Három éve (2007.-ben), hogy elkészült az utolsó csavarig új Mondeo. Jól is kezdõdött a pályafutása, de a válság és az újabb konkurencia – így többek közt az Opel Insignia, a Honda Accord, a Mazda 6 és a Skoda Superb – nem tett jót az eladásoknak. A megoldást a modellfrissítéstõl várják, amelyet a megszokott sémákat követi: átrajzolták az autó két végét, korszerûsítették a motorpalettát, bõvítették az elérhetõ extrafelszerelések listáját és módosították a mûszerfalat.
A legfeltûnõbb változtatás az autó orrát érinti: más lett az alsó légbeömlõ formája, a hûtõrács fölül eltûnt a krómcsík, és átrajzolták a ködlámpákat is. A fényszórók csak belül változtak – persze itt is bevetik a kategória slágerét, a helyzetjelzõként használt LED-sort. Hátulról már nem ilyen könnyû megkülönböztetni egymástól a két változatot: a 2010-es Mondeo hátsó lámpáinak belsõ beosztása is változott, de ezen kívül csupa jelentéktelen apróság jelenti a különbséget. Valószínûleg úgy látták a Ford tervezõi is, hogy a forma még nem avulhatott el három év alatt, így kár lenne komolyabb módosításokkal elrontani.
A motorválaszték jelenlegi ismereteink szerint három ponton változik. A 2,3 literes, 160 lovas négyhengeres és az öthengeres, 220 lovas Volvo eredetû turbómotor helyét egy kétliteres, 203 lóerõs turbós négyhengeressel veszi át. A 2,2 literes turbódízel motor teljesítményét is megemelik, 175-rõl 200 lóerõre, és a kisebb, kétliteres dízelmotorból is kifejlesztettek egy, az eddigieknél erõsebb, 163 lóerõs kivitelt. A felszereltség egyebek között motorfék-energia-visszanyerõ készülékkel, sávelhagyásra figyelmeztetõ rendszerrel és a Volvótól átvett holttér-figyelõvel egészül ki.