Egy márka értékét ezerféleképpen lehet meghatározni, és mindegyik módszerbe könnyű belekötni. A Brand Finance a következőképpen közelítette meg a kérdést: mennyi jogdíjat kellene fizetni a használata után, ha az történetesen valaki más tulajdonában volna. Ezt az értéket összevetették a márkától a jövőben elvárható bevételekkel és az így kapott összegből számolták ki a jelenkori értéket. Aligha konkrét, viszont jól mutatja, hogy mely márkának milyen stabil és fényes jövőt jósol a világpiac.
Ezek szerint pedig a Toyota, amelynek kívánatos voltát két éve a beragadó gázpedál fiaskója, tavaly pedig a japán cunami körüli bizonytalanság tépázta meg (előbbi 1,2 milliárd, utóbbi 1,7 milliárd dollárt, azaz 264, illetve 374 milliárd forintot faragott le a csoport értékéből), idén hat százalékkal növelte értékét, és ezzel a 26 milliárd dollárt (5,7 billió forintot) elérve megerősítette első helyét az autóiparban.
Nyomában három német márka: a Volkswagen, a BMW és a Mercedes lohol. Utóbbiak viszonylag csekély eladási darabszámaik ellenére igen komoly értéket képviselnek. A Volkswagen ellenben egy év alatt mindkettőt megelőzte, harmadával növelve értékét.
Érdekes, hogy a piac a közelmúltban hangoztatott nehézségei ellenére bízik a Peugeot-ban, a márka stabilan őrzi tisztességes 11. helyét.
A Toyota összesítésben a világ 15. legértékesebb márkája, beleértve az összes iparágat, így a számítástechnikai (Apple), szórakoztató elektronikai (Samsung) és internetes (Google) piacokat is.