rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Hihetetlen! 4 litert fogyaszt a BMW 320d Efficient Dynamics Edition!

  • A BMW egy limitált szériás 320d-t mutatott be, amely az Efficient Dynamics Edition nevet kapta. A bajorok mindent megtettek azért, hogy csökkentsék az autó fogyasztását, így az vegyes üzemben megelégszik 4,1 liter gázolajjal, miközben mindössze 104 gramm szén-dioxidot enged a levegõbe kilométerenként.

    A BMW erõforrásai eddig is a legtakarékosabb egységek közé tartoztak, ráadásul a németek jövõre vonatkozó tervei szerint még takarékosabb és környezetbarátabb modellek érkeznek, ráadásul a zöld tervek miatt nem csökken az autók dinamikája sem.

    Elsõ ránézésre az Efficient Dynamics Edition nem sokban különbözik az átlagos 320d modellektõl, azonban a németek javították az autó aerodinamikáját, így a különleges széria 0,26-os alaktényezõvel büszkélkedhet. Változott azonban a négyhengeres common-rail dízelmotor teljesítménye, ugyanis a 177 lóerõs alapváltozathoz képest az Efficient Dynamics Edition módosított erõforrása 163 lóerõt állít csatasorba.


    A gázolajos maximális nyomatéka 360 Newtonméter, amely a fõtengely 1750-es és 3000-es fordulatánál áll a vezetõ rendelkezésére. A különleges széria ezekkel az adottságokkal 8,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetbõl 100 km/h-s sebességre, a száguldás pedig egészen 225 km/h-ig tart. A változtatások elsõsorban természetesen a fogyasztás csökkentéséért történtek, az Efficient Dynamics Edition pedig ebben nem okoz csalódást, ugyanis a bajor modell 4,1 literes gyári átlagfogyasztással büszkélkedhet, amely többek között az extrém hosszú hatodik fokozatnak, a különleges kialakítású könnyûfém felniknek, az alacsony gördülési ellenállású abroncsoknak, alacsonyabb hasmagasságának és start-stop rendszerének köszönhetõ.


    A BMW 320d Efficient Dynamics Edition a hamarosan kezdõdõ Frankfurti Autószalonon mutatkozik be hivatalosan, és alapára jelen állás szerint megegyezik majd a normál 320d alapárával.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Új orr-résszel büszkélkedhet a Skoda Oktavia

    A gyártók manapság szinte kötelességüknek érzik, hogy típusaikat valamikor a modellciklus felénél alaposan átdolgozzák.

    Ez történik most az Octaviával is, bár egyáltalán nem vagyunk biztosak benne, hogy minden változtatás jót tesz a típusnak.

    A leglátványosabb különbség a régi és az új modell között az átalakított orr-rész.

  • A Mikulás Forddal jár

    2009 decemberében ismét hazánkba látogat Joulupukki, a finn Mikulás. Most egy Ford Galaxyval járja majd az országot. Ebben az évben Joulupukki, az igazi Mikulás Rovaniemi városa, a Finnagora, a Finn Nagykövetség, a Malév, a Le Méridien szálloda és az Auto-Nexus Kft összefogásának köszönhetõen, az õ segítségükkel érkezik el a magyar gyerekekhez.

    Miután Budapesten a Kossuth téren felkapcsolja a fényeket az Ország Karácsonyfáján, Joulupukki több vidéki településre is ellátogat, december 8-án Veszprémbe, 9-én Szolnokra, 11-én Keszthelyre érkezik.

  • Kiárusít a Brunei szultán - Válogasson kedvére!

    Hassanal Bolkiah, azaz Brunei szultánja szebb napokat is látott már, például mikor évekig õ volt a világ leggazdagabb embere.

    Persze még most sem gatyásodott le, de azért kicsit visszafogta magát a korábbi évekhez képest. A 43 év alatt, mióta hatalmon van összesen több mint 7000 szuperautót vett magának mintegy 5 milliárd dollárért (kb. 1 billió Ft), amiket fõként a légierõ használaton kívüli hangárjaiban tárolt. Egészen az utóbbi évekig meg sem fordult a fejében, hogy valamelyik kedvencétõl megváljon.

  • Szolid, de gyors az új Seat Ibiza Cupra

    Izmos turbósmotort és dupla kuplungos váltót tett a Seat a legerõsebb Ibizába, a Cuprába, ami hivatalosan októberben, a Párizsi autószalonon mutatkozik majd be a nagyközönség elõtt. A forma nem lett radikális, ám az új csúcs-Ibiza még így is a modell történetének leggyorsabb darabja lesz.

    Már egy ideje hazánkban is kapható az új Seat Ibiza, ám a jelenleg kapható motorpalettával az újdonság egyelõre nem képes hozni azt a vérforraló méregzsák imázst, amit az anyakonszern szánt neki.

  • Elektromos autót fejleszt a Toyota

    Sokáig úgy tûnt, a legnagyobb japán autógyártó nem száll be a legújabb hisztériába, a városi villanyautók fejlesztésébe, pedig csak arról volt szó, hogy eddig nem beszéltek a programról.

    A Toyota elnöke, Katsuaki Watanabe azonban nemrégiben elárulta, hogy õk is dolgoznak egy villamos hajtású modellen, amely akár már két év múlva gyártásba kerülhet.

    Az ilyen jellegû ígéretek persze sokszor bizonyulnak túlzónak.

  • Honda Accord 2011 - újítások kívül és belül

    A faceliftes Accord és Accord Tourer a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be, de fotókon már most megtekinthetjük. Ahogy az lenni szokott, ezúttal is a kocsi arca változott a legtöbbet: új a hûtõrács, újak a fényszórók és a lökhárítókat is átformálták.

    Az utastérben is van néhány apróság: megváltozott a kabin világítása és újfajta kárpitokból lehet választani. Az új forma mellé jár néhány techniaki újdonság is. A 2,2 literes, 150 lovas i-DTEC dízelmotoron reszeltek egy keveset, ezért valamicskét javult a fogyasztása és kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.

  • Mercedes Benz W212

    A hagyomány szent: a Benz mindig elkészíti az aktuális E osztály hatajtós változatát – természetesen a W212-es sem lehet kivétel.

    A német cég, amely 1936 óta foglalkozik Mercedesek átalakításával, ma lényegében már gyári beszállítónak számít. Átdolgozott autóikat a gyári kereskedésekben forgalmazzák – persze egyedi megrendelésre – így garancia és szerviz ugyanúgy jár hozzájuk, mintha egyenesen a Mercedes valamelyik gyárából érkeznének.

  • Volkswagen Race Touareg 3 2010 - egy újabb generáció

    Már most is a Volkswagen autói számítanak a legeredményesebb tereprali-autóknak, de a harmadik generáció még gyorsabbnak ígérkezik.

    A Race Touareg 3 megszületésének elsõdleges oka persze nem az elõdmodell elavulása volt, hanem az, hogy az utcai Touareg lecserélése kapcsán új orr-részt kellett készíteni a versenygép számára is. A Dakar-ralin induló gépnek persze nincsen sok köze az utcai autóhoz – a lámpák és a hûtõrács formáján kívül hiába keresünk akár csak hasonló alkatrészeket a két jármûben.

  • Hamarosan megkezdõdik a 400 lóerõs V8-as Spyker 8C Aileron gyártása!

    Megérkezett a tavaszi Genfi Autószalonon debütált 8C Aileron szériaváltozata, és már a felszereltségrõl is jó néhány közölt a gyártó. Az autó utastere minden ízében luxus, a motortérben pedig egy 400 lóerõs V8-as gondoskodik a remek menettulajdonságokról.

    A gyönyörû tanulmányautókkal általában az a baj, hogy mire szériaéretté válnak, éppen a legszebb (és legdrágább) részleteiket vesztik el. A 100 000 eurónál drágább luxus-, és sportautókat gyártó cégeket azonban ez a veszély nem fenyegeti, és szerencsére a Spyker is ebbe a kategóriába tartozik.

  • Honda Odyssey 2011 - átdolgozták a korábbi modellt

    Az Odyssey arca eddig sem volt egy kimondott szépség, de legalább konzervatív vonalakkal folytatódott hátrafelé. A fenekét pedig akár tetszetõsnek is nevezhetjük, fõleg az egyterûek között. A 2011-es modellváltással viszont megmutatta a Honda, hogy milyen csúnyán el lehet rontani a jót. Mintha elcsúszott volna a papír a tervezõasztalon, vagy véletlenül egy másik autó hátulját varrták volna rá. Félelmetes, hogy mennyire magabiztosan nyúltak hozzá az amerikaiak az USA-ban rendkívül népszerû kisbuszhoz. A küszöb fölött kiképzett törésvonalat feljebb vetítették eggyel, és átmásolták az oldalablakokra.

  • Világpremier volt a 2010-es Genfi Autószalonban a BMW 5-ös ActiveHybrid

    A BMW az ActiveHybrid technika továbbfejlesztésével a 2010-es Genfi Autószalonon mutatta be az új 5-ös Limousine alapjaira épült teljes hibrid tanulmánymodelljét. Az új BMW 5-ös Limousine világpremierjével párhuzamosan a BMW a 2010-es Genfi Autószalon alkalmával a felsõ-középkategória teljes hibrid tanulmányával is megjelent. A BMW Concept 5 Series ActiveHybrid a márka soros, hathengeres belsõégésû motorja, illetve az elektromos hajtás elsõ ízben megvalósított kombinációjával a hosszú távú fenntarthatóság tekintetében új mércét állít a szegmensben.

  • A Porsche Panamera újabb díja

    A Porsche Panamera elnyerte az „Arany Kormánykerék” díjat. A luxus elõnyben. A Porsche Panamera az „Év Legjobb Új Autójaként” a nagyteljesítményû luxusmodellek kategóriájában elnyerte az „Arany Kormánykerék díjat”. A Porsche Gran Turismo újdonsága kényelme és kiemelkedõ sportossága, valamint egyéni formavilága révén gyõzte meg a versenyzõkbõl, mérnökökbõl, közismert személyiségekbõl és az Auto Bild Magazin Csoport fõszerkesztõibõl álló, a jelölt modelleket részletes tesztek során megismerõ 50-tagú zsûrit.

  • Három 2011-es villanyautó a Ford-tól

    A Ford három 2010-es elektromos hajtású modellt mutatott be. A sort az amerikai piacon 2011 végén megjelenõ Ford Focus Electric nyitja meg, ezt követõen pedig a Ford Észak-Amerikában 2012-ben, Európában pedig 2013-ban vezeti be a C-MAX Energi plug-in hibrid és a C-MAX Hybrid modelleket.

    A Ford elektromos hajtású jármûveinek bemutatása csupán az egyik része annak a nagyszabású tervsorozatnak, amelynek célja, hogy a vállalat minden modellje a lehetõ legkevesebb üzemanyaggal mûködjön, vásárlók milliói számára biztosítva a takarékos és megfizethetõ autókat.

  • Legördült a futószalagról az utolsó BMW Z4

    Legördült a futószalagról az utolsó BMW Z4 is a bajorok észak-amerikai üzemében. A 2002 óta gyártott modell utódja a Los Angelesi Autószalonon debütál majd, míg az autó gyártása Németországban folytatódik.

    Befejezték a 2002 óta gyártott BMW Z4 összeszerelését a gyár észak-amerikai, Spartanburgban található üzemében. Az utolsó megrendeléskor több mint 9300 roadster gördült le a futószalagokról, amelyek már útban vannak az Egyesült Államok és Európa kereskedései felé, így aki még szeretne vásárolni a kifutó sorozatból, annak gyorsan kell lépnie az ügyben.

  • Pagani Huayra - karbon-titán központi mag köré építve

    A kocsi karbon-titán központi mag köré épül, ez a különösen nagy merevségû megoldás az elõzõ Pagani versenyváltozatában, a Zonda R-ben tûnt fel. A karosszéria számos eleme is szénszálas mûanyagból készül, ennek köszönhetõen a Huayra csak 1350 kilót nyom.

    Ez ugyan 120 kilóval több, mint a Zonda, de a kocsi immár mind az amerikai, mind az európai biztonsági szabványokat maximálisan teljesíti, amihez rengeteg pluszdolog beépítése kellett. A Huayrát úgy alkották meg, hogy minél jobb legyen az aerodinamikai hatékonysága, ami sikerült is, miután a Pagani közlése szerint ez a legtakarékosabb V12-es sportkocsi.