2024.05.14. - Bonifác

A Nissan bemutatta vadonatúj kis crossoverét, a Juke-ot

A Nissan bemutatta vadonatúj kis crossoverét, a Juke-ot
A Juke-ot Európában a Nissan angliai, sunderlandi gyárában, Japánban pedig az oppamai gyárban fogják gyártani. A Juke értékesítése idén nyáron kezdõdik meg Japánban, az európai és észak-amerikai piaci bevezetésre õsszel kerül sor.

Megbízható kocsi!

A Juke a Renault-Nissan Szövetség B padlólemezére épül, tengelytávja 2530 mm, teljes hossza 4135 mm, szélessége 1765 mm, magassága 1570 mm.
Az elsõkerékhajtású változatoknál elöl független, MacPherson rendszerû felfüggesztés található, míg a hátsó kerékfelfüggesztést keresztirányú torziós rudas csatolt lengõkarok képezik, az összkerékhajtású változatokban pedig térbeli, többlengõkaros független felfüggesztést alkalmaztak, amely nagyjából megegyezik a Qashqai-ból ismert elrendezéssel.

Összkerékhajtási rendszere tartalmazza a nyomaték-átirányítási technológiát is, melynek bevetésével csökken a kanyarodás közbeni alulkormányzott menetviselkedési jelleg. Az eddigi elsõ/hátsó tengely közötti nyomatékmegosztás mellett (amely legfeljebb 50:50 százalékos lehet) most már lehetõség van a hátsó tengely kerekei közötti oldalirányú nyomatékmegosztásra is. A kanyarodási tulajdonságokat javítja, hogy a hajtásrendszer megnöveli a kanyar külsõ széle felé nézõ kerekekre juttatott nyomatékot, és ezáltal csökkenti az alulkormányzottságot. Ilyen módon a motor által kifejtett nyomaték akár 50 százaléka is az egyik hátsó kerékhez terelhetõ.

Az értékesítésnek az év második felére tervezett megkezdésekor az európai piacon háromféle - egy dízel- és két benzinüzemû - motorral lesz elérhetõ a Juke, melyek mindegyike teljes mértékben megfelel az Euro 5 szintû környezetvédelmi követelményeknek. A kínálat legerõsebb darabja az új közvetlen befecskendezésû, turbófeltöltésû benzinmotor (MR16DDT). A kategória egyik legerõsebbjének számító motor teljesítménye 140 kW (190 LE), nyomatéka 240 Nm.

A másik benzinmotor a Nissan HR-motorcsaládjának új fejlesztésû változata. A HR16DE típusjelû, könnyû, kis belsõ súrlódású 16 szelepes motort most egyedülálló kettõs befecskendezõ rendszerrel szerelték fel, amely a tökéletes égés érdekében finomabban adagolja az üzemanyag-sugarat a befecskendezés során, és teljesítménye 86 kW (117 LE). A K9K jelû, 81 kW (110 LE) teljesítményû 1,5 l-es, közös nyomócsöves dCi dízelmotor – a 240 Nm-es nyomatéknak köszönhetõen - kiváló vezethetõséget biztosít a gazdaságos mûködés és a kis károsanyag-kibocsátás mellett.