2024.04.19. - Emma

MINI Cooper S Coupé 2011

MINI Cooper S Coupé 2011
A MINI Coupé különösen korszerû módon szolgál a sûrû nagyvárosi forgalomban is a vezetés bõséges élvezetével, miközben alapvetõ karakterét semmi mással össze nem téveszthetõ módon a márka versenysport-génjei teszik egyedivé. A MINI Coupé palettáján négy erõforrás sorakozik, az egyes modellek típusjelzésében pedig kivétel nélkül a „Cooper” név is megtalálható. E nomenklatúra a kiemelkedõ sportosság immár hagyományos szimbóluma, egyben a márka és a legendás Formula-1 konstruktõr John Cooper egyedi kapcsolatára is utal, aki egykor a klasszikus Mini modelleket a versenypályára vitte.
Az ennek nyomán indult versenysport-karrier pedig napjainkra már igazi mítosszá vált, amelynek csúcspontját a Monte Carlo Ralin aratott három abszolút gyõzelem jelentette. A MINI Coupé szintén gyõzelemre termett. A MINI Cooper Coupé, a MINI Cooper S Coupé, a MINI John Cooper Works Coupé és a MINI Cooper SD Coupé teljesítménykategóriájában egyaránt a tüzelõanyag-fogyasztás és az élvezetes autózás felülmúlhatatlanul kedvezõ ötvözetével szolgál.

A teljesítményskála a MINI Cooper Coupé (90 kW/122 LE) változattól, a MINI Cooper SD Coupé (105 kW/143 LE) és a MINI Cooper S Coupé (135 kW/184 LE) modelleken át, egészen a már-már extrém sportos MINI John Cooper Works Coupé (155 kW/211 LE) kivitelig terjed. A széria hatfokozatú manuális sebességváltó alternatívájaként a MINI Cooper Coupé, a MINI Cooper S Coupé és a MINI Cooper SD Coupé modellek extrafelszerelésként szintén hatfokozatú, ám automata váltómûvel is rendelhetõk.

MINI Cooper Coupé – Bõséges temperamentum, kevés széndioxid

A MINI-család legújabb tagját már belépõmodelljeként is magával ragadó temperamentum jellemzi. A MINI Cooper Coupé négyhengeres benzinmotorja 1,6 literes összlökettérfogatából 90 kW/122 LE teljesítményt produkál, ami 6.000-es percenkénti fordulatszámtól, míg 160 newtonméter maximális forgatónyomatéka 4.250-es fordulattól jelenik meg fõtengelyén. A gázpedál legkisebb mozgására adott rendkívül érzékeny reakciókról elsõsorban a MINI piaci szegmensében egyedülálló, változó szelepvezérlés gondoskodik.

A fojtószelep nélküli terhelésszabályzás e technikája a BMW motorjaiban nagy sikerrel alkalmazott VALVETRONIC rendszeren alapul, s a motor gázadási reakcióin túl tüzelõanyag-fogyasztására és károsanyag-kibocsátására is jótékony hatást fejt ki. E vezérlési rendszer a szívószelepek nyitási idõtartamát és emelését a másodperc tört része alatt a pillanatnyi teljesítményigényhez igazítja. Ennek érdekében a vezérmûtengely nem a hagyományos szelepemelõkön, hanem egy kiegészítõ köztes emelõkaron keresztül mozgatja a szelepeket. E kar forgáspontjának helyzetét elektromos léptetõmotorok mozgatta excenter-tengely változtatja fokozatmentesen. A hagyományos motorokban elsõsorban a terhelésszabályzás feladatát ellátó fojtószelep szerepe itt csupán a szükségfutási és diagnosztikai funkciókra korlátozódhat, s a normál üzem során mindvégig teljesen nyitott állapotban mérsékli a szívórendszer áramlási veszteségeit.

A MINI Cooper Coupé e tekintélyes mértékû, s rendkívül közvetlen módon megjelenõ vonóereje igazán mély benyomást keltõ gyorsulási képességeiben jelenik meg, s álló helyzetbõl mindössze 9,0 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, legnagyobb sebessége pedig 204 kilométer/óra. Az EU-tesztcikluson mért átlagos tüzelõanyag-fogyasztása ezzel szemben 100 kilométerenként csupán 5,4 liter, kilométerenként 127 gramm széndioxid kibocsátása mellett.