rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A Toyota az első az autómárkák között

  • A Toyota az első az autómárkák közöttEgy márka értékét ezerféleképpen lehet meghatározni, és mindegyik módszerbe könnyű belekötni. A Brand Finance a következőképpen közelítette meg a kérdést: mennyi jogdíjat kellene fizetni a használata után, ha az történetesen valaki más tulajdonában volna. Ezt az értéket összevetették a márkától a jövőben elvárható bevételekkel és az így kapott összegből számolták ki a jelenkori értéket. Aligha konkrét, viszont jól mutatja, hogy mely márkának milyen stabil és fényes jövőt jósol a világpiac.

    Ezek szerint pedig a Toyota, amelynek kívánatos voltát két éve a beragadó gázpedál fiaskója, tavaly pedig a japán cunami körüli bizonytalanság tépázta meg (előbbi 1,2 milliárd, utóbbi 1,7 milliárd dollárt, azaz 264, illetve 374 milliárd forintot faragott le a csoport értékéből), idén hat százalékkal növelte értékét, és ezzel a 26 milliárd dollárt (5,7 billió forintot) elérve megerősítette első helyét az autóiparban.


    Nyomában három német márka: a Volkswagen, a BMW és a Mercedes lohol. Utóbbiak viszonylag csekély eladási darabszámaik ellenére igen komoly értéket képviselnek. A Volkswagen ellenben egy év alatt mindkettőt megelőzte, harmadával növelve értékét.

    Érdekes, hogy a piac a közelmúltban hangoztatott nehézségei ellenére bízik a Peugeot-ban, a márka stabilan őrzi tisztességes 11. helyét.

    A Toyota összesítésben a világ 15. legértékesebb márkája, beleértve az összes iparágat, így a számítástechnikai (Apple), szórakoztató elektronikai (Samsung) és internetes (Google) piacokat is.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Lexus GS 350 F-Sport - sportosság és luxus

    Lexus GS 350 F-Sport  - sportosság és luxusA 2011-es Lexus GS már alaphangon is sportosabb formát kapott, mint az elődmodell. A japánok viszont elkészítették saját sportcsomagjukat a felső-középkategóriás autóhoz. Az F-Sport modellek látványosabb lökhárítókat kapnak, de az utastérben is inkább a sportosság került előtérbe. A külsőségek mellett a futómű hangolása is feszesebb lett. Hivatalosan már a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Lexus GS új generációja.

  • Civic HFP alacsonyabb fogyasztást és látványosabb külsõt ígér

    Olyan, mintha a Hondánál nem tudnák eldönteni, hogy inkább a bevált sportos arculatot erõsítsék, vagy a legkörnyezettudatosabb gyártó címéért versenyezzenek. Ezt a tudathasadásos állapotot jelzi a cég amerikai részlegének legújabb kreációja is, a Civic HFP tanulmány.

    A SEMA Show-ra készített átdolgozott Civic szedánt olyan alkatrészekkel igyekeztek feldobni, amelyek alacsonyabb fogyasztást, de egyben látványosabb külsõt és vérpezsdítõbb vezetési élményt ígérnek.

  • Abruzzi Spirit of Le Mans - ez nem széria járgány

    A hajmeresztõ formatervû sportkocsit az amerikai Panoznál tervezték. A teljes neve Abruzzi Spirit of Le Mans, ami nem teljesen véletlen. A Panoz 13 éve jelent meg elõször a hosszú távú versenyeken, és a GTR-1 1998-ban még gyári gépeket is lenyomott Le Mans-ban, megszerezve a 7. helyet. Késõbb, 2006-ban ugyanitt, de már az utcai sportkocsira épülõ Esperante GT-LM-mel sikerült megnyerni a GT2 kategóriát – így érthetõ a kötõdés a francia versenyhez. A bemutatót is a verseny hétvégéjére idõzítették, és maga az autó is számos részletében emlékeztet a Panoz legelsõ versenyautóira.

  • Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570S

    Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570SElkészült a McLaren nem is akármilyen 10 000. darabja. A mennyiség helyett inkább a minőséget helyezte mindig is előtérbe a McLaren. A brit cég tavaly 1654 autót értékesített, idén azonban sikerült átlépniük a bűvös 3000-es határt. Ezért is különösen jelentős eseménynek számít, hogy a 750 főt foglalkoztató wokingi gyárukban elkészült a 10 000. modell. A szép kerek szám második felét mindössze 22 hónap alatt teljesítették a dolgozók, a jubileumi darab pedig egy igencsak mutatós és tetszetős, Ceramic Grey színben pompázó McLaren 570S lett.

  • Hamarosan itt az üzletemberek Suzukija

    2010. március elején, a Genfi Autószalonon debütál a Suzuki új, sorozatgyártásra szánt családi autója a Kizashi.

    Nagy újdonság nincs a kémfotókon már látottakhoz képest. De most már azt is tudjuk mikor találkozhatunk vele elõször testközelbõl. Nagy újítás, hiszen ez a Suzuki elsõ saját középkategóriás modellje. Verona néven korábban is árultak ekkora típust az USA-ban, de az nem volt más, mint a Daewoo Evanda Suzuki-jelvénnyel.

  • Megkezdték a Volga Siber gyártását

    A GAZ-csoport hétfõn bejelentette, hogy Nyizsnij Novgorodban megkezdték a Volga Siber, azaz a Chrylser Sebring orosz viszonyokra és igényekre átalakított testvérmodelljének a gyártását.

    A göröngyös utakhoz és kemény telekhez igazított Siber a Sebringnél nagyobb szabad magassággal és keményebb futómûvel kerül piacra, az autót már Putyin exelnök is kipróbálta, és az Interfax jelentése szerint a következõképp összegzett: "A futómû kicsit kemény, de jól gyorsul az autó."

  • A Hyundai Sonata dízelfronton erõs modell!

    A kémfotók után végre hivatalos képeken is láthatjuk a Hyundai új nagyautóját, amely Európába i40 néven érkezik. Az autó technikai adatait szeptember 10-én árulják el a gyártó illetékesei, ám azt már most lehet tudni, hogy dízelfrontos erõs lesz a modell.

    Bár az új Sonatát már korábban is láthattuk kémfotókon, a mostani képek nem félsötétben készültek mobiltelefonnal, így több részlet derül ki az autóról. A fotók egyébként egy koreai fórumon bukkantak fel alig néhány órával azelõtt, hogy a gyártó hivatalosan is nyilvánosságra hozta volna a számítógépes grafikákat.

  • Újra van mivel álmodni: Lexus LFA

    A Tokiói Autószalonon végre bemutatták a Lexus szupersportkocsiját. Az 560 lóerõs autó 2010 tavaszán kerül piacra.

    A Lexus történelmének ez az elsõ szupersport-autója, és a cég presztízse nem engedheti meg a kísérletezést, mindennek klappolnia kellett – többek között ezért húzta-halasztotta a japán gyártó a modell bemutatását: már 2005-ben bemutatták az elsõ tanulmányt, majd 2007-ben újabb prototípussal próbálkoztak.

  • Indiai Ford tervek

    Indiában mutatták be az ázsiai és az afrikai piacokat célzó Ford Figo-t. Komolyan felfuttatják a gyártást.

    Az Indiában gyártott új Ford kisautó elsõdleges piaca India lesz, ahol a piac 70%-át teszi az A és B szegmens, ám a modell további ázsiai és néhány afrikai országban is elérhetõ lesz. A Ford 500 millió dolláros beruházás keretében, a kapacitást kétszeresére, évi 200 000 darabra növelve modernizálta a chennai-i üzemet, amely így a vállalat kisautóinak regionális gyártóközpontja lesz.

  • Volkswagen Cross Coupé - hibrid crossover

    Volkswagen Cross Coupé - hibrid crossover Formás terepjáró. Az igényes modell továbbá hibrid hajtáslánccal és számos finom aprósággal igyekszik elnyerni a szemlélők tetszését. Az autó sziluettje igen határozott, ráadásul a wolfsburgiaktól szokatlanul modern stíluselemekkel is ékeskedik. Tetszetős a hűtőmaszk, könnyeddé varázsolja az összképet az eső tetővonal, a bi-xenon fényszórók pedig ma már magától értetődőek ebben a kategóriában. Természetesen nem a praktikumról szól a négyüléses Cross Coupé, hanem amolyan stílusos, látványos mindennapi használati eszközként próbálja meg eladni magát.

  • Hátsókerekes Audi az MTM-tõl

    A közelmúltból (2010 év elején) egy olyan eset említhetõ, amikor egy összkerékhajtású gépet hátsókerekessé alakítottak át: a Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni ilyen volt. A Motoren Technik Mayer (MTM) most ismét elkövette ezt, de egy Audi R8 sportkocsin. A GT3-2 560 lóerõs, 3,9 másodperc alatt sprintel százra és a megfelelõ helyen, hátul kapar.

    Az MTM természetesen nem csupán az elsõ hajtást választotta le, hanem a hátsó tengelyre beszerelt egy korlátozottan önzáró differenciálmûvet.

  • Clubman S - egy tuningolt Mini Cooper

    A német tuning cég a Schmidt Revolution egy ütõs tuning szettel rukkolt elõ 2011-ben.

    A német tuning cég a Schmidt Revolution egy ütõs tuning szettel rukkolt elõ, mégpedig elkészítette a Mini Cooper Clubman S sportos változatát, amely a Streetworker nevet kapta.

    Egyedi Streetec gátlókat kapott a Streetworker, amely lehetõvé teszi, hogy igény szerint 60 mm-el csökkentse vagy a gyári állapothoz képest 40 mm-el emelje a hasmagasságot.

  • Máris sláger az új Audi A4

    Nem sokkal karácsony elõtt érkeztek meg az elsõ tesztautók az új Audi A4-bõl a német, osztrák, svájci, luxemburgi, olasz, belga és holland kereskedésekbe, ehhez képest év végéig már 33 ezer rendelést vettek fel a limuzinra. A szám az Audi legoptimistább várakozásait is felülmúlta, fõleg, hogy a spanyol és francia premier csak ebben a hónapban, míg a brit debütálás, mely az ingolstadti márka legerõsebb exportpiacának számít, februárban esedékes.

  • Hamarosan megkezdõdik a 400 lóerõs V8-as Spyker 8C Aileron gyártása!

    Megérkezett a tavaszi Genfi Autószalonon debütált 8C Aileron szériaváltozata, és már a felszereltségrõl is jó néhány közölt a gyártó. Az autó utastere minden ízében luxus, a motortérben pedig egy 400 lóerõs V8-as gondoskodik a remek menettulajdonságokról.

    A gyönyörû tanulmányautókkal általában az a baj, hogy mire szériaéretté válnak, éppen a legszebb (és legdrágább) részleteiket vesztik el. A 100 000 eurónál drágább luxus-, és sportautókat gyártó cégeket azonban ez a veszély nem fenyegeti, és szerencsére a Spyker is ebbe a kategóriába tartozik.

  • Infiniti Etherea - középen kétfelé nyíló ajtókkal

    Giichi Endo projekt vezetõ és külsõ formatervezõ szerint az ETHEREA röviden úgy jellemezhetõ, mint „egy négyajtós kupé egy ötajtós modellnek megfelelõ praktikus kialakítással – egy ferdehátú, amely nem úgy néz ki, mint egy hagyományos ferdehátú.” A tervezõk kiemelt figyelmet szenteltek az új elsõkerék-meghajtású elrendezésnek, amely merõben eltér az Infinitinél eddig használt, hátsókerék-meghajtású FM padlólemeztõl. A fejlesztés során lényeges cél volt, hogy az új padlólemez az Infinitinél megszokott „csábító csillogás” mellett tágas belsõ kialakítást tegyen lehetõvé, ami különösen fontos a 4,4 méteres méretosztályban.