rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A Toyota az első az autómárkák között

  • A Toyota az első az autómárkák közöttEgy márka értékét ezerféleképpen lehet meghatározni, és mindegyik módszerbe könnyű belekötni. A Brand Finance a következőképpen közelítette meg a kérdést: mennyi jogdíjat kellene fizetni a használata után, ha az történetesen valaki más tulajdonában volna. Ezt az értéket összevetették a márkától a jövőben elvárható bevételekkel és az így kapott összegből számolták ki a jelenkori értéket. Aligha konkrét, viszont jól mutatja, hogy mely márkának milyen stabil és fényes jövőt jósol a világpiac.

    Ezek szerint pedig a Toyota, amelynek kívánatos voltát két éve a beragadó gázpedál fiaskója, tavaly pedig a japán cunami körüli bizonytalanság tépázta meg (előbbi 1,2 milliárd, utóbbi 1,7 milliárd dollárt, azaz 264, illetve 374 milliárd forintot faragott le a csoport értékéből), idén hat százalékkal növelte értékét, és ezzel a 26 milliárd dollárt (5,7 billió forintot) elérve megerősítette első helyét az autóiparban.


    Nyomában három német márka: a Volkswagen, a BMW és a Mercedes lohol. Utóbbiak viszonylag csekély eladási darabszámaik ellenére igen komoly értéket képviselnek. A Volkswagen ellenben egy év alatt mindkettőt megelőzte, harmadával növelve értékét.

    Érdekes, hogy a piac a közelmúltban hangoztatott nehézségei ellenére bízik a Peugeot-ban, a márka stabilan őrzi tisztességes 11. helyét.

    A Toyota összesítésben a világ 15. legértékesebb márkája, beleértve az összes iparágat, így a számítástechnikai (Apple), szórakoztató elektronikai (Samsung) és internetes (Google) piacokat is.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Bemutatták a Dacia Sandero 'terepjárósított' változatát, a Stepwayt

    A Barcelonai Autószalonon mutatták be a Dacia Sandero "terepjárósított" változatát, a Stepwayt. A Renault tulajdonában álló Dacia új modellje egy benzines, és egy dízel erõforrással kerül majd az európai autószalonokba, várhatóan idén szeptembertõl.

    A Barcelonai Autószalonon és a Renault párizsi bemutatótermében egy idõben debütált a Dacia Sandero terepjáró-imitátora, a Stepway. Az új modell és az alapot szolgáltató Sandero közötti különbségek a külsõben keresendõek, mûszaki újításokat nem eszközöltek a márka mérnökei.

  • Saab 9-3 2011 - frissitett széria

    A Saab 2011 februárában bemutatta a megújult 9-3-as sorozatot. A felfrissített külsõvel, valamint módosított belsõvel készülõ modellekbe erõsebb, takarékosabb motorok kerülnek.

    Látszólag csak a lökhárítót rajzolták át a modellfrissítés során a svéd gyárban, de a hûtõmaszk és a fényszórók is mások. Utóbbi átvette az új 9-5-ösnél alkalmazott "jégtömb" megoldást, azaz, hogy nappal kék/zöld árnyalatú a lámpa. A hûtõmaszkon pedig kicsit hangsúlyosabb a Saab felirat. Hátul szintén az emblémával babráltak kicsit, illetve a lépcsõs hátú változatok légterelõvel is gazdagodnak.

  • Toyota GT 86 - 205 Nm-es maximális nyomatékkal

    Toyota GT 86 - 205 Nm-es maximális nyomatékkalBár a Toyota történelmében számos legendás sportkocsit találunk, jó ideje nem kínál ilyet a japán autógyár. A hivatalosan 2011 december elején a Tokiói Autószalonon bemutatkozó sportkocsi a nevét és alapvető összeállítását szellemi elődjétől, a Corolla AE86-tól örökölte. A GT 86 ugyanis egy kompakt négyszemélyes sportkupé, amely orrmotoros, illetve hátsókerék-hajtású. 4,240 mm hosszú, 1,285 mm magas és 2,570 mm széles. Motorja Subaru eredetű 2,0 literes boxer, amelyhez azonban a Toyota befecskendező rendszerét illesztették.

  • V6-os Porsche Panamera!

    Ha sok a nyolc henger és a 10 liter feletti fogyasztás, de mégis négyajtós Porsche kell, itt a megoldás.

    A tervezõk természetesen a Volkswagen raktáraiból válogattak megfelelõ hathengerest a Panamera számára.

    A 3,6 literes, közvetlen befecskendezéses V motort, amelyet a VW elsõsorban terepjárókban használ, persze átdolgozták a sportkocsigyártónál, így a négyajtós kupéban 280 helyett kerek 300 lóerõs, a csúcsnyomatéka pedig 400 Nm.

  • Az új Renault Safrane a közel-kelet számára készül

    Az egykori Renault luxusmodell 2000-es visszavonulása után azt hittük, soha többé nem találkozunk új autón a Safrane típusjelzéssel, de tévedtünk. A franciák most elõhozakodtak egy második autóval ezen a néven, igaz, egyelõre Európába nem hoznak belõle.

    A régi Safrane nem volt különösebben sikeres. Bár nyolc évig volt piacon, sem a minõsége, sem a külseje nem tette igazán emlékezetessé. A Renault most bemutatkozó nagykocsija talán épp ezért kapta meg a Safrane nevet.

  • Volkswagen Eos 2011 - egy felújított modell rengeteg extrával

    Beállt a sorba a Volkswagen Eos is. 2010-ben 12 új, vagy felújított modell mutatkozott be a Volkswagennél, amelyek már az új családjegyekkel születtek, az Eos a 13. Immár ez is jobban hasonlít a Hatos Golfra.

    Ehhez a kocsi orrán lecserélték a fényszórókat, a lökhárítót és a hûtõmaszkot, hátul is újak a lámpák és az ütközõ, utóbbiban diffúzort alakítottak ki. Az utastérben az multifunkciós képernyõ és a bõrhuzat az újdonság, utóbbi azért, mert képes visszaverni a napfényt és a hõt, csökkentve az átforrósodást.

  • Kia Magentis 2010

    A koreaiak új nagykocsijának olyanja van, ami az elõdeinek soha nem volt: egyénisége. Így talán lesz esélye, hogy Európában is észrevegyék, ne csak Dél-Koreában és Észak-Amerikában, ahol olcsó nagykocsiként az elõdei is egész népszerûek voltak.

    Jól sikerült a járgány

    Az új formaterv, amelyet a Kia németországi központjában terveztek, minden porcikájában az aktuális sportszedán-divatot követi.

  • A Holdra szállás évfordulójára limitált szériás Captivával rukkolt elõ a Chevrolet

    Negyven éve, hogy az elsõ ember a Holdra lépett, ennek emlékére különleges szériát dob piacra a Chevrolet európai részlege.

    A limitált szériás Captivák egyedi fényezést és hatalmas, fehérre fényezett alufelniket kapnak.

    Immáron negyven éve, hogy az Apollo-11 1969. július 20-án a Holdra szállt, és Neil Armstrong elsõként az égitestre léphetett. Ezt az évfordulót ünnepli meg a Chevrolet egy 40 darabos speciális szériával.

  • BMW 1-es sorozat 2011

    Az F20 jelzésû modell afféle evolúciós terméknek tûnik, leglábbis az övvonal felett nagyon hasonlít az elõdjére. Alatta persze alaposan átrajzolták, méghozzá elég bátran.

    Van benne valami a Bangle-BMW-k merész részletmegoldásaiból, így az elsõ lámpák formája, a motorháztetõ élei vagy a hátsó kerekek körüli domborulat. A maszk és az új lámpák lelkiismertlenül gonosz arckifejezést eredményeznek, ami ugyan biztosan megosztja majd a közönséget, de ez még mindig jobbnak tûnik, mint az 5-ös vagy a 7-es konfliktuskerûlõ fazonja.

  • Új, összkerékhajtású MINI a menõ

    A Mini már régóta bejelentette, hogy egy összkerékhajtású szabadidõautó piacra kerülésére számíthatunk, melynek alapja a Clubman változat lesz.

    A bajor tulajdonú gyártó a Párizsi Autószalonra elhozza az újdonság koncepcióváltozatát.

    Úgy tûnik, hogy a MINI-nél tényleg nem vicceltek, amikor kijelentették, hogy nemsokára egy, az alapmodellhez képest megemelt és jelentõsen átalakított szabadidõautót szeretnének piacra dobni.

  • A Honda Element még mindig az osztály bohóca

    A részletek változtak, de a lényeg nem: az Element még mindig az osztály bohóca, egy olyan autó, ami csak akkor nem meglepõ, ha kisgyerekekkezében látjuk a homokozóban.

    A Honda bohókás szabadidõ-autóját még 2001-ben készítették, eredetileg érdekes tanulmányautónak, de olyan nagy érdeklõdés övezte, hogy két év múltán elkezdték sorozatban gyártani.

    Esetlenül kedves formája mellett olyan praktikus megoldásokat vonultatott fel, mint a kétszárnyú oldalajtók.

  • A Volkswagen belép a pickupok piacára

    Az Amarokkal a Volkswagen belép a világszerte évente kétmilliós piaccal rendelkezõ középkategóriás pickupok szegmensébe. Egyben az Amarok az elsõ, 1 tonnás kategóriájú, Németországban fejlesztett pickup. A VW Amarok bevezetésére világszerte a négyajtós, duplakabinos verzióval kerül sor; a szimplakabinos változat 2011 elsõ felében mutatkozik be. Lesz hátsókerék-hajtású, valamint kapcsolható négykerék-hajtású és a kategóriában ritka állandó összkerékhajtású kivitel is.

  • Knight-XV a háborús övezetekben való utazáshoz

    Valódi katonai jármûvön alapszik az Armet nevû cég legújabb modellje, amelyet rettegõ üzletembereknek szeretnének eladni.

    A Knight-XV névre keresztelt jármû karosszériája nagyrészt megegyezik az Armet Gurkha nevû páncélozott terepjáróéval, a legnagyobb különbség, hogy a polgári változat sokkal kényelmesebb belsõt kapott, viszont fegyverek nem szerelhetõk fel rá.

    A 6,096 méter hosszú és 2,489 méter széles karosszéria teljes egészében vastag páncéllemezbõl készül.

  • Brabus 800 - 1100 Nm nyomatékkal

    Egy újabb autóban kínálhatják az ikerturbós, 6,3 literes V12-esüket, amelyet az összes E osztálynál nagyobb modellben elsütöttek már.

    A G osztály esetében azonban nemigen lehet kihasználni a motorban rejlõ potenciált. Igaz ugyan, hogy a teljesítménye 800 lóerõ, a csúcsnyomatéka pedig 1100 Nm, de azt a tuningcég sem kockáztatja meg, hogy a féltégla-forma karosszéria 300 feletti tempónál elhagyja a talajt – olyan aerodinamikai elemeket ugyanis képtelenség tervezni, amelyek megfelelõ mértékben az úthoz szorítanák a baltával faragott kasztnit.

  • Átcimkézett Tiida az elsõ Chrysler-Nissan

    Dodge Trazo az autó neve, és valójában régi ismerõs: egy átcímkézett, négyajtós Nissan Tiida, ugyanaz az autó, amely Japánban 2004, Európában 2007 óta ijesztgeti a vásárlókat.

    A Trazo kizárólag Latin-Amerikában lesz kapható, méghozzá nem is Dodge jelvénnyel: a Chryslernél terveztek hozzá egy saját jelvényt, mintha új márkát indítottak volna.

    A hivatalos neve is Trazo by Dodge, azaz szabad fordításban Trazo a Dodge-tól.