Az 500 lóerõs D12 Peking to Paris ára az elõzetes hírek szerint 60 millió forint lesz.
Még a 2006-os Genfi Autószalonon mutatta be a Spyker látványos koncepcióját, a D12 Peking to Paris nevet viselõ SUV-ot, azóta viszont leginkább csak kósza híreket hallhattunk a megvalósulásáról.
Az öszkerékhajtású modellt ugyanis a Volkswagen W12-ese hajtja, amely 500 lóerõs teljesítmény leadására képes. Ez egy hatfokozatú Tiptronic váltón keresztül jut el a kerekekhez, a hatalmas - közel öt méter hosszú és két méter széles - Spyker pedig kereken öt másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetbõl 100 km/órára, végsebessége pedig 295 km/h.
Maga a karosszéria egyébként viszonylag alacsony tömegû lesz, hiszen a váza alumíniumból készült, igaz a gazdag felszereltség némiképp el is veszi az itt megszerzett elõnyt. A tanulmány 24 colos (!) kerekei nem biztos, hogy a szériamodellen is megmaradnak, igaz a hollandoktól eddig is láthattunk már néhány meglepõ húzást.
A Porsche Cayenne ellenfele a hírek szerint 186 ezer fontos, azaz körülbelül 60 millió forintos áron kerül majd a kereskedésekbe,tehát a Spyker többi modelljéhez hasonlóan ebbõl sem lesz tucatautó.
A modell fura neve egyébként egyfajta történelmi visszatekintés, hivatalosan ugyanis három korábbi (jóval korábbi) típusra emlékeznek vele: a 18/22 HP-ra amely 1907-ben második lett a Peking-Paris rallyn, az Aerocoque-ra, valamint a 60 HP Spyker Grand Prix-re, amely a világ elsõ hathengeres, négykerékhajtású autója volt.