2024.05.14. - Bonifác

BMW G-Power M3 GT2 S - 600 lovas BMW

BMW G-Power M3 GT2 S - 600 lovas BMW
A G-Power bõ 600 lóerõt hozott ki a legerõsebb 3-as BMW motorjából, és kétféle körítéssel tálalja a brutálisan erõs V8-ast.

A visszafogottabb változat a Tornado CS nevet kapta – ez emlékeztet jobban az utcai M3-asokra. Kapott egy állítható Clubsport futómûvet, nagyméretû felniket és néhány karbonszálas kiegészítõt a karosszériaelemek alsó peremére. A G-Power elsõsorban arra szánja, hogy a 911 GT3 RS BMW-megfelelõje legyen, azaz egy olyan utcai sportkocsi, amely versenypályák nyílt napjain sem érzi idegenül magát.
A GT2 S teljesen más karakter, annak ellenére, hogy a motorja ugyanaz a 4 literes, kompresszoros, kerek 600 lóerõs és 580 Nm-es nyolchengeres.

Szabvány bukócsövet és könnyû versenyüléseket kapott, illetve kihajítottak belõle minden felesleges alkatrészt, beleértve az egész hátsó üléssort is, így vagy 150 kilogrammot sikerült spórolni. A versenyterhelésre méretezett fékrendszer és a masszív sárvédõszélesítések alá tervezett széles nyomtávú sportfutómû alapján is egyértelmû, hogy ez a változat versenyzésre készült.

A két változat dinamikája – papíron – alig tér el egymástól. Mindkettõnek 320 km/h a végsebessége hatfokozatú kézi váltóval és 330 hétfokozatú dupla kuplungos automatással. A Tornado CS 4,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a GT2 S két tizeddel hamarabb. A különbség azonban nem is egyenesben jelentkezik, hanem kanyarban és féktávon.