rss
  • Az új Farbio GTS 400-at viszik, mint a cukrot!

  • A Farbióról talán még sokan nem hallottak, pedig egy olyan sportkocsit dobtak össze az angol üzemben, ami meggyõzte a sportos autók rajongóit; viszik, mint a cukrot. Most bemutatkozott a GTS csúcsmodellje, mely több, mint 400 lóerõt teljesít.

    A Farbio, az aprócska angol sportkocsigyártó bemutatta GTS modellcsaládjának legújabb darabját, a GTS400-ast. A leginkább talán a Lotusokra emlékeztetõ formájú diffúzoros sportkocsinak ez a legerõsebb kivitele; a leggyengább GTS 260 lóerõs, a GTS300-as 350 lovas, a 400-as kivitel pedig 410 lóerõt teljesít.

    Mindhárom változatot ugyanaz a 3 literes kompresszoros V6-os egység hajtja, csupán a kipufogó és a vezérlõ elektronika tér el a különbözõ teljesítményszinteken. A csúcsváltozat ezen kívül két köztes hûtõt, erõsebb kuplungot és áthangolt ESP-t is kapott.


    A középre helyezett motor ereje egy hatsebességes manuális váltón keresztül jut el a hátsó kerekekhez,és a menetteljesítményekre sem lehet panasz: a GTS400 kb. 4 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 298 km/h. A lassításról a 20 colos, szénszálas mûanyag felnik mögött megbújó hatalmas méretû, elõl 350mm-es, hátul 328 mm-es AP Racing féktárcsák gondoskodnak, az Eibach felfüggesztés keménysége pedig állítható.

    Az utastér puritán, de azért minden jóval felszerelték: így nem maradhattak ki a Sparco sportülések, a légkondicionáló, az érintõképernyõs navigáció vagy a komoly teljesítményû hifiberendezés sem. Mivel a fentebbiek tükrében igencsak meggyõzõnek tûnik az autó, nem csoda, hogy sorban állnak érte a vásárlók Angliában, az Egyesült Államokban, Svédországban és Thaiföldön, pedig a GTS gyártását csupán fél évvel ezelõtt kezdték csak meg.
    Farbio GTS 400


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Audi PPI Razor GTR-10 - limitált 10 darabos széria

    Az Audi tuningjairól híres PPI Automotive Design-t 2010. szeptember 4. hetében, hogy mindössze tíz darabot fog gyártani az új, az R8-as alapjaira épített Razor GTR-10-bõl. A korábbi versenyautóval mindössze a motorháztetõ, az elsõ lökhárító és a hátsó diffúzor egyezik meg, minden máson finomítottak egy kicsit.

    A PPI a motort is átdolgozta: a tetõre szerelt légbeömlõkkel, a sportlégszûrõvel, a verseny kipufogórendszerrel és a módosított gyújtástérképpel 601 lóerõt ad le az Audi 7 400-as percenkénti fõtengelyfordulatnál – a maximális nyomaték 565 newtonméterre nõtt.

  • Cápásodott az 5-ös BMW

    Majdnem minden érzékszervünkkel megismertük, vezetni azonban nem vezettük a teljesen megújult BMW 5-öst. A kiállított két tesztautó motorjának sem hallhattuk a hangját, igaz a sajtócédén mp3-ban meghallgattuk, hogy is szól az új 530d, illetve az 535i.

    A cápásodó orr, a kupészerû tetõvonal és a hosszú, érzékien domborított motorháztetõ a típus 38 éves tradíciójának ötvözete, az elsõ generációs ötös 1972-ben készült el (E12).A mostani, immár a hatodik.

  • Mercedes V50S

    Kevés a széria 388 lóereje? Ha van pénzed, akkor az izmosítás sem lehetetlen: a bankszámla lecsapolásáért cserébe a Väth E500 Coupé V50S 435 lovat ígér.

    A hösbachi cég huszonegy éve van a szakmában – legújabb munkájuk egy diszkrét, hivalkodásmentes luxusautó. A 280 körüli végsebességhez újratervezték a légterelõket. Mindegyik szénszálas és méregdrága: a kötény 1416, a csomagtartóra szerelhetõ szélterelõ 1761, a fenék-diffúzor 1773 euró.

  • Novitec Rosso Ferrari - 888 lóerõvel

    Az olasz telivérekre szakosodott profi nemesítõ mûhely, a Novitec Rosso újabb nagyágyút hozott össze az idei Genfi seregszemlére. 888 lóerõ és több mint 340 km/órás végsebesség jellemzi az általuk felpiszkált Ferrari 599 GTO-t. 888 lóerõ nem piskóta - az 599 GTO 6 literes V12-es erõmûve a kétkompresszoros kényszerlélegeztetés hatására ennyit állít elõ a fõtengelyen.

    A feltöltés mellett a Novitec Rosso szakemberei a motor szívó- és kipufogóoldalát is átépítették, a benzint pedig nagyobb teljesítményû injektorok szállítják.

  • A Holdra szállás évfordulójára limitált szériás Captivával rukkolt elõ a Chevrolet

    Negyven éve, hogy az elsõ ember a Holdra lépett, ennek emlékére különleges szériát dob piacra a Chevrolet európai részlege.

    A limitált szériás Captivák egyedi fényezést és hatalmas, fehérre fényezett alufelniket kapnak.

    Immáron negyven éve, hogy az Apollo-11 1969. július 20-án a Holdra szállt, és Neil Armstrong elsõként az égitestre léphetett. Ezt az évfordulót ünnepli meg a Chevrolet egy 40 darabos speciális szériával.

  • Elia Dacia Duster - látványos darab lett

    A román Renault-származékok inkább az olcsóságukkal aratnak, mint szépségükkel, de az Elia megoldotta, hogy a Dusterbõl egész látványos tárgy váljon, ráadásul nem is túlzottan drágán.

    A német tudningcég eddig is különbözõ Renault és Dacia modellek optikai tuningjával foglalkozott – még a Logant is megpróbálták feldobni, nem rajtuk múlt, hogy kevéssé sikerült – és a Dusterben most egész jó alanyt találtak a munkájukhoz. Pedig a változtatások nem túl mélyrehatóak.

  • 528 lóerős a Bentley GT V8

    528 lóerős a Bentley GT V8A mérnökök 528 lóerőt és 680 Nm-es maximális nyomatékot csaltak elő az ikerturbós, 4.0 literes V8-as erőforrásból, amely így három tizeddel hamarabb, 4,5 másodperc alatt gyorsítja a brit luxuskupét 0-ról 100-ra, míg a végsebessége 303-ról 309 km/órára emelkedett. A menetteljesítmények javulása mellett a fogyasztás nem változott, így egy teli tankkal több, mint 800 kilométeres hatótávot ígérnek a britek, ami 10,5 literes átlagfogyasztást jelent. Ebben bizonyára szerepe van a ZF 8-fokozatú automataváltójának is.

  • Ampera az Opel elsõ konnektorról is tölthetõ hibridje!

    Az Opel immár hivatalosan is lerántotta a leplet elsõ konnektorról is tölthetõ hibridjérõl. Az Ampera formatervével nem sokat foglalkoztak a dizájnerek, az összhatás mégis opelesre sikerült. Az autó 2011-ben érkezik.

    Noha tavaly õsszel a General Motors egyik magas rangú tisztségviselõje egy interjúban elkottyantotta, hogy a Chevrolet Volt fejlesztésére túl rövid idõt adott a vezetõség, és a sorozatgyártás legjobb esetben is még legalább két és fél évnyire van, a hibrid technikáját használó a napokban már be is mutatkozik a Genfi Autószalonon.

  • Õsszel jön a japánok új hibridje a Honda Insight

    A Honda Insight elsõ generációja sajnos nem váltotta be a hozzá fûzött reményeket, de a japánok mégsem hagyják utód nélkül elsõ szériagyártású hibridautójukat.

    A következõ Insight technikájában szinte teljesen megegyezik a Civic hibridváltozatával, de családbarát felépítése és elfogadható ára miatt mégis sikeres lehet.

    Annak ellenére, hogy a Honda Insight 1999-ben bemutatott elsõ generációja eladások terén nem hozta a hozzá fûzött reményeket, a japán gyártó megtartja a jól csengõ típusnevet, így a következõ hibridmodelljüket is így nevezik majd.

  • Murcielago LP750 Edo - 750 lóerõs Lamborghini

    Az Edo Competition elõzõ Murcielago átépítése sem volt piskóta: az ugyan csak 710 lóerõs volt, és 352 km/h-nál nem tudott gyorsabban menni, de nem létezett akkor erõsebb és gyorsabb Lamborghini Murcielago.

    Most a saját rekordjukat döntötték meg. Az LP750-nek a neve is beszédes, ugyanis pont annyi lóerõt tud leadni, amennyit már maga a kód is sejtet. A maximális sebesség ezzel, és egyéb apró aerodinamikai változtatásokkal – átformált hátsó szárny, állítható frontspoiler –365 km/h-ig kúszott fel.

  • Mindent a második generációs Mazda6-ról

    Az új Mazda6 nemcsak erõsebb és tisztább motorokat kapott, de önsúlyát a megnövelt karosszériamerevség ellenére sikerült lejjebb szorítani. "Emocionális" és sportos a második generációs Mazda6. Ugyanazt a dinamikus, a Mazda szójárásával atletikus kinézetet kapta, mint ami többek között az elsõ Zoom-Zoom modellt is sikerre vitte, de radikálisabb tálalásban. Az új kocsi tényleg vonzó lett; a vásárlók ismét négy- és ötajtós karosszériával, valamint kombi változatban rendelhetik meg az autót.

  • Lexus GS 350 F-Sport - sportosság és luxus

    Lexus GS 350 F-Sport  - sportosság és luxusA 2011-es Lexus GS már alaphangon is sportosabb formát kapott, mint az elődmodell. A japánok viszont elkészítették saját sportcsomagjukat a felső-középkategóriás autóhoz. Az F-Sport modellek látványosabb lökhárítókat kapnak, de az utastérben is inkább a sportosság került előtérbe. A külsőségek mellett a futómű hangolása is feszesebb lett. Hivatalosan már a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Lexus GS új generációja.

  • A Volkswagen jelenleg Kína legnépszerûbb autómárkája

    Néhány éve még kétkedve néztük, ahogy Kínába özönlenek a nagy nemzetközi autógyártók, de úgy tûnik, a befektetés - legalábbis a legnagyobbaknak - lassan eredményt hoz.

    A Volkswagen az elsõ félévben már 531 ezer autót adott el a távol-keleti országban, alig 3000-rel kevesebbet, mint legnagyobb piacán, Németországban.

    Úgy néz ki, az év végéig akár 1,05 millió autót is eladhatnak Kínában.

  • Volkswagen Eos 2011 - egy felújított modell rengeteg extrával

    Beállt a sorba a Volkswagen Eos is. 2010-ben 12 új, vagy felújított modell mutatkozott be a Volkswagennél, amelyek már az új családjegyekkel születtek, az Eos a 13. Immár ez is jobban hasonlít a Hatos Golfra.

    Ehhez a kocsi orrán lecserélték a fényszórókat, a lökhárítót és a hûtõmaszkot, hátul is újak a lámpák és az ütközõ, utóbbiban diffúzort alakítottak ki. Az utastérben az multifunkciós képernyõ és a bõrhuzat az újdonság, utóbbi azért, mert képes visszaverni a napfényt és a hõt, csökkentve az átforrósodást.

  • Genfben debütál a mini luxus, az új Audi A1-es

    2010 márciusában, a Genfi Autószalonon mutatkozik be az Audi új büszkesége, az A1-es kisautó. A legnagyobb luxus a legkisebbek között - így jellemezhetõ az új Audi A1-es, amelyrõl fotók még nem, de egy rajz már napvilágot látott az Ingolstadban megjelenõ Donaukurierban. Az Audi A1-es online premierje - ezzel a címmel tette közzé a donaukurier.de az elsõ rajzot az új kisautóról, amelyet Brüsszelben gyártanak. Hivatalos premierjére a márciusi Genfi Autószalonon kerül sor.