2024.04.26. - Ervin

Bõvülhet a Mazda modellpalettája

Bõvülhet a Mazda modellpalettája
Az egész gazdaságot megviselte a tengerentúli pénzügyi válság, ami még nehezebbé teszi az autógyárak dolgát.

Egyre több üzemet zárnak be, munkásokat bocsátanak el, és a modellpalettájukat is átalakítják a cégek.

A Mazda azonban a nehezebb idõkben is több mint egymilliárd dolláros profittal zár, és a jövõre nézve is elég optimisták.
James Muir, a márka vezérigazgatója elmondta, hogy szerintük a recesszió nem húzódik sokáig, és az ínséges idõk után újra keresletnövekedés indul majd be, amire a japánok felkészülten várnak. Muir elképzelése szerint a Mazda még vonzóbb, inspirálóbb márka lehet, amely a prémiumgyártók életét is megnehezítené. A japánok természetesen alkalmazkodnak az új elvárásokhoz, így a kisebb modellek és a takarékosabb hajtásláncok fejlesztésére fektetnek nagy hangsúlyt.

Új belépõmodellként megvalósulhat a Párizsban bemutatott Kiyora koncepció, amely sorozatgyártásban a Mazda1 nevet kaphatja. A Moszkvában bemutatott Kazamai tanulmányautóból is lehet szériaérett változat, amelynek segítségével a gyár megvethetné lábát a kisméretû crossoverek mezõnyében is. 2012-ben érkezik az eddigi legradikálisabb MX-5, majd valamivel késõbb nagy visszatérõként bemutatkozhat az RX-7 új nemzedéke, amely akár alternatív meghajtást is kaphat.

A Mazda tehát gõzerõvel dolgozik azon, hogy megfeleljen a legújabb környezetvédelmi elírásoknak, azonban a leendõ vásárlók érdekeit is szem elõtt szeretnék tartani. Reméljük, hogy a Ford nehéz helyzete nem befolyásolja a japánok mûködését, akik az eddiginél is érdekesebb autókkal készülnek meglepni az autós társadalmat.