rss
  • Magyarországon a Jaguár F-type

  • Magyarországon a Jaguár F-typeMegérkezett Magyarországra a Jaguar új sportkabriója. A Porsche 911-es babérjaira törő F-type csúcsmodelljét 495 lóerős, ötliteres, V8-as motor gyorsítja 4,3 másodperc alatt 0-ról 100 km/órára, a végsebessége 300 km/h. Az F-type révén egy igazi, hamisítatlan sportautó jelent meg ismét a patinás brit márka kínálatában - hiszen az XK inkább a GT, azaz a nagy teljesítményű, de egyúttal kényelmes Gran Turismo kategóriába tartozik. Sportutóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény.

    A nem egészen négy és fél méter hosszú, de majdnem két méter széles F-type karosszériája - a tömegcsökkentés szellemében - teljes egészében alumíniumból készül, sőt, a segédkeretek és a futómű legtöbb eleme is ebből az acélnál könnyebb anyagból készül. Ezzel együtt nem egészen légsúlyú az F-type, hiszen a legkönnyebb kivitele is 1595 kilót nyom a mérlegen.

    Sportautóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény. Azért, hogy még véletlenül se legyen az, mindegyik kompresszoros. Az alapmotor háromliteres, V6-os, a teljesítménye 340 lóerő, ami 5,3 másodperces gyorsulásra és 260 km/órás végsebességre elég.

    A következő lépcsőben ez a motor már 380 lóerőt teljesít, amivel a 0-100 km/h közötti gyorsulási idő 4,9 másodpercre csökken, a végsebesség 275 km/órára nő. A jelenlegi csúcsváltozat gépházteteje alatt ötliteres, 495 lóerős V8-as dorombol, s ha felmérgelik, 4,3 másodperc alatt katapultálja az F-type-ot százra és akár 300 km/óráig is elhajszolja.

    A dorombolás egyébként nem vicc, a motorok hangja már önmagában is bizsergető, de egy gomb megnyomásával - ami kinyit bizonyos szelepeket a kipufogódobban - még dögösebbé varázsolható. Az F-type egyébkén tele van ilyen ötletekkel. Az LCD kijelző feletti szellőzőnyílások, ha nincs rájuk szükség, a műszerfal tetejébe süllyednek, az ajtónyitó kilincs érintésre emelkedik ki, gombnyomásra szárny tolható ki az autó hátuljából, és rajtprogram is rendelkezésre áll, a lehető legvehemensebb gyorsulás eléréséhez.
    A motorok teljesítményének kiaknázását ZF gyártmányú, nyolcfokozatú automataváltó segíti, amely természetesen kézzel is kapcsolható vagy a kormány mögötti fülekkel, vagy a középső karral, amit az utóbbi idők Jaguarjaiból száműztek - így újdonságnak számít. A váltó egyébként nagyon intelligens, kanyarban például tartja a fokozatot, de ugyanúgy személyre szabható a programozása, mint az F-type összes többi egységéé.

    Beletartozhat ebbe az elöl-hátul dupla keresztlengőkaros futómű is, amennyiben megrendelik hozzá az adaptív csillapítást, ami fékezéskor a bólintást, gyorsításkor az ágaskodást, kanyarban pedig a dőlést akadályozza a megfelelő csillapítók felkeményítésével.

    Próbáltak tehát mindent beletenni a Jaguarosok az F-type ahhoz, hogy megszorongassák a Porsche 911-esét, de, hogy ez valóban sikerül-e nekik, az összehasonlító tesztek során kiderül. Árban már most is sikerült elé kerülnie, hiszen míg a 911 Carrera Cabrióért 33 996 580 forintot kérnek, a Jaguar F-type belépő modelljének ára 23 299 000 forint.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Honda City 2010

    Ha valakinek nem ismerõs az Everus jelvénye, ne csodálkozzon: nem a Honda veszi a nevére, a kínai Li Nian márka egyik elsõ modelljének szánják. Ezt a japán gyártó és kínai partnere, a Guangqi Automobile alapította azzal a céllal, hogy a fiatalabb vásárlókat is megnyerjék Kínában. A cél tehát olyan típusok kifejlesztése, amelyek már külsejükkel is dinamizmust sugároznak, de ugyanakkor a Honda bevált technikájára épülhetnek. Ennek köszönhetõ, hogy a Honda Cityt választották az Everus alapjául: a típus gyártásához minden adott Kínában, hiszen az alapjául szolgáló Jazz régóta készül a Guangqi kínai üzemében.

  • Modellfrissítés 2010 - Újítások a Suzuki Swift-ben - világpremier Esztergomban

    A karosszéria minden irányban nagyobb lett. A hossza 3,76-ról 3,85 méterre, a tengelytávja 2,38-ról 2,43 méterre, a szélessége 1,69-rõl 1,695 méterre, a magassága pedig 1,5-rõl 1,51 méterre nõtt.

    Ezek épp akkora különbségek, amekkorákat viszonyítási alap nélkül nehéz felfedezni, de azért számítanak: fõleg az 5 centis tengelytáv-növekedés lehet áldásos hatással a hátsó helykínálatra. Olyat is hallottunk, hogy a nagymértékû átalakításra az elsõ széria közepes törésteszteredményei miatt szánták el magukat a Suzuki tervezõi.

  • SLK 250 CDI - dízel motorral szerelt Mercedes

    Igazi különlegességet készített a kisebbik roadsterjébõl a Mercedes.

    Ezúttal nem a gazadagokhoz szólnak, hanem a spórolósokhoz. Dízelmotor kerül az SLK-ba.

    Az Audi TT roadsterbõl is van már, így csak kissé lepõdtünk meg, hogy a Mercedes-Benz bejelentette, dízelmotorral bõvíti az SLK kínálatát.

    A kétüléses roadsterbe a 250 CDI néven ismert 2143 köbcentis turbódízel motort szerelik.

  • A figyelemfelkeltés a célja a környezetkímélõ Fiat Bugsternek

    A Fiat egyik legfontosabb piaca a brazil, így nem meglepõ, hogy az ottani leányvállalat saját koncepcióval áll elõ a hamarosan megrendezésre kerülõ Nemzetközi Autószalonon. A Bugster egy sportos buggy és csak minimális mértékben terheli a környzetet.

    A brazil jelenleg az egyik legdinamikusabban növekvõ, legjobban pörgõ autópiac, így nem csoda, hogy az autógyáraknak megéri kifejezetten ennek a különleges és hatalmas országnak autókat fejleszteni.

  • Utcai roadster a Secma F16

    Olcsó és egyszerû, mégis felejthetetlen vezetési élményt ígér az aprócska francia roadster.

    A Secma F16-os már-már primitív jószág: az acél csõvázra csak annyi mûanyag elemet szereltek, amennyi ahhoz kell, hogy a menetszél ne fújja ki a sofõrt és utasát a bõr kagylóülésekbõl. Szélvédõje van, teteje viszont nincsen, ahogy ajtaja sem, a kerekek már a karosszérián kívül helyezkednek el saját sárvédõik alatt, a formaterv - már ha lehet itt ilyenrõl beszélni egyáltalán - a régi, VW Bogár-alapú buggykat idézi.

  • Francia lesz az elektromos smart

    A Daimler AG a francia elnök látogatásakor jelentette be a lotaringiai Hambachban, a smart üzemében, hogy itt fogják sorozatban gyártani az elektromos fortwo modellt.

    Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetõje szerint a smart fortwo electric drive bizonyítja, hogy már ma lehetséges az emissziómentes városi autózás.

  • Protoscar Lampo 2: 408 lóerõ tisztán

    A Protoscar elõször tavaly jelentkezett tisztán elektromos roadster-prototípusával. A négymotoros sportkocsit összesen 268 lóerõ és 440 Nm mozgatta, ami egyáltalán nem rossz, de az idei Genfi Autószalonra egy továbbfejlesztett változatot készítettek. A villanymotorok teljesítményét sikerült tovább növelni, így együtt 408 lóerõsek, és 640 Nm-t tudnak leadni, viszont az autó hatótávolsága nem változott: elvben továbbra is 200 kilométer megtételére alkalmas a Li-ion akkumulátorok egy feltöltésével.

  • Porsche Cayenne kupé - tuning kiadás a Merdad-tól

    Az Egyesült Királyságban tevékenykedõ Merdad a londoni MPH The Prestige & Performance Motor Show-n mutatta be a közönségnek egyedi építésû, kétajtós Porsche Cayenne Turbo kupéját. A két ajtajától megfosztott nagy vas nemcsak remekül néz ki, megy is mint a távirat: akár 750 lóerõs is lehet.

    A Merdad egyelõre két típust vett fel a repertoárjába, a Porsche Cayenne-t és a Range Rovert. A vevõk a Cayenne Turbo modellt kérhetik kétajtós verzióban is, amivel garantáltan mindenhol feltûnést kelthetnek és beszédtémává válhatnak.

  • RSC Raptor GT - 1200 lóerõvel

    Az RSC Raptor csak messzirõl hasonlít egy 599 Fioranóra, és csak álló helyzetben. Tizenkét henger helyett négy Wankel-tárcsa hajtja, ha minden igaz, a Ferrari csúcsmodelljénél még sokkal gyorsabban. Bár valójában nem Ferrari, hanem a német RSC többé-kevésbé saját tervezésének eredménye, a Raptor GT hasonló mûszaki színvonalat képvisel. Amit lehetett, karbonszálas mûanyagból készítettek rajta, nyolc fokozatú szekvenciális váltót szerelnek bele, a kardántengely is alumíniumból és szénszálból készül hozzá, a futómû aktív elemeket is tartalmaz – és az egész állítólag csupán 1100 kilogrammot nyom, majdnem hatszáz kilóval kevesebbet, mint egy széria 599-es.

  • Bugatti Veyron Grand Sport Lor Blanc - 16 hengeres motorral

    Bugatti Veyron Grand Sport Lor Blanc - 16 hengeres motorralEgy Bugatti Veyron már önmagában az autózás non plus ultrája, hiszen a négy turbóval lélegeztetett, 16 hengeres erőforrás páratlan menetteljesítményeket kölcsönöz a méregdrága járgánynak. A valaha francia, jelenleg a Volkswagen tulajdonában álló márkánál azonban úgy gondolták, egyetlen példányban készítenek egy olyan változatot, amely méltó a gyáralapító Ettore Bugatti hagyományaihoz, aki szeretett játszani a különféle anyagokkal. Az alkotók választása a Veyron nyitott kiadására, a Grand Sportra esett, amelyet szó szerint törékennyé tettek.

  • Audi A5 - megújjúlt külsõvel, TFSI motorral

    A felfrissült külsõ mellé módosított utastér és új motorok járnak a megújult Audi A5-ben. Nincs többé V8-as motor a kínálatban.

    Megújult az eredetileg 2007 tavaszán bemutatott Audi A5.

    Akkor a kupét leplezték le, évekkel késõbb érkezett kabrió, majd az ötajtós Sportback tette teljessé a karosszériakínálatot. Ezúttal a három változat egyszerre frissül fel, a sportváltozatot, az RS5-öt a mostani módosítás nem érinti.

  • Skoda Rapid

    Skoda Rapid14 millió Skoda Rapidot gyártottak Indiában, a helyszín a távol-keleti piac fontosságának is szól. A Fabiánál nagyobb, az Octaviánál kisebb, 4,39 méter hosszú és 1,66 méter széles karosszériával bíró szedánt a csehek elsősorban India, Kína, s vélhetően még Orosz- és Törökország számára készítik. De nem csak nekik, hanem nekünk, a lépcsőshátú forma közép-kelet-európai kedvelőinek is. Talán a Citigo-féle háromhengerest is megkapja, várható árát illetően pedig annyi a támpont, hogy német alapára 3,8 millió forintnak megfelelő euró.

  • Volkswagen Phaeton

    Az autó orr- és farrészét szabták át látványosabban. A Phaeton is megkapta a vízszintes rácselemekbõl álló hûtõmaszkot, LED-sorral kiegészített fényszórókat és hátsó lámpákat, illetve új lökhárítókat. Az összkép persze ettõl sem változott sokat, de a típus legalább nem üt el a többi Volkswagentõl. Nehéz megmondani, hogy ez jó-e vagy rossz, hiszen a Phaeton és a Golf vagy a Polo között ismét elmosódik a különbség, ami egy luxusmodellnek nem feltétlenül tesz jót, viszont a Phaeton így legalább nem tûnik ottfelejtett õskövületnek.

  • Tatra-autók gyûjtõknek

    Prága - A régi automobilok szerelmesei és gyûjtõi örülhetnek, mert Európa egyik legrégibb autógyára, a csehországi Tatra bejelentette, hogy 2010-ben, több mint egy évtizedes szünet után visszatér a személygépkocsik gyártásához.
    "Nem valamiféle új személyautókról, hanem az idõközben legendává nõtt régi kocsik korszerûsített másolatainak korlátozott számú gyártásáról van szó.

  • Audi e-tron – második menet

    A detroiti Audi e-tron tanulmány az Audi korábban bemutatott elektromos autójának továbbfejlesztett változata

    2010 elsõ jelentõs autókiállításán az Audi tisztán elektromos hajtású kompakt sportautó koncepcióját állította ki. A detroiti Audi e-tron tanulmány (3,93 méter hosszú, 1,78 méter széles, 1,22 méter magas kétüléses) néhány hónappal az Audi e-tron Frankfurtban, a 2009-es IAA alkalmával tartott világpremierjét követõen, a négykarikás márka második elektromos koncepciómodelljeként mutatkozhatott be.