Számos kémfotó és apránként csepegtetett információk után végre megérkezett a tízhengeres motorral hajtott Audi R8; legalábbis a hivatalos fotók és a sajtóanyag, mert magáról az autóról csak a jövõ hónapban, Detroitban hull majd le a lepel.
Ezek fényében szinte természetes, hogy az autó végsebessége jócskán túlszárnyalja a 300 km/h-t: egészen pontosan 316 km/h-ig képes felgyorsulni a leggyorsabb Audi. Mindemellett az autó átlagfogyasztásának 13,7 litert ad meg a gyár, ami a menetteljesítmények tükrében nem is számít olyan soknak. Érdekes egyébként, hogy a kocsi 1620 kilós súlya mindössze 31 kilóval haladja meg a V8-as motorral szerelt R8-asét, a tömeg 44%-a pedig az elsõ, 56%-a a hátsó tengelyre nehezedik. Az autó csomagtartója a nagyobb motor ellenére nem lett kisebb: elõl természetesen maradt a 100 literes poggyásztér, az ülések mögött pedig további 90 liter áll a sofõr és utasa rendelkezésére.
Az autóhoz akárcsak a gyengébbik modellnél � hatfokozatú manuális vagy kormányról is kapcsolható R-Tronic váltót lehet majd választani, opcionálisan pedig akár karbon-kerámia fékekkel is felszereltethetik a tulajdonosok autóikat. Ez utóbbi extra, amellett, hogy versenypályán sokkal kevésbé fárad, mint a hagyományos tárcsák, még 9 kilogrammal csökkenti a rugózatlan tömeget is. Ami a külsõt illeti, a V10-es R8-ast könnyû megkülönböztetni a gyengébbik változattól, hiszen lényegesen agresszívebb külsõt kapott. A motort hûtõ oldalsó levegõbeömlõk szélesebbek lettek, a kipufogó matt alumínium, ezen kívül minden tízhengeres R8-ashoz széria a teljes LED-es (54 darab LED elõl) díszkivilágítás és egyediek az új, 10 küllõs könnyûfém felnik is.
A leggyorsabb Audi ára 142 400 eurótól (37,5 millió Ft) indul Európában, ám a hírek szerint már nem sokáig lesz ez a kivitel az R8-sorozat csúcsa: gõzerõvel dolgoznak ugyanis a még erõsebb, még drágább, még látványosabb turbós RS-variánson is.