A németek évek óta várt négyajtós kupéjukból évente 20 000 darabot szeretnének eladni, ami a gazdasági válság közepén ez nem lesz egyszerû feladat.
A Porsche már bõ négy éve tartja izgalomban az autós társadalmat a Panamerával, amelyet még az évtizedes gazdasági fellendülés csúcsán, 2004-ben kezdtek tervezni.
Az S változat motorterében egy 4,8 literes benzines dolgozik, melynek 400 lóerõs teljesítményét manuális vagy PDK duplakuplungos automata viszi a hátsó tengelyre. A százas sprint a PDK-val felszerelt S-nek 5,4 másodpercig tart, a végsebesség pedig 283 km/h. A hátsókerék-hajtású S alapára az Egyesült Államokban 89 800 dollár, azaz kb. 21 millió forint. Az összkerék-hajtású 4S változatot ugyanez a motor hajtja, ám a jobb tapadásnak köszönhetõen a 0-100 km/h-s gyorsulás csupán 5 másodpercig tart.
A 4S alapára a tengerentúlon 93 800 dollár (21,6 millió Ft.). A kínálat csúcsán természetesen a Turbo trónol, amelyben a 4,8 literes erõforrást két turbófeltöltõ lélegezteti, teljesítménye így 500 lóerõ. A Porschénál alaposan megkérik a plusz 100 lóerõ árát, a Turbo ugyanis 132 600 dollártól, azaz kb. 30,5 millió forinttól vihetõ haza. Rossz hír a márka hazai kedvelõinek, hogy a hazai adóknak köszönhetõen a fenti árakhoz képest jó néhány millióval többet kell a Panamera vásárlására szánnunk.
A Panamera szeptemberben érkezik az európai, októberben pedig az észak-amerikai szalonokba. A Volkswagen-féle 3,6 literes V6-ossal szerelt alapváltozat, illetve az ugyanezzel a motorral készülõ hibrid 2010-ben érkezik.