A Mitsubishi 2006-ban mutatta be a jelenlegi, negyedik generációt, amely világszerte nagy népszerûségnek örvend. A modellt most, három év után felfrissíti a gyártó.
Igazi terepjáróhoz mérten nem számíthatunk látványos változásokra, a mérnökök a külsõ helyett ezúttal a kényelemre és a technikára koncentráltak.
A legfontosabb változás a motortérben található, a japánok ugyanis alaposan átdolgozták a 3,2 literes, négyhengeres DI-D erõforrást. A módosításoknak köszönhetõen a gázolajos 25%-kal lett erõsebb, a korábbi 160 lóerõ és 381 Nm helyett a sofõr immár 200 lóerõvel és 441 Nm-nyi nyomatékkal gazdálkodhat majd.
A motorhoz egy teljesen új, ötfokozatú automataváltó is rendelhetõ, amely a gyártó ígéretei alapján elõdjénél sokkal takarékosabb. A háromajtós Pajero az új automatával a korábbi 9,2 literrel szemben beéri 8,5 liter gázolajjal 100 km-en, miközben CO2-kibocsátása 244 g/km-rõl 224 g/km-re mérséklõdött.
Az ötajtós modell vegyes fogyasztása pedig 10,6 literrõl 9,6 literre csökkent. Az erõsebb motorral együtt megnövekedett a vontatható tömeg is, a háromajtós ezentúl 2800 helyett 3000, míg az ötajtós 3300 helyett 3500 kg-nyi terhet húzhat maga után.
Az új dízelmotorral szerelt Pajero bevezetésének pontos dátuma egyelõre nem ismert.