rss
  • Versenyautó utcai változatát dobta piacra a Lamborghini

  • Versenyautó utcai változatát dobta piacra a LamborghiniA Lamborghini nemsokára nyugdíjba küldi a Gallardót, az olaszok legnépszerűbb modellje ugyanis 10 éve piacon van, ami nagyon sok időnek számít a szupersportautók világában, búcsúzóul azonban még piacra dobnak belőle egy különleges kiadást. A bemutatkozó Gallardo LP 570-4 Squadra Corse a Super Trofeo sorozatban résztvevő versenyautó utcai változata, ami nem csak a külsőségekben mutatkozik meg, hanem műszaki téren is. A Gallardo Squadra Corse-ban egy az egyben ugyanaz a V10-es motor dolgozik, mint a versenyautóban.

    A Gallardo Squadra Corse-ban egy az egyben ugyanaz a V10-es motor dolgozik, mint a versenyautóban, vagyis a teljesítménye 570 lóerő, ami a hatsebességes E-Gear automataváltóval megtámogatva 3,4 másodperces 0-100-as állórajtot és 320 km/órás végsebességet eredményez. A versenyautóról származó aerodinamikai elemeknek, köztük a szénszálas hátsószárnynak köszönhetően, menet közben akár háromszor akkora leszorítóerő is keletkezhet az autón, mint a széria modellen.

    Nem csak a hátsó szárny készült karbonból, hanem a könnyedén levehető motorháztető is, és természetesen az utastér is a puritán funkcionalitás jegyében lett átalakítva. Főként karbonnal és Alcantarával találkozni, utóbbi borítja például a műszerfal környékét és a kormányt. Az átalakításoknak köszönhetően az autó száraz tömege 70 kg-mal könnyebb a szériamodellnél, ami a plusz 10 lóerős teljesítménnyel igazi utcai versenyautót varázsol a Gallardo Squadra Corse-ból, melynek neve egyébként a Lamborghini versenysport aktivitásaiért felelős részleg nevét viseli.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Íme a Subaru Impreza STI A-Line automataváltóval

    Az eddigi hagyományoktól eltérõen a Subaru bemutatta az Impreza WRX STI automataváltóval felszerelt változatát. Az ötfokozatú egység továbbra is a már jól ismert 2,5 literes, turbóval lélegeztetett boxermotorhoz csatlakozik.

    A Subaru a gazdasági világválság hatásaira hivatkozva felfüggesztette részvételét a rali világbajnokságban, azonban az utcai modellek fejlesztésével nem állnak le a japánok. A Detroiti Autószalonon mutatkozott be a Legacy Concept, míg az Impreza STI változatát piacra dobják automataváltóval is.

  • Bemutatták a Volkswagen középmotoros Roadster-ét

    A Volkswagen immár többedszerre állt elõ egy könnyû roadster koncepció bemutatásával.

    A németek legfrissebb próbálkozása azonban komolynak tûnik, hiszen a középmotoros hátsókerékhajtású sportautó szériagyártása már akár 2012-ben megkezdõdhet.

    Már régóta terjengtek a hírek arról, hogy a német autógyártó-óriás egy könnyû kétüléses nyitott sportautó piacra dobását tervezi.

  • Jön az Audi A7 és a Q5 Hybrid

    Nem fogja vissza fejlesztéseit a pénzügyileg stabil Audi, a tervek között elektromos hajtás éppen úgy szerepel, mint 2011-re a Q5 hibrid változata.

    Az Audi AG. 7,3 milliárd eurót kíván üzemei modernizálására, új termékek fejlesztésére és technológiai kutatásokra fordítani 2012-ig. Modelljeinek számát pedig 2015-ig 42-re növeli a jelenlegi 34-rõl. A befektetésre elõirányzott összeg 80 százalékát, 5,9 milliárd eurót termék- és technológia fejlesztési célokra szánja fordítani az Audi.

  • Mitsubishi ASX

    A Mitsubishi legújabb fejlesztésû modellje, amely a Project Global padlólemezre épül, az ASX crossover. Az újdonság ötvözi a Lancer személyautós jellegét az Outlander magas üléshelyzetével, használati értékével és intelligens, elektronikus vezérlésû összkerékhajtási rendszerével.

    Az Outlander 2,67 méter hosszú tengelytávjára épülõ, de annál 34,5 centivel rövidebb. Az ASX szükségszerûen megkapta az Outlander szerkezeti elemeinek jelentõs részét.

  • A Cadillac bemutatta a luxushibridjét a Escalade Platinum Hybrid-et!

    A Cadillac hivatalosan is bemutatta legnagyobb hibrid modelljének speciálisan felszerelt változatát.

    Az Escalade Platinum Hybrid a gyártó szerint városban beéri 14,1 liter benzinnel, míg az utastérben luxuskörülmények között utazhatnak a szerencsések.

    Bár az amerikai autógyártók igen erõteljes lemaradásban vannak a japánokkal szemben hibrid technológiák terén, legalább már észbe kaptak, és gõzerõvel fejlesztik ilyen modelljeiket.

  • A8L Security - páncélozott Audi

    Senki sem szeretne olyan helyzetbe kerülni, amikor szükség van az Audi A8L Security különleges extráira, de ha mégis, hálás lesz a precíz német mérnökök munkájáért.

    Hatásos védelem a fegyverek ellen.

    Négyszázötven munkaóra alatt készül el az A8L páncélozott változata, hétszázhúsz kiló pluszsúllyal. Ebbõl csak az ablakok 300 kilót nyomnak, de a többit sem aprózták el: az Audi teljesíti a VR7 biztonsági szabványt, ami két kézigránát egyidejû robbanása ellen is védelmet nyújt.

  • Citroen DS4 - akár robotizált ESG mechanikus váltóval

    Értelmet nyert a Citroen C4 németes sterilitása: a franciák a DS4-nek tartogatták az érdekesebb formákat.

    Így a mûszaki tartalmat lényegében csak egyszer kellett kifejleszteni, viszont két különbözõ vásárlói kört is megcélozhatnak a két modellel.

    A rokonságból nem is csinál titkot a Citroen, hiszen az elsõ fényszóró azonos a DS4-esen és a C4-esen, sõt, úgy tûnik, a motorháztetõ is, viszont minden más burkolólemez eltérõ.

  • Íme a Toyota IQ teljesen elektromos változata!

    Hamarosan érkezik az újdonsült Toyota IQ teljesen elektromos változata is. A lítium-ionos akkumulátorral szerelt változat akár 150 kilométert is megtehet a városi forgalomban. A töltési idõ egyelõre nyolc órán át tart.

    Az idén debütált Toyota IQ-ból már a Genfi Autószalonon bemutatták az elektromos hajtású változatát. A japán gyártók egyre fontosabbnak tartják, hogy teljesen tiszta üzemû gépjármûvekkel közlekedjenek az autósok a nagyvárosokban, hogy az emberekre káros gázokat a levegõben csökkenteni tudják. Rengeteg kísérletezés és fejlesztés hatására mára már egészen használható rendszereket fejlesztettek ki a mérnökök.

  • A Honda belehúz a sportautógyártásba - Utódot kap az NSX, S2000, és CRX is

    Míg a 90-es évek derekán még dúskáltunk japán sportautókban, addig mára szegényesebbé vált a kínálat "rizsrakétákból". Ha a Hondán múlik, akkor hamarosan visszatérnek a japán sportolók, ugyanis hamarosan feltámasztja néhány legendás modelljét.

    A CR-Z elérhetõ árú sportmodell lesz!

    Az évtized végére komoly japán sportautó offenzíva várható, mivel a Nissan GT-R után a Lexus és a Toyota is sportautót dob piacra.

  • A Ford Mustang gyári versenyváltozatot dob piacra a FR500CJ-bõl

    A Ford Mustangból számos gyári versenyváltozat készült már, és most itt egy újabb, amelyet gyorsulási versenyzõknek szánnak.

    A detroiti gyártó a Mustang FR500 Cobra Jet révén a méregdrága, egyedi építésû gyorsulási versenyautóknak próbál megfizethetõbb konkurenciát teremteni. A SEMA Show-n - Észak-Amerika legnagyobb tuning-kiállításán - bemutatott jármû az NHRA Stock Eliminator kategóriájának szabályai szerint épült, azaz jelentõs részben a sorozatgyártású Mustangon alapul.

  • Honda Accord 2011 - elegáns külsõvel

    A tervezõbb elegánsabbra rajzolták a változatlan vonalú lámpákat, lecserélték a lökhárítókat, új hûtõráccsal vértezték fel a modellt, friss felnikkel díszítették a kocsit és néhány új színárnyalatot is a palettára küldtek. Az eddig is tökéletes minõségû utastérbe még finomabb anyagok érkeztek, a bõrborítású kezelõszerveket pedig diszkrét fémbetétek dobják fel – ezen kívül a 2,2 literes 180 lovas dízelmotorral és a 2,4-es 201 lóerõs benzines egységgel hajtott sportos Type-S kivitelek hangulatos alcantara-bõr kárpitozást és vörös varrásokat, valamint kék helyett vörös lábtér-világítást kaptak.

  • A Tesla elektromos autója egyelõre a gazdagok játékszere

    Washington - A Tesla Roadster, a kaliforniai Tesla Motors vállalat korszerû elektromos autója talán a jövõ meghatározó jármûve lesz, de a tömegtermeléshez még több évi fejlesztésre és sok százmillió dollárra van szükség - írta a The New York Times.

    A Tesla nem hibrid, benzines-elektromos hajtású kocsi, mozgását kizárólag egy elektromos motor biztosítja. A kocsi gyors, a kritikusok szerint szenzációs külsejû, mindenki megfordul utána.

  • Láthatáron a hibrid Touareg!

    Nyilvánosságra hozta a Volkswagen a közeljövõben piacra kerülõ hibrid Touareg adatait, és információkat közölt a gázzal és benzinnel is üzemelõ Passat dual-fuel TSI Ecofuelrõl is, amely szintén 2010-ben mutatkozik be.

    A Mercedeshez és a BMW-hez képest alig fél évvel lemaradva a Volkswagen is piacra dobja elsõ sorozatgyártású hibridjét.

    A két prémiummárkához hasonlóan a wolfsburgiak is az egyik legnagyobb modelljükben, jelen esetben a Touaregben debütáltatják az elektromos rendszert.

  • Fiat 500 Coupé Zagato - kicsit tuningoltak rajta

    Az 500 Coupé elkészítésébe a Fiat gyári tervezõi is besegítettek, de az új stíluselemek egyértelmûen a Zagato hagyományt követik.

    A két púp az elsõ ülések felett, a hátsó oldalablakok késformája és a hátsó tetõoszlop, amely látszólag csak egyetlen ponton találkozik a lendületes ívû tetõvel – ezeket a megoldásokat már évtizedek óta használják a Zagato tervezõi. A kiskocsi méretei érdekes módon nem változtak semmit, bár az eltérõ tetõkialakítás miatt határozottan alacsonyabbnak tûnik, mint a széria 500-asok.

  • SLK 250 CDI - dízel motorral szerelt Mercedes

    Igazi különlegességet készített a kisebbik roadsterjébõl a Mercedes.

    Ezúttal nem a gazadagokhoz szólnak, hanem a spórolósokhoz. Dízelmotor kerül az SLK-ba.

    Az Audi TT roadsterbõl is van már, így csak kissé lepõdtünk meg, hogy a Mercedes-Benz bejelentette, dízelmotorral bõvíti az SLK kínálatát.

    A kétüléses roadsterbe a 250 CDI néven ismert 2143 köbcentis turbódízel motort szerelik.