2024.04.26. - Ervin

Az új Mercedes E-osztály kabrió!

Az új Mercedes E-osztály kabrió!
Különösen vonzó változattal egészül ki a Mercedes-Benz E-osztály családja. Érkezik a vászontetõs, kétajtós Cabriolet, amelynek értékesítése 2010. január 11.-én indul. A „négy évszak, négy személy" mottónak megfelelõen fõ fejlesztési cél volt az egész éves használhatóság; az E-osztály kabrió télen is élvezettel használható. Többek között automatikus szélfogóval és továbbfejlesztett nyakfûtéssel is felszerelték.
A tetõ 20 másodpercen belül nyílik és csukódik önmûködõen - akár menet közben is, 40 km/órás sebességig. Összehajtva a hátsó ülés mögötti mélyedésben rejtõzik. A csomagtartótól mozgatható roló választja el; ha csukva van a tetõ, ez elõretolható, hogy 90 literrel, 390 literre nõjön a poggyásztér. Széria az átrakó-nyílás, valamint a hátsó utasok be- és kiszállását segítõ Easy-Entry-System.

Élen jár az új E-osztály Cabrio a hajtómûvek terén is. Új dízeljei és közvetlen befecskendezésû benzinmotorjai hatékonysággal ötvözik a fölényes teljesítményt. Példásan kis fogyasztásában szerepet játszik a kormány, az üzemanyag-szivattyú és a generátor szükség szerinti vezérlése, a kis gördülési ellenállású gumiabroncs és a legjobbak közé tartozó, 0,28-as alaktényezõ is.



A motorok áttekintése:
E 220 CDI BlueEFFICIENCY Cabrio 170 LE
E 250 CDI BlueEFFICIENCY Cabrio 204 LE
E 350 CDI BlueEFFICIENCY Cabrio 231 LE
E 200 CGI BlueEFFICIENCY Cabrio 184 LE
E 250 CGI BlueEFFICIENCY Cabrio 204 LE
E 350 CGI BlueEFFICIENCY Cabrio 292 LE
E 500 Cabrio 388 LE

1989-ben világújdonságként mutatta be szélfogóval a Mercedes-Benz az SL sorozatot. 2004-ben tovább fokozta a nyitott autózás komfortját az AIRSCARF nyakfûtéssel. Most itt a következõ innováció, a gombnyomásra felemelkedõ AIRCAP szélfogó, amely a meleg levegõ tengerével helyettesíti a hideg huzatot. Megkönnyíti az autó kezelését is, hiszen nem kell fáradságosan felszerelni, a két hátsó egyedi ülés szabad marad, és semmi sem zavarja a Cabrio oldalvonalát. Az AIRCAP két részbõl áll: a szélvédõkeretbõl kb. hat centiméter magasra kiemelkedõ hálós szélterelõbõl és a szélfogóból a hátsó ülések között. Elõbbi feladata, hogy megemelje a szabad áramlást az utastér fölé, utóbbié pedig, hogy csökkentse a visszaáramlást.



Az AIRCAP nemcsak a komfortot javítja a huzat mérséklésével (160 km/óráig kapcsolható be, de a csúcssebességig úgy maradhat), hanem a zajszintet is - sokkal jobban értik egymást az utasok. Ehhez járul, hogy a szabadalmazott AIRSCARF mint valami láthatatlan sál melegíti az emberek nyakát: a szerkezet az üléstámlában rejtõzik, és a fejtámlából fújja a meleg levegõt. Újdonság, hogy a légáramlat irányát 36 fokos szögben lehet egy kézi kerékkel állítani, természetesen külön-külön a két oldalon.

Széria akusztikus tetejének köszönhetõen csukott állapotban is kategóriájának egyik legcsendesebb típusa az E-osztály Cabrio. Az észlelhetõ zajszint jóval alatta marad a hagyományos vászontetõtõl megszokottnak, jelentõsen hatásosabb az egyéb jármûvek hangjának és a szélzúgásnak az elnyelése. A gyakorlatban 80 km/óra felett érezhetõ ez különösen, például alagútban vagy egy teherautó-oszlop elõzésekor. Nagyobb tempónál még kifejezettebb a hatás, kihangosítóval még 200 fölött is lehet telefonálni. A tetõ természetesen víz- és szélálló, ezenkívül bírja a gépi mosót is. Az összesen 23,5 milliméter vastag anyag kiváló hõszigetelõ, úgyhogy az E-osztály Cabrio kiválóan alkalmas téli használatra.



Az új Cabrio tele van biztonsági újításokkal, ahogy egy Mercedestõl elvárható. Különlegessége a borulásvédelem, a belsõ csövekkel megerõsített szélvédõkeret, a B-oszlop és a fejlégzsák. A két stabil, 35 milliméter átmérõjû bukócsõ a hátsó ülések mögött, a fejtámlák kazettájában rejtõzik. Szenzor érzékeli az utasokat veszélyeztetõ extrém gyorsulásokat, és ennek jelére oldja ki az elõfeszített rugókat a pirotechnikai töltet. Az egésznek a mûködése rendkívül gyors, a fejtámlákból kiemelkedõ bukócsövek automatikusan reteszelõdnek felsõ pozícióban. Az erõsített szélvédõkerettel együtt hatásosan védenek borulás esetén. A B-oszlopokat ultra-nagyszilárdságú saru kapcsolja össze a küszöbbel és a hátsó ülés kereszttartójával.



Az új E-osztály Cabrio kínálja a kategória legátfogóbb biztonsági felszerelését. A két front- és két elsõ oldallégzsákot vezetõoldali térdlégzsák és - Mercedes-Benz kabrióban elõször - fejlégzsák egészíti ki. Ez utóbbit az ajtóburkolat pereménél helyezték el, kinyílva 0,7 x 0,5 méteres, 17 liternyi térfogattal, úgyhogy egyaránt hatásosan védi a kicsi és felnõtt utasokat. Hatását pontosan összehangolták az oldallégzsákéval. Kívánságra hátsó oldallégzsák is kapható. Szintén említést érdemel az ATTENTION ASSIST fáradtság-felismerõ, a PRE-SAFE megelõzõ utasvédelem, az intelligens világítási rendszer, az aktív motorháztetõ és a követési távolságot szabályozó DISTRONIC PLUS.