Az eddig RR4 néven emlegetett autó a 7-es BMW alapjaira épül, azonban külsõ és belsõ formajegyei a Phantomot idézik.
A Rolls-Royce tavaly rekordmennyiségû, 1212 darab Phantomot értékesített, amely jelenleg a márka egyetlen modellje. Nem kell azonban sokat várni az újabb brit modellre, ugyanis a Genfi Autószalonon mutatkozik be élõben a 200EX tanulmányautó.
A 200EX alapáron 20 colos könnyûfém felniket kap, amelyekre elõl 255/45-ös, hátul 285/40-es abroncsok kerülnek majd. A kisebbik Rolls-Royce formaterve egyértelmûen a Phantomot idézi, azonban kisebb és visszafogottabb lett a krómozott hûtõmaszk, valamint a LED-es elsõ lámpák is újdonságot jelentenek. A 200EX nagyobb testvéréhez hasonlóan egymásba nyíló ajtókat kapott, és az autó oldala és hátulja is a Phantom formajegyeit viseli magán, természetesen apró módosításokkal.
Az utastérre továbbra is a fényûzés és a luxus jellemzõ, ugyanis a gyár ígérete szerint kifogástalan minõségû anyagokkal találkozhatunk a beltérben, és a leendõ vásárló széles választékból választhatja ki a számára megfelelõ bõrkárpitot és fabetétet. A sofõr számára a legnagyobb újdonságot a BMW i-Drive rendszeréhez hasonló központi kezelõegység megjelenése jelenti, amelynek köszönhetõen rengeteg gomb eltûnt az autó mûszerfaláról.
A kisebbik Rolls-Royce a lemezei alatt 20 százalékban megegyezik a 7-es BMW-vel, ugyanis a brit modell a bajorok zászlóshajójának módosított padlólemezére épül, és a felfüggesztés és az elektronika is a német modellbõl származik. A 200EX mozgatásáról egy V12-es benzinmotor gondoskodik majd, amely szintén BMW eredetû, ám az erõforrás teljesítményét még nem árulták el a britek. A Rolls-Royce 200EX szériaérett változata várhatóan a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, gyártása és értékesítése pedig 2010 tavaszán kezdõdik, körülbelül 180 000 fontos (kb. 62 millió forint) alapáron.