rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Felfrissítik a Mitsubishi Pajero-t, 40 lóerõves erõsebb motort kap!

  • Idén felfrissíti nagy terepjáróját a japán gyártó. A szokásos apró módosításokon túl egy új motor is belekerül a kínálatba, amely a jelenlegi, 3,2 literes gázolajosra épül, ám annál 40 lóerõvel és 60 Nm-rel erõsebb.

    A Mitsubishi 2006-ban mutatta be a jelenlegi, negyedik generációt, amely világszerte nagy népszerûségnek örvend. A modellt most, három év után felfrissíti a gyártó.

    Igazi terepjáróhoz mérten nem számíthatunk látványos változásokra, a mérnökök a külsõ helyett ezúttal a kényelemre és a technikára koncentráltak.

    A legfontosabb változás így a vastagabb elsõ szélvédõ, amely csendesebb utasteret eredményez, és ugyanezért javítottak a szigetelésen is. Felfrissítették a Multi Communication Systemet is, amelyhez immár egy 40 GB-os beépített merevlemez is jár, amelyen zenéinket tárolhatjuk. A külsõ lényegében változatlan maradt, igaz, új, 17 és 18 hüvelykes felnik kerültek a kínálatba.


    A legfontosabb változás a motortérben található, a japánok ugyanis alaposan átdolgozták a 3,2 literes, négyhengeres DI-D erõforrást. A módosításoknak köszönhetõen a gázolajos 25%-kal lett erõsebb, a korábbi 160 lóerõ és 381 Nm helyett a sofõr immár 200 lóerõvel és 441 Nm-nyi nyomatékkal gazdálkodhat majd.


    A motorhoz egy teljesen új, ötfokozatú automataváltó is rendelhetõ, amely a gyártó ígéretei alapján elõdjénél sokkal takarékosabb. A háromajtós Pajero az új automatával a korábbi 9,2 literrel szemben beéri 8,5 liter gázolajjal 100 km-en, miközben CO2-kibocsátása 244 g/km-rõl 224 g/km-re mérséklõdött.


    Az ötajtós modell vegyes fogyasztása pedig 10,6 literrõl 9,6 literre csökkent. Az erõsebb motorral együtt megnövekedett a vontatható tömeg is, a háromajtós ezentúl 2800 helyett 3000, míg az ötajtós 3300 helyett 3500 kg-nyi terhet húzhat maga után.

    Az új dízelmotorral szerelt Pajero bevezetésének pontos dátuma egyelõre nem ismert.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A lovakra is gondolt a Roush

    A Ford-tuninggal foglalkozó amerikai cég olyan igény kielégítésére vállalkozott, amelyrõl a legtöbben valószínûleg azt sem tudtuk, hogy létezik. A török központú Kurt Systemsnek, amely versenylovak felkészítésével foglalkozik, egy egyedi lóedzõ jármûvet építettek, amellyel akár 60 km/h-s sebességgel is futtathatók a lovak.

    A különleges szerkezet lényegében egy lóverseny-indító állás és egy autó keveréke, amely menet közben képes pontosan tartani a ló tempóját, és közben folyamatosan vizsgálni az állat állapotát.

  • Lotus Elise klón Volkswagen módra

    Egy könnyû kétüléses roadster bevezetését tervezi a Volkswagen. A középmotoros, hátsókerékhajtású koncepcióváltozatát novemberben láthatjuk és ha minden jól megy, 2011-ben már a kereskedésekben is találkozhatunk vele.

    A wolfsburgi autógyártó-óriás már régóta tervezgeti egy sportos kétüléses modell bevezetését annak érdekében, hogy még jobban kiteljesedhessen modellpalettája.

  • 272 lóerõs, elektromos hajtású sportautó a Chrysler-tõl

    A Detroiti Autószalonon az amerikai autógyártók bõvelkednek az újdonságokban, az egyik legnagyobb érdekesség viszont kétségtelenül a Dodge Circuit EV. A Lotus alapú koncepcióautót egy 272 lóerõs elektromotor hajtja, szériagyártását viszont egyelõre sajnos nem tervezik.

    Az elõzetes híresztelések ellenére, miszerint rengeteg gyártó nem képviselteti magát a Detroiti Autószalonon és hogy évekre visszamenõleg az idei kiállításon lesz a legnagyobb pangás.

  • Nissan Murano - akár V6-os motorral is

    A számos pletyka és egy ízelítõ kép után végre teljes valójában megmutatta magát a nyitott Nissan Murano 2010 novemberében. A CC ez esetben a CrossCabriolet név rövidítése. A japán modell világújdonságnak számít, ennek ellenére már jövõ év elején megkezdõdhet tengerentúli forgalmazása.

    Az utóbbi években az autógyártók elõszeretettel ötvöztek különbözõ kategóriákat, azonban a Nissan idei meglepetése túltesz minden eddigi próbálkozáson. A japánok ugyanis a terepjáró fajt keresztezték a kabrióval, így született meg a CrossCabriolet.

  • Az új Range Rover yachttervezõk elképzelése alapján készült

    A Land Rover új módszert talált, hogy felhívja csúcsmodelljére leggazdagabb vásárlójelöltek figyelmét: híres yachttervezõkkel készíttet méregdrága, egyedi Range Rover változatokat.

    A brit terepjáró-gyártó egy különleges hajókat forgalmazó céggel, az Edmistonnal összefogva hirdette meg tervezési pályázatát Superyacht Range Rover Design Competition néven, amelyen a yacht-tervezés nagyágyúi indultak.

  • Freemont - a Fiat és a Chrysler együttmûködésének "gyümölcse"

    2011-ben megszületett a Fiat és a Chrysler együttmûködésének elsõ új Fiat modellje.

    A Freemont nem más, mint a korábban nálunk is árult Dodge Journey kissé átrajzolt változata. Ennek megfelelõen az autó ugyanúgy 4,89 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,72m magas, tengelytávolsága 2,89 méter.

    A különbséget az új lökhárítók, a hûtõrács, a LED-es hátsó lámpák és természetesen a Fiat logo jelentik. Állítólag a Fiat variáns mûszerfala puhább mûanyagból készült és több benne a króm is.

  • 620 lóerõs Mercedes AS55K YAAS EDITION az Abu Dhabi uralkodó családnak

    Az alábbi brutális szörnyeteget Abu Dhabi uralkodó családja kapja meg. Az arabok ugyanis nem elégedtek meg a terepjáró 507 lóerõs AMG-féle változatával, és az A.R.T. tuningcéggel tovább tuningoltatták a kocsit, amelynek eredményeképp megszületett a 620 lóerõs AS55K YAAS EDITION.

    A terepjárók remek lehetõséget kínálnak a tuningcégeknek, hiszen ezen autók esetében igen könnyû akár tíz centiméterrel csökkenteni a hasmagasságot és 22 collos felnikkel felszerelni azt, miközben még a szoknyának is temérdek hely marad.

  • A Pininfarina elsõ villanymotoros autója a EDAG Light Car

    A legnagyobb autógyártók egy része a tisztán elektromos hajtásláncban látja a városi autók jövõjét, de többek között az olasz Pininfarina is fejleszti saját villanymotoros autóját. A német EDAG Genfben mutatja be elsõ koncepcióját, amely a Light Car nevet kapta.

    Az utóbbi idõkben az autógyárak folyamatosan mutatják be elektromos városi modelljeik koncepció változatát, amelyekhez csatlakozik a német EDAG tervezõcég elsõ tanulmányautója.

  • Szuperolcsó indiai miniautó

    A szuperolcsó indiai miniautó benzinmotorral sem különösebben iszákos, de állítólag már majdnem készen van egy még alacsonyabb fogyasztású dízelváltozat.

    Úgy tudjuk, ez a második motor is kéthengeres lesz, akárcsak a benzines, és elég korszerû, hogy akár Európában is forgalmazhassák. A 800 köbcentis, turbófeltöltéses, és közös nyomócsöves befecskendezésû apróságot állítólag több nagy nevû európai céggel együtt alakította ki a Tata.

  • Kia No.3 igazi konkurencia az Opelnek és a Citroennek!

    A Genfi Autószalonon mutatkozott be a Kia No.3 névre keresztelt egyterû koncepciója, amelynek szériaérett változata õsszel, Frankfurtban mutatkozik be. Az autóval a dél-koreaiak az európai konkurenseknek, többek között az Opel Merivának és Citroen C3 Picassónak kívánnak konkurenciát állítani.

    A Kia jelenlegi egyterû kínálata igen hiányos, ráadásul az utóbbi idõkben az Opel Meriva, a Nissan Note, a Citroen C3 Picasso és a Renault Modus által fémjelzett kisméretû kategória egyre sikeresebb, így a dél-koreaiak is megtették az elsõ lépést, hogy a családi modellek között is megvesse a lábát.

  • Brabus iBusiness S-Class - komoly üzletembereknek

    Fõleg a komoly, gazdag üzletembereket célozza a Brabus iBusiness nevû kiegészítõ csomagja. A legújabb S-osztályos Mercedesekbe rendelhetõ kit – többek között – némi motortuningot és Apple elektronikai termékeket tartalmaz.

    Természetesen az autók külseje is változik: kicsit átdolgozták a kötényeket, lejjebb húzták az oldalszoknyákat, módosították a diffúzort, de nem hagyták ki a sport kipufogórendszert és a 21 colos könnyûfém kerekeket sem.

  • Elektromos autót fejleszt a Toyota

    Sokáig úgy tûnt, a legnagyobb japán autógyártó nem száll be a legújabb hisztériába, a városi villanyautók fejlesztésébe, pedig csak arról volt szó, hogy eddig nem beszéltek a programról.

    A Toyota elnöke, Katsuaki Watanabe azonban nemrégiben elárulta, hogy õk is dolgoznak egy villamos hajtású modellen, amely akár már két év múlva gyártásba kerülhet.

    Az ilyen jellegû ígéretek persze sokszor bizonyulnak túlzónak.

  • Koenigsegg Aguilera

    Nem sikerült megszereznie a Koenigseggnek a szintén svéd Saabot, cserébe legalább saját kínálata bõvítésére fordíthatta erõforrásait. Új szupersportkocsit mutatott be a márka, mellyel 15. születésnapjukat is ünneplik a skandinávok.

    Ahogy a Koenigsegg minden modellje, úgy az Agera is a jól ismert CC-re épül, hossza 4,29, szélessége 1,99, magassága pedig 1,12 méter. Szénszálas erõsítésû az alumínium alapú váz, a segédkeretek szintén a könnyû fémbõl készülnek.

  • Tuningolt BMW X6

    A legtöbben az autóipar fejlõdését, az új technikai megoldásokat elemzik a Genfi Autószalonon; azonban akad köztük olyan, akit pár perc erejéig le tud kötni egy irracionális mértékben ronggyá tuningolt X6. És a Hamann féle BMW mindenképpen ilyen autó.

    A biturbós V8-as motort épp, hogy csak megpiszkálták: 670 lóerõ lett belõle, és 780 newtonméteres maximális forgatónyomaték. Teljes egészében új a rozsdamentes acélból készült kipufogórendszer, az egész csomaghoz az ECU-t is hozzá programozták.

  • Leállítja a Kizashi fejlesztését a Suzuki

    Nagy tervekkel kezdett a középkategória meghódításába a Suzuki, hiszen nem kevesebb, mint három tanulmányautót is bemutatott Kizashi néven, majd a közelmúltban már a szériaváltozatot kapták lencsevégre szemfüles kémfotósok.

    A végleges változat premierjét mégis elhalasztják.

    Jó néhány éve annak, hogy a Suzuki bejelentette: eddigi kisautói és terepjárói mellé igazi középkategóriás limuzint fejleszt.