rss
  • Hivatalos képeken a Renault Wind

  • A korábban Twingo Roadster néven emlegetett Wind beszáll a minikabriók versenyébe, és elnézve a formatervet, igen jó esélyekkel indul.

    A 3,83 méter hosszú típus két személy szállítására képes, gyár a szerint ettõl még teljes értékû autóként használható. Különleges tetõkialakítása miatt nem foglal el helyet a 270 literes csomagtartóból, ugyanis a mechanizmus a korábban alkalmazottaktól gyökeresen eltér.





    A tetõ nem összecsukódik, hanem egy forgáspont körül elforduló panellel oldották meg a nyithatóságot. A technika nem újdonság, ilyet láthattunk a 2005-ös Pininfarina tervezésû Ferrari 575 Superamerica tanulmányon is – és vélhetõen a megoldás szabadalmát is az olasz tervezõstúdiótól vásárolta meg a francia gyár.



    A kocsi arányai igen megnyerõek, bizonyos szögekbõl kifejezetten a Lotus Elise-t idézi fel – innen van, hogy akár középmotorosnak is hihetnénk. Mûszakilag egyébként megegyezik a Renault Twingoval, így a motorválaszték is onnan merítkezik: a GT 100 lovas 1,2-ese mellett az RS 1,6 literes, 133 lóerõ blokkja, valamint egy erõsebb 1,5-ös dízel fogja a kínálatot alkotni.



    A hivatalos bemutató a Genfi Autószalonra várható, a forgalmazás pedig talán még a nyáron beindul.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Megvannak a kötelezõ biztosítás díjai

    November végéig dönthettek az autósok, hogy maradnak-e eddigi biztosítójuknál, vagy váltanak. Amennyiben felmondták a szerzõdésüket, az év végéig kell kiválasztaniuk új társaságukat.

    A biztosítók egyelõre még csak megbecsülni tudják, hogyan változik ügyfeleik száma.

    Az azonban már most látható, hogy sokkal kevesebben váltanak biztosítót, mint egy éve.

  • Mazda MX-5 Superlight - kisebb és könyebb az elõdeinél

    Az új modell sokkal könnyebb lesz, mint a mostani, ezért nem okoz majd gondot a kevesebb lóerõ. Remélhetõleg.

    Kisebb és sokkal könnyebb a 2012-es MX-5 a mostaninál. A hírek szerint a tömege nagyjából egy tonna, a Mazda ugyanis vissza akar térni a gyökerekhez.

    Egy ponton azonban szakítanak a hagyományokkal, az új MX-5 karosszériája merõben más lesz: a 2006-ban bemutatott Nagare koncepció vonalai köszönnek majd vissza rajta.

  • Manhart M6XR - BMW X6 M kicsit másképp

    A német Manhart mûhely a BMW X6 M-et vette kezelésbe.

    Az alapmodell sem épp lusta a maga 555 lóerejével és 678 Nm-es maximális nyomatékával, de a tuningmesterek munkája nyomán 687 lóerõt sikerült kihozni a 4,4 literes V8-asból. Ez a teljesítmény pedig bõségesen elegendõ, hogy villámgyorssá tegye a terep-kupét, annak ellenére, hogy a tömege 2380 kilogramm, üresen. Az M6XR Biturbo 4,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, és a csúcssebessége 319 km/h, ami egy ekkora darab esetében több mint félelmetes.

  • Jól reagált Amerika az új Ford Focusra

    A Detroiti Autószalon történt leleplezését követõen az AutoWeek, az Egyesült Államok legjelentõsebb autós magazinja a közel 40 világpremierjét tartó modell közül az új Focus-t választotta 2010 legjelentõsebb modelljének.

    Az új trendi és sportos új Ford Focus valódi globális modell lesz, világszintû forgalmazása 2011 elején kezdõdik meg, mintegy 122 országban. A Ford új C padlólemezére épülõ modellt további 9 követi majd, így éves szinten mintegy 2 millió autót épít majd a Ford az új platformra.

  • Aston Martin Vantage - V8-as motoral szerelve

    A hagyományosabb V8-as kivitel és a V12-es csúcsverzió között elhelyezkedõ kiadás a 4,7 literes nyolchengeres szívómotor finomhangolt kivitelét kapja, amely immár 436 lóerõt (+10 LE) és 490 Nm nyomatékot (+20 Nm) állít hadirendbe.

    A plusz teljesítménynek és a teljesen új hétsebességes Sportshift II szekvenciális váltónak köszönhetõen 4,6 másodperces 0-100-as gyorsulásra számíthatunk. Az új váltó nem csak egy fokozattal gazdagodott, de 20 százalékkal gyorsabb is lett elõdjénél.

  • VW XL1 - 9dl gázolaj 100 kilóméterre!

    A 2011-es Katari Autókiállításon bemutatkozó szupertakarékos VW nem az elsõ fecske a németek háza táján, hanem az 1-litre concept és az L1 tanulmányok büszke utódja, amely minden eddigi VW-nél kevesebbet fogyaszt az ígéretek szerint. Anno 2002-ben mutatták be a kétüléses fogyasztásbajnok autó elsõ generációját a 1-litre concept személyében, az L1 tanulmányt pedig a 2009-es Frakfurti Autószalonon csodálhatta meg elsõ ízben a közönség. A wolfsburgiak tovább csiszolták az autót, így született meg az XL1, amely az SEV, azaz super efficient vehicle (szupertakarékos jármû) kategóriában száll ringbe.

  • Volvo V60 hibrid - 100 kilóméteren 2 litert fogyaszt

    A Volvo olyan autót készített, amilyenrõl gyerekként álmodik az ember: nagyon erõs, nagyon takarékos, nagyon praktikus. Legalábbis papíron.

    Mindezt egy elég egyszerû hibrid hajtáslánccal érik el, ahol a dízelmotor az elsõ, a villanymotor a hátsó kerekeket hajtja.

    A gyáriak azt mondják, a 2,5 literes, 215 lóerõs öthengeres turbódízel és a 70 lóerõs villanymotor segítségével 1,9 literes átlagfogyasztás érhetõ el 100 kilométeren, és 50 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás.

  • Luxuskocsi extra extrái

    A gépjármûvezetés kényelmét és biztonságát a gyártók az alapmodellhez nem járó, de rendelhetõ berendezésekkel, eszközökkel, szerkezetekkel, úgynevezett extrákkal szolgálják. A luxuskategóriába sorolható személyautók 2009-es extrái közül a jármûvezetõ informáltságát segítõ készülékekbõl szemezgettünk.

    Manapság egy modern felsõ osztályú személyautó értékének legalább az egyharmadát a különféle kényelmi és biztonsági extrák teszik ki (a beszélõ GPS-tõl a külsõ fénytõl önmûködõen elsötétülõ ablakokon át az önbeálló és fûthetõ odaltükrökig).

  • Renault Thalia 1.5 dCi Privilége: Népvágy?

    A Renault Thalia jó kilenc évvel ezelõtt jelent meg a magyar piacon, és óriási sikert aratott. Azóta több mint 30.000 darabot adtak el belõle nálunk, a kis lépcsõshátúak között piacvezetõ lett, de a teljes kisautó-kategóriát tekintve is az elsõk közé került.

    Most a karosszériáját teljesen átrajzolták, miközben az új ruha alatt szinte semmi nem változott. Hogyan hat így a mai megváltozott környezetben - erre keressük a választ.

  • Brabus 800 - 1100 Nm nyomatékkal

    Egy újabb autóban kínálhatják az ikerturbós, 6,3 literes V12-esüket, amelyet az összes E osztálynál nagyobb modellben elsütöttek már.

    A G osztály esetében azonban nemigen lehet kihasználni a motorban rejlõ potenciált. Igaz ugyan, hogy a teljesítménye 800 lóerõ, a csúcsnyomatéka pedig 1100 Nm, de azt a tuningcég sem kockáztatja meg, hogy a féltégla-forma karosszéria 300 feletti tempónál elhagyja a talajt – olyan aerodinamikai elemeket ugyanis képtelenség tervezni, amelyek megfelelõ mértékben az úthoz szorítanák a baltával faragott kasztnit.

  • Citroen C-Zero és Peugeot iOn

    A PSA csoport a Mitsubishivel közösen fejlesztett kis elektromos autót Citroen C-Zero és Peugeot iOn néven már forgalmazza!

    A Citroën már több mint 5500 elektromos gépkocsi legyártásával büszkélkedhet, és ezt a számot fokozzák a Mitsubishi Motors Corporationnel (MMC) közösen kifejlesztett, 2010 utolsó negyedévében forgalomba kerülõ C-Zéro-val Az autót a konszerntárs Peugeot is forgalmazni kezdi iOn néven. A francia piacon ezek a modellek 5000 euró kormánytámogatást élveznek.

  • Honda Accord 2011 - újítások kívül és belül

    A faceliftes Accord és Accord Tourer a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be, de fotókon már most megtekinthetjük. Ahogy az lenni szokott, ezúttal is a kocsi arca változott a legtöbbet: új a hûtõrács, újak a fényszórók és a lökhárítókat is átformálták.

    Az utastérben is van néhány apróság: megváltozott a kabin világítása és újfajta kárpitokból lehet választani. Az új forma mellé jár néhány techniaki újdonság is. A 2,2 literes, 150 lovas i-DTEC dízelmotoron reszeltek egy keveset, ezért valamicskét javult a fogyasztása és kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.

  • Versenyzésre szánják az új Lexus IS-F-et!

    Annak ellenére, hogy rengeteg autógyár nem vesz rész az õszi Tokiói Autószalonon, a Lexus gõzerõvel készül hazai autószalonjára.

    Az Autoexpress információi szerint ugyanis akkor mutatkozik be a könnyített és még erõsebb IS-F.

    A Lexus IS-F-et a gyár nyíltan a BMW M3, az Audi RS4 és a Mercedes C63 AMG ellenfelének szánta, és a brit Autoexpress információi szerint a japánok már gõzerõvel dolgoznak az autó még erõsebb és könnyebb változatán, amely IS-F Evolution néven érkezhet.

  • Land Rover Discovery Armoured - golyó- és gránátálló kivitelben

    Messzirõl nem is látszik az eltérés, pedig ez egy valódi tank, golyó- és gránátálló kivitelben.

    Golyó- és gránátálló terepjáró.

    A Land Rover már a Discoveryt is kínálja Armoured, azaz páncélozott kivitelben, ami elsõsorban akkor jó, ha valaki nem csak a golyókat, de a feltûnést is kerülné. Az új 2010-es változaton persze csak közelebbrõl látszik, hogy valami nem stimmel – elsõsorban az ablakok pereménél feltûnõek a három ujjnyi vastag golyóálló üvegek.

  • 290 lovas Suzuki

    A japánoknak hiányzott egy komolyabb motor, de segítettek magukon. A végeredmény bõ száz lóerõ teljesítménytöbblet, igaz, egyelõre kísérleti jelleggel.

    A Suzuki állítólag szerette volna beépíteni a szedánba a General Motors 3,6 literes V6-osát – a helyet is kialakították neki –, de mivel a két cég között megszûnt a korábbi részvényesi kapcsolat, a kérést az amerikaiak megtagadták. Állítólag ez az egyik oka, hogy a Road Race Motorsports megkapta ezt az elõszériás Kizashi GTS-t turbósításra a Suzukitól.