rss
  • Bemutatkozott a Honda Jade

  • Bemutatkozott a Honda JadeAz első képeken csúcs-felszereltséggel, nagy felnivel látjuk az autót. A karosszéria teljes hossza 4660 mm, szélesség 1775 mm, a magasság 1500 mm – utóbbi érték a Japánban elterjedt liftes parkolóhelyek miatt kialakult „szabvány” méret -, a tengelytávolság 2760 mm. Az utastérben a márkától megszokott űrautós műszerfalat találjuk, meg összesen hét ülést, amelyet egy dekoratív hölgy segítségével illusztráltak. Korábban hír volt, hogy készül egy hibrid változat is ebből a példányból, de azt nem valósítják meg.

    Kezdetben csak 1,8 literes, 141 lóerős benzinmotorral jön, 5-ös kézi vagy fokozatmentes automatikus váltóval, jövő év elején 2,0 literes négyhengeres is választható lesz.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Cadillac Escalade - elkészült a 2010-es limitált széria

    Bár a Cadillac Escalade leginkább a tengerentúlon õshonos, az amerikai batárból azért az öreg kontinensen is fellelhetõ jó pár példány. A Cadillac most egy nem mindennapi, limitált szériával szeretne kedveskedni potenciális európai vásárlóinak, amely a Platinum Edition nevet viseli.

    Mint tudjuk, bevett szokás az egyes gyártóknál, hogy már meglévõ modelljeikbõl készítenek egy-egy korlátozott példányszámban készülõ sorozatot, annak reményében, hogy azzal valamelyest fellendíthetik az adott négykerekû iránti keresletet.

  • A legluxusabb luxusautó: Lincoln MKS

    A gépjármûvezetés kényelmét és biztonságát a gyártók az alapmodellhez nem járó, de rendelhetõ berendezésekkel, eszközökkel, szerkezetekkel, extrákkal szolgálják.

    Manapság egy modern felsõ osztályú személyautó értékének legalább az egyharmadát a különféle kényelmi és biztonsági extrák teszik ki (a beszélõ GPS-tõl a külsõ fénytõl elsötétülõ ablakokon át az önbeálló és fûthetõ odaltükrökig).

  • Elektromos autót fejleszt a Toyota

    Sokáig úgy tûnt, a legnagyobb japán autógyártó nem száll be a legújabb hisztériába, a városi villanyautók fejlesztésébe, pedig csak arról volt szó, hogy eddig nem beszéltek a programról.

    A Toyota elnöke, Katsuaki Watanabe azonban nemrégiben elárulta, hogy õk is dolgoznak egy villamos hajtású modellen, amely akár már két év múlva gyártásba kerülhet.

    Az ilyen jellegû ígéretek persze sokszor bizonyulnak túlzónak.

  • Audi A6 Avant 2011

    Csak a fotók alapján fel sem tûnik az embernek, hogy az Audi új típust mutatott be: olyan tökéletesre fejlesztették az átméretezéssel való autótervezést, hogy ha nincs valami támpont a képen, simán A4 Avantnak nézhetnénk.

    Nem sokat változott elsõ ránézésre.

    Persze van néhány részletbeli különbség, de még az utastér és a csomagtartó aránya is stimmel. Ez persze nem jelenti, hogy az A6 ne volna kellemes jelenség, jó arányú szokvány-Audi, ezúttal 4,93 méteres hosszban.

  • Mercedes B55 - V8-as motorral szerelve

    Egyszerûen csak B55-nek hívják, és ez mindent el is mond: a kis Mercedesbe az S osztály 5,5 literes, 383 lóerõs nyolchengeresét szerelték.

    A különleges jármû a Mercedesnél készült, mégsem nevezhetõ gyári terméknek: egy 12 fõs gyakornok-csapat készítette a Daimler Rastattban mûködõ gyárában.

    A kezdõ mérnökök nem vették félvállról a feladatot: azzal kezdték, hogy hátsókerék-hajtásúra építették át a B osztályt egy régi E430 hátsó hídjának felhasználásával.

  • Volkswagen Touareg gazdagoknak

    Jó érzékkel a 2011-es Katari Autószalonon mutatta be legújabb tanulmányát a Volkswagen. A gazdag olajmilliárdosok közül több vevõ is jelentkezhet az autóra, melyet a németek ebben az esetben hajlandóak limitált szériában gyártani.

    A Race Touareg 3 tanulmány a Dakar-gyõztes versenyautó alapjaira épült, csak annyira alakították át, hogy utcán is használható legyen. Ha minden igaz, a motor is megegyezik a versenyautóéval, a 2,5 literes, öthengeres dízel módosított, 310 lóerõs változatát használták.

  • Mazda BT 50 - lekerekített idomokkal

    Az új BT-50 búcsút int a bevált hasábformának: a Mitsubishi L200-ashoz hasonló, személyautósan változatos formatervet kapott.

    Az autógyáraknál évtizedekig a pick-upok közelébe sem engedték a formatervezõket, így az egyszerû munkagépnek szánt platós modelleket jóformán csak a jelvényük alapján lehetett megkülönböztetni. Idõközben azonban változott a pick-upok státusa: egyre többen használják akár elsõ autóként, fõként Ázsia egyes részein, Európában és Ausztráliában, egyre többet számít a formaterv.

  • Öszvérjármû a Peugeot-tól - Ime a Peugeot Prologue

    Fura öszvérjármûvet mutat be a Peugeot Párizsban, egyelõre tanulmányként, de könnyen lehet, hogy hamarosan szériamodell lesz belõle.

    A Peugeot kínálatában nem találunk sem kompakt egyterût, sem kis méretû szabadidõ-autót, de az új tanulmány mintha egyszerre próbálna megfelelni mindkét kategória elvárásainak.

    Mindenekelõtt feltûnõen magas és egybeszabott, ami az egyterûekhez teszi hasonlatossá.

  • A BMW bemutatta dízel-elektromos Vision Efficient Dynamics Conceptet sportautóját!

    A bajor gyártó felfedte legújabb koncepcióját, amelyrõl már hónapok óta folytak találgatások. A Vision Efficient Dynamics Conceptet egy 1,5 literes dízelmotor, illetve két villanymotor hajtja, százas sprintje 4,8 másodpercig tart, miközben 4,8 litert fogyaszt.

    Az utóbbi fél évben rengeteg pletyka látott napvilágot arról, hogy pontosan milyen koncepciót mutat majd be a BMW a Frankfurti Autószalonon.

    Sportos szedán, négyajtós kupé, hibrid - a jó néhány variációból végül ez utóbbi valósult meg.

  • Íme a Honda új hibridje a CR-Z!

    A Honda végre hivatalos fotókat is nyilvánosságra hozott új hibrid sportkocsijáról, a CR-Z-rõl, amelynek orrában egy két liter alatti hengerûrtartalmú, 140 lóerõ körüli teljesítményû benzin-, illetve egy villanymotor dolgozik majd. A pontos technikai adatokat október 24-én hozzák nyilvánosságra a japánok.

    A Honda évek óta fejleszti a CRX utódának kikiáltott hibrid sportkocsiját, ám eddig mindössze néhány fotó állt rendelkezésünkre, és az is csupán a két éves koncepcióról.

  • Hamilton slickek nélkül is a leggyorsabb volt Jerezben

    Lewis Hamilton a tabella élén zárta elsõ téli tesztnapját Jerezben, pedig a McLaren nem az õ autóján próbálta ki a slick gumikat. A brit versenyzõ David Coulthardot és a két Ferrarit utasította maga mögé. Az elsõ téli tesztnapját teljesítõ Lewis Hamilton autózta a legjobb köridõt szerdán a jerezi gyakorláson. A Bridgestone ezúttal minden csapat rendelkezésére bocsátott hat-hat szettet a 2009-re szánt slick gumikból, jóllehet, több istálló nem használta ki a lehetõséget azok kipróbálására.

  • Igényesebb anyagokkal mutatkozik Subaru Legacy Touring Wagon!

    A Subaru hazai pályán mutatta be az új, ötödik generációs Legacy kombi változatát. A Touring Wagon névre keresztelt autó minden irányban nagyot nõtt elõdjéhez képest, a belsõ térben jobb minõségûek az anyagok. Fontos még, hogy máris felfrissül a kétliteres boxerdízel.

    A japánok az áprilisi New Yorki Autószalonon leplezték le a Legacy szedán változatát, amelyet most követett a kombi.

    A Touring Wagon premierjét Japánban tartotta a Subaru.

  • Land Rover Defender - luxus kivitelben

    A Land Rover Defender a spártai kivitelû terepjárók közé tartozik, igénytelen, nyúzható belsõvel és robosztus hajtáslánccal.

    Aki luxusra vágyik, a Range Rovert választja. Persze mindig akadnak olyanok, akik a nagy testvér fényûzésére áhítoznak. Nekik segít a bolgár Vilner tuningcég. A Vilner elsõsorban utasterek átszabására szakosodott és a Smart fortwo-tól kezdve a Toyota iQ-n és Jeep Grand Cherokee SRT8-n át az Infiniti FX37-ig számtalan autón dolgoztak már.

  • A Thalia második generációja

    A Thalia második generációját néhány napon belül bemutatják Moszkvában.

    Az új formatervnek már nincs köze a Clio II-éhez, de az a gyanúnk, a bevált alapokat megtartották, legalábbis erre utal, hogy a Thalia rémes, púpos hátulja lényegében megmaradt, anyi különbséggel, hogy a púp oldalán kialakítottak két apró, harmadik oldalablakot.

  • Ferrari alapokon az világ legerõsebb Citroen 2CV-je!

    Az olaszországi Nimik manufaktúra egy különleges Citroen 2 CV Furgonettét alkotott, melynek alapjait és hajtásláncát egy 90-es évekbõl származó Ferrari F355-ös adta. A dobozos így nem kevesebb, mint 380 lóerõt teljesít és minden idõk leggyorsabb 2CV-jévé vált.

    Már megszokhattuk, hogy egyes elvetemült és ötletes manufaktúrák különféle õrült ötletekkel állnak elõ és a tervezõk fantáziája nem ismer lehetetlent. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az olasz Nimik cég legújabb alkotása, egy Ferrari F355 alapjaira épített Citroen 2 CV furgon.