2024.05.15. - Zsófia, Szonja

Peugeot 308 GTi - 1.6-os turbó motorral

Peugeot 308 GTi - 1.6-os turbó motorral
Folytatja a GTi-hagyományokat a Peugeot, ezúttal azonban a sportosság mellé takarékosság is társul. A 308-asból készült sportmodellben 1,6-os turbómotor van.

Nemsokkal a kémfotók után 2010. májusában a Peugeot bejelentette új sportos ferdehátúját, a 308 GTi-t. Egy sportmodellrõl, amelyet mindennapi használatra ajánl a francia autógyár. A 308 legerõsebb változatában az RCZ-ben nemrég bemutatott, új fejlesztésû turbómotor lesz.
Az ikercsatornás turbóval és közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel ellátott, 1,6-os blokk teljesítménye 200 lóerõ, maximális nyomatéka 275 Nm. Az autót különösen jól vezethetõvé teszi, hogy a teljes nyomaték állandó 1700 és 4500-as fordulatszámok között.

Hatfokozatú, manuális váltóval a 308 GTi 8,3 másodperc alatt gyorsul százra, míg robotizált váltóval ez az érték 7,7 másodpercre javul. Ha a gyorsulás nem is kiemelkedõ (SEAT Leon FR: 7,1 s), végsebességben rendben van a 308 GTi, a német autópályákon akár a 237 km/órát is elérheti. A kis hengerûrtartalom elõnye a benzinkúton realizálható, ugyanis szabvány szerint vegyes használat mellett 6,9 liter benzinnel megelégszik az autó.

Természetesen nemcsak motorból áll a 308 GTi, a teljesítményhez elõzõen feszesebb hangolású futómû, nagyméretû féktárcsák és új kerekek is járnak az autóhoz. A 18 colos keréktárcsákra 225/40-es abroncsok kerülnek. A karosszéria 10 milliméterrel alacsonyabban ül, mint a többi 308 esetében.

Külsõleg a 308 CC-rõl ismerõs sportos lökhárítókról, a hátsó szélvédõ feletti szárnyról és a dupla krómozott kipufogóról azonosítható a GTi. Ha ez nem lenne elég, akkor a hátul és oldalt elhelyezett GTi feliratok is segíthetnek.

Az utasteret alumínium kiegészítõkkel díszítik, amelyekbõl a váltókarra, a pedálokhoz és a bõrborítású kormányra is jutott, a mûszerfalat fekete zongoralakkszerû betét ékesíti. Persze a sportülések és a fehér számlapos mûszerek is jelzik, ez nem a 90 lovas 1,6 dízel.