Az igazgató szerint jelenleg ez a sportrészleg elsõ számú feladata.
A BMW persze igyekszik minél kevesebb ráfordítással megúszni a fejlesztést, és minél alacsonyabban tartani a gyártás költségeit, ezért az alkatrészek egy része más modellekbõl származik majd. A legtöbb komponenst a hetes sorozatból veszik át, de elképzelhetõ, hogy az M5-ös és az M3-as egyes részletei is felbukkannak majd az új modellben. A pletykák szerint a CS szériaváltozata, amelyet sokan már most 8-as sorozat néven emlegetnek, egy vadonatúj, az M5-ös V10-esébõl még egy hengerpár hozzáadásával kialakított, minimum 600 lóerõs V12-es motort kap majd, és sok alkatrészét készítik majd szálerõsítésû mûanyagból.
Az új modell várhatóan viszonylag kis példányszámban készül majd, és olyan ellenfelekkel kell majd szembe néznie, mint az Aston Martin Rapide vagy a Porsche Panamera. A siker persze nagyban múlhat azon, hogy a CS mikorra készül el, hiszen a Porsche és az Aston Martin négyajtósai már 2009-ben piacra kerülhetnek, és ha a BMW túl sokat pepecsel a fejlesztéssel, akkor a két rivális típus könnyen kitöltheti a kicsiny piacot, kevés helyet hagyva az új jövevénynek.
Más szemszögbõl nézve viszont a BMW csak nyerhet a projekten, akkor is, ha anyagilag nem jár jól, hiszen egy ilyen méregdrága, exkluzív ritkasággal tovább polírozható a márka imázsa.