rss
  • Bemutatkozott a Honda Jade

  • Bemutatkozott a Honda JadeAz első képeken csúcs-felszereltséggel, nagy felnivel látjuk az autót. A karosszéria teljes hossza 4660 mm, szélesség 1775 mm, a magasság 1500 mm – utóbbi érték a Japánban elterjedt liftes parkolóhelyek miatt kialakult „szabvány” méret -, a tengelytávolság 2760 mm. Az utastérben a márkától megszokott űrautós műszerfalat találjuk, meg összesen hét ülést, amelyet egy dekoratív hölgy segítségével illusztráltak. Korábban hír volt, hogy készül egy hibrid változat is ebből a példányból, de azt nem valósítják meg.

    Kezdetben csak 1,8 literes, 141 lóerős benzinmotorral jön, 5-ös kézi vagy fokozatmentes automatikus váltóval, jövő év elején 2,0 literes négyhengeres is választható lesz.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Honda Element még mindig az osztály bohóca

    A részletek változtak, de a lényeg nem: az Element még mindig az osztály bohóca, egy olyan autó, ami csak akkor nem meglepõ, ha kisgyerekekkezében látjuk a homokozóban.

    A Honda bohókás szabadidõ-autóját még 2001-ben készítették, eredetileg érdekes tanulmányautónak, de olyan nagy érdeklõdés övezte, hogy két év múltán elkezdték sorozatban gyártani.

    Esetlenül kedves formája mellett olyan praktikus megoldásokat vonultatott fel, mint a kétszárnyú oldalajtók.

  • Nissan GT-R 2011 - alázza a Ferrarit

    Hihetetlen mérési adattal riogatják a vetélytársakat a japán autógyár szakemberei: a japán szupersportkocsi úgy gyorsul, legalábbis 100 km/h-ig, mintha sok száz lóerõvel lenne erõsebb, mint valójában. A Nissan mindent bevet, hogy bizonyítsa, jobb sportkocsit hozott össze bármely vetélytársánál.

    Korábban a Nürburgringen igyekeztek megszerezni a leggyorsabb utcai sportkocsi címét – aminek a Porsche meglehetõsen hangosan próbált az útjába állni – most, a modellfrissítést követõen pedig a gyorsulási adattal igyekeznek elérni, hogy leessen az állunk.

  • Jubileumi bemutatót tervez az Alfa Romeo

    Új információk láttak napvilágot az Alfa Romeo szupersportkocsival kapcsolatban.

    Egyre valószínûbbnek tûnik, hogy a leggyorsabb 8C változatra nem az elhúzódó fejlesztés miatt kell éveket várnunk, hanem a gyáriak különleges alkalomra tartogatják.

    A legóvatosabb becslések szerint is minimum 500 lóerõs, könnyített sportautót állítólag a cég fennállásának 100. évfordulóján tervezik bemutatni.

  • Twingo, V8, középmotor

    Arra a következtetésre jutottunk, hogy a V8-as öltöztet, különösen ha olcsó kisautóba építik. Láttunk már Daewoo Matizt és Citroen Kacsát nyolchengeres motorral, most pedig egy Renault Twingo készült el a francia Lazareth mûhelyében.

    A Renault bumfordi kisautójáról sok minden eszünkbe juthat, de a féktelen száguldás csak a legutolsó helyen. Az eredeti 60 lóerõs motor erejébõl legfeljebb arra futja, hogy a forgalom ritmusát tartsa a Twingo.

  • Lancia Delta 1.6 Multijet Oro – A formás olasz

    Az utóbbi idõk egyik legszebb karosszériájával érkezett meg az új Lancia Delta. A Lancia úgy látszik folytatja az útkeresést.

    A Lancia márkát a FIAT vezetése a kilencvenes évek végén hirtelen kirántotta a körülötte kialakult sportos légkörbõl, mondván, az legyen az Alfa Romeo sajátja.

    A Lancia pedig induljon el a prémium márkák irányába.

  • Budapestrõl rajtolhat a Dakar 2010-ben

    2010-ben állítólag a Hõsök terérõl fog elrajtolni az autósport egyik legnézettebb versenye, a Dakar-rali. A Népszabadság értesülései szerint errõl már decemberben aláírt egy szerzõdést a magyar kormányt képviselõ Ujhelyi István államtitkár. A világszerte kiemelkedõ nézettséggel bíró rendezvény kapcsán már korábban felmerült, hogy a rajtjogot, pontosabban a verseny rajtjának szervezését Budapest is vállalhatná - ezzel egyszersmind a fõvárost, valamint az ország nevezetességeit reklámozva.

  • Narancsban pompázik a Ford Ranger Max platós terepjáró

    Platós terepjáróját tette még látványosabbá a Ford, a Ranger Max tanulmányautó a thaiföldi autószalonon mutatkozott be.

    Terepképességei és rakodókapacitása a régi maradt, de karosszériája sokkal divatosabb lett a koncepciónak.

    Egészen eddig férfiasan szögletes, de inkább hagyományos külsõ megjelenésûnek ismertük a Ford platós terepjáróját.

  • Marussia F2 - Az orosz csoda

    A furcsa sportkocsik után egy masszív terepjáróval lepte meg a közönséget az orosz autóépítõ mûhely. Az F2-est azonban nem csak a gazdagok játékszerének szánják, de hatóságoknak és katonai felhasználásra is. Alighanem ennek köszönhetõek a kis ablakfelületek: már a tervezéskor számoltak a lehetõséggel, hogy az autót késõbb páncélozni kell, ami kisebb ablaknyílásokat használva egyszerûbb feladat. Ugyanakkor épp ez adja a Marussia egyedi karakterét: lõrésszerû ablakai és az aktuális divatnak megfelelõ, bár kissé kusza vonalvezetés egyedi jelleget kölcsönöz az F2-esnek.

  • Az Artega GT a Porsche Cayman babérjaira pályázik

    A német Artega cég Volkswagen motoros sportautója nem titkoltan a Porsche Cayman babérjaira pályázott, ráadásul a Genfi Autószalonon érkezik a nyitott tetejû változat. A 300 lóerõs autó a gyártó reményei szerint a Porsche Boxster kihívója lehet.

    A 2007-es Genfi Autószalonon mutatkozott be az Artega GT tanulmányautó, egy év múlva már a sorozatgyártású változatról rántották le a leplet. A németek azonban nem álltak le a fejlesztésekkel, ugyanis a legújabb hírek szerint a középmotoros kupé elveszíti a tetejét.

  • V10-es motort kapott az Audi R10 TDI!

    Az Audi bemutatta a hosszú távú versenyekre épített idei versenygépét, az R15 TDI-t.

    Az autó V12-es helyett egy V10-es motort kapott, amely több mint 600 lóerõs és 1050 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, ám így sem lesz könnyû legyõzni Le Mansban a rivális Peugeot-t.

    Amikor az Audi 2006-ban bejelentette, hogy dízel versenygépet készítenek a Le Mans-i 24 órás versenyre, a riválisok egy vállrándítással elintézték az ügyet, mondván, ez csak marketing.

  • Leállítja a Kizashi fejlesztését a Suzuki

    Nagy tervekkel kezdett a középkategória meghódításába a Suzuki, hiszen nem kevesebb, mint három tanulmányautót is bemutatott Kizashi néven, majd a közelmúltban már a szériaváltozatot kapták lencsevégre szemfüles kémfotósok.

    A végleges változat premierjét mégis elhalasztják.

    Jó néhány éve annak, hogy a Suzuki bejelentette: eddigi kisautói és terepjárói mellé igazi középkategóriás limuzint fejleszt.

  • Volkswagen Golf Cabriolet

    A Volkswagen új modellek, tanulmányautók és különleges kiegészítõk egész sorával érkezett a Wörthi-tó partjára, a világ legnagyobb GTI-találkozójára.

    Bemutatta többek között a 270 lóerõs, 250 km/óra végsebességû Golf R Cabriolet koncepciót is.

    Akárcsak zárt testvére, a 270 LE teljesítményû Cabriolet concept álló helyzetbõl kevesebb, mint hat másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás tempóra, s csúcssebességük is egyformán 250 km/óra.

  • Mokányabb, agresszívabb lett a Nissan 370Z

    Szûk egy hónappal a hivatalos premier elõtt megjelentek az elsõ képek a Nissan új sportkocsijáról.

    Az új modell megtartotta elõdje jellegzetes karakterét - megmaradt a hosszú orr és a feltûnõ sárvédõ-szélesítések -, de mokányabb, agresszívabb jelenség lett a 370Z.

    A túlnyúlások rövidebbek - fõleg az autó hátulját kurtították meg -, a bumerángforma elsõ lámpáktól és az óriási elsõ légbeömlõtõl pedig fenyegetõbbé vált az autó elölnézete.

  • Bemutatták a SEAT Ibiza kombit

    Egy hónappal a genfi premier elõtt a SEAT nyilvánosságra hozta az Ibiza kombi sajtóanyagát.

    Mindenféle csinnadratta nélkül hozta nyilvánosságra a SEAT az új Ibiza ST (Sport Tourer) sajtóanyagát. A jól ismert Ibiza kombi testvérével kapcsolatban végül is érthetõ a felhajtás mellõzése, nem sokban különbözik ugyanis a tavalyi Frankfurti Autószalonon kiállított IBZ tanulmánytól. Arányait tekintve minimálisan sem változott a kombi, a látványos részleteket viszont gondosan eltüntették róla.

  • Edo Competition legújabb csodája a 4,3 literes Ferrari California!

    A német Edo Competition tuningcég legutoljára a Ferrari Californiát vette kezelésbe, az eredmény pedig magáért beszél.

    Az autóhoz megannyi kiegészítõ mellett motortuningot is kínál a cég, amellyel az olasz modell eddig is tiszteletreméltó teljesítménye 500 lóerõre duzzad.

    Egy Ferrari California Spider gyári állapotban is óriási feltûnést kelt az utcákon, nem ha még egy tuningcég is kezelésbe veszi.