rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Axton 2010-es autóerõsítõk - jól sikerült széria

  • A svájci ACR csoport tulajdonába tartozó Axton márka már évek óta a verhetetlen ár / érték arányú termékekkel hasít szeletet az autó hi-fi piaci tortájából. Ezt a hagyományt követi az új, 2010-es széria is, így a 25-50e forintos ársávban gondolkodóknak lehet jó választás a gyártó terméke. A külsõ megjelenés masszív felépítést sugall, melyet tovább erõsít az anyagfelhasználás is, hisz a széria összes tagja fekete eloxált alumínium házban pózol, melyeken méretes csatlakozók és a szokásos beállítási lehetõségek (HP, LP filter, illetve típustól függõen subsonic filter) várják a felhasználókat.

    Külön említést tesznek a specifikációban a végfok tranzisztorokról, melyeket a minõségükrõl híres Sanken (2SA1694 / 2SC4467) típusok jelentik. Közös jellemzõjük a 10 - 30.000Hz-ig terjedõ frekvencia átviteli képesség, a 100-250-es csillapítási tényezõ, a 95dB-es jel / zaj viszony és az 0,05% alatti torzítás is!

    Az új Axton szériát mindössze 5 különbözõ erõsítõ alkotja, melyekbõl a legkisebb a sokat sejtetõ A2090 nevet viseli. Ne kérdezzék mik ezek a számok, ugyanis a teljesítményre nem utalnak, ugyanis 2x75W RMS, vagy 2 Ohm mellett 2x105W várható el ettõl az apróságtól, míg hídban akár 215W is kipréselhetõ belõle.

    Nagyobb - A2190 - testvére még ennél is izmosabb, hisz majd duplájára képes: 2x135W, 2x190W vagy 1x375W RMS. Mindezért pedig csak minimális felárat kérnek, szóval lényegesen jobb vétel. Egy tízessel drágábban már 4-csatornásat is kapunk az A490 személyében, ami 4x60W, 4x90W, vagy 2x185W teljesítmény leadására képes. Ha pedig egy komplett rendszert szeretnénk meghajtani egyetlen erõsítõvel, akkor ott az A480-250-es típus, mely egy 5-csatornás hatalmas - majd fél méteres – monstrumot jelent.

    A még drágább kategóriába kapunk 4x55W + 1x185W-ot, amit 2 Ohmra terhelve 2x75W + 1x290W-ig tornázhatunk fel! Ha még ez sem lenne elég, akkor akár 3-csatornás kivitelt is készíthetünk belõle a hidalásokkal, melynek végeredménye egy 2x160W + 1x185W-os mutatvány lesz! Aki viszont ennél teljesítményéhesebb mélysugárzóval van megáldva, annak az A390-es A/B-osztályú végfokot kell választania, ami már alapesetben (4 Ohm mellett) is képes 375W leadására! 2 Ohmra terhelve azonban 570W-unk áll rendelkezésre egyetlen csatornán.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Hyundai RB - hasonló, mint az Accent

    Moszkvában 2010. augusztusában leplezték le a négyajtós tanulmányt, amely alighanem az Accent megfelelõje lesz Európában.

    Az RB egyelõre tanulmányautó státusban van, de nincs rajta semmi, ami miatt ne kerülhetne akár holnaptól gyártásba.

    A karosszéria nagyrészben azonos az Accent, illetve Verna néven már bemutatott szedánéval, csak az elejét alakították át, méghozzá az európai piacon kapható Hyundai modellek stílusában.

  • Kia Magentis 2010

    A koreaiak új nagykocsijának olyanja van, ami az elõdeinek soha nem volt: egyénisége. Így talán lesz esélye, hogy Európában is észrevegyék, ne csak Dél-Koreában és Észak-Amerikában, ahol olcsó nagykocsiként az elõdei is egész népszerûek voltak.

    Jól sikerült a járgány

    Az új formaterv, amelyet a Kia németországi központjában terveztek, minden porcikájában az aktuális sportszedán-divatot követi.

  • A Trabant szomorú, a BMW dühös tekintetû

    Autók "pofatesztelését" végezték a Bécsi Egyetem kutatói: 40 fiatal nõt és férfit kérdeztek meg 38 jelenleg futó modellrõl.
    Az alanyoknak egyebek közt azt kellett eldönteniük a kocsikkal "farkasszemet" nézve, hogy nõi vagy férfias tekintetûek-e a jármûvek, barátságosak vagy ellenségesek-e, boldognak tûnnek-e, félnek-e, inkább felnõttes a "képük" vagy gyermeki. A végeredmény alapján a BMW-k dühösek, a Trabantok szomorúak, a Volkswagen Bogarak csodálkozók, a Renault Twingók mosolyosak, az új Nissan Micrák gyermekiek.

  • Íme a Honda új hibridje a CR-Z!

    A Honda végre hivatalos fotókat is nyilvánosságra hozott új hibrid sportkocsijáról, a CR-Z-rõl, amelynek orrában egy két liter alatti hengerûrtartalmú, 140 lóerõ körüli teljesítményû benzin-, illetve egy villanymotor dolgozik majd. A pontos technikai adatokat október 24-én hozzák nyilvánosságra a japánok.

    A Honda évek óta fejleszti a CRX utódának kikiáltott hibrid sportkocsiját, ám eddig mindössze néhány fotó állt rendelkezésünkre, és az is csupán a két éves koncepcióról.

  • Audi A1 1.4 TFSI - két feltöltõs

    Az 1.4 TFSI, az Audi A1-es legkeményebb változata, 185 lóerejét két feltöltõnek köszönheti.

    Jó kis verda.

    Az Audi A1 1.4 TFSI igazán kellemes játékszer lehet.

    Mivel a motort egy kompresszor és egy turbó is segíti, már 1500-as fordulaton indul a tûzijáték, így a sofõrnek semmilyen fordulatszám-tartományban nem kell tartani attól, hogy nem lesz elegendõ ereje a motornak.

  • Fiat Freemont - akár 1461 literes csomagtartóval

    Nem kevés szegmensben kell helytállnia az Amerikából származó, konkrétan a Mexikóban készülõ Dodge Journey átiratának számító Freemontnak, a Fiat ugyanis egyrészt a személyautóból faragott kompakt egyterûek, a hagyományos középkategóriás kombik, a középkategóriás egyterûek és még a szabadidõautók körében is e modellel kíván versenyezni.

    Bátor vállalkozás, fõként az alapján, hogy voltaképp egy eredetileg a tengerentúli piacra fejlesztett modellrõl van szó.

  • Novitec Ferrari California, kompresszorral

    Még több lóerõ, még nagyobb kerekek, és hófehér fényezés – a Novitec szerint így lehet még a gyárinál is jobb egy Ferrari California.

    A pörgõs, eredetiben is 460 lóerõs V8-ast a német mérnökök egy mechanikus kompresszorral egészítették ki, így sikerült – persze a vezérlés átprogramozásával, illetve egy vízhûtéses töltõlevegõ-hûtõ és átalakított szívórendszer beiktatásával – 606 lóerõig emelni a teljesítményt, és 485-rõl 603 Nm-re emelni a csúcsnyomatékot.

  • Honda Accord 2011 - elegáns külsõvel

    A tervezõbb elegánsabbra rajzolták a változatlan vonalú lámpákat, lecserélték a lökhárítókat, új hûtõráccsal vértezték fel a modellt, friss felnikkel díszítették a kocsit és néhány új színárnyalatot is a palettára küldtek. Az eddig is tökéletes minõségû utastérbe még finomabb anyagok érkeztek, a bõrborítású kezelõszerveket pedig diszkrét fémbetétek dobják fel – ezen kívül a 2,2 literes 180 lovas dízelmotorral és a 2,4-es 201 lóerõs benzines egységgel hajtott sportos Type-S kivitelek hangulatos alcantara-bõr kárpitozást és vörös varrásokat, valamint kék helyett vörös lábtér-világítást kaptak.

  • Kaliforniában debütált az új hidrogéncellás Honda

    A világon elõször Kaliforniában jelent meg a Honda vadonatúj, hidrogéncellás sorozatgyártású autója, az FCX Clarity.

    A legígéretesebb fejlesztésû környezetkímélõ kocsit - a harmadik generációs hidrogénmeghajtású modellt - havi 600 dollárért lehet három évre lízingelni. A japán gyártó idén csak néhány tucat Clarityt szállít, egy éven belül pedig várhatóan 200 darabot állít elõ.

  • Címvédésre készül Hamilton az MP4/24-es versenyautóval!

    Minden idõk legfiatalabb bajnoka, Lewis Hamilton megnyugtatta rajongóit, hogy nem részegítették meg a tavalyi évben elért sikerek, és megpróbál úgy nekivágni az idei szezonnak, mintha csak most kezdené karrierjét a sportban.

    A McLaren pénteken rántotta le a leplet vadonatúj versenyautójáról, melytõl a vezetõség természetesen címvédést remél. Hamilton azonban óvatosan nyilatkozott az idei évet illetõen, ugyanis az új szabályok miatt szinte lehetetlen megjósolni, ki a legesélyesebb a végsõ gyõzelemre.

  • Az új Bugatti Veyron nyolcliteres, 16 hengeres motorja 1350 lóerõt ad le!

    A Bugatti idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját, amelynek tiszteletére a Volkswagen-konszern egy limitált szériás Veyront mutat be a Genfi Autószalonon. A Centenaire névre keresztelt modell teljesítményét a mérnökök 1350 lóerõre növelték.

    A Bugatti korábban is rengeteg limitált szériát mutatott be egyetlen modellje, a Veyron alapjain. A Sang Noir, Pur Sang, Hermès, Pegaso és a Grand Sport névre keresztelt targa változat után hamarosan érkezik a Centenaire névre keresztelt változat, amelyet a márka alapításának századik évfordulójára tervez a Bugatti.

  • Kia Picanto - a legkisebb kategóriás 2011-es autója

    A legkisebb kategóriába is megérkezett 2011-ben az elsõ igazán ígéretes koreai versenyzõ, a második generációs Kia Picanto. Egyelõre csak a gyári fotókat tették közzé, de már ezek alapján is megkockáztatnánk, hogy van mitõl tartania a konkurenciának. Eddig a legnépszerûbb kategóriákra koncentrált a Hyundai-Kia, a legkisebb városi autók közt a kissé már koros Picanto, illetve a korrekt, de unalmas i10 alkotta a kínálatot.

    Ezekkel nemigen tudtak labdába rúgni Európában, de az új Picanto révén könnyen változhat a helyzet.

  • Audi RS5 2010!

    Kiszivárogtak az Audi új sportmodelljének fotói. Egyelõre a nemzetközi sajtó találgat az RS5 motorját illetõen. Kutatások szerint több mint 500 lóerõs V10-es kerül a sportkupéba.

    Új modellel érkezik a jövõ héten kezdõdõ Genfi Autószalonra az Audi sportmodelljeiért felelõs quattro GmbH. Elkészült az RS5, egy csodaszép autó különlegesen sportos mûszaki megoldásokkal. Mindez az új típus kiszivárgott prospektusából és fotóiból derül ki.

  • Dízel-hibridhajtással érkezik a Citroen DS5!

    A Citroen DS modellcsaládjának második tagjaként két év múlva érkezik a DS5. A C5-höz hasonló méretû modell legnagyobb érdekessége, hogy a PSA dízel-hibrid hajtásláncával is párosítható lesz, amelynek köszönhetõen csökkenhet a márka átlagos szén-dioxid kibocsátása.

    Az idei Genfi Autószalonon mutatkozott be a Citroen DS3, amely a franciák DS Inside modellcsaládjának elsõ tagja lesz.

    A MINI ellenfelének szánt modell mellé azonban 2011-ben érkezik a nagyobb méretû DS5, amelyet igazi presztízsmodellnek szán a Citroen.

  • Átalakított MTM S3 8P

    Az Audi S3-as kétliteres TFSI motorját vette alapul legújabb átalakításához az MTM. Néhány ügyes motortuning trükkel 380 lóerõre emelték az eredetileg 265 lóerõs csúcsteljesítményt, a motor nyomatékát pedig egészen 460 Nm-ig növelték.

    Az erõsebb motorral az S3 8P öt másodpercnél rövidebb idõ alatt gyorsul álló helyzetbõl 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 290 km/h-t.