2024.04.26. - Ervin

Audi A3 Cabriolet

Audi A3 Cabriolet
Szlovákiát egyelõre nem értük utol az autógyártás területén, de az Audi újabb modellel gondoskodott arról, hogy csökkenjen a hátrányunk. A képzeletbeli versenypályán egy kabrió állt rajtvonalhoz. November utolsó napján újabb Audi modell gyártása kezdõdött hazánkban. Hogy a gyõri székhelyû Audi megabázis rangot adjon a világpremiernek, az elsõ A3 Cabriolet Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke jelenlétében gurult le a gyártósorról.
Így a Rába-parti városban a TT Coupé és a TT Roadster mellett ismét készülnek A3-as Audik, igaz, csak nyitható tetejû formában. Korábban, 2001 és 2003 között már gyártottak A3-as és S3-as modelleket Gyõrben, amikor a nagy érdeklõdés miatt az ingolstadti gyár elérte kapacitásának határát. Az A3 Cabriolet gyártását 1,2 milliárd forintos beruházás elõzte meg. A projekt megvalósítása még tavaly elkezdõdött, jelentõs technikai és infrastrukturális átalakításokat kellett végrehajtani ahhoz, hogy a gyártósor a TT-k mellett alkalmassá váljon az új modell gyártására. Az A3 Cabriolet a már jól bevált kooperációban készül, vagyis az ingolstadti anyavállalatnál történik a karosszériagyártás és a fényezés.

A kész elemek Magyarországra szállítása, illetve a kész autók és az évi közel kétmillió darab motor Ingolstadtba szállítása komoly logisztikai megoldást igényel, hetente 28 vonat teszi meg az utat a két gyáregység között. A jármûgyártás jelenlegi kapacitása napi 300 egység, így idén több mint 50 ezer autó készül Gyõrben. Az új modellt – hasonlóan a TT-hez – csak hazánkban fogják gyártani.