rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Felfrissítik a Mitsubishi Pajero-t, 40 lóerõves erõsebb motort kap!

  • Idén felfrissíti nagy terepjáróját a japán gyártó. A szokásos apró módosításokon túl egy új motor is belekerül a kínálatba, amely a jelenlegi, 3,2 literes gázolajosra épül, ám annál 40 lóerõvel és 60 Nm-rel erõsebb.

    A Mitsubishi 2006-ban mutatta be a jelenlegi, negyedik generációt, amely világszerte nagy népszerûségnek örvend. A modellt most, három év után felfrissíti a gyártó.

    Igazi terepjáróhoz mérten nem számíthatunk látványos változásokra, a mérnökök a külsõ helyett ezúttal a kényelemre és a technikára koncentráltak.

    A legfontosabb változás így a vastagabb elsõ szélvédõ, amely csendesebb utasteret eredményez, és ugyanezért javítottak a szigetelésen is. Felfrissítették a Multi Communication Systemet is, amelyhez immár egy 40 GB-os beépített merevlemez is jár, amelyen zenéinket tárolhatjuk. A külsõ lényegében változatlan maradt, igaz, új, 17 és 18 hüvelykes felnik kerültek a kínálatba.


    A legfontosabb változás a motortérben található, a japánok ugyanis alaposan átdolgozták a 3,2 literes, négyhengeres DI-D erõforrást. A módosításoknak köszönhetõen a gázolajos 25%-kal lett erõsebb, a korábbi 160 lóerõ és 381 Nm helyett a sofõr immár 200 lóerõvel és 441 Nm-nyi nyomatékkal gazdálkodhat majd.


    A motorhoz egy teljesen új, ötfokozatú automataváltó is rendelhetõ, amely a gyártó ígéretei alapján elõdjénél sokkal takarékosabb. A háromajtós Pajero az új automatával a korábbi 9,2 literrel szemben beéri 8,5 liter gázolajjal 100 km-en, miközben CO2-kibocsátása 244 g/km-rõl 224 g/km-re mérséklõdött.


    Az ötajtós modell vegyes fogyasztása pedig 10,6 literrõl 9,6 literre csökkent. Az erõsebb motorral együtt megnövekedett a vontatható tömeg is, a háromajtós ezentúl 2800 helyett 3000, míg az ötajtós 3300 helyett 3500 kg-nyi terhet húzhat maga után.

    Az új dízelmotorral szerelt Pajero bevezetésének pontos dátuma egyelõre nem ismert.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Honda Jazz 2011 - 4,5 liter-es fogyasztással

    A belsõ tér futurisztikus hatása ugyan még nem éri el a Civic mélyreható modernségét, de a kékes színnel világító mûszerek és a szürke betétek így is éles kontrasztot alkotnak a fekete kárpitozással. A hibrid verziót az áttetszõ hátsó lámpák és az átrajzolt lökhárítók különböztetik meg tisztán benzines társaitól, de a környezettudatosságukat hangsúlyozni szándékozó vásárlók voksolhatnak az új lime-zöld fényezésre is. A külcsín tekintetében nem csak az új, divatos színek hoznak meglepetést, mivel az átalakítások során fontosabb szempontokat is figyelembe vettek a fejlesztõk, így például a légellenállási jellemzõk is pozitív irányba mozdultak el.

  • Fiat Freemont - akár 1461 literes csomagtartóval

    Nem kevés szegmensben kell helytállnia az Amerikából származó, konkrétan a Mexikóban készülõ Dodge Journey átiratának számító Freemontnak, a Fiat ugyanis egyrészt a személyautóból faragott kompakt egyterûek, a hagyományos középkategóriás kombik, a középkategóriás egyterûek és még a szabadidõautók körében is e modellel kíván versenyezni.

    Bátor vállalkozás, fõként az alapján, hogy voltaképp egy eredetileg a tengerentúli piacra fejlesztett modellrõl van szó.

  • Peugeot 208, az új generáció

    Peugeot 208, az új generációElődeinek történelmi sikere után - több mint 15 millió 200-as készült harminc év alatt - a 208 egyetlen céllal érkezik a szegmensbe: vissza akarja szerezni a kategória elsőségét Európában. A széles vevőkör megnyerésére és egyesítésére szánt A9 projekt, azaz a jövőbeli 208 a márka valaha vállalt legmerészebb újításaival hajtja végre a valóságos nemzedéki ugrást. A 208 kereskedelmi bevezetése kora tavasszal lesz; az első teljes évben (2013) világszerte 550 ezer darab értékesítését tervezik.

  • A kocsi, amely 'kerekekre ültette Amerikát': 100 éve kezdték árusítani a Ford T-modellt

    Száz éve, 1908. október 1-jén kezdték árusítani az Egyesült Államokban a Henry Ford által gyártott, 850 dollárért kínált T-modellt. A Bádog Böske (Tin Lizzy) becenéven emlegetett kocsi volt az elsõ, mindenki által elérhetõ autó, amely "kerekekre ültette Amerikát" (avagy "a talpáról a kerekeire állította a világot"), alapjában változtatva meg az emberek életmódját.

    Ford egy farmon született, de a gépek iránti érdeklõdése gyárakba vitte dolgozni. Edison detroiti gyárában benzinmotort konstruált, majd saját mûhelyt alapított.

  • Légzsákos helikopter a NASA ötlete alapján

    Egy texasi helikoptergyártó vállalat új ötlettel állt elõ: a NASA marsjáróinál alkalmazott légzsákok mintájára olyan helikoptert tervezett, amelynek alján légzsákok fújódnak fel baleset esetén a becsapódás csillapítására.

    Mivel a NASA számos marsjárója sikeresen landolt a vörös bolygón a légzsákoknak is köszönhetõen a Bell Helicopter nevû texasi cég tervezõi elhatározták, hogy helikoptereknél is alkalmazhatóvá teszik a módszert.

  • Seat Alhambra - egyterû nagycsaládosoknak

    Ki nem találnák, melyik márka egyterûjére hasonlít az új Seat családi buszlimuzin. Elárulom, ha valaki még nem jött volna rá: a Volkswagen Sharanra.

    A VW egyterû 2010-es premierje után csak idõ kérdése volt, hogy a spanyol változatot is bemutassa a Volkswagen csoport. Természetesen ugyanazt az autót takarja a két típusjelzés, ahogy eddig is, a gyártás is ugyanazon a soron zajlik, legfeljebb a felszereltségben lehetnek eltérések, és persze az autó orra más egy kicsit.

  • 5,9 litert fogyaszt a benzines Volkswagen Passat BlueMotion!

    Tovább bõvül a Volkswagen BlueMotion modellcsaládjának kínálata, ugyanis a dízelmotoros Passat BlueMotion után megérkezett az 1,4-es TSI motorral szerelt változat is.

    A takarékos benzines átlagosan 5,9 literrel is beéri, míg szén-dioxid kibocsátása is mindössze 136 g/km.

    A Volkswagen eddig kizárólag dízelmotorral szerelte fel takarékos és környezetbarát BlueMotion modelljeit, ám a németek bemutatták a Passat BlueMotion 1,4 literes, benzines változatát is.

  • SLK 250 CDI - dízel motorral szerelt Mercedes

    Igazi különlegességet készített a kisebbik roadsterjébõl a Mercedes.

    Ezúttal nem a gazadagokhoz szólnak, hanem a spórolósokhoz. Dízelmotor kerül az SLK-ba.

    Az Audi TT roadsterbõl is van már, így csak kissé lepõdtünk meg, hogy a Mercedes-Benz bejelentette, dízelmotorral bõvíti az SLK kínálatát.

    A kétüléses roadsterbe a 250 CDI néven ismert 2143 köbcentis turbódízel motort szerelik.

  • Brabus SL 65 AMG Black Series

    130 lóerõvel fejelte meg a legerõsebb utcai Mercedes teljesítményét a Brabus. Az átalakított SL 65 AMG Black Series könnyedén gyorsabb lehetne, mint korábban, de nem. Így aztán értelme sincs.

    Az autó a Mercedes legerõsebb utcai sportmodellje, a 670 lóerõs SL 65 AMG Black Series átalakításával született. Az úgynevezett T65 RS motortuning során új csúcsminõségû turbókkal és kipufogórendszerrel látják el 6,0 literes motort. Négy új intercooler segít hûteni a motorba érkezõ levegõt, ezek miatt került a motorháztetõre az érdekes karbon borítás.

  • Hiányzó láncszem

    A Toyota rajongók jó ideje nélkülöznek egy vérbeli sportkocsit. Úgy látszik közeleg az éhinséges idõk vége! FT-86 kódú Toyota sportkocsi koncepció vetít jövõt.

    Toyota AE86, Supra, MR2, Celica. Micsoda nevek, micsoda autók, de hova tûntek és miért alszik sportkocsi ügyben a Toyota? Már csak hibridek és SUV-ok izgatják? Talán nem. A Tokiói Autószalon újdonsága lesz az új Toyota sportkocsi koncepció, amely az FT-86 jelzéssel fut.

  • Volkswagen Polo GTI Seat hajtáslánccal

    A német autógyártó-óriás az idei év közepe táján mutatja be a Polo legfrissebb generációját, melybõl állítólag nem sokkal az alapmodell megjelenését követõen piacra kerül a legerõsebb GTI változat is.

    A kis méregzsák technikai adatai a napokban kiszivárogtak.

    Nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy a Volkswagen a Polo következõ generációját az idei év elsõ felének végén fogja piacra dobni.

  • Mercedes B55 - V8-as motorral szerelve

    Egyszerûen csak B55-nek hívják, és ez mindent el is mond: a kis Mercedesbe az S osztály 5,5 literes, 383 lóerõs nyolchengeresét szerelték.

    A különleges jármû a Mercedesnél készült, mégsem nevezhetõ gyári terméknek: egy 12 fõs gyakornok-csapat készítette a Daimler Rastattban mûködõ gyárában.

    A kezdõ mérnökök nem vették félvállról a feladatot: azzal kezdték, hogy hátsókerék-hajtásúra építették át a B osztályt egy régi E430 hátsó hídjának felhasználásával.

  • Nissan LEAF: a tökéletes választás

    A Nissan Leaf egy C-szegmensbe tartozó, azaz kompakt méretû ötszemélyes, zéró károsanyag-kibocsátású villanyautó, 160 kilométeres hatótávolsággal. A modell várható piaci bevezetése Japánban, az Egyesült Államokban és Európában 2010 végén várható.

    Bár az autó ára csak a 2010-es bevezetés környékén válik véglegessé, a Nissan elképzelései szerint versenyképes lesz egy jól felszerelt kompakt gépkocsiéval. Ez azt jelenti, hogy nagyjából 5,5-6 millió forintot kérnek majd érte.

  • Vázlaton a jövõ Audija

    Az Audi a közelmúltban rengeteg modellt mutatott be, ám a németek a jövõre nézve is számos újdonságot tartogatnak rajongóiknak. A gyártó nemrégiben kiszivárogtatott pár vázlatot az A5 Sportbackról, az A7-rõl és az A8-ról.

    Az Audi szekere az utóbbi idõben nagyon jól szalad, szinte mindegyik modellje kasszasikernek bizonyult, az eladások pedig töretlenül emelkednek, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben igazán figyelemre méltó, így a németek joggal lehetnek büszkék magukra.

  • Mercedes S 250 CDI 2010 - 204 lóerõvel

    Fölösleges lenne élcelõdni azon, milyen élményt nyújthat egy négyhengeres, gázolajjal hajtott batár, hiszen Stuttgartban nyilván megszüntették a kellemetlen mellékhatásokat, többek között az újdonságnak számító elektronikus vezérlésû motortartó bakok segítségével.

    Az 500 Nm-es nyomaték a 204 lóerõs teljesítménnyel együtt pedig bizonyára kellõ dinamikával mozgatja a súlyos kasztnit, errõl tanúskodik a 8,2 másodperces gyorsulási adat, illetve a 240 km/h-s végsebesség is.