rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A Toyota az első az autómárkák között

  • A Toyota az első az autómárkák közöttEgy márka értékét ezerféleképpen lehet meghatározni, és mindegyik módszerbe könnyű belekötni. A Brand Finance a következőképpen közelítette meg a kérdést: mennyi jogdíjat kellene fizetni a használata után, ha az történetesen valaki más tulajdonában volna. Ezt az értéket összevetették a márkától a jövőben elvárható bevételekkel és az így kapott összegből számolták ki a jelenkori értéket. Aligha konkrét, viszont jól mutatja, hogy mely márkának milyen stabil és fényes jövőt jósol a világpiac.

    Ezek szerint pedig a Toyota, amelynek kívánatos voltát két éve a beragadó gázpedál fiaskója, tavaly pedig a japán cunami körüli bizonytalanság tépázta meg (előbbi 1,2 milliárd, utóbbi 1,7 milliárd dollárt, azaz 264, illetve 374 milliárd forintot faragott le a csoport értékéből), idén hat százalékkal növelte értékét, és ezzel a 26 milliárd dollárt (5,7 billió forintot) elérve megerősítette első helyét az autóiparban.


    Nyomában három német márka: a Volkswagen, a BMW és a Mercedes lohol. Utóbbiak viszonylag csekély eladási darabszámaik ellenére igen komoly értéket képviselnek. A Volkswagen ellenben egy év alatt mindkettőt megelőzte, harmadával növelve értékét.

    Érdekes, hogy a piac a közelmúltban hangoztatott nehézségei ellenére bízik a Peugeot-ban, a márka stabilan őrzi tisztességes 11. helyét.

    A Toyota összesítésben a világ 15. legértékesebb márkája, beleértve az összes iparágat, így a számítástechnikai (Apple), szórakoztató elektronikai (Samsung) és internetes (Google) piacokat is.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Marangoni F430 az Alfa Romeo legkisebb modellje Ferrári stílusban

    Elsõkerék-hajtású Ferrari kisautó nem volt, és nem valószínûleg nem is lesz soha, de ez nem gátolta meg a TRC-Marangoni nevû tuningcéget, hogy az F430-as stíluselemeivel próbálja feldobni az Alfa Romeo legkisebb modelljét.

    Így került az M430-asra pontosan olyan formájú elsõ légbeömlõ-pár, amilyet a középmotoros Ferrarik viselnek, és hasonló indíttatásból készült a hatalmas karbonszálas hátsó diffúzor is. Az ajtóknál azonban becsúszott némi stíluskeveredés: felfele nyílnak, ami inkább Lamborghini vonás.

  • Mercedes SLS AMG

    Ha nincs is jegyrendszer az új SLS AMG Mercedesre, ha valaki besétál egy 60 millió forinttal töltött aktatáskával valamelyik szalonba, azt mondják neki, felírják és jöjjön vissza jövõre. Az elsõ és a hátsó tengely közötti 47:53 arányú súlyeloszlás és az alacsony súlypont hangsúlyozza a sportkocsi-koncepciót. Nulláról százra 3,8 a gyorsulási idõ, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 317 km/óra, ehhez képest korrekt a 13,2 literes (kombinált) fogyasztás is. A vázszerkezet 46 százaléka áll alumínium profilokból, 31 alumínium lemezbõl, 20 alumínium öntvénybõl és 3 százalék acélból.

  • C-Quatre néven hódít a Citroen új limuzinja!

    A Citroen a feltörekvõ piacok számára eddig is készített szedán változatot a C4-bõl, amely Európában a Pallas nevet kapta.

    A kínai piacon C-Triomphe nevet viselõ autó igen sikeres az ázsiai országban, a modellfrissítés után pedig már C-Quatre néven hódít majd.

    A Citroen 2006-ban mutatta be az elsõsorban Kínának szánt C-Triomphe-ot, amely nem más, mint a C4 lépcsõshátú változata.

  • Genfi Autószalon 2011 - Alfa Romeo 4C

    Leleplezték a Genfi Autószalonon az Alfa Romeo új, szuperkönnyû sportkocsiját, a 4C-t. Ugyan a gyártó csak tanulmánynak nevezi, gyakorlatilag a végleges modellt tisztelhetjük benne, jövõre az értékesítés is elkezdõdik. Körülbelül négy méter hosszú a formailag a 8C Competizionébõl építkezõ újdonság, tengelytávja 2,4 méter.

    Vadonatúj, könnyûsúlyú építési technológiával készült, ennek köszönhetõen üresen mindössze 850 kilós a sportkocsi. 1,7 literes, a Giuliettából már ismert turbómotort kapott, duplakuplungos váltót kapcsoltak hozzá.

  • A Porsche Panamera újabb díja

    A Porsche Panamera elnyerte az „Arany Kormánykerék” díjat. A luxus elõnyben. A Porsche Panamera az „Év Legjobb Új Autójaként” a nagyteljesítményû luxusmodellek kategóriájában elnyerte az „Arany Kormánykerék díjat”. A Porsche Gran Turismo újdonsága kényelme és kiemelkedõ sportossága, valamint egyéni formavilága révén gyõzte meg a versenyzõkbõl, mérnökökbõl, közismert személyiségekbõl és az Auto Bild Magazin Csoport fõszerkesztõibõl álló, a jelölt modelleket részletes tesztek során megismerõ 50-tagú zsûrit.

  • Megjött az új Fiat Punto Evo – Evolúciós elmélet

    Elõször azt hittem valami ördögi sportgépet takar az EVO jelzõ, mint mondjuk a Lancia Delta esetén. Kijózanítottak, ez a Grande Punto ráncfelvarrása, de miután a Grande is kínálatban marad, így kellett valami megkülönböztetõ név, így született az Evo.

    Magyarországon szépen magához tért a Fiat. A zuhanó eladásokat produkáló piacon 26 százalékkal növelte a márka a részesedését, ami ugyan nem jelenti azt, hogy az összeladásaik nem csökkentek, ellenben kevésbé, mint másoknak.

  • Takarékos, de dinamikus a Punto Evo

    Fiatalos, csinos és az általunk próbált dízellel különösen takarékos az új Fiat Punto Evo, amely városban és városon kívül is otthon érzi magát. Még nem családi autó, de már majdnem.

    A 2005-ben bemutatott Grande Punto bõven elérte modellciklusának felét, ideje volt az arculatfrissítésnek. Csinosabb mosolygósabb lett az autó, kívül-belül nagyon fiatalos. Az általunk próbált modell fényezésére és belsõ kialakítására ez különösen áll, igazi „csajos" autó, öt ajtóval, könnyû kezelhetõséggel.

  • V12-es motor és 600 lóerõ jellemzi a nyolcas BMW-t

    Az új hetes sokkal konzervatívabb lett, mint azt a tavalyi Concept CS láttán sokan sejtették, de a BMW az óriási négyajtós kupé ötletét sem adta fel. A CS szériaváltozatának fejlesztésérõl a BMW M divíziójának vezetõje, Ludwig Willsch tett említést.

    Az igazgató szerint jelenleg ez a sportrészleg elsõ számú feladata.

  • BMW X6 M - nagyot alkotott az AC Schnitzer

    A BMW X6 M gyárilag sem ártatlan kinézetét az AC Schnitzer tovább vadította. Az aacheni központú tuningcég egyelõre a külsõ és belsõ optikai csomaggal készült el, de folyamatban van a motortuning összeállítása is. Az X6 M-hez akár 23 hüvelykes felnit is kérhet a vevõ. A nagy múltra visszatekintõ AC Schnitzer az 555 lóerõs kupé-szabadidõautó teljesítményét biztosan 600 lóerõ fölé srófolja majd, ezt az értéket valószínûleg már a vezérlõ elektronika átprogramozásával és egy sportkipufogó-rendszer felszerelésével is eléri. A csomagban benne foglaltatik a végsebesség kitolása is.

  • Az Artega GT a Porsche Cayman babérjaira pályázik

    A német Artega cég Volkswagen motoros sportautója nem titkoltan a Porsche Cayman babérjaira pályázott, ráadásul a Genfi Autószalonon érkezik a nyitott tetejû változat. A 300 lóerõs autó a gyártó reményei szerint a Porsche Boxster kihívója lehet.

    A 2007-es Genfi Autószalonon mutatkozott be az Artega GT tanulmányautó, egy év múlva már a sorozatgyártású változatról rántották le a leplet. A németek azonban nem álltak le a fejlesztésekkel, ugyanis a legújabb hírek szerint a középmotoros kupé elveszíti a tetejét.

  • Gallardo Spyder Performante - a 2010-es Lamborghini

    Az olasz sportkocsigyártó ismét egy különleges Gallardo változatot mutatott be, LP 570-4 Spyder Performante néven.

    A típus ugyanazt a koncepciót követi, mint a korábbi Superleggera, annyi különbséggel, hogy ezúttal a nyitott változatot vették alapul.

    A tervezõk ezúttal is karbonszálas elemekkel csökkentették a Gallardo tömegét, így 1485 kilogrammot nyom, 65-tel kevesebbet, mint a széria Spyder.

  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővel

    Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővelAz autógyártók közül elsőként az Opel jelentkezett ilyen innovatív üvegezéssel, mégpedig 2006-ban, a GTC Astra elődmodelljén. Európában 18 ezer vevő döntött azóta az újszerű szélvédő mellett, amelyre a fejlesztés során összesen 11 szabadalmat jelentettek be a rüsselsheimi mérnökök. Kívülről nézve egységes felületnek tűnik a panoráma-szélvédő a feketére fényezett acéltetővel együtt. Tovább erősíti ezt a benyomást, hogy fekete az A-és a B-oszlop burkolata, illetve a tetőkárpit is.

  • Volkswagen Phaeton

    Az autó orr- és farrészét szabták át látványosabban. A Phaeton is megkapta a vízszintes rácselemekbõl álló hûtõmaszkot, LED-sorral kiegészített fényszórókat és hátsó lámpákat, illetve új lökhárítókat. Az összkép persze ettõl sem változott sokat, de a típus legalább nem üt el a többi Volkswagentõl. Nehéz megmondani, hogy ez jó-e vagy rossz, hiszen a Phaeton és a Golf vagy a Polo között ismét elmosódik a különbség, ami egy luxusmodellnek nem feltétlenül tesz jót, viszont a Phaeton így legalább nem tûnik ottfelejtett õskövületnek.

  • Murcielago LP750 Edo - 750 lóerõs Lamborghini

    Az Edo Competition elõzõ Murcielago átépítése sem volt piskóta: az ugyan csak 710 lóerõs volt, és 352 km/h-nál nem tudott gyorsabban menni, de nem létezett akkor erõsebb és gyorsabb Lamborghini Murcielago.

    Most a saját rekordjukat döntötték meg. Az LP750-nek a neve is beszédes, ugyanis pont annyi lóerõt tud leadni, amennyit már maga a kód is sejtet. A maximális sebesség ezzel, és egyéb apró aerodinamikai változtatásokkal – átformált hátsó szárny, állítható frontspoiler –365 km/h-ig kúszott fel.

  • MKB Mercedes SL 65 AMG Black Series P 1000 - ezer lóerõ felett

    Különösebb izzadtságszag nélkül futja meg a 370 km/h-t az átalakított Black Series – az AMG V12-esében látszólag végtelen tartalékok rejlenek.

    Eleve az egyik legbrutálisabb Mercedes az SL 65 AMG Black Series, de az MKB nevû tuningcég továbbfejlesztette az eredeti koncepciót. A hatliteres motor nagyobb turbófeltöltõket, bõségesebben méretezett hûtõrendszert, átprogramozott elektronikát és új vezérmûtengelyeket kapott – és ennyi elég volt, hogy elérje az 1015 lóerõt, illetve az 1300 Nm-es csúcsnyomatékot.