rss
  • A Toyota az első az autómárkák között

  • A Toyota az első az autómárkák közöttEgy márka értékét ezerféleképpen lehet meghatározni, és mindegyik módszerbe könnyű belekötni. A Brand Finance a következőképpen közelítette meg a kérdést: mennyi jogdíjat kellene fizetni a használata után, ha az történetesen valaki más tulajdonában volna. Ezt az értéket összevetették a márkától a jövőben elvárható bevételekkel és az így kapott összegből számolták ki a jelenkori értéket. Aligha konkrét, viszont jól mutatja, hogy mely márkának milyen stabil és fényes jövőt jósol a világpiac.

    Ezek szerint pedig a Toyota, amelynek kívánatos voltát két éve a beragadó gázpedál fiaskója, tavaly pedig a japán cunami körüli bizonytalanság tépázta meg (előbbi 1,2 milliárd, utóbbi 1,7 milliárd dollárt, azaz 264, illetve 374 milliárd forintot faragott le a csoport értékéből), idén hat százalékkal növelte értékét, és ezzel a 26 milliárd dollárt (5,7 billió forintot) elérve megerősítette első helyét az autóiparban.


    Nyomában három német márka: a Volkswagen, a BMW és a Mercedes lohol. Utóbbiak viszonylag csekély eladási darabszámaik ellenére igen komoly értéket képviselnek. A Volkswagen ellenben egy év alatt mindkettőt megelőzte, harmadával növelve értékét.

    Érdekes, hogy a piac a közelmúltban hangoztatott nehézségei ellenére bízik a Peugeot-ban, a márka stabilan őrzi tisztességes 11. helyét.

    A Toyota összesítésben a világ 15. legértékesebb márkája, beleértve az összes iparágat, így a számítástechnikai (Apple), szórakoztató elektronikai (Samsung) és internetes (Google) piacokat is.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Luxgen 7 SUV és MPV - egy új tavjani autómárka

    A Luxgen mintha a földbõl nõtt volna ki, mégis, igazán korszerû autókat tudtak összehozni, viszonylag rövid idõ alatt.

    Hogy sikerült létrejönni?

    A magyarázat egyszerû: mivel pénz volt bõven, a legnevesebb autóipari beszállítókkal és fejlesztõcégekkel végeztették el a munkát. Az autók a Renault Espace platformján alapulnak, de a hasonlóság nem szembetûnõ.

  • Bugatti Veyron 16,4 Super Sport

    Bugatti cég bemutatta az új Veyron 16,4 Super Sport-ot, a legújabb a Veyron családtagot a sportautó kategóriában.

    A Bugatti Veyron Super Sport 16,4 teljes felszereltséggel, 1200 lóerõs ( 882kW ), a motorháztetõ alatt rejtõzõ motor pedig, 1106 font per láb nyomaték leadására képes.

    Az autó kapott egy módosított aerodinamikai csomagot, amely lehetõvé teszi , hogy fenntartsák a tökéletes egyensúlyt minden helyzetben.

  • Sokkal vadabb lett a Lexus legújabb sportváltozata

    A japán gyártó Ausztráliában mutatta be legkisebb modelljének legújabb, sportos változatát, az IS 250-bõl készült Sports Conceptet. A változtatások jelentõs része a külsõt érintette, így sokkal vadabb lett az IS.

    A Lexus a jelek szerint követi német riválisait, az Audit, a BMW-t és a Mercedest.

    Miután brutális, V8-assal felszerelt limuzinjuk már létezik az F képében, most a konkurencia S-Line-jához, M- és AMG-csomagjához hasonlót dobhatnak piacra a japánok.

  • Új márkát alapít a BMW

    A BMW, a Mini és a Rolls-Royce után negyedik márkáját alapítja a német gyártó a városi elektromos jármûvei számára.

    A környezetbarát autók valószínûleg I-setta név alatt futnak majd.

    Külön csoportot képeznek majd a német márkán belül annak teljesen elektromos jármûvei, kezdve a 2015-ben megjelenõ Megacity-vel - jelentette be Norbert Reithofer elnök-vezérigazgató.

  • A kocsi, amely 'kerekekre ültette Amerikát': 100 éve kezdték árusítani a Ford T-modellt

    Száz éve, 1908. október 1-jén kezdték árusítani az Egyesült Államokban a Henry Ford által gyártott, 850 dollárért kínált T-modellt. A Bádog Böske (Tin Lizzy) becenéven emlegetett kocsi volt az elsõ, mindenki által elérhetõ autó, amely "kerekekre ültette Amerikát" (avagy "a talpáról a kerekeire állította a világot"), alapjában változtatva meg az emberek életmódját.

    Ford egy farmon született, de a gépek iránti érdeklõdése gyárakba vitte dolgozni. Edison detroiti gyárában benzinmotort konstruált, majd saját mûhelyt alapított.

  • Alfa Romeo 2uettottanta

    Az olasz formatervezõ cég genfi standján egy csodaszép, kétüléses kabriót mutattak be, amellyel az Alfa Romeo századik születésnapja elõtt tisztelegtek.

    Az egyszerre futurisztikus és klasszikus formájú Pininfarina-tanulmány a 2uettottanta nevet kapta, amely egyértelmû utalás az Alfa Romeo Duetto nevû modelljére még 1966-ból. A méretes motorháztetõ alatt a Fiat-konszern 1750 köbcentis turbós motorját építették, ahogy egy igazi sportkocsihoz illik, hosszában.

  • Lexus IS 2011 - sváb motorral

    Túlzásba nem vitték a 2010-es frissítést a Lexus IS sorozaton, az orr és a far átszabása alig észrevehetõ, ha nem vagyunk Lexus-fetisiszták.

    Az érdekesebb változások a lemezköpeny alatt rejtõznek.

    2011.ben az eddigi 177 lóerõs 220d spúrverziójaként bevezetik ugyanis a 200d-t, amely ugyanannak a motornak a visszabutított változata. Így nem véletlenül ugrik be a patinás típusjelzés láttán a harmatgyenge állólámpás

  • Bemutatkozik a több mint 500 lóerõs Rolls-Royce 200EX

    A Rolls-Royce a Genfi Autószalonon mutatta be következõ modelljének tanulmányautó változatát, a 200EX-et.

    A premier alkalmával több részlet is kiderült az autóról, most azonban a gyár megerõsítette, hogy egy vadonatúj erõforrás lesz az autó szíve.

    Míg a gazdasági válság és az újautó eladások visszaesése komoly problémát okoz némely gyártónak, addig a Rolls-Royce tavaly 1212 autót értékesített, amelynek köszönhetõen történelmének legsikeresebb évét zárta.

  • Chris Barnard 617 lóerõs szupersportkocsija Dél-Afrikából

    A válság ellenére újabb és újabb szupersportkocsit mutatnak be hétrõl hétre a legkülönbözõbb országok kis mûhelyei.

    A legújabb példány egy dél-afrikai tervezõ, Chris Barnard mûve, aki magáról nevezte el a Porsche turbómotorjával kapható autót.

    A tavalyi év végétõl folyamatosan érkeznek hírek a nagy gyártók háza tájáról elbocsátásokról, új, leginkább résmodellek bemutatásának elhalasztásáról.

  • Fehérváron bõvítene a Harman

    A csúcsminõségû elektronikai cikkeket gyártó Harman International a következõ években jelentõs beruházással fejlesztené európai központtá székesfehérvári gyárát. A BMW számára kommunikációs egységeket vagy az Audi autóiba szerelt kijelzõket is gyártanának. Magyar egységét fejlesztené európai gyártóbázissá az elektronikai luxuscikkeket gyártó Harman International. Világszerte három gyártási központ kialakítását határoztuk el a fejlõdõ piacokon, Mexikó és Kína mellett székesfehérvári üzemünk lesz ezek közül az egyik - mondta Dinesh C. Paliwal elnök-vezérigazgató.

  • Fiat Freemont - akár 1461 literes csomagtartóval

    Nem kevés szegmensben kell helytállnia az Amerikából származó, konkrétan a Mexikóban készülõ Dodge Journey átiratának számító Freemontnak, a Fiat ugyanis egyrészt a személyautóból faragott kompakt egyterûek, a hagyományos középkategóriás kombik, a középkategóriás egyterûek és még a szabadidõautók körében is e modellel kíván versenyezni.

    Bátor vállalkozás, fõként az alapján, hogy voltaképp egy eredetileg a tengerentúli piacra fejlesztett modellrõl van szó.

  • Lamborghini Sesto Elemento 2010

    A megannyi ízelítõ fotó után végre élõben is felfedte magát a Lamborghini újdonsága, amely az elõzetes várakozásokkal ellentétben a Sesto Elemento nevet kapta. A Párizsban bemutatott koncepció inkább merész formatervével, mintsem meghajtásával hívja fel magára a figyelmet, hiszen motorterében a már ismert 570 lóerõs, V10-es blokk gondoskodik. A Lamborghini már jó ideje csigázza az érdeklõdõket, mivel kisebb kihagyásokkal egész pontosan öt ízelítõ fotót jelentetett meg, mindeddig ismeretlen elnevezésû koncepciójáról, amely Párizsban végre élõben is felfedte magát.

  • Mokányabb, agresszívabb lett a Nissan 370Z

    Szûk egy hónappal a hivatalos premier elõtt megjelentek az elsõ képek a Nissan új sportkocsijáról.

    Az új modell megtartotta elõdje jellegzetes karakterét - megmaradt a hosszú orr és a feltûnõ sárvédõ-szélesítések -, de mokányabb, agresszívabb jelenség lett a 370Z.

    A túlnyúlások rövidebbek - fõleg az autó hátulját kurtították meg -, a bumerángforma elsõ lámpáktól és az óriási elsõ légbeömlõtõl pedig fenyegetõbbé vált az autó elölnézete.

  • Nissan GT-R - 580 loerõsre sikeredett

    Optikai és teljesítménynövelõ csomagot készített az osztrák Königseder a japán szörnyhöz.

    580 lovas motorral szerelték

    Ami a motort illeti, nem sokat változtatott a Königseder, csak a levegõszûrõt cserélték ki, a kipufogórendszert cserélték

    Akrapovicra és a komputert programozták át, a 3,8 literes V6-os teljesítménye mégis jócskán megnõtt: a tuningolt GT-R R 35 teljesítménye 580 lóerõ.

  • Ford Mustang Boss 302 - 440 lovas motorral

    Az új Boss 302 félelmetesebb, mint bármelyik korábbi névrokona: 440 lóerõt szabadít az aszfaltra, így méltó 1969-es elõdjének félelmetes hírnevéhez.

    A Ford sokáig adós maradt az igazán erõs, mégis megfizethetõ Mustanggal – a korlátozott példányszámban gyártott, kompresszoros Shelby GT 500-ast nem számítva –, az új, ötliteres V8-assal azonban új dimenziók nyíltak az izom-kupé elõtt. A 412 lovas GT után itt egy még erõsebb kivitel, amely a legendás Boss 302 nevet kapta meg, és nem csupán erõsebb, látványosabb is a többi kivitelnél.