A lépcsõshátú 4,79 méter hosszú, ami megfelel a konkurenciának, hiszen a VW Passat hosszúsága 4,76, az Opel Insigniáé 4,83 méter. A SW néven érkezõ kombi 4,81 méteres. Ahogy a PSA konszern másik márkája, a Citroën a C5-nél, úgy a Peugeot is a németes visszafogottság felé mozdult el. Az autó formájába nehéz belekötni, a sportosság épp úgy jellemzõ rá, mint az elegancia.
Új generációs stop-start
Mûszaki szempontból sem bõbeszédû a Peugeot, a teljesítmény, az élénkség, valamint a fogyasztás és az emisszió tekintetében is kiemelkedõ motorokat ígérnek. Ami tény, hogy az 508-ból is készül úgynevezett e-HDi kivitel, amely második generációs Stop&Start rendszert takar. Ez már nemcsak az autó álló helyzetében állítja le a motort, hanem lassú gurulásnál is.
A bevezetés után HYbrid4 technikával bõvül a kínálat. A 200 lóerõs összteljesítményre képes rendszerrel az 508 kevesebb, mint 4 liter üzemanyaggal beéri.
Összkerekes dízel hibrid
Korábban a Peugeot már elárulta a HYbrid4 összeállítását. A szerint a 167 lóerõs dízelmotor a kocsi orrában szerepel és az elsõ kerekeket hajtja, míg a 37 lovas villanymotor hátul kapott helyet és a hátsó tengelyre juttat nyomatékot. A dízelmotor 300 Nm nyomatékot fejt ki elöl, míg a villanymotor 200-at hátul.
A motorok külön-külön és együtt is mûködhetnek, így 4x4-es hajtást létrehozva. Az elektromos energiát biztosító, nikkel-fémhidrid (ni-mh) akkumulátor a csomagtér padlója alatt van, amelyet lassításkor a villanymotor a generátorként mûködve tölt. A kocsi tisztán villanymotorral elektromos autóként is közlekedhet.