2024.04.26. - Ervin

265 lóerõs turbómotort kapott a Volkswagen Scirocco R!

265 lóerõs turbómotort kapott a Volkswagen Scirocco R!
A németek végre leleplezték a Scirocco legerõsebb változatát, amely 265 lóerõs turbómotort, alacsonyabb és keményebb felfüggesztést, sportüléseket, LED-es nappali menetfényt és új lökhárítókat kapott. A kocsi 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 250 km/h.

Tavaly novemberben került nyilvánosságra, hogy környezetvédelmi okok miatt, sokak bánatára nem a 3,2 literes VR6-os, hanem csak a kétliteres sornégyes benzines hajtja majd a Scirocco legerõsebb változatát.
A koncepciót a tavalyi Bolognai Autószalonon láthatta elõször a közönség, a szériaváltozat pedig most mutatkozott be hivatalosan. A motorháztetõ alatt némi meglepetésre nem a VI-os Golf új fejlesztésû, EA888 kódjelû TSI erõsebb változata, hanem a régebbi, V-ös generációból és az S3-as Audiból származó, EA113 kódú erõforrás kapott helyet. A gyártó szerint azért döntöttek a régebbi motor mellett, mert azt jóval egyszerûbb és olcsóbb módosítani. A kétliteres, négyhengeres egység 265 lóerõt és 350 Nm-t képes leadni, amely erõt az elsõ kerekek próbálják az útra vinni.

A rajongók sokáig reménykedtek, hogy a Golf R32 mintájára négykerékhajtású lesz az autó, ám ezt a többletsúly és a költségek miatt szintén elvetették. Az autó így 1330 kilogrammos, amivel még mindig nem mondható pehelysúlyúnak. A menetteljesítmények mindazonáltal igen jók, a százas sprint 6,5 másodpercig tart az autónak, a végsebességet pedig elektronika korlátozza 250 km/h-ban. A Scirocco R hatsebességes kézi-, vagy duplakuplungos DSG-váltóval kérhetõ.


A megnövekedett motorteljesítményhez igazították a futómûvet, amelyet leültettek, és keményebbre cserélték a rugókat és a lengéscsillapítókat is. Az R nagyobb fékeket kapott, a tárcsák elöl 345, hátul 310 mm-esek. Az autó megkapta a Golf GTI-bõl már ismert XDS elektronikus differenciált, amely tempós kanyarokban a kipörgõ ívbelsõ kereket hivatott megzabolázni. A mechanikai módosítások mellett természetesen a külsõ is egyértelmûen sugallja, itt nem egy mezei Scirocco-val van dolgunk.


A felnik már alapesetben is 18 collosak, de felárért 19 hüvelykes is rendelhetõ. Új az elsõ lökhárító, amely nagyobb légbeömlõket és LED-es nappali menetfényt kapott. Emellett alacsonyabb az oldalsó szoknya, nagyobb a hátsó szárny, sötétítettek a hátsó lámpák, a beltérben pedig sportülések, valamint temérdek R logó várja a tulajdonosokat. A hírek szerint a 265 lóerõs Scirocco õsz elején érkezik meg az európai, köztük a magyar kereskedésekbe.