2024.04.26. - Ervin

Új orr-résszel büszkélkedhet a Skoda Oktavia

Új orr-résszel büszkélkedhet a Skoda Oktavia
A gyártók manapság szinte kötelességüknek érzik, hogy típusaikat valamikor a modellciklus felénél alaposan átdolgozzák.

Ez történik most az Octaviával is, bár egyáltalán nem vagyunk biztosak benne, hogy minden változtatás jót tesz a típusnak.

A leglátványosabb különbség a régi és az új modell között az átalakított orr-rész.
Az Octavia nagyobb felületû fényszórókat kapott felfelé húzott sarkokkal és lágy külsõ kontúrokkal, amelyek elsõ pillantásra a 3-as BMW elsõ lámpáit juttatták eszünkbe. Az új fényszórók önmagukban jól néznek ki, de ugyanaz a baj velük, mint a legtöbb ilyen, utólagosan elhelyezett stíluselemmel: sokkal kevésbé illenek az autó többi részletéhez, mint a korábbi lámpák.
A fényszórókon kívül újak még az elsõ és hátsó lökhárítók, illetve az integrált irányjelzõs tükörházak, ami szintén a megszokott eljárás része, hiszen a mûanyag elemek szerszámait a legolcsóbb lecserélni. Hátul még a lámpák formáján sem módosítottak, csak a színezésüket változtatták meg.
Ilyen volt...

Belül a háromküllõs kormánykereket cserélik fémszínû kerettel díszített közepû, négyküllõs darabra, és a mûszerek dekorációján, illetve a középkonzol néhány kapcsolójának elhelyezésén módosítanak egy keveset, ezenkívül viszont minden marad a régiben. Mivel egyelõre csak a fotók szivárogtak ki, így pontosan nem tudni, hogy mûszaki szempontból mennyit változtatnak az Octavián, bár egyes pletykák szerint a motorválasztékba bekerül a Volkswagen 1,4 literes TSI motorcsaládjának legkisebb teljesítményû, csak turbófeltöltõvel lélegeztetett, 122 lóerõs változata is.
Ilyen lett

A felújított Octavia premierjét a Párizsi Autószalonon tartják, és valószínûleg a bemutató után hetekkel meg is kezdik a piaci bevezetést.