2024.05.12. - Pongrác

Az új Farbio GTS 400-at viszik, mint a cukrot!

Az új Farbio GTS 400-at viszik, mint a cukrot!
A Farbióról talán még sokan nem hallottak, pedig egy olyan sportkocsit dobtak össze az angol üzemben, ami meggyõzte a sportos autók rajongóit; viszik, mint a cukrot. Most bemutatkozott a GTS csúcsmodellje, mely több, mint 400 lóerõt teljesít.

A Farbio, az aprócska angol sportkocsigyártó bemutatta GTS modellcsaládjának legújabb darabját, a GTS400-ast. A leginkább talán a Lotusokra emlékeztetõ formájú diffúzoros sportkocsinak ez a legerõsebb kivitele; a leggyengább GTS 260 lóerõs, a GTS300-as 350 lovas, a 400-as kivitel pedig 410 lóerõt teljesít.
Mindhárom változatot ugyanaz a 3 literes kompresszoros V6-os egység hajtja, csupán a kipufogó és a vezérlõ elektronika tér el a különbözõ teljesítményszinteken. A csúcsváltozat ezen kívül két köztes hûtõt, erõsebb kuplungot és áthangolt ESP-t is kapott.

A középre helyezett motor ereje egy hatsebességes manuális váltón keresztül jut el a hátsó kerekekhez,és a menetteljesítményekre sem lehet panasz: a GTS400 kb. 4 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 298 km/h. A lassításról a 20 colos, szénszálas mûanyag felnik mögött megbújó hatalmas méretû, elõl 350mm-es, hátul 328 mm-es AP Racing féktárcsák gondoskodnak, az Eibach felfüggesztés keménysége pedig állítható.

Az utastér puritán, de azért minden jóval felszerelték: így nem maradhattak ki a Sparco sportülések, a légkondicionáló, az érintõképernyõs navigáció vagy a komoly teljesítményû hifiberendezés sem. Mivel a fentebbiek tükrében igencsak meggyõzõnek tûnik az autó, nem csoda, hogy sorban állnak érte a vásárlók Angliában, az Egyesült Államokban, Svédországban és Thaiföldön, pedig a GTS gyártását csupán fél évvel ezelõtt kezdték csak meg.
Farbio GTS 400