rss
  • Az új Farbio GTS 400-at viszik, mint a cukrot!

  • A Farbióról talán még sokan nem hallottak, pedig egy olyan sportkocsit dobtak össze az angol üzemben, ami meggyõzte a sportos autók rajongóit; viszik, mint a cukrot. Most bemutatkozott a GTS csúcsmodellje, mely több, mint 400 lóerõt teljesít.

    A Farbio, az aprócska angol sportkocsigyártó bemutatta GTS modellcsaládjának legújabb darabját, a GTS400-ast. A leginkább talán a Lotusokra emlékeztetõ formájú diffúzoros sportkocsinak ez a legerõsebb kivitele; a leggyengább GTS 260 lóerõs, a GTS300-as 350 lovas, a 400-as kivitel pedig 410 lóerõt teljesít.

    Mindhárom változatot ugyanaz a 3 literes kompresszoros V6-os egység hajtja, csupán a kipufogó és a vezérlõ elektronika tér el a különbözõ teljesítményszinteken. A csúcsváltozat ezen kívül két köztes hûtõt, erõsebb kuplungot és áthangolt ESP-t is kapott.


    A középre helyezett motor ereje egy hatsebességes manuális váltón keresztül jut el a hátsó kerekekhez,és a menetteljesítményekre sem lehet panasz: a GTS400 kb. 4 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 298 km/h. A lassításról a 20 colos, szénszálas mûanyag felnik mögött megbújó hatalmas méretû, elõl 350mm-es, hátul 328 mm-es AP Racing féktárcsák gondoskodnak, az Eibach felfüggesztés keménysége pedig állítható.

    Az utastér puritán, de azért minden jóval felszerelték: így nem maradhattak ki a Sparco sportülések, a légkondicionáló, az érintõképernyõs navigáció vagy a komoly teljesítményû hifiberendezés sem. Mivel a fentebbiek tükrében igencsak meggyõzõnek tûnik az autó, nem csoda, hogy sorban állnak érte a vásárlók Angliában, az Egyesült Államokban, Svédországban és Thaiföldön, pedig a GTS gyártását csupán fél évvel ezelõtt kezdték csak meg.
    Farbio GTS 400


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Polestar Volvo C30 - 400 lóerõs motorral

    A svéd gyártó eddig nemigen erõltette a sportos vonalat: volt ugyan korábban néhány nagyon gyors R modell, de ezek sem teljesítményben, sem radikalizmusban nemigen versenyezhettek az M-es BMW-kkel, az RS Audikkal vagy az AMG Mercedesekkel.

    Most azonban új partnerrel próbálnak túltenni a konkurencián.

    A Volvo házi tuningcégének szerepét az a Polestar vállalta fel, amely a C30-asból készített versenygépet a svéd túrakocsi-bajnokság, illetve a WTCC futamaira.

  • A Mercedes bemutatta a McLarennel közös fejlesztésû SLR utolsó szériáját

    A Mercedes bemutatta a McLarennel közös fejlesztésû SLR utolsó szériáját, amelyet a híres autóversenyzõrõl, Stirling Mossról neveztek el. A szélvédõ nélküli SLR igazi ritkaság lesz, ugyanis mindössze 75 példány gyártását tervezik.

    Már korábban hivatalossá vált, hogy a közúti autók fejlesztése terén szétválnak a Mercedes és a McLaren útjai, ugyanis a németek a DTM-beli partnerükkel, a HWA-val fejlesztik a következõ stuttgarti csúcsmodellt, míg a brit forma-1-es istálló önállóan végzi legújabb modelljének fejlesztését.

  • Láthatáron a bébi Range Rover!

    Jövõre érkezik a Land Rover legújabb modellje, amely bébi Range Roverként kerül majd piacra.

    Az autó a tavaly bemutatott LRX tanulmányautón alapszik majd, fejlesztéséhez pedig a brit kormány is hozzájárul egy kisebb összeggel.

    Az indiai Tata áldását adta a Land Rover legújabb modelljére, amely Range Rover márkanév alatt kerül majd piacra. A tavalyi Detroiti Autószalonon bemutatott LRX koncepció szériagyártású változatának fejlesztéséhez a brit kormány is hozzájárul 27 millió fonttal.

  • ABT Audi R8 Police - 612 lóerővel a bűnözők nyomában

    ABT Audi R8 Police - 612 lóerővel a bűnözők nyomábanRemélhetőleg jól felerősítették a fényhidat, mert nem szerencsés, ha 320 körül elhagyja az autó tetejét. Felesleges előle menekülni. A felelősségteljes tuningot hirdető Tune it! Safe! kampány keretében mutatta be 2011 év végén az ABT Essenben a rendőregyenruhába öltöztetett Audi R8 GTR-átiratot, mely a korábbi Lotus, Lamborghini és egyéb szupersport rendőrautóktól eltérjen még nem segíti a rémüldözik munkáját, de ha rajtunk múlna, biztos rendelnénk párat kedvenc körzeti megbízottainknak.

  • Hyundai Genesis Coupé - 8 másodperc alatt 100-on

    Magyarországra is megérkezett 2011 júniusában a Hyundai hátsókerékhajtású kupéja, amely 210 és 303 lóerõs motorokkal, átfogó felszereltséggel és a szokásos 5 éves, kilométer-korlátozás nélküli garanciával listaáron már 9,99 millió forinttól hazavihetõ. Ezért az árért a kétliteres, 210 lóerõs turbós benzinmotorral szerelt példányt kapjuk, hatfokozatú kézi váltóval. Az egyetlen felszereltségi szintben kapható négyhengeres kiadás szinte teljes felszereltséget kap; a nagytestvér 19 colos felnijeit õ is birtokolja, viszont a részlegesen önzáró (sperr) differenciálmû, a napfénytetõ, és a bõrkárpitozás belõle kimarad.

  • Gallardo Spyder Performante - a 2010-es Lamborghini

    Az olasz sportkocsigyártó ismét egy különleges Gallardo változatot mutatott be, LP 570-4 Spyder Performante néven.

    A típus ugyanazt a koncepciót követi, mint a korábbi Superleggera, annyi különbséggel, hogy ezúttal a nyitott változatot vették alapul.

    A tervezõk ezúttal is karbonszálas elemekkel csökkentették a Gallardo tömegét, így 1485 kilogrammot nyom, 65-tel kevesebbet, mint a széria Spyder.

  • Clubman S - egy tuningolt Mini Cooper

    A német tuning cég a Schmidt Revolution egy ütõs tuning szettel rukkolt elõ 2011-ben.

    A német tuning cég a Schmidt Revolution egy ütõs tuning szettel rukkolt elõ, mégpedig elkészítette a Mini Cooper Clubman S sportos változatát, amely a Streetworker nevet kapta.

    Egyedi Streetec gátlókat kapott a Streetworker, amely lehetõvé teszi, hogy igény szerint 60 mm-el csökkentse vagy a gyári állapothoz képest 40 mm-el emelje a hasmagasságot.

  • Mitsubishi ASX

    A Mitsubishi legújabb fejlesztésû modellje, amely a Project Global padlólemezre épül, az ASX crossover. Az újdonság ötvözi a Lancer személyautós jellegét az Outlander magas üléshelyzetével, használati értékével és intelligens, elektronikus vezérlésû összkerékhajtási rendszerével.

    Az Outlander 2,67 méter hosszú tengelytávjára épülõ, de annál 34,5 centivel rövidebb. Az ASX szükségszerûen megkapta az Outlander szerkezeti elemeinek jelentõs részét.

  • Szuperolcsó indiai miniautó

    A szuperolcsó indiai miniautó benzinmotorral sem különösebben iszákos, de állítólag már majdnem készen van egy még alacsonyabb fogyasztású dízelváltozat.

    Úgy tudjuk, ez a második motor is kéthengeres lesz, akárcsak a benzines, és elég korszerû, hogy akár Európában is forgalmazhassák. A 800 köbcentis, turbófeltöltéses, és közös nyomócsöves befecskendezésû apróságot állítólag több nagy nevû európai céggel együtt alakította ki a Tata.

  • Land Rover Discovery Armoured - golyó- és gránátálló kivitelben

    Messzirõl nem is látszik az eltérés, pedig ez egy valódi tank, golyó- és gránátálló kivitelben.

    Golyó- és gránátálló terepjáró.

    A Land Rover már a Discoveryt is kínálja Armoured, azaz páncélozott kivitelben, ami elsõsorban akkor jó, ha valaki nem csak a golyókat, de a feltûnést is kerülné. Az új 2010-es változaton persze csak közelebbrõl látszik, hogy valami nem stimmel – elsõsorban az ablakok pereménél feltûnõek a három ujjnyi vastag golyóálló üvegek.

  • Új szedánon dolgozik a KIA!

    Két új szedánon dolgozik a Kia. Az KND-5 végleges változatát a luxuskategóriába szánja a távol-keleti gyár, míg az Amanti az olcsóbb limuzinok közt foglal majd helyet. Mindkét autó motorterében 3,5 literes V6-os benzines egység duruzsol majd.

    Jól látható a távol-keleti autógyártók menetelése a nagyautó szegmensben, hiszen elérhetõ áron készítenek méteres szedánokat. A Kia tervezõmérnökei is tisztában vannak azzal, hogy egyre fontosabb a károsanyag kibocsátást csökkentése, ezért takarékosabb motorokat terveznek új autóikba, illetve a súlycsökkentésre is egyre nagyobb szerepet tölt be.

  • A PSA és a Bosch közösen fejleszt hibridautót

    Az egyre nagyobb hibridautók iránti keresletnek köszönhetõen minden autógyártó gõzerõvel fejleszti saját rendszerét, hiszen minden év késésnek komoly nyoma lehet az eladásokra nézve.

    A PSA-ról már korábban hallhattunk híreket, hogy mérnökeik egy gázolajos-elektromos hajtást fejlesztenek, amivel igazán ütõképesek lehetnek.

    Sõt, már több kiállításon is állítottak ki a franciák ily módon hajtott autókat, ám ezen modellek sorozatgyártásának idõpontjáról hallgattak az illetékesek.

  • Tatra-autók gyûjtõknek

    Prága - A régi automobilok szerelmesei és gyûjtõi örülhetnek, mert Európa egyik legrégibb autógyára, a csehországi Tatra bejelentette, hogy 2010-ben, több mint egy évtizedes szünet után visszatér a személygépkocsik gyártásához.
    "Nem valamiféle új személyautókról, hanem az idõközben legendává nõtt régi kocsik korszerûsített másolatainak korlátozott számú gyártásáról van szó.

  • Az új Range Rover yachttervezõk elképzelése alapján készült

    A Land Rover új módszert talált, hogy felhívja csúcsmodelljére leggazdagabb vásárlójelöltek figyelmét: híres yachttervezõkkel készíttet méregdrága, egyedi Range Rover változatokat.

    A brit terepjáró-gyártó egy különleges hajókat forgalmazó céggel, az Edmistonnal összefogva hirdette meg tervezési pályázatát Superyacht Range Rover Design Competition néven, amelyen a yacht-tervezés nagyágyúi indultak.

  • BBR Cosworth MX 5 - 160 lóerõs motorral

    Sokan esküsznek rá, hogy a Mazda MX-5 már most tökéletes, de azért akadnak olyanok is szép számmal, akik keveslik a 160 lóerõt. Nekik kínál megoldást a BBR és a Cosworth, egy csinos mechanikus kompresszor képében. A BBR már a korábbi MX-5-ösökhöz is kínált teljesítménynövelõ készleteket, amelyek a maguk idejében meglehetõsen népszerûek is voltak, és most a harmadik generációs roadstert is kezelésbe vették. Nem igazán komplikálták túl a probléma megoldását: egy Eaton MP62-es mechanikus kompresszort illesztettek a gyári kétlitereshez.