Egyre több üzemet zárnak be, munkásokat bocsátanak el, és a modellpalettájukat is átalakítják a cégek.
A Mazda azonban a nehezebb idõkben is több mint egymilliárd dolláros profittal zár, és a jövõre nézve is elég optimisták.
Új belépõmodellként megvalósulhat a Párizsban bemutatott Kiyora koncepció, amely sorozatgyártásban a Mazda1 nevet kaphatja. A Moszkvában bemutatott Kazamai tanulmányautóból is lehet szériaérett változat, amelynek segítségével a gyár megvethetné lábát a kisméretû crossoverek mezõnyében is. 2012-ben érkezik az eddigi legradikálisabb MX-5, majd valamivel késõbb nagy visszatérõként bemutatkozhat az RX-7 új nemzedéke, amely akár alternatív meghajtást is kaphat.
A Mazda tehát gõzerõvel dolgozik azon, hogy megfeleljen a legújabb környezetvédelmi elírásoknak, azonban a leendõ vásárlók érdekeit is szem elõtt szeretnék tartani. Reméljük, hogy a Ford nehéz helyzete nem befolyásolja a japánok mûködését, akik az eddiginél is érdekesebb autókkal készülnek meglepni az autós társadalmat.