Tavaly novemberben került nyilvánosságra, hogy környezetvédelmi okok miatt, sokak bánatára nem a 3,2 literes VR6-os, hanem csak a kétliteres sornégyes benzines hajtja majd a Scirocco legerõsebb változatát.
A rajongók sokáig reménykedtek, hogy a Golf R32 mintájára négykerékhajtású lesz az autó, ám ezt a többletsúly és a költségek miatt szintén elvetették. Az autó így 1330 kilogrammos, amivel még mindig nem mondható pehelysúlyúnak. A menetteljesítmények mindazonáltal igen jók, a százas sprint 6,5 másodpercig tart az autónak, a végsebességet pedig elektronika korlátozza 250 km/h-ban. A Scirocco R hatsebességes kézi-, vagy duplakuplungos DSG-váltóval kérhetõ.
A megnövekedett motorteljesítményhez igazították a futómûvet, amelyet leültettek, és keményebbre cserélték a rugókat és a lengéscsillapítókat is. Az R nagyobb fékeket kapott, a tárcsák elöl 345, hátul 310 mm-esek. Az autó megkapta a Golf GTI-bõl már ismert XDS elektronikus differenciált, amely tempós kanyarokban a kipörgõ ívbelsõ kereket hivatott megzabolázni. A mechanikai módosítások mellett természetesen a külsõ is egyértelmûen sugallja, itt nem egy mezei Scirocco-val van dolgunk.
A felnik már alapesetben is 18 collosak, de felárért 19 hüvelykes is rendelhetõ. Új az elsõ lökhárító, amely nagyobb légbeömlõket és LED-es nappali menetfényt kapott. Emellett alacsonyabb az oldalsó szoknya, nagyobb a hátsó szárny, sötétítettek a hátsó lámpák, a beltérben pedig sportülések, valamint temérdek R logó várja a tulajdonosokat. A hírek szerint a 265 lóerõs Scirocco õsz elején érkezik meg az európai, köztük a magyar kereskedésekbe.