rss
  • Audi törésteszt az USA-ban

  • A nagy hírû amerikai Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) mind az Audi A4, mind az A6 típusoknak a legmagasabb értékelést, vagyis a "Legbiztonságosabb választás" kitüntetést adta. Ezzel az Audi az egyetlen német autógyártó, amelynek két jármûve is megnyerte ezt a címet.

    Az IIHS rendszeresen végez törésteszteket az Egyesült Államok biztosítói megbízásából mindenfajta személyautón, hogy megállapítsák a biztonsági besorolásukat.

    Az Egyesült Államokban és azon kívül is a szakemberek és a vásárlók egyaránt figyelemmel kísérik ezeket az eredményeket.

    A kitüntetés az Audi A4 és A6 esetében kiemelkedõ frontális-, hátsó- és oldalütközési tesztjeik eredménye, amelyeket az Audi modellek az Egyesült Államokban teljesítettek. Az oldalütközés kifejezetten kihívásokkal teli feladat az IIHS törésteszt-sorozatában. A teszt során a jármûbe oldalról csapódik bele egy 31 mérföld/órás (50 km/órás) sebességgel mozgó akadály. Az akadály egy pickup vagy egy szabadidõ-autó elejének formájához hasonlít. A szerkezeti deformációt, valamint az utasokat érõ kinematikai és terhelési értékeket vizsgálják ilyenkor. A kiemelkedõen alacsony értékek, amelyeket az A4 és A6 esetében mértek, a szilárd karosszériának és a szériafelszereltség részét képezõ biztonsági berendezéseknek, köztük az oldallégzsákoknak köszönhetõek.

    Az ostorcsapás-sérülések kockázatát is mérik a ráfutásos ütközés szimulációjánál az IIHS tesztjén. Az optimalizált ülés-szerkezetnek, az ülés alkotórészeinek és mindezeken felül a fejtámlák geometriájának és pozíciójának köszönhetõen az A4 és az A6 maximális eredményt ért el ezen a vizsgálaton.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővel

    Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővelAz autógyártók közül elsőként az Opel jelentkezett ilyen innovatív üvegezéssel, mégpedig 2006-ban, a GTC Astra elődmodelljén. Európában 18 ezer vevő döntött azóta az újszerű szélvédő mellett, amelyre a fejlesztés során összesen 11 szabadalmat jelentettek be a rüsselsheimi mérnökök. Kívülről nézve egységes felületnek tűnik a panoráma-szélvédő a feketére fényezett acéltetővel együtt. Tovább erősíti ezt a benyomást, hogy fekete az A-és a B-oszlop burkolata, illetve a tetőkárpit is.

  • Ford Mustang Boss 302 - 440 lovas motorral

    Az új Boss 302 félelmetesebb, mint bármelyik korábbi névrokona: 440 lóerõt szabadít az aszfaltra, így méltó 1969-es elõdjének félelmetes hírnevéhez.

    A Ford sokáig adós maradt az igazán erõs, mégis megfizethetõ Mustanggal – a korlátozott példányszámban gyártott, kompresszoros Shelby GT 500-ast nem számítva –, az új, ötliteres V8-assal azonban új dimenziók nyíltak az izom-kupé elõtt. A 412 lovas GT után itt egy még erõsebb kivitel, amely a legendás Boss 302 nevet kapta meg, és nem csupán erõsebb, látványosabb is a többi kivitelnél.

  • Nissan Murano - akár V6-os motorral is

    A számos pletyka és egy ízelítõ kép után végre teljes valójában megmutatta magát a nyitott Nissan Murano 2010 novemberében. A CC ez esetben a CrossCabriolet név rövidítése. A japán modell világújdonságnak számít, ennek ellenére már jövõ év elején megkezdõdhet tengerentúli forgalmazása.

    Az utóbbi években az autógyártók elõszeretettel ötvöztek különbözõ kategóriákat, azonban a Nissan idei meglepetése túltesz minden eddigi próbálkozáson. A japánok ugyanis a terepjáró fajt keresztezték a kabrióval, így született meg a CrossCabriolet.

  • Peugeot 208, az új generáció

    Peugeot 208, az új generációElődeinek történelmi sikere után - több mint 15 millió 200-as készült harminc év alatt - a 208 egyetlen céllal érkezik a szegmensbe: vissza akarja szerezni a kategória elsőségét Európában. A széles vevőkör megnyerésére és egyesítésére szánt A9 projekt, azaz a jövőbeli 208 a márka valaha vállalt legmerészebb újításaival hajtja végre a valóságos nemzedéki ugrást. A 208 kereskedelmi bevezetése kora tavasszal lesz; az első teljes évben (2013) világszerte 550 ezer darab értékesítését tervezik.

  • 620 lóerõs Mercedes AS55K YAAS EDITION az Abu Dhabi uralkodó családnak

    Az alábbi brutális szörnyeteget Abu Dhabi uralkodó családja kapja meg. Az arabok ugyanis nem elégedtek meg a terepjáró 507 lóerõs AMG-féle változatával, és az A.R.T. tuningcéggel tovább tuningoltatták a kocsit, amelynek eredményeképp megszületett a 620 lóerõs AS55K YAAS EDITION.

    A terepjárók remek lehetõséget kínálnak a tuningcégeknek, hiszen ezen autók esetében igen könnyû akár tíz centiméterrel csökkenteni a hasmagasságot és 22 collos felnikkel felszerelni azt, miközben még a szoknyának is temérdek hely marad.

  • Szuperolcsó indiai miniautó

    A szuperolcsó indiai miniautó benzinmotorral sem különösebben iszákos, de állítólag már majdnem készen van egy még alacsonyabb fogyasztású dízelváltozat.

    Úgy tudjuk, ez a második motor is kéthengeres lesz, akárcsak a benzines, és elég korszerû, hogy akár Európában is forgalmazhassák. A 800 köbcentis, turbófeltöltéses, és közös nyomócsöves befecskendezésû apróságot állítólag több nagy nevû európai céggel együtt alakította ki a Tata.

  • Megérkezett a Pininfarina napkollektoros kisautója

    Már korábban is hallottunk arról, hogy a Pininfarina új kisautón dolgozik, ami ezúttal nem egy neves autómárka megrendelésére rajzolt formatervet jelent. Az egyelõre B0 néven futó kiskocsi az olasz tervezõstúdió saját terméke lehet, amelyet a francia Bolloré céggel közösen készítenek.

    Harmonikus formájú, magas tetõs, tetszetõs vonalú karosszériája hamar népszerûvé válhat, az ötajtós B0 utastere négy személynek nyújt helyet. Mivel a Pininfarina kisautóját már a kezdetektõl elektromotorosnak tervezték, ezért a megszokottnál átgondoltabban alakították ki.

  • Maybach Xenatec - az igazi luxus

    A Maybach 57S alapjaira épül az a limitált szériás kupé, melyet a Xenatec nevû cég épít kifejezetten a gyár instrukciói alapján. Mindössze száz darabot készítettek belõle: minden egyes modell egyedi felszereltségû, a megrendelõ igényeinek megfelelõen. A motort és a tengelytávot leszámítva mindenen faragtak, szépítettek egy kicsit. Nagyjából 20 centivel van hátrébb a B oszlop, de az A és C oszlopokat is újraépítették, hogy a kupékra jellemzõ tetõvonalat kialakíthassák. Az oldalpanelek és a gigantikus ajtók mind a Xenatec sajátjai.

  • Leleplezték a Porsche Panamát!

    A Porsche vasárnap a Sanghaji Autószalonon végre leleplezte a Panamerát.

    A németek évek óta várt négyajtós kupéjukból évente 20 000 darabot szeretnének eladni, ami a gazdasági válság közepén ez nem lesz egyszerû feladat.

    A Porsche már bõ négy éve tartja izgalomban az autós társadalmat a Panamerával, amelyet még az évtizedes gazdasági fellendülés csúcsán, 2004-ben kezdtek tervezni.

  • Leleplezték a Volvo S60 Conceptet!

    A sejtelmes és nem sokat mutató fotók után a svédek végre leleplezték az S60 Conceptet. A hírek szerint a tanulmány formaterve alig fog változni az új S60 2010-es megjelenéséig, így szemügyre vehetjük a Volvónak az XC60-nal megkezdett új formatervezési irányvonalát.

    A márka az S60 Concept-tel új vizekre evezett, hiszen ennyire agresszív formájú autója még sosem volt, az északiak termékeit mindig is a visszafogottság jellemezte.

  • Új autót épít a Ferrari

    Búcsút mondanak a Forma-1-ben idén szerepelt F2007 kocsinak. - Teljesen új autó lesz, bár a szabályok miatt radikális változtatásokra nincs lehetõség - mondta Aldo Costa, a Ferrari technikai igazgatója a Gazzetta dello Sportnak. - Az autó eleje más lesz, és az oldalszekrények alakja szintén. A szárny is megváltozik. A barcelonai és jerezi tesztek pozitívak voltak, négy versenytávot szimuláltunk gond nélkül. Új elemek kerülnek majd a felfüggesztésbe és még gyorsabb sebességváltónk lesz - sorolta Costa.

  • A motorleállító csökkenti a Kia Cee'd fogyasztását

    A Párizsi Autószalonon mutatja be a koreai gyártó az ISG (Idle Stop&Go) fantázianevû szerkezet prototípusát egy Cee'd-be építve, de a sorozatgyártás sem várat magára sokáig.

    Lényegében egy hagyományos motorleállító rendszerrõl van szó, amely az autó álló helyzetében elveszi a gyújtást, majd induláskor a szokásosnál erõteljesebb indítómotor segítségével pillanatokon belül újra forgásba hozza.

  • A Wimmer Sporttechnik Solingen bemutatta a Porsche 911, a GT2 még erõsebb változatát!

    A német Wimmer Sporttechnik Solingen tuningcég bemutatta a Porsche 911, a GT2 még erõsebb változatát. A cég potom 30 000 euróért kínálja a sportcsomagot a zuffenhauseniek utcai versenyautójához, amely az eddig is tiszteletre méltó teljesítmény megnövelése mellett a külcsínre is nagy hangsúlyt fektetett.

    Jó hír a sebesség megszállottjainak: bemutatkozott a Porsche 911 GT2 még izgalmasabb és agresszívabb változata a Wimmer Sporttechnik Solingen német tuningcégnek köszönhetõen.

  • Leplezetlen fotók jelentek meg a Mercedes E-Coupéról

    Leplezetlen fotók jelentek meg az interneten a vadonatúj Mercedes E-Coupéról.

    A modellt már korábban is alig álcázták, most pedig gyári képek kerültek nyilvánosságra, amelyeken az autó utastere is látható.

    Már hosszú hónapok óta tesztelik Németország útjain a Mercedes CLK utódját, amelyet az utóbbi idõkben már alig álcáztak a gyáriak. Az E-Coupé néven forgalomba kerülõ modell elõdjétõl eltérõen a vadonatúj E-osztály alapjaira épül majd.

  • Peugeot 408 - Kínának

    A Peugeot már öt éve van jelen a világ legnagyobb iramban fejlõdõ autópiacán, a kínain; csak tavaly 410 ezer autót adott el, 44 százalékos növekedést produkálva 2008-hoz képest. Bíztató, azonban vannak még bõven kiaknázatlan területek, így a kifejezetten a kínai vevõkörnek tervezett 408-as modellel új offenzívát indít a francia márka. A 408-assal ezért Európában nem, vagy csak évek múlva fogunk találkozni. A kocsi a 308-as hosszú tengelytávú, lépcsõshátú kivitele, nem pedig a 407-es utódja - arra még várnunk kell. A 408-as a kínai M1 szegmensben fog versenyezni, amely az összpiac 45 százalékát teszi ki.