A bajor autógyártó szériaéretté tette vadonatúj hibrid hajtásláncát, melyet legutóbb a 7-es BMW-ben mutatott be. A BMW emellett természetesen folyamatosan fejleszti az üzemanyagcellás, hidrogénhajtású modelljét is, ám ennek sorozatgyártására még biztosan sokáig kell várnunk.
A kis teljesítményû egység 210 Newtonméteres nyomatékával elinduláskor segíti a 750i-bõl származó 407 lóerõs biturbós benzinest, aminek köszönhetõen még fürgébb lesz az amúgy is szélvészgyors bálna. A villanymotor beépítésével a mérnökök egyébként elhagyták a generátort és az indítómotort, ráadásul úgy alakították ki a rendszert, hogy fékezésnél, illetve motorféknél generátorként üzemel és ilyenkor tölti a lítium-ionos akkumulátort.
A mérnökök egyébként az automataváltós BMW-knél elõször start-stop automatikát is elhelyeztek az autóban, aminek köszönhetõen városban lényegesen takarékosabb lesz a 750i-nél a hibrid változat. A gyáriak azt mondják, hogy a kiindulási modell 11,4 literes átlagfogyasztását 15 százalékkal sikerült mérsékelni, így 9,7 liter körül várható a hibrid 7-es vegyes fogyasztása. Mindez azért is különösen szép teljesítmény, mert az autó menetteljesítményei a 750i-hez képest javulnak valamelyest, ráadásul a menettulajdonságok terén sem veszít sokat a hibrid hetes.
A BMW illetékesei elmondták, hogy az autót az õsszel kezdõdõ Frankfurti Autószalon mutatják majd be a nagyközönségnek, de ezt követõen rövidesen a szalonokban is rendelhetõ lesz a hetesek csúcsa. Itthon különösen érdekes ajánlat lehet az új modell, hiszen a 750i-hez képest 3 millió forinttal kisebb regisztrációs adónak köszönhetõen valószínûleg nem lesz drágább annál.