A takarékos benzines átlagosan 5,9 literrel is beéri, míg szén-dioxid kibocsátása is mindössze 136 g/km.
A Volkswagen eddig kizárólag dízelmotorral szerelte fel takarékos és környezetbarát BlueMotion modelljeit, ám a németek bemutatták a Passat BlueMotion 1,4 literes, benzines változatát is.
A motorháztetõ alatt ezúttal nem a 105 lóerõs PD TDI erõforrást találjuk, hanem a Volkswagen-konszern egyik büszkeségét, a 122 lóerõs, 200 Newtonméternyi nyomatékú TSI motort. A Passat BlueMotion TSI 10,3 másodperces gyorsulása 0,2 másodperccel jobb, mint a normál változaté, ráadásul a 205 km/h-s végsebesség is felülmúlja az alap TSI hasonló értékét.
A jobb menetteljesítmények ellenére a takarékos benzines átlagfogyasztása kedvezõbb, ugyanis hatfokozatú kéziváltóval 5,9 liter benzint kell tankolnunk 100 kilométerre, míg a hétsebességes, duplakuplungos DSG váltóval további 0,1 litert spórolhatunk, míg a limuzin változat szén-dioxid kibocsátása 136 g/km, míg a kombi 2 grammal bocsát ki többet kilométerenként. Összességében a négyajtós modell esetében 20 százalék üzemanyagot spórolhatunk, míg a Varinat negyedével fogyaszt kevesebbet átlagos használat esetén.
A Volkswagen Passat BlueMotion TSI hamarosan hazánkba is megérkezik, egyelõre ismeretlen alapáron. A középkategóriás modell után várhatóan a konszern más modelljei is megkapják a takarékos TSI változatot.