rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Hihetetlen! 4 litert fogyaszt a BMW 320d Efficient Dynamics Edition!

  • A BMW egy limitált szériás 320d-t mutatott be, amely az Efficient Dynamics Edition nevet kapta. A bajorok mindent megtettek azért, hogy csökkentsék az autó fogyasztását, így az vegyes üzemben megelégszik 4,1 liter gázolajjal, miközben mindössze 104 gramm szén-dioxidot enged a levegõbe kilométerenként.

    A BMW erõforrásai eddig is a legtakarékosabb egységek közé tartoztak, ráadásul a németek jövõre vonatkozó tervei szerint még takarékosabb és környezetbarátabb modellek érkeznek, ráadásul a zöld tervek miatt nem csökken az autók dinamikája sem.

    Elsõ ránézésre az Efficient Dynamics Edition nem sokban különbözik az átlagos 320d modellektõl, azonban a németek javították az autó aerodinamikáját, így a különleges széria 0,26-os alaktényezõvel büszkélkedhet. Változott azonban a négyhengeres common-rail dízelmotor teljesítménye, ugyanis a 177 lóerõs alapváltozathoz képest az Efficient Dynamics Edition módosított erõforrása 163 lóerõt állít csatasorba.


    A gázolajos maximális nyomatéka 360 Newtonméter, amely a fõtengely 1750-es és 3000-es fordulatánál áll a vezetõ rendelkezésére. A különleges széria ezekkel az adottságokkal 8,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetbõl 100 km/h-s sebességre, a száguldás pedig egészen 225 km/h-ig tart. A változtatások elsõsorban természetesen a fogyasztás csökkentéséért történtek, az Efficient Dynamics Edition pedig ebben nem okoz csalódást, ugyanis a bajor modell 4,1 literes gyári átlagfogyasztással büszkélkedhet, amely többek között az extrém hosszú hatodik fokozatnak, a különleges kialakítású könnyûfém felniknek, az alacsony gördülési ellenállású abroncsoknak, alacsonyabb hasmagasságának és start-stop rendszerének köszönhetõ.


    A BMW 320d Efficient Dynamics Edition a hamarosan kezdõdõ Frankfurti Autószalonon mutatkozik be hivatalosan, és alapára jelen állás szerint megegyezik majd a normál 320d alapárával.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • G-Power Hurricane RR - 2010-es BMW tuning

    A speciálisan átalakított BMW M5-össel tovább javították az utcai négyajtósok sebességi rekordját. A G-Power Hurricane RR persze nem sokkal gyorsabb, mint elõdje, a Hurricane RS: a javulás csupán 4,6 km/h.

    Éveken át a Brabus átalakított Mercedesei bérelték a leggyorsabb széria négyajtós trónját, de a BMW-specialista G-Power most egyértelmûen átvette az uralmat. A 2010-es bajnok az M5 alapú Hurricane RR, amely kerek 800 lóerõs és 800 Nm nyomatékú, ikerfeltöltõs V10-es motorja révén 4,35 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra és 9,5 alatt 200-ra.

  • Íme az ötödik generációs Subaru Legacy!

    A jövõ héten kezdõdõ New Yorki Autószalonon mutatkozik be a Subaru Legacy következõ generációja. A szériagyártású modell sokat finomodott a Detroitban bemutatott koncepcióhoz képest, ám a leköszönõ modell így is sokkal harmonikusabb összképet nyújt.

    Idén ünnepli 20. születésnapját a Subaru Legacy, amelynek negyedik generációja már 2003 óta van piacon, így a modell megérett a leváltásra. A következõ Legacy bemutatására nem kell már sokat várni, hiszen a japánok a jövõ héten mutatják be a nagyközönség elõtt az autót, ám a hivatalos információkat és a gyári képeket már közzétették az autóról.

  • Solo az elsõ hazai hibridautó

    2008. június 16-án bemutatták az elsõ hazai hibridautó mûködõ prototípusát, a Solo-t. A hazai fejlesztésû, különleges személygépkocsi többéves munka eredménye.

    A jövõben további modellekkel kiegészülõ jármûcsalád alternatívát kínál a hagyományos energiahordozóktól való függés ellensúlyozására, a városi közlekedési gondok enyhítésére, a környezeti terhelés csökkentésére és a mozgásszegény életmód megváltoztatására.

  • Chrysler 200 2010 - akár összkerék hajtással is

    Az évtized tévedését próbálja kijavítani az amerikai cég új típusa. A legutóbbi Sebring eladásai finoman szólva siralmasak voltak, de a Chrysler abban reménykedik, hogy egy alapos átdolgozással kihúzza, amíg megérkezik a Fiat-alapú utód. hogy sejteni lehetett, a Chryslernél nem volt pénz a 200C tanulmány elkészítésére, de a kísérleti jármû stíluselemeit azért felhasználták a Sebring átalakításánál. Meghagyták a sikertelen típus mûszaki alapjait – ami egyértelmûen látszik az új 200-as arányain és változatlan tetõvonalán –, de a karosszériát szépen lesimították, a karosszériaelemek nagy részét pedig kicserélték, a belsõ teret átdolgozták, valamint lecserélték az egyik motort is.

  • Vipera: Az utolsó

    A Chrysler bejelentette, hogy készít még 50 db limitált példányt a Viper SRT10-bõl.

    A három fajta modell gyártása a következõ képpen fog eloszlani: 20 db Final Edition Coupé, 18 Roadster és mindössze 12 ACRs. Belül mindegyik kap egy hangsúlyos piros varrást, piros festett glóriával övezve a szelvényeket. Igazi amcsi verdás vonás a fényes rozsdamentes acél csavarokkal díszített középkonzol. A számozott plakettek a váltókarnál kapnak majd helyet. Természetesen kapunk Viper Final Edition szõnyeget is, ha valaki beruccan mellénk, nehogy összekeverje egy sima SRT10-essel.

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi - a 2010-es modell

    Már nem egy dél-koreai gépkocsigyártó esetében (nem mintha olyan sok lenne, de kettõ biztosan) felvetõdött, hogy ezek a mostani, 2010 derekán forgalmazott autók bizony már nem azok a gyerekbetegségekkel küzdõ, olcsóbb és igénytelenebb anyagokból összetákolt, alapvetõen a nagy, leginkább presztízsmárkákat majmoló kreálmányok, amelyektõl az embert kirázta a hideg.

    Pedig akkor is volt már viszonyítási alap, hiszen nem beszélünk negyed századdal ezelõtti idõkrõl, jó, ha 10-12 évvel korábbra tekintünk csak vissza.

  • Egyedi Fiat 500-as Kínának

    Kínai motívumokkal tarkított 500-asokkal alkot kulturális hidat Olaszország és Kína között a Fiat.

    Mutatós darab.

    2011 Július 12-én, azaz pontosan egy évvel azután, hogy az Egyesült Államokba megérkezett az elsõ ötszáz darabos Fiat 500-as kontingens, Lorenzo Sistino, a Fiat nemzetközi mûveleteinek alelnöke bemutatta az öt fiatal kínai tervezõ által megálmodott mintákkal díszített, kizárólag a kínai piacra szánt, ezúttal csak száz darabos Fiat 500 First Edition sorozatot.

  • Up Lite: takarékos hibrid-csöppség a Volkwagentõl

    Los Angelesben, a 2009. december 4-13. között zajló autókiállítás keretein belül tárta a nyilvánosság elé „Up Lite” koncepcióját a Volkswagen.

    A szeptemberben, Frankfurtban prezentált L1 Concept utódja a gyártó szerint gazdaságosság és hatékonyság terén új mércét állít fel: a négyszemélyes, mindössze 695 kilogramm súlyú kisautó 1 gallon (3,78 liter) üzemanyaggal 186 kilométer megtételére képes.

  • Bemutatták az eddigi legerõsebb Mitsubishi Lancer EVO X-et!

    Bemutatták az eddigi legerõsebb Mitsubishi Lancer EVO X-et, amely az FQ-400 megnevezést kapta. Az autó egy 2.0 literes újrahangolt, turbófeltöltõs erõforrással érkezik, amely 403 lóerõt állít majd csatasorba.

    A legerõsebb EVO-val leghamarabb júniusban találkozhatunk, kizárólag Anglia utcáin.

    A gyémántos márka elkészítette modellpalettája legnagyobb presztízzsel és rajongói táborral rendelkezõ típusának, az EVO-nak eddigi legerõsebb változatát.

  • Lotus Elise klón Volkswagen módra

    Egy könnyû kétüléses roadster bevezetését tervezi a Volkswagen. A középmotoros, hátsókerékhajtású koncepcióváltozatát novemberben láthatjuk és ha minden jól megy, 2011-ben már a kereskedésekben is találkozhatunk vele.

    A wolfsburgi autógyártó-óriás már régóta tervezgeti egy sportos kétüléses modell bevezetését annak érdekében, hogy még jobban kiteljesedhessen modellpalettája.

  • Középkategóriás szedánt fejleszt a Tesla

    A BMW 3 kategóriájába érkezik 2015-ben.

    A Model S után újabb modellel bõvíti palettáját néhány éven belül az amerikai Tesla. Az újdonság egy középkategóriás szedán lesz, amelybõl legalább kétféle karosszériaváltozat is készül. A kocsi ára 30 000 font, azaz kb. 9-10 millió forint körül alakulhat. Bár a Tesla gyakorlatilag megalapítása óta veszteséges, a milliárdos cégvezér, Elon Musk nem adja fel. Egyre-másra jelenti be az újabb modellek fejlesztésének megkezdését, most például egy középkategóriás szedánról adott közre néhány információt.

  • Kiárusít a Brunei szultán - Válogasson kedvére!

    Hassanal Bolkiah, azaz Brunei szultánja szebb napokat is látott már, például mikor évekig õ volt a világ leggazdagabb embere.

    Persze még most sem gatyásodott le, de azért kicsit visszafogta magát a korábbi évekhez képest. A 43 év alatt, mióta hatalmon van összesen több mint 7000 szuperautót vett magának mintegy 5 milliárd dollárért (kb. 1 billió Ft), amiket fõként a légierõ használaton kívüli hangárjaiban tárolt. Egészen az utóbbi évekig meg sem fordult a fejében, hogy valamelyik kedvencétõl megváljon.

  • Hihetetlenül takaréskos a hatszemélyes Buick Business Hybrid Concept a GM-tól

    Minden elõzmény nélkül mutatott be egy hibrid koncepciót az amerikai konszern, amelyet a néhány éven belül debütáló, következõ generációs hibrid rendszer hajt. A három sorban hat személy szállítására képes autó a mai hibrideknél jóval takarékosabb.

    Az utóbbi években a tulajdonos GM katasztrofális anyagi helyzetét a Buick is megsínylette. Az Európában nem kapható, kizárólag luxusautókat forgalmazó márka jóval kevésbé sikeres a GM másik felsõ kategóriás gyártójánál, a Cadillecnél, ez pedig alaposan rányomta bélyegét a fejlesztésre fordítható büdzsének.

  • Audi törésteszt az USA-ban

    A nagy hírû amerikai Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) mind az Audi A4, mind az A6 típusoknak a legmagasabb értékelést, vagyis a "Legbiztonságosabb választás" kitüntetést adta. Ezzel az Audi az egyetlen német autógyártó, amelynek két jármûve is megnyerte ezt a címet.

    Az IIHS rendszeresen végez törésteszteket az Egyesült Államok biztosítói megbízásából mindenfajta személyautón, hogy megállapítsák a biztonsági besorolásukat.

  • Hyundai Veloster - egy igazi kompakt kupé

    Élményautóval bõvíti kínálatát a Hyundai. A 2011-es Detroiti Autószalonon mutatkozott be a Veloster néven futó kompakt kupé. Ez utóbbi jellemzés annál is igazabb, mert az autó balról egy kupé, jobbról egy ötajtós sportos kompakt benyomását kelti.

    A Velosteren ugyanis balról csak egy, míg jobbról két ajtót alakítottak ki. A Hyundai nem rejti véka alá, hogy ellenfeleinek az Honda CR-Z-t, a MINI-t és az Európában nem kapható Scion tC-t tekinti. A Hyundai állítása szerint autójuk ezeknél tágasabb, könnyebb vele parkolni, miközben a vezetési élményben is versenyre kel velük.