rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Axton 2010-es autóerõsítõk - jól sikerült széria

  • A svájci ACR csoport tulajdonába tartozó Axton márka már évek óta a verhetetlen ár / érték arányú termékekkel hasít szeletet az autó hi-fi piaci tortájából. Ezt a hagyományt követi az új, 2010-es széria is, így a 25-50e forintos ársávban gondolkodóknak lehet jó választás a gyártó terméke. A külsõ megjelenés masszív felépítést sugall, melyet tovább erõsít az anyagfelhasználás is, hisz a széria összes tagja fekete eloxált alumínium házban pózol, melyeken méretes csatlakozók és a szokásos beállítási lehetõségek (HP, LP filter, illetve típustól függõen subsonic filter) várják a felhasználókat.

    Külön említést tesznek a specifikációban a végfok tranzisztorokról, melyeket a minõségükrõl híres Sanken (2SA1694 / 2SC4467) típusok jelentik. Közös jellemzõjük a 10 - 30.000Hz-ig terjedõ frekvencia átviteli képesség, a 100-250-es csillapítási tényezõ, a 95dB-es jel / zaj viszony és az 0,05% alatti torzítás is!

    Az új Axton szériát mindössze 5 különbözõ erõsítõ alkotja, melyekbõl a legkisebb a sokat sejtetõ A2090 nevet viseli. Ne kérdezzék mik ezek a számok, ugyanis a teljesítményre nem utalnak, ugyanis 2x75W RMS, vagy 2 Ohm mellett 2x105W várható el ettõl az apróságtól, míg hídban akár 215W is kipréselhetõ belõle.

    Nagyobb - A2190 - testvére még ennél is izmosabb, hisz majd duplájára képes: 2x135W, 2x190W vagy 1x375W RMS. Mindezért pedig csak minimális felárat kérnek, szóval lényegesen jobb vétel. Egy tízessel drágábban már 4-csatornásat is kapunk az A490 személyében, ami 4x60W, 4x90W, vagy 2x185W teljesítmény leadására képes. Ha pedig egy komplett rendszert szeretnénk meghajtani egyetlen erõsítõvel, akkor ott az A480-250-es típus, mely egy 5-csatornás hatalmas - majd fél méteres – monstrumot jelent.

    A még drágább kategóriába kapunk 4x55W + 1x185W-ot, amit 2 Ohmra terhelve 2x75W + 1x290W-ig tornázhatunk fel! Ha még ez sem lenne elég, akkor akár 3-csatornás kivitelt is készíthetünk belõle a hidalásokkal, melynek végeredménye egy 2x160W + 1x185W-os mutatvány lesz! Aki viszont ennél teljesítményéhesebb mélysugárzóval van megáldva, annak az A390-es A/B-osztályú végfokot kell választania, ami már alapesetben (4 Ohm mellett) is képes 375W leadására! 2 Ohmra terhelve azonban 570W-unk áll rendelkezésre egyetlen csatornán.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mercedes SLS GT3

    Egy pillanatig sem volt kérdéses, hogy a legendás 300 SL modern megfelelõje elõtt is komoly versenykarrier áll, és már jön is az elsõ pályára szánt változat, az FIA GT3 kategória szabályainak megfelelõen.

    A képeken jól látható a módosítások egy része: a sportkocsi hatalmas hátsó szárnyat, egészen mélyre húzott elsõ lökhárítót, nagyobb hátsó diffúzort és rengeteg kisebb-nagyobb be- és kiömlõnyílást kapott, hogy meglegyen az alkatrészek nagyobb átlagos terhelésének megfelelõ hûtés.

  • Peugeot Hoggar

    A franciák kínálatából eddig hiányzott egy praktikus platós modell – hát most megjött. Ámuldozzon ön is a Hoggar látványán.

    A Peugeot a Fiat Strada receptjét vette át a pick-up építéshez. Miután sem alvázas terepjáró, sem semmi hasonló nincsen a kínálatban, inkább az öreg 206-os alapjait használták fel a teherjármû felépítéséhez. A hasonlóság a platós Fiat Albeához nem is teljesen véletlen: a fejlesztés ugyanott, Brazíliában folyt, ahol a Stradáé, az ottani vásárlók igényeinek megfelelõen.

  • 500 lóerõs Spyker telepjáró érkezik

    A legfrissebb hírek szerint jövõre már megvásárolható lesz a Spyker még 2006-ban bemutatott terepjáró-tanulmányának szériaváltozata.

    Az 500 lóerõs D12 Peking to Paris ára az elõzetes hírek szerint 60 millió forint lesz.

    Még a 2006-os Genfi Autószalonon mutatta be a Spyker látványos koncepcióját, a D12 Peking to Paris nevet viselõ SUV-ot, azóta viszont leginkább csak kósza híreket hallhattunk a megvalósulásáról.

  • Chery QQ3

    Chery QQ3Két dologról volt híres a kínai Chery autógyár QQ nevű minije: teljesen véletlenül úgy nézett ki, mint a kortárs Daewoo/Chevrolet Matiz, másfelől elképesztően olcsó volt. Annyira, hogy a mostani modellváltásnál nem is szüntetik be a gyártását, hanem QQ3 néven tovább készítik a 0,8 literes, 59 lóerős háromhengeressel szerelt autót. Az új generáció ugyanarra az alapra épül (maradt a 2,34 méteres tengelytávolság), de egy kicsit hosszabb lett a karosszéria, és már egyedinek mondható az új modell megjelenése is.

  • Jeep Grand Cherokee - V6-os dízel motorral

    A Jeep Grand Cherokee, amelynek érdekében dízelmotorral bõvítik az SUV motorkínálatát. A 3.0 literes V6-os erõforrás a Fiat és az olasz VM Motori közös munkájának eredménye, és 190 és 241 lóerõs változatban is elérhetõ lesz.

    A legtakarékosabb Grand Cherokee így 8.3 litert fogyaszt majd. A Jeep Grand Cherokee kínálatában eddig a 3.6 literes, 286 lóerõs Pentastar V6-os és egy 5.7 literes, 352 lóerõs V8-as benzinmotor szerepelt, azonban az európai SUV piacon egyértelmû a dízelek dominanciája, ez alól pedig a Jeep sem vonhatja ki magát.

  • Brabus 800 - 1100 Nm nyomatékkal

    Egy újabb autóban kínálhatják az ikerturbós, 6,3 literes V12-esüket, amelyet az összes E osztálynál nagyobb modellben elsütöttek már.

    A G osztály esetében azonban nemigen lehet kihasználni a motorban rejlõ potenciált. Igaz ugyan, hogy a teljesítménye 800 lóerõ, a csúcsnyomatéka pedig 1100 Nm, de azt a tuningcég sem kockáztatja meg, hogy a féltégla-forma karosszéria 300 feletti tempónál elhagyja a talajt – olyan aerodinamikai elemeket ugyanis képtelenség tervezni, amelyek megfelelõ mértékben az úthoz szorítanák a baltával faragott kasztnit.

  • Láthatáron az elektromos Mercedes

    Legkésõbb 2011-ben megjelenik az elsõ elektromos hajtású Mercedes modell.

    "Hamarosan teljesen elektromos Mercedes autóval járhatunk. A kocsit 2010-2011-ben dobjuk a piacra" - nyilatkozott Dieter Zetsche a Mannheimer Morgen címû lapnak.

    A német Daimler elnöke azt is elmondta, hogy az autógyártók közül elõször cége vezeti be az újgenerációs lítium-ion akkumulátorokat.

  • Az Opel Ampera

    Az Ampera lényegében nem más, mint egy átcimkézett Chevrolet Volt, azaz az elsõ Ampera legyártása csak a szándékon múlt – a Voltból már elkészült jónéhány hasonló elõszériás példány – és azon, hogy mikorra készítettek Opel-fazonú hûtõrácsot a típushoz. Az Észak-Amerikában gyártott autót néhány társával együtt állítólag Európába viszi a GM, hogy további adatokat nyerjenek belõle a Voltec hajtáslánc finomítására, hiszen a Chevy Volt forgalmazását még 2010-ben, az Opel Amperáét pedig 2011-ben szeretnék beindítani.

  • Nissan NV400 - más, mint a többi

    Minden eddiginél nagyobb szabadságot kaptak a Nissan tervezõi az új Interstar kialakításánál.

    Noha a jármû alapjain nem változtathattak, a márkaarculatba tökéletesen illeszkedõ orr határozottan megkülönbözteti az NV400-ra keresztelt új generáció tagjait testvéreitõl.

    Mint azt már megszokhattuk, a Renault Master/Opel Movano páros bemutatkozása után nem sokkal a Nissan kínálatában is megjelenik a furgon, ám mindeddig a márkajelzésen kívül alig találhattunk különbséget a típusok között.

  • 3,2 litert fogyaszt az új Fiesta EcoNetic

    Az új Fiesta EcoNetic változatáról már korábban is hallhattunk, de az autó nem pont olyan lett, mint gondoltuk.

    A Fiestának ebben a változatában sem a legkisebb, 1,4 literes PSA-Ford dízelmotort hasznáják, hanem az 1,6 literes gyengébbik, 90 lovas változatát. A különös motorválasztás azonban nem jelenti, hogy az EcoNetic ne hozná az elvárt paramétereket: városban 4,57, országúti ciklusban 3,2 liter gázolajjal is beérheti 100 kilométeren, az átlagos szén-dioxid-kibocsátása pedig 98 g/km.

  • A8L Security - páncélozott Audi

    Senki sem szeretne olyan helyzetbe kerülni, amikor szükség van az Audi A8L Security különleges extráira, de ha mégis, hálás lesz a precíz német mérnökök munkájáért.

    Hatásos védelem a fegyverek ellen.

    Négyszázötven munkaóra alatt készül el az A8L páncélozott változata, hétszázhúsz kiló pluszsúllyal. Ebbõl csak az ablakok 300 kilót nyomnak, de a többit sem aprózták el: az Audi teljesíti a VR7 biztonsági szabványt, ami két kézigránát egyidejû robbanása ellen is védelmet nyújt.

  • Ferrari 599 GTO

    A Ferrari eddigi leggyorsabb utcai autója, az 599 GTO. Az 599XX kísérleti pályaautón alapuló GTO 1 perc 24 másodperccel máris beállította az új körrekordot a Ferrari fioranói tesztpályáján.

    Ez nem meglepõ, hiszen az 599 GTO vegytiszta szuper-sportkocsi: 670 lóerejéhez 1495 kg-os saját tömeg társul. 3,35 másodperc alatt gyorsul százra és 335 km/óra a végsebessége. 599 darabot készítenek belõle. A GTO (Gran Turismo Omologata) rövidítés két olyan Ferrarit idéz, amelyek a teljesítmény szimbólumaként rögzültek emlékeinkben.

  • Lamborghini Gallardo Superleggera

    A súlycsökkentés mellett néhány plusz lóerõ is akadt még a V10-esben , így elkészült az elérhetõ legjobb Gallardo változat.

    Teljes néven Gallardo LP 570-4 Superleggerának hívják a legújabb Lamborghinit, ami az összes lényeges változtatást el is árulja.

    A mérnökök találtak még 10 pluszlóerõt az 560-4-eshez képest, így az 5,2 literes V10-es teljesítménye 570 lóerõre nõtt.

  • Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát - 350 km/órás végsebesség!!!

    A Nokia Siemens Networs kommunikációs rendszerének kiépítésével Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát Bejiing és Tianjin között, melyen akár a 350 km/órás végsebesség is elérhetõvé vált.

    A kínai Beijing-Tianjin vonalon kiépítettt GSM-R kommunikációs rendszer nagy sebességet, biztonságos utazást és sûrûbb vasúti forgalmat biztosít a két város között. A Nokia Siemens Networks vasúti kommunikációs technológiája, a GSM-R egy forgalomirányítási és ellenõrzési információkat továbbító integrált rendszer.

  • A 705 lóerõs Corvette Z700-at versenypályára szánja az amerikai Hennessey

    Akinek nem elég minden idõk legerõsebb Corvette-je, a 638 lóerõs ZR1, annak készíti a 705 lóerõs, drasztikusan kikönnyített, versenypályára szánt Z700-at az amerikai Hennessey. Az autó kétszer annyiba kerül, mint a normál ZR1.

    Sokak szerint a Corvette ZR1 az elsõ, igényes európai/japán vásárlóknak is minden szempontból megfelelõ amerikai sportkocsi. Elõdjéhez mérten kisebb mérete, könnyebb alkatrészei, jó súlyelosztása az európai és japán sportkocsik valódi alternatívájává tette az autót, ám palettáján még mindig van egy betöltetlen rés.