rss
  • Versenyautó utcai változatát dobta piacra a Lamborghini

  • Versenyautó utcai változatát dobta piacra a LamborghiniA Lamborghini nemsokára nyugdíjba küldi a Gallardót, az olaszok legnépszerűbb modellje ugyanis 10 éve piacon van, ami nagyon sok időnek számít a szupersportautók világában, búcsúzóul azonban még piacra dobnak belőle egy különleges kiadást. A bemutatkozó Gallardo LP 570-4 Squadra Corse a Super Trofeo sorozatban résztvevő versenyautó utcai változata, ami nem csak a külsőségekben mutatkozik meg, hanem műszaki téren is. A Gallardo Squadra Corse-ban egy az egyben ugyanaz a V10-es motor dolgozik, mint a versenyautóban.

    A Gallardo Squadra Corse-ban egy az egyben ugyanaz a V10-es motor dolgozik, mint a versenyautóban, vagyis a teljesítménye 570 lóerő, ami a hatsebességes E-Gear automataváltóval megtámogatva 3,4 másodperces 0-100-as állórajtot és 320 km/órás végsebességet eredményez. A versenyautóról származó aerodinamikai elemeknek, köztük a szénszálas hátsószárnynak köszönhetően, menet közben akár háromszor akkora leszorítóerő is keletkezhet az autón, mint a széria modellen.

    Nem csak a hátsó szárny készült karbonból, hanem a könnyedén levehető motorháztető is, és természetesen az utastér is a puritán funkcionalitás jegyében lett átalakítva. Főként karbonnal és Alcantarával találkozni, utóbbi borítja például a műszerfal környékét és a kormányt. Az átalakításoknak köszönhetően az autó száraz tömege 70 kg-mal könnyebb a szériamodellnél, ami a plusz 10 lóerős teljesítménnyel igazi utcai versenyautót varázsol a Gallardo Squadra Corse-ból, melynek neve egyébként a Lamborghini versenysport aktivitásaiért felelős részleg nevét viseli.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • VW XL1 - 9dl gázolaj 100 kilóméterre!

    A 2011-es Katari Autókiállításon bemutatkozó szupertakarékos VW nem az elsõ fecske a németek háza táján, hanem az 1-litre concept és az L1 tanulmányok büszke utódja, amely minden eddigi VW-nél kevesebbet fogyaszt az ígéretek szerint. Anno 2002-ben mutatták be a kétüléses fogyasztásbajnok autó elsõ generációját a 1-litre concept személyében, az L1 tanulmányt pedig a 2009-es Frakfurti Autószalonon csodálhatta meg elsõ ízben a közönség. A wolfsburgiak tovább csiszolták az autót, így született meg az XL1, amely az SEV, azaz super efficient vehicle (szupertakarékos jármû) kategóriában száll ringbe.

  • Audi A1 ABT Sportsline 2010 - 110 lovas a leggyengébb

    A dízel és a benzines Audi A1-ekhez is készített teljesítménynövelõ csomagot az ABT Sportsline.

    A VW Csoport jármûveihez tuningcsomagot kínáló mûhelyek közül az ABT Sportsline a legnagyobb, a legismertebb és a leggyorsabb is.

    Kész a motortuning is

    Már most készítettek az A1-hez motortuningot és aerodinamikai csomagot, de kérésre a futómûvet is sportosítják és új felniket is raknak a kocsira.

  • Vitorlázás elektromotoros géppel

    Villanymotor

    Az elektromotorokkal meghajtott jármûvek igen gyors haladásra képesek. Mivel egy Siemens villamoskocsi már 1902-ben 209 km/órás sebességet ért el, természetesen a repülés úttörõi is szerették volna árammal forgatni gépeik légcsavarját. Ám megfelelõ akkumulátorok és könnyû villanymotorok még sokáig nem léteztek hozzá.

    Napjainkban azonban a vitorlázórepülõknek már erre is van lehetõségük. Igaz, csak feltételekkel.

  • Környezetbarát Autó Nagydíj 2010 - A Peugeot iOn vitte a pálmát

    A tisztán elektromos meghajtású iOn kapta meg a Környezetbarát Autó Nagydíj 2010 (Grand Prix Auto Environnement 2010) címet.

    A MAAF Assurances által hatodik alkalommal megszervezett szavazáson az újságírókból álló zsûri a díj odaítélésével a környezetvédelmi szempontból kiemelkedõ autókat és mûszaki megoldásokat jutalmazza. A Peugeot lépéselõnyét jelképezi a környezettudatos szemlélet terén a négyajtós, négyszemélyes, nulla kibocsátású iOn, amelyet 2010 végétõl kezdenek forgalmazni.

  • 1,4 millió euro a 750 lóerõs Pagani Zonda R ára!

    Két év várakozás után végre lehullt a lepel a Pagani Zonda versenypályára szánt változatáról. Az 1,4 millió euróba kerülõ modellt egy 6,0 literes, 750 lóerõs AMG mozgatja, és a gyár reményei szerint a Zonda R lesz a Nordschleife új királya.

    A Pagani Zonda hamar kivívta a vásárlók és a rajongók szimpátiáját, és már két éve bejelentették egy kizárólag versenypályára készülõ változat érkezését. A Horacio Pagani által alapított márka legújabb modellje nem titkoltan a híres Nordschleife királya szeretne lenni.

  • 777 lóerõs V8-as hajtja a TuLesto-t!

    Az olasz sportautók nemesítésével foglalkozó tuningcég idén ünnepli huszadik születésnapját, az alkalomból pedig saját modellt mutatott be.

    A TuLesto-t 777 lóerõs V8-as hajtja, miközben súlya mindössze 1260 kilogramm. Az autóból 11 darab készül.

    Hamarosan tovább bõvíti kínálatát a bajor tuningcég, a Novitec Rosso. A Ferrarik erõsebbé és egyedibbé tételével foglalkozó márka bemutatta ugyanis legújabb termékét, a saját fejlesztésû TuLestót.

  • Audi Q7 S-Line - kicsit megtuningolta a JE Design

    A német tuningcég nemcsak kicsinosítja az Audit, fel is bosszantja rendesen.

    A JE Design bemutatta az Audi Q7 S-Line-hoz készült csomagját, mellyel elég jelentõsen átalakítja az autót. A Q7 új, robusztusabb lökhárítókat kap, szélesebb kerékjárati íveket valamint nagyobb, agresszívabb hátsó légterelõt és négy vaskos kipufogóvéget.

    Kérésre 35 milliméteres ültetést valamint óriási, 22 hüvelykes felniket is adnak a kocsihoz.

  • Toyota Auris HSD

    A korábbi ígéreteknek megfelelõen elkészült az Auris benzin-elektromos változata. A Toyotánál persze nem kombinálták túl a problémát: egyszerûen beszerelték a Prius bevált hajtásláncát az Auris karosszériájába. Az 1,8 literes, 99 lóerõs benzinmotor és a 82 lóerõs, 207 Nm nyomatékú villanymotor kombinált csúcsteljesítménye 136 lóerõ, akárcsak a Priusban. Annak érdekében, hogy a fogyasztás kedvezõ maradjon, a Toyota csökkentette az Auris karosszéria légellenállását, 0,29-rõl 0,283-ra sikerült levinni, egy hosszabb elsõ lökhárítóval, áttervezett hûtõráccsal és lámpatestekkel

  • Építsen egyedi luxusautót!

    A luxusautó-tulajdonosok közül néhányan nem érik be a drága és költséges extrák megrendelésével, még több feltûnésre és különlegességre vágynak.

    Volt idõ, amikor a régi autók többsége egyszerûen a szeméttelepre került, nem kellettek senkinek sem, így az enyészeté lettek. Aztán kialakult a használtautó-piac, mely mára hatalmas üzletté vált, sokaknak ez az egyetlen lehetõségük a jármûvásárlásra. Új autót nem mindenki engedhet meg magának, különösen a jelenlegi válságos idõkben.

  • A Honda Element még mindig az osztály bohóca

    A részletek változtak, de a lényeg nem: az Element még mindig az osztály bohóca, egy olyan autó, ami csak akkor nem meglepõ, ha kisgyerekekkezében látjuk a homokozóban.

    A Honda bohókás szabadidõ-autóját még 2001-ben készítették, eredetileg érdekes tanulmányautónak, de olyan nagy érdeklõdés övezte, hogy két év múltán elkezdték sorozatban gyártani.

    Esetlenül kedves formája mellett olyan praktikus megoldásokat vonultatott fel, mint a kétszárnyú oldalajtók.

  • Ford Explorer 2010 - újfajta kanyarodást segítõ rendszerrel

    Alvázas helyett önhordó karosszériát kapott a Ford népszerû amerikai terepjárója.

    Kisebb károsanyag-kibocsátását alacsonyabb tömeggel és korszerûbb, turbómotort is tartalmazó motorpalettával érték el.

    Világújdonságként felfúvódó biztonsági övekkel és egy újfajta, kanyarodást segítõ rendszerrel is felszerelték. A minden ízében modern megjelenésû új Explorer könnyen felismerhetõ lesz jellegzetes hûtõmaszkjáról, feketére festett.

  • A Trabant szomorú, a BMW dühös tekintetû

    Autók "pofatesztelését" végezték a Bécsi Egyetem kutatói: 40 fiatal nõt és férfit kérdeztek meg 38 jelenleg futó modellrõl.
    Az alanyoknak egyebek közt azt kellett eldönteniük a kocsikkal "farkasszemet" nézve, hogy nõi vagy férfias tekintetûek-e a jármûvek, barátságosak vagy ellenségesek-e, boldognak tûnnek-e, félnek-e, inkább felnõttes a "képük" vagy gyermeki. A végeredmény alapján a BMW-k dühösek, a Trabantok szomorúak, a Volkswagen Bogarak csodálkozók, a Renault Twingók mosolyosak, az új Nissan Micrák gyermekiek.

  • Bemutatkozik a Mini Cabrio John Cooper Works

    A hivatalos információk után a Mini gyári fotókat tett közzé a Genfi Autószalonon bemutatkozó Cabrio John Cooper Works változatáról.

    A Cabrio JCW motorterében a Cooperbõl és a Clubmanból már ismerõs, 1598 köbcentiméteres, négyhengeres feltöltött erõforrást találunk, amelynek 211 lóerõs teljesítménye a körülbelül 100 kilogrammos súlytöbblet ellenére is 7 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetbõl 100 km/h-ra az autót, végsebessége pedig 230 km/h.

  • Toyota FT-86 II - Subaru alapokon

    A Toyota láthatóan biztosra próbál menni új hátsókerék-hajtású sportkocsijával, amely a Subaru Impreza alapjaira épül. Az elsõ változatot már 2009 õszén bemutatták, de úgy tûnt, az egyszerû formaterv miatt nem vonzott annyi érdeklõdõt, mint szerették volna.

    Így visszaültették a formatervezõket a rajzasztalokhoz, hogy készítsenek egy érdekesebb változatot. Ez lett a 2011-es Genfi Autószalonon leleplezett FT-86 II tanulmány, amely ugyan megtartotta az elõd arányait és mûszaki tartalmát, de sokkal izgalmasabban fest.

  • Ford Mustang Boss 302 - 440 lovas motorral

    Az új Boss 302 félelmetesebb, mint bármelyik korábbi névrokona: 440 lóerõt szabadít az aszfaltra, így méltó 1969-es elõdjének félelmetes hírnevéhez.

    A Ford sokáig adós maradt az igazán erõs, mégis megfizethetõ Mustanggal – a korlátozott példányszámban gyártott, kompresszoros Shelby GT 500-ast nem számítva –, az új, ötliteres V8-assal azonban új dimenziók nyíltak az izom-kupé elõtt. A 412 lovas GT után itt egy még erõsebb kivitel, amely a legendás Boss 302 nevet kapta meg, és nem csupán erõsebb, látványosabb is a többi kivitelnél.