rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Felfrissítik a Mitsubishi Pajero-t, 40 lóerõves erõsebb motort kap!

  • Idén felfrissíti nagy terepjáróját a japán gyártó. A szokásos apró módosításokon túl egy új motor is belekerül a kínálatba, amely a jelenlegi, 3,2 literes gázolajosra épül, ám annál 40 lóerõvel és 60 Nm-rel erõsebb.

    A Mitsubishi 2006-ban mutatta be a jelenlegi, negyedik generációt, amely világszerte nagy népszerûségnek örvend. A modellt most, három év után felfrissíti a gyártó.

    Igazi terepjáróhoz mérten nem számíthatunk látványos változásokra, a mérnökök a külsõ helyett ezúttal a kényelemre és a technikára koncentráltak.

    A legfontosabb változás így a vastagabb elsõ szélvédõ, amely csendesebb utasteret eredményez, és ugyanezért javítottak a szigetelésen is. Felfrissítették a Multi Communication Systemet is, amelyhez immár egy 40 GB-os beépített merevlemez is jár, amelyen zenéinket tárolhatjuk. A külsõ lényegében változatlan maradt, igaz, új, 17 és 18 hüvelykes felnik kerültek a kínálatba.


    A legfontosabb változás a motortérben található, a japánok ugyanis alaposan átdolgozták a 3,2 literes, négyhengeres DI-D erõforrást. A módosításoknak köszönhetõen a gázolajos 25%-kal lett erõsebb, a korábbi 160 lóerõ és 381 Nm helyett a sofõr immár 200 lóerõvel és 441 Nm-nyi nyomatékkal gazdálkodhat majd.


    A motorhoz egy teljesen új, ötfokozatú automataváltó is rendelhetõ, amely a gyártó ígéretei alapján elõdjénél sokkal takarékosabb. A háromajtós Pajero az új automatával a korábbi 9,2 literrel szemben beéri 8,5 liter gázolajjal 100 km-en, miközben CO2-kibocsátása 244 g/km-rõl 224 g/km-re mérséklõdött.


    Az ötajtós modell vegyes fogyasztása pedig 10,6 literrõl 9,6 literre csökkent. Az erõsebb motorral együtt megnövekedett a vontatható tömeg is, a háromajtós ezentúl 2800 helyett 3000, míg az ötajtós 3300 helyett 3500 kg-nyi terhet húzhat maga után.

    Az új dízelmotorral szerelt Pajero bevezetésének pontos dátuma egyelõre nem ismert.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Clubman S - egy tuningolt Mini Cooper

    A német tuning cég a Schmidt Revolution egy ütõs tuning szettel rukkolt elõ 2011-ben.

    A német tuning cég a Schmidt Revolution egy ütõs tuning szettel rukkolt elõ, mégpedig elkészítette a Mini Cooper Clubman S sportos változatát, amely a Streetworker nevet kapta.

    Egyedi Streetec gátlókat kapott a Streetworker, amely lehetõvé teszi, hogy igény szerint 60 mm-el csökkentse vagy a gyári állapothoz képest 40 mm-el emelje a hasmagasságot.

  • C-Quatre néven hódít a Citroen új limuzinja!

    A Citroen a feltörekvõ piacok számára eddig is készített szedán változatot a C4-bõl, amely Európában a Pallas nevet kapta.

    A kínai piacon C-Triomphe nevet viselõ autó igen sikeres az ázsiai országban, a modellfrissítés után pedig már C-Quatre néven hódít majd.

    A Citroen 2006-ban mutatta be az elsõsorban Kínának szánt C-Triomphe-ot, amely nem más, mint a C4 lépcsõshátú változata.

  • A Honda Life sorozat újabb kocka autója távolkeletrõl

    A Hondát Európában nem épp a kisautóiról ismerjük.

    Még a viszonylag rövid Jazz is a kompakt kategória határait súrolja, helykínálatban és árban mindenképp.

    Japánban azonban mindig forgalmazott miniautókat a cég, amióta belekezdett az autógyártásba.

    Legfrissebb, kizárólag a helyi piacra szánt törpeautójuk a Life sorozat legújabb generációja.

  • Mercedes SLS AMG

    Ha nincs is jegyrendszer az új SLS AMG Mercedesre, ha valaki besétál egy 60 millió forinttal töltött aktatáskával valamelyik szalonba, azt mondják neki, felírják és jöjjön vissza jövõre. Az elsõ és a hátsó tengely közötti 47:53 arányú súlyeloszlás és az alacsony súlypont hangsúlyozza a sportkocsi-koncepciót. Nulláról százra 3,8 a gyorsulási idõ, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 317 km/óra, ehhez képest korrekt a 13,2 literes (kombinált) fogyasztás is. A vázszerkezet 46 százaléka áll alumínium profilokból, 31 alumínium lemezbõl, 20 alumínium öntvénybõl és 3 százalék acélból.

  • BMW Mansory X6 M - tuningolt verzió

    A BMW kupé-SUV öszvére eleve furcsa szerzet, de a svájciak rátettek még egy lapáttal.

    A feltûnés garantált, az elismerés kevésbé.

    A Mansory eleve arról híres, hogy egy Rolls-Royce vagy Bentley eleganciáját is képes tökéletesen agyonverni, és most sem szakadtak el a hagyományaiktól. A BMW X6 M-re új lökhárítókat terveztek, elöl gigászi beömlõnyílásokkal, hátul pedig versenyautókat megszégyenítõ méretû diffúzorral.

  • BMW G-Power M3 GT2 S - 600 lovas BMW

    A G-Power bõ 600 lóerõt hozott ki a legerõsebb 3-as BMW motorjából, és kétféle körítéssel tálalja a brutálisan erõs V8-ast.

    A visszafogottabb változat a Tornado CS nevet kapta – ez emlékeztet jobban az utcai M3-asokra. Kapott egy állítható Clubsport futómûvet, nagyméretû felniket és néhány karbonszálas kiegészítõt a karosszériaelemek alsó peremére. A G-Power elsõsorban arra szánja, hogy a 911 GT3 RS BMW-megfelelõje legyen, azaz egy olyan utcai sportkocsi, amely versenypályák nyílt napjain sem érzi idegenül magát.

  • Dodge Charger 2011 - akár összkerék-hajtással is

    Épp annyit finomítottak a formán, hogy még kívánatosabbá váljon a hatalmas sport szedán.

    Jól sikerültek a módosítások.

    Az eddig is egyértelmû volt, hogy a Chryslernél teljes modellváltásokra mostanság nem számíthatunk, de ez nem jelenti, hogy ne próbálnák vonzóbbá tenni a már meglevõ típusokat.

    Elõször a Jeep Grand Cherokee kapott új, vonzóbb formákat, most pedig a Dodge Chargert alakították át.

  • Nem ment kukába az NSX fejlesztése

    Bemutatkozott a Honda HSV-010 GT: noha nem lesz utcai szupersport modellje a Hondának, versenypályán hasznosítják a fejlesztéseket.

    A NSX utód alapjaira építették az új versenyautóját a Honda. A már meglévõ fejlesztéseket megtartották, így ha utcai autóhoz nem is tudták felhasználni a padlólemezt, versenypályán még arathat babérokat. A GT500-as kategóriában induló autó meghajtásáról a tervezett V10-es motor helyett egy 3,4 literes, 500 lóerõnél is erõsebb V8-as gondoskodik.

  • Aston Martin Edo DBS

    Az Edo Competition az Aston Martin DBS átalakításába fogott, ami egyáltalán nem könnyû feladat. A német cég azonban talált megoldást. A formához nem nyúltak – kár is lett volna – inkább a technikát próbálták tökéletesíteni. A hatliteres V12-esben a gyári 517 lóerõn túl is bõven vannak még tartalékok, így elég volt átprogramozni az elektronikát, és módosítani a szívó- illetve a kipufogó-rendszeren, hogy a teljesítmény 550 lóerõre, a maximális nyomaték 600 Nm-re nõjön. Az autó gyorsulási ideje 0-ról 100 km/h-ra 4,5-rõl 4,1 másodpercre csökkent.

  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővel

    Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővelAz autógyártók közül elsőként az Opel jelentkezett ilyen innovatív üvegezéssel, mégpedig 2006-ban, a GTC Astra elődmodelljén. Európában 18 ezer vevő döntött azóta az újszerű szélvédő mellett, amelyre a fejlesztés során összesen 11 szabadalmat jelentettek be a rüsselsheimi mérnökök. Kívülről nézve egységes felületnek tűnik a panoráma-szélvédő a feketére fényezett acéltetővel együtt. Tovább erősíti ezt a benyomást, hogy fekete az A-és a B-oszlop burkolata, illetve a tetőkárpit is.

  • Tuningolt BMW X6

    A legtöbben az autóipar fejlõdését, az új technikai megoldásokat elemzik a Genfi Autószalonon; azonban akad köztük olyan, akit pár perc erejéig le tud kötni egy irracionális mértékben ronggyá tuningolt X6. És a Hamann féle BMW mindenképpen ilyen autó.

    A biturbós V8-as motort épp, hogy csak megpiszkálták: 670 lóerõ lett belõle, és 780 newtonméteres maximális forgatónyomaték. Teljes egészében új a rozsdamentes acélból készült kipufogórendszer, az egész csomaghoz az ECU-t is hozzá programozták.

  • 5,9 litert fogyaszt a benzines Volkswagen Passat BlueMotion!

    Tovább bõvül a Volkswagen BlueMotion modellcsaládjának kínálata, ugyanis a dízelmotoros Passat BlueMotion után megérkezett az 1,4-es TSI motorral szerelt változat is.

    A takarékos benzines átlagosan 5,9 literrel is beéri, míg szén-dioxid kibocsátása is mindössze 136 g/km.

    A Volkswagen eddig kizárólag dízelmotorral szerelte fel takarékos és környezetbarát BlueMotion modelljeit, ám a németek bemutatták a Passat BlueMotion 1,4 literes, benzines változatát is.

  • Cadillac XTS

    A Cadillac sok szép napot megért már, és a General Motors lelkes tagja 101 éve. Most mégis inkább lennének függetlenebbek, ugyanis eddig büszkén mutogatott GM logót, most szeretnék mindenhol eltüntetni.

    Ez az anyavállalat rossz hírnevével magyarázható, a csõd közeli állapot, a rengeteg állami hitel, így nem is csoda, hogy megpróbálják a GM vonatkoztatásokat eltüntetni. Az "eltüntetés" sikere nem garantált. A Caddilac addig sem ül a babérjain, és saját kitûnõ eredményeivel kérkedik, hanem megpróbál újat alkotni, az XTS tanulmányautó személyében.

  • Hennessey Venom GT

    Újra elõkerül a Cobra bevált receptje: angol karosszériát házasítanak amerikai V8-assal. Az eredmény ezúttal is lélegzetelállító.

    A Hennessey Performance korábban tuningolt Viperjeivel szerzett magának hírnevet, a Venommal azonban tovább lépnek. A Lotus Exige pillekönnyû vázszerkezetére építettek igazi szupersportkocsit. A sportkocsin szembõl felismerhetõk az Exige vonásai, de a pilótafülke mögött máshogyan folytatódik az autó, mint ahogy megszoktuk.

  • Õsszel jön a japánok új hibridje a Honda Insight

    A Honda Insight elsõ generációja sajnos nem váltotta be a hozzá fûzött reményeket, de a japánok mégsem hagyják utód nélkül elsõ szériagyártású hibridautójukat.

    A következõ Insight technikájában szinte teljesen megegyezik a Civic hibridváltozatával, de családbarát felépítése és elfogadható ára miatt mégis sikeres lehet.

    Annak ellenére, hogy a Honda Insight 1999-ben bemutatott elsõ generációja eladások terén nem hozta a hozzá fûzött reményeket, a japán gyártó megtartja a jól csengõ típusnevet, így a következõ hibridmodelljüket is így nevezik majd.