2024.04.26. - Ervin

Felfrissítik a Mitsubishi Pajero-t, 40 lóerõves erõsebb motort kap!

Felfrissítik a Mitsubishi Pajero-t, 40 lóerõves erõsebb motort kap!
Idén felfrissíti nagy terepjáróját a japán gyártó. A szokásos apró módosításokon túl egy új motor is belekerül a kínálatba, amely a jelenlegi, 3,2 literes gázolajosra épül, ám annál 40 lóerõvel és 60 Nm-rel erõsebb.

A Mitsubishi 2006-ban mutatta be a jelenlegi, negyedik generációt, amely világszerte nagy népszerûségnek örvend. A modellt most, három év után felfrissíti a gyártó.

Igazi terepjáróhoz mérten nem számíthatunk látványos változásokra, a mérnökök a külsõ helyett ezúttal a kényelemre és a technikára koncentráltak.
A legfontosabb változás így a vastagabb elsõ szélvédõ, amely csendesebb utasteret eredményez, és ugyanezért javítottak a szigetelésen is. Felfrissítették a Multi Communication Systemet is, amelyhez immár egy 40 GB-os beépített merevlemez is jár, amelyen zenéinket tárolhatjuk. A külsõ lényegében változatlan maradt, igaz, új, 17 és 18 hüvelykes felnik kerültek a kínálatba.

A legfontosabb változás a motortérben található, a japánok ugyanis alaposan átdolgozták a 3,2 literes, négyhengeres DI-D erõforrást. A módosításoknak köszönhetõen a gázolajos 25%-kal lett erõsebb, a korábbi 160 lóerõ és 381 Nm helyett a sofõr immár 200 lóerõvel és 441 Nm-nyi nyomatékkal gazdálkodhat majd.


A motorhoz egy teljesen új, ötfokozatú automataváltó is rendelhetõ, amely a gyártó ígéretei alapján elõdjénél sokkal takarékosabb. A háromajtós Pajero az új automatával a korábbi 9,2 literrel szemben beéri 8,5 liter gázolajjal 100 km-en, miközben CO2-kibocsátása 244 g/km-rõl 224 g/km-re mérséklõdött.


Az ötajtós modell vegyes fogyasztása pedig 10,6 literrõl 9,6 literre csökkent. Az erõsebb motorral együtt megnövekedett a vontatható tömeg is, a háromajtós ezentúl 2800 helyett 3000, míg az ötajtós 3300 helyett 3500 kg-nyi terhet húzhat maga után.

Az új dízelmotorral szerelt Pajero bevezetésének pontos dátuma egyelõre nem ismert.