2024.05.14. - Bonifác

Aston Martin Edo DBS

Aston Martin Edo DBS
Az Edo Competition az Aston Martin DBS átalakításába fogott, ami egyáltalán nem könnyû feladat. A német cég azonban talált megoldást. A formához nem nyúltak – kár is lett volna – inkább a technikát próbálták tökéletesíteni. A hatliteres V12-esben a gyári 517 lóerõn túl is bõven vannak még tartalékok, így elég volt átprogramozni az elektronikát, és módosítani a szívó- illetve a kipufogó-rendszeren, hogy a teljesítmény 550 lóerõre, a maximális nyomaték 600 Nm-re nõjön. Az autó gyorsulási ideje 0-ról 100 km/h-ra 4,5-rõl 4,1 másodpercre csökkent.
Ekkora változás persze alig érzékelhetõ az autó dinamikájában, de vannak részletmegoldások, amelyek mégis eladhatják a tuningcsomagot az Aston-tulajdonosoknak. A futómûvet állítható kivitelûre cserélték, és a 21 hüvelykes felnik alatti helyet is jobban használták ki: elöl 405, hátul 380 mm-es féktárcsákat harapnak a hatdugattyús féknyergek, ami drámai javulást hoz a fékrendszer hatékonyságában. Belül is igyekeztek látványosabbá tenni a DBS-t, ezért a belsõ burkolatok törtfehér-fekete színekben pompáznak.

A DBS-bõl nyilván sokkal többet is kihozhattak volna, de a visszafogott módosítások sorával a sikerült elérni, hogy megmaradjon valami az Aston Martin eredeti stílusából, amely a márka elsõdleges vonzerejét adja.