerikai autóiparban: az eladások csökkennek, csupán szeptemberben 27 százalékkal kevesebb autót értékesítettek, mint egy évvel korábban.

    A General Motorsnak lassan elfogy a pénze, a Cerberus befektetési alap ki akar szállni a Chryslerbõl, a Ford mintegy 20 százaléknyi részesedést tervez eladni a japán Mazdából, amelyben a jelenlegi tulajdonhányada 33,4 százalék, vázolta Bécsben kedden újságíróknak az amerikai jármûgyártók gondjait az autóipari kutatásokkal foglalkozó CAR intézet vezetõje.

  • 55 milliárd dollár támogatást akarnak az európai autógyártó cégek

    A Washingtoni Kongresszus a napokban hagyta jóvá az amerikai gyártók 4600 milliárd forintos (25 milliárd dollár) támogatásáról szóló rendelkezést, és ennek hallatára most az európai márkák kezdték el a "Simon mondja"-játékot az Európai Bizottságnál.

  • Osztrákok gyártják a Peugeot 308 RC-Z-t

    Az osztrák Magna-Steyr üzem gyártja a franciák "Audi TT-szerû" sportkocsiját.

    A franciáknak nem éri meg egy teljesen új gyártósort kiépíteni, mivel az autóból túl kevés készül.

    A tavaly bemutatott kétüléses kupé-tanulmányról, amely a 308-as padlólemezére és alkatrészeire épül, már korábban elárulták, hogy néhány éven belül gyártásba kerül

  • Benzinkutak épülnek az M7-es autópályán

    Ugyan már jó ideje végig autópályán juthatunk el Horvátországig, az M7-es új szakaszait korántsem látták el megfelelõ módon benzinkutakkal, így aki az Adriára készült, a Balatonon érdemes volt alaposan feltankolnia.

  • Nem forgalmaz több személyautót az Isuzu az Egyesült Államokban

    Nem forgalmaz több személyautót az Egyesült Államokban az Isuzu. A japán márka az eladások rohamos csökkenése miatt döntött úgy, hogy január 31. után már csak az N-Series teherautót forgalmazza, az Ascender szabadidõs terepjárót és i-Series pick-upot nem.

  • Pezsgõbontásig ellenõrizzük, megvan-e az új kötelezõnk!

    Már csak három napig köthetik meg az új biztosításukat azok az autósok, akik novemberben felmondták kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosításukat (kgfb). A többség ugyan a felmondással egy idõben megkötötte új biztosítását is, ám aki a biztosítótól vagy az alkuszától még nem kapott visszajelzést a befogadott ajánlatról, mindenképpen járjon utána, nem akadt-e el az ügyintézés valahol - hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ). A változó jogszabályi környezetben érdemes áttekinteni, a következõ idõszakban mire célszerû még odafigyelni!

  • General Motors beindította legújabb fejlesztõközpontját

    Múlt hét pénteken Rick Wagoner elnök-vezérigazgató és Tom Stephens, hajtásláncokért felelõs elnökhelyettes jelenlétében a General Motors beindította legújabb, Michigan állambeli Pontiacban található fejlesztõközpontját.

  • Elektromos autók Izraelben

    Több mint 400 elektromos töltõállomás épült június óta Izraelben, de a tervek szerint összesen mintegy 100 ezret építenének ki 2010-ig bezárólag. Tegnap Izrael hivatalosan is bejelentette szándékát, miszerint drasztikusan csökkenteni szeretné az olajfüggõségét, amit a Renault-Nissan által fejlesztett elektromos autó flottával szeretne végrehajtani.

    A kocsit már fejleszti a francia-japán konszern, és ha a tervek jól alakulnak, 2011-ben ellephetik az izraeli utakat a villanyautók.

  • Rengeteg autót hív vissza a General Motors!

    A General Motors több mint 270 000 autót kénytelen szervizbe szólítani egy balesetveszélyes helyzetet is elõidézhetõ váltóhiba miatt.

    A detroiti óriásnak éppen egy ilyen méretû, roppant költségekkel járó akció hiányzik, azonban nincs más választása.

  • Mexikóban is gyártják a következõ Opel Astra-t

    A General Motors jelenleg is kínálja a kompakt Opelt Észak-Amerikában Saturn márkanéven, de eddig nem sikerült befuttatni a típust.

    A vásárlók érdeklõdése ugyan nem hiányzik, de a belga import az euróhoz képest egyre gyengébb dollár miatt túl magas árat eredményez. Csak az elmúlt egy évben bõ 6%-ot drágult az Astra Észak-Amerikában, pedig eleve drágább volt valamivel, mint kategóriatársai.

  • Lehuzant a General Motors részvényeinek az ára

    Történelmi mélypontra zuhant a GM részvények ára, miután olyan pletykák kaptak lábra, amelyek szerint a cég rövid idõn belül csõdvédelmet készül kérni.

    A helyzet iróniája, hogy csõdhöz nagyban hozzájárulhat a tartósan alacsony részvényárfolyam is. A GM részvényei, amelyek 2000-ben még 93,6 dollárt értek, tegnap 10 dollár alatt, egész pontosan 9,98 dolláros árfolyamon zártak a tõzsdén: ilyen olcsón még soha nem jegyezték az autógyártó papírjait.