A Ferrari a Fiat-csoport tagjaként ugyan jelenleg sem esik különösebben nehezére teljesíteni az elõírásokat, ám az olaszok nem ülnek a babérjaikon, és a többi gyárhoz hasonlóan nagy figyelmet fordítanak az emissziós kibocsátások és a fogyasztás visszaszorítására.
Az alternatív meghajtás a Ferrari 2009-ben bevezetendõ kinetikus energiaátalakító rendszerén (KERS) alapszik majd. A KERS lényege, hogy a fékezéskor keletkezõ mozgási energiát az autó nagy teljesítményû akkumulátorokban tárolja, és a vezetõ bizonyos esetekben, például elõzés, vagy kigyorsítás egy gomb megnyomásával plusz teljesítményhez juthat.
A KERS az olaszok elképzelése szerint már V6-os turbómotorhoz csatlakozik majd, ugyanis kisebb méretû, turbóval lélegeztetett motorok váltják fel a jelenlegi erõforrásokat. A mozgási energia visszanyerésére alkalmas rendszer ugyan még a Forma-1 terén is gyerekcipõben jár, ám a tervek szerint a környezetbarát technológia 2015-tõl a Ferrari közúti autóiban is megjelenhet.
Luca di Montezemolo szándéka szerint az olasz autógyárnak 2012-ig 40 százalékkal kellene csökkentenie az emissziós kibocsátását, ami azért elég merész elképzelés a Ferrari részérõl.