rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Bemutatkozott a Honda Jade

  • Bemutatkozott a Honda JadeAz első képeken csúcs-felszereltséggel, nagy felnivel látjuk az autót. A karosszéria teljes hossza 4660 mm, szélesség 1775 mm, a magasság 1500 mm – utóbbi érték a Japánban elterjedt liftes parkolóhelyek miatt kialakult „szabvány” méret -, a tengelytávolság 2760 mm. Az utastérben a márkától megszokott űrautós műszerfalat találjuk, meg összesen hét ülést, amelyet egy dekoratív hölgy segítségével illusztráltak. Korábban hír volt, hogy készül egy hibrid változat is ebből a példányból, de azt nem valósítják meg.

    Kezdetben csak 1,8 literes, 141 lóerős benzinmotorral jön, 5-ös kézi vagy fokozatmentes automatikus váltóval, jövő év elején 2,0 literes négyhengeres is választható lesz.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A brit Noble egy 4,4 literes 650 lóerõs sportautót dobott a piacra!

    Újabb konkurenst kapnak a bõven 300 km/h feletti sebességre képes szupersportkocsik. A brit Noble legújabb modelljében, az M600-ban egy 4,4 literes, Volvo-eredetû turbómotor dolgozik 650 lóerõvel. A kocsi Nagy Britanniában 64 millió forintnak megfelelõ fontba kerül majd.

    A Ferrari F430-as ellenfelének szánt M15 után újabb még gyorsabb modellel rukkolt elõ a Noble. Az M600 eggyel magasabb ligában játszik, menettulajdonságai a Murcielago LP670-4 Superveloce, illetve a Gumpert Apollo Speed magasságába emelik az autót.

  • BMW 6 2012 kupé

    Nem kellett hozzá eddig sem nagy fantázia, hogy elképzeljük a korábban bemutatott 6-os kabriót lemeztetõvel, így a formájáról fölösleges lenne hosszasan értekezni.

    A vászontetõnél elegánsabb ívben rajzolták meg a C oszlopot, és a hokiütõ is jót tesz az oldalnézetnek. Mit is várhatnánk Hooydonk csapatától, mint egy újabb visszafogott, de a célközönségnek épp elég dögös új BMW-t. Elõdjéhez, a megosztó E63-ashoz képest széltében négy, hosszában mintegy hét centit nõtt, viszont öt milliméterrel alacsonyabb lett, ami mindenképpen jót tesz az arányainak.

  • Volkswagen Passat 1.9 TDI BlueMotion

    Bolygónk megmentése manapság valódi slágertémának számít, gomba módra szaporodnak az ilyen-olyan környezetkímélõ jármûvek. A Volkswagennél például egy adott modell legtakarékosabb változata ezentúl a BlueMotion jelzést viseli. A BlueMotion elnevezés kissé megtévesztõ. Egyeseknek például rögtön a nitorgén-oxidok kibocsátását csökkentõ AdBlue adalékanyag ugrik be. Pedig a kettõnek semmi köze egymáshoz, egyik öko-VW sem használ ilyet.

  • Autóipari szenzáció: limuzint dob piacra a Porsche

    Hamburg - Szakítva több évtizedes hagyományával, a sportautók és kupék gyártásával, a jövõ év elején limuzinnal kíván betörni az autópiacra a Porsche.

    A stuttgarti cég 60 éves fennállásának elsõ "normál" gépkocsija persze csöppet sem lesz szokványos. A Panamera elnevezésû négyajtós limuzin mind felszereltségét és méretét, mind pedig árát tekintve a felsõ kategóriába tartozik. Motorját és alvázát a népszerû Cayenne modelltõl "örökölte".

  • A legtakarékosabb Mercedes S-osztály tagja 3,2 litert fogyaszt!

    A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az eddigi legtakarékosabb Mercedes-Benz S-osztály, amely megelégszik mindössze 3,2 liter üzemanyaggal 100 kilométeren. A plug-in hibrid egyik legnagyobb újdonsága, hogy akár 30 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban.

    A Mercedes-Benz komoly figyelmet szentel hazai autószalonján a környezetbarátok modellekre, így a hidrogénnel mûködõ B-osztály F-Cell és a teljesen elektromos BlueZero E-Cell Plus mellett leleplezik a plug-in hibrid Vision S500-at.

  • 186 lóerõs Irmscher Chevrolet Cruze

    Rendes gyári sportváltozat híján a GM-mel kapcsolatban álló német tuningcég, az Irmscher készített egy kissé izzadtságszagú tuningváltozatot a középkategóriás Cruze-ból.

    Lipcsében, az AMI Motor Shown mutatták be a dízel 2010-es tuningváltozatot, amelyet elsõsorban különleges 18 collos könnyûfém felnijeirõl és duplavégû kipufogódobjáról lehet felismerni, de az igazi változást 25 milliméteres ültetetés és a motor teljesítményének felhúzása jelenti.

  • Szuperolcsó indiai miniautó

    A szuperolcsó indiai miniautó benzinmotorral sem különösebben iszákos, de állítólag már majdnem készen van egy még alacsonyabb fogyasztású dízelváltozat.

    Úgy tudjuk, ez a második motor is kéthengeres lesz, akárcsak a benzines, és elég korszerû, hogy akár Európában is forgalmazhassák. A 800 köbcentis, turbófeltöltéses, és közös nyomócsöves befecskendezésû apróságot állítólag több nagy nevû európai céggel együtt alakította ki a Tata.

  • Pioneer HUMMA 2010/1 - 150db, ennyivel küldte a zenét a leghangosabb

    2010-ben Zalaegerszegen, a Media Markt parkolójában került megrendezésre a Pioneer - HUMMA Magyar Autóhifi Bajnokság 2010-es elsõ fordulója. A helyszín és az elõre jósolt idõjárás azonban számos versenyzõt távol tartott az indulástól és a részvételtõl.

    Az elõre várt - nevezett - létszám töredéke jött csak el Zalaegerszegre, ami egyfelõl érthetõ - anyagi - okokkal magyarázható, hisz egyeseknek több, mint 600 km-ert - és 5-6 órát - kell utazni azért, hogy részt vehessenek a megmérettetésen! Mindez pedig nem csak idõben, de pénzben sem kevés.

  • A Toyota Prius hibrid 5 liter alatt fogyaszt

    Hosszú várakozás és után a Detroiti Autószalonon bemutatkozott a vadonatúj Toyota Prius. A világ elsõ hibridje külsõleg nem tartogatott meglepetéseket,ám a lemezek alatt bõven találunk változásokat, aminek köszönhetõen az autó fogyasztása tovább csökkent.

    A Toyota 1997-ben mutatta be a világ elsõ sorozatgyártású hibridjét, amely azóta töretlen népszerûségnek örvend, hiszen 2004 óta egyedül az Egyesült Államokban több mint 640 000 Priust értékesítettek.

  • Minimalista élményautó a Fuoss 01

    Egy német mérnök egy igazán minimalista élményautót épített.

    Igaz, hogy a Fuoss 01 névre keresztelt négykerekû meghajtásáról egy csupán 43 lóerõs erõforrás gondoskodik, az autó 300 kilós tömegét is figyelembe véve azonban terelgetése igazán jó móka lehet.

    Egy õrült, de igazán lelkes német mérnök egy különleges élményautót épített, mely külsejét tekintve leginkább az Ariel Atommal hasonlítható össze, ám még az említett modellnél is kisebb és könnyebb.

  • Kiárusít a Brunei szultán - Válogasson kedvére!

    Hassanal Bolkiah, azaz Brunei szultánja szebb napokat is látott már, például mikor évekig õ volt a világ leggazdagabb embere.

    Persze még most sem gatyásodott le, de azért kicsit visszafogta magát a korábbi évekhez képest. A 43 év alatt, mióta hatalmon van összesen több mint 7000 szuperautót vett magának mintegy 5 milliárd dollárért (kb. 1 billió Ft), amiket fõként a légierõ használaton kívüli hangárjaiban tárolt. Egészen az utóbbi évekig meg sem fordult a fejében, hogy valamelyik kedvencétõl megváljon.

  • Toyota TES Concept T-Sport - 900 kilós önsúllyal

    A TES Concept T-Sport – ahogy a neve is mutatja – nem több egyedi tanulmánynál, méghozzá olyan tanulmány, amelyet a Toyota fejlesztõmérnökei a saját szájuk íze szerint terveztek egy belsõ pályázatra. Szerintük ilyen autót kellene gyártani a japán óriásnak, és ezzel nehéz nem egyetérteni. A 3,81 méteres sportkocsit csupán egy 1,3 literes négyhengeres motor hajtja, de a kis benzines 110 lóerõs, a karosszéria pedig csupán 900 kilós, így mégsem tûnik vérszegénynek. A formaterv inkább érdekes, mint vonzó, de a cápa-orr és a masszív szélesítések biztosan megtalálnák a maguk rajongóit.

  • Itthon a Suzuki volt a nyerõ 2009-ben

    A Suzukinak a magyar autópiac 2009-ben tapasztalt mélyrepülése ellenére is sikerült megõriznie piacelsõségét a személygépjármûvek értékesítésében, 8112 forgalomba helyezett gépjármûvel.

    Nem csupán a 2009-es évet nyerte meg belföldön a Suzuki – miközben eladásai természetesen ugyancsak visszaestek –, de 13 egymást követõ évben sikerült megtartania vezetõ helyét. A személygépkocsi-értékesítésben elért 13,48 százalékos piacrésszel a tavalyi évben a Suzuki ismét megelõzte versenytársait.

  • Bemutatkozik az M sportcsomag a 7-es BMW-hez!

    A BMW az átdolgozott hathengeres, 40d jelû 306 lóerõs dízelmotor és az összkerékhajtás bevezetése után újabb opcióval gazdagítja 7-es sorozat vásárlóinak lehetõségeit, a várva várt M sportcsomag ugyanis megérkezett a kínálatba. Technikailag mindössze a dynamic drive változott, ezen kívül pedig a szokásos kiegészítõket kapja az autó.

    A bajor autógyártó tavaly bevezetett luxuslimuzinja a gazdasági válság ellenére tavalyi bemutatása óta máris komoly sikereket ért el, a németek mégsem ültek bebérjaikon, hiszen folyamatosan bõvítették komoly múltra visszatekintõ 7-es szériájuk modellpalettáját.

  • Megvalósul az Ferruccio Covini hatkerekû sportkocsi-víziója

    Úgy tûnik hamarosan megvalósul az olasz Ferruccio Covini álma, és jövõre végre elkészülhet hatkerekû sportkocsi-víziója. A furcsa járgány ultrakönnyû karosszériával, különleges futómûvel és bivalyerõs Audi motorral vonul büszkélkedhet.

    2004-ben egy igazán meglepõ tanulmányautó hívta fel magára a figyelmet a Genfi Autószalonon. A Covini C6W ugyanis teljesen átlagos, nem is különösebben meglepõ sportkocsi karosszériát kapott, leszámítva, hogy elõl két tengelye volt, azaz összesen hat kerékkel kapaszkodott az aszfaltba.