2024.05.06. - Ivett, Frida

A Ferrari is hibridtechnológiát fejleszt

A Ferrari is hibridtechnológiát fejleszt
Az Európai Unió döntéshozóinak áldásos tevékenysége hatására 2012-ig minden autógyárnak 130 g/km-re kell visszaszorítania a szén-dioxid kibocsátását.

A Ferrari a Fiat-csoport tagjaként ugyan jelenleg sem esik különösebben nehezére teljesíteni az elõírásokat, ám az olaszok nem ülnek a babérjaikon, és a többi gyárhoz hasonlóan nagy figyelmet fordítanak az emissziós kibocsátások és a fogyasztás visszaszorítására.
Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke a német Welt am Sonntag lapnak adott interjújában elárulta, hogy az elkövetkezõ években nem csak a diétázást és a motorok lökettérfogatának csökkentését helyezik elõtérben, hanem egy újfajta hibridtechnológia közutakra való átültetésére is nagy hangsúlyt helyeznek.

Az alternatív meghajtás a Ferrari 2009-ben bevezetendõ kinetikus energiaátalakító rendszerén (KERS) alapszik majd. A KERS lényege, hogy a fékezéskor keletkezõ mozgási energiát az autó nagy teljesítményû akkumulátorokban tárolja, és a vezetõ bizonyos esetekben, például elõzés, vagy kigyorsítás egy gomb megnyomásával plusz teljesítményhez juthat.

A KERS az olaszok elképzelése szerint már V6-os turbómotorhoz csatlakozik majd, ugyanis kisebb méretû, turbóval lélegeztetett motorok váltják fel a jelenlegi erõforrásokat. A mozgási energia visszanyerésére alkalmas rendszer ugyan még a Forma-1 terén is gyerekcipõben jár, ám a tervek szerint a környezetbarát technológia 2015-tõl a Ferrari közúti autóiban is megjelenhet.

Luca di Montezemolo szándéka szerint az olasz autógyárnak 2012-ig 40 százalékkal kellene csökkentenie az emissziós kibocsátását, ami azért elég merész elképzelés a Ferrari részérõl.