2024.04.26. - Ervin

Fiat Uno 2010

Fiat Uno 2010
Célszerû kis doboz, amilyen az elõdje volt, kedves karakterrel. A karrierje Brazíliából indul, de jelentõs esély van rá, hogy Európában is bevetik, hasonló szerepben, mint a Renault a Dacia Sanderót. Lassan el is felejtettük, hogy létezett az egyszerû kis Uno. Eltûnése, 1995 óta három generációnyi Puntót fogyasztott el az európai piac. Brazíliában viszont egészen mostanáig készült, azok számára, akik drágább autót nem tudtak volna megfizetni. A brazil piac növekedésben van, így a Fiatnak megérte kifejleszteni az Uno utódját és megtartani a bevált márkanevet, hogy tovább szaporítsa dél-amerikai vásárlói számát.
Az új Uno érdekes egyveleg: a bakancsforma részint az elõdöt, részint a jelenlegi Pandát idézi, a hátsó lámpák az aktuális Punto karakterét idézik fel, mégis önálló karakter az új modell, a hasonlóságok csak arra jók, hogy elsõ látásra Fiatként azonosíthassuk.

Érdekes ötlet az aszimmetrikus hûtõmaszk a három apró nyílással – hasonlóval utoljára a Panda elsõ generációjának kezdeti modelljein találkozhattunk. 3,8 méter körüli hosszával ráadásul egy olyan piaci rést tömhet be a Fiat palettáján, amelyet a Grande Punto bemutatása óta csak az öregecske Punto II-vel tudtak valamelyest befoltozni.

A brazil változatba régimódi, 1,0 és 1,4 literes, négyhengeres FIRE motorokat szerelnek, amelyeket olcsó gyártani, de az exportváltozatok korszerûbb motorokat kapnak.