rss
  • Bemutatkozott a Honda Jade

  • Bemutatkozott a Honda JadeAz első képeken csúcs-felszereltséggel, nagy felnivel látjuk az autót. A karosszéria teljes hossza 4660 mm, szélesség 1775 mm, a magasság 1500 mm – utóbbi érték a Japánban elterjedt liftes parkolóhelyek miatt kialakult „szabvány” méret -, a tengelytávolság 2760 mm. Az utastérben a márkától megszokott űrautós műszerfalat találjuk, meg összesen hét ülést, amelyet egy dekoratív hölgy segítségével illusztráltak. Korábban hír volt, hogy készül egy hibrid változat is ebből a példányból, de azt nem valósítják meg.

    Kezdetben csak 1,8 literes, 141 lóerős benzinmotorral jön, 5-ös kézi vagy fokozatmentes automatikus váltóval, jövő év elején 2,0 literes négyhengeres is választható lesz.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Sportváltozat is lesz az Alfa Romeo MiToból

    Az Alfa Romeo MiToból is lesz sportváltozat. A csúcsmodellt egy 1,8 literes turbómotor fogja hajtani.

    Ha elkészül, a legerõsebb kisautó lesz a piacon az Alfa Romeo MiTo GTA, ugyanis az 1,8 literes, változó szelepvezérlésû, közvetlen befecskendezéses motorból 230 lóerõt hoztak ki az olasz mérnökök.

  • Volkswagen Race Touareg 3 2010 - egy újabb generáció

    Már most is a Volkswagen autói számítanak a legeredményesebb tereprali-autóknak, de a harmadik generáció még gyorsabbnak ígérkezik.

    A Race Touareg 3 megszületésének elsõdleges oka persze nem az elõdmodell elavulása volt, hanem az, hogy az utcai Touareg lecserélése kapcsán új orr-részt kellett készíteni a versenygép számára is. A Dakar-ralin induló gépnek persze nincsen sok köze az utcai autóhoz – a lámpák és a hûtõrács formáján kívül hiába keresünk akár csak hasonló alkatrészeket a két jármûben.

  • BMW Z4 GT3

    Elkészült a BMW Z4 GT3-as változata, az autóba az M3 négyliteres V8-asát rejtették. Korábban szó volt arról, hogy az M3-as GTS változatából származó 4,4 literes motor kerül a versenyautóba, de ezt az FIA olyan feltételekhez kötötte, hogy a BMW inkább a kisebb motor mellett döntött. Módosították a vezérlõ-elektronikát és új hatfokozatú szekvenciális váltót építettek be, így az M3-hoz képest 60 lóerõvel nagyobb, 480 lóerõ a versenyautó teljesítménye.Már az alapfelszereltség részét képezik a versenyfelnik és gumik

  • Egy feltöltéssel 125 kilométer megtételére képes az új elektromos Nissan Nuvu

    Háromszemélyes, teljesen elektromos városi autót mutatott be Nissan a Párizsi Autószalonon. Az egyedi formatervû Nuvu egy feltöltéssel 125 kilométer megtételére képes, miközben egyáltalán nem szennyezi környezetét.

    Az autógyártók manapság igen nagy gondot és rengeteg pénzt fordítanak az alternatív meghajtások kutatására, amelyben kétségkívül a japánok vezetnek.

  • BMW 6-os kupé - formás járgány

    A BMW Párizsban leplezte le a 6-os utódjának szánt kupét, de egyelõre azonban csak Concept 6 Coupénak hívják. A LED-ekkel világító 2+2 üléses kupé legkorábban 2011 elején jelenhet meg, az M6-osra pedig még egy évet kell majd várni.

    Mivel koncepcióról van szó, a BMW nem túl bõbeszédû a mûszaki adottságokkal kapcsolatban, a sajtóinformáció kicsit bõ lére eresztve azt önti szavakba, ami a képeken látszik, mindezt olyan maszlagokkal megtoldva, mint "a 6-os kupé a vezetés élvezetének kifejezése", és hasonlók.

  • 3,2 litert fogyaszt az új Fiesta EcoNetic

    Az új Fiesta EcoNetic változatáról már korábban is hallhattunk, de az autó nem pont olyan lett, mint gondoltuk.

    A Fiestának ebben a változatában sem a legkisebb, 1,4 literes PSA-Ford dízelmotort hasznáják, hanem az 1,6 literes gyengébbik, 90 lovas változatát. A különös motorválasztás azonban nem jelenti, hogy az EcoNetic ne hozná az elvárt paramétereket: városban 4,57, országúti ciklusban 3,2 liter gázolajjal is beérheti 100 kilométeren, az átlagos szén-dioxid-kibocsátása pedig 98 g/km.

  • Seat Alhambra - egyterû nagycsaládosoknak

    Ki nem találnák, melyik márka egyterûjére hasonlít az új Seat családi buszlimuzin. Elárulom, ha valaki még nem jött volna rá: a Volkswagen Sharanra.

    A VW egyterû 2010-es premierje után csak idõ kérdése volt, hogy a spanyol változatot is bemutassa a Volkswagen csoport. Természetesen ugyanazt az autót takarja a két típusjelzés, ahogy eddig is, a gyártás is ugyanazon a soron zajlik, legfeljebb a felszereltségben lehetnek eltérések, és persze az autó orra más egy kicsit.

  • Nyárra itt lesz az üvegtetõs kabrió

    A Renault közölte az elsõ gyári képeket az új Mégane CC-rõl. A kupékabrió továbbra is üvegtetõs lesz.

    Genfben tartja az új Mégane CC világpremierjét a Renault, ezzel tehát megújul a modellcsalád utolsó, hatodik tagja is. Az elõdhöz hasonlóan az új Mégane-ban is üvegbõl van a nyitható keménytetõ, az üvegfelület 0,47 négyzetméteres. 21 másodperc alatt nyílik a tetõ. A konkurencia egy része átállt a háromrészes nyitható tetõre, de a Renault kitart az egyszerûbb, két részbõl álló konstrukció mellett.

  • BBR Cosworth MX 5 - 160 lóerõs motorral

    Sokan esküsznek rá, hogy a Mazda MX-5 már most tökéletes, de azért akadnak olyanok is szép számmal, akik keveslik a 160 lóerõt. Nekik kínál megoldást a BBR és a Cosworth, egy csinos mechanikus kompresszor képében. A BBR már a korábbi MX-5-ösökhöz is kínált teljesítménynövelõ készleteket, amelyek a maguk idejében meglehetõsen népszerûek is voltak, és most a harmadik generációs roadstert is kezelésbe vették. Nem igazán komplikálták túl a probléma megoldását: egy Eaton MP62-es mechanikus kompresszort illesztettek a gyári kétlitereshez.

  • Nissan GT R - 2011-es modellfrissítés után

    A Nissan a GT-R modellfrissítésénél a finomhangolásra koncentrált: kicsit több kraft, hatékonyabb aerodinamika és erõsebb fékek jellemzik a 2011-es kiadást.

    A két új különleges modell, a Club Track és az Egoist viszont olyan extrákkal teszi még vonzóbbá az über-Nissant, amelyeket kevés más gyári autóban találhatunk meg. Persze ennek ára is van. Mi mással lehetne fenntartani az érdeklõdést egy sportkocsi iránt, mint még nagyobb teljesítménnyel: 523 lóerõre és 630 Nm-re húzták fel a 3,8 literes V6-ost a 2011-es GT-R-ben, viszont egyidejûleg lejjebb szorították a fogyasztását is.

  • A francia hibrid különlegesség: Citroën Hypnos!

    Hazai pályán minden autógyártó igyekszik valami különlegesel meglepni a közönséget. Így van ez a Párizsi Autószalonon is, ahol a francia gyártók soha nem hagyják ki a lehetõséget egy-egy jövõbe mutató tanulmányautó bemutatására.

    A Citroënnél az idén a Hypnos nevû koncepció hivatott a gyári standhoz vonzani a tömegeket. Az autó a gyári vázlat alapján afféle városi szabadidõ-autó-féleség, a szokásosnál épp csak egy picivel magasabb hassal, jó nagy kerekekkel, csapott hátú, ötajtós karosszériával.

  • Peugeot SR1: Ugrani készül a 200 éves oroszlán

    Új logóval és modellekkel köszönti a 200 éves márkanevet a Peugeot, elkészült az SR1 tanulmányautó, tavasszal érkezik az RCZ, s jól haladnak a dízel hibriddel is.

    2906 új gépjármûvet adott el tavaly Magyarországon a Peugeot, ezzel 4,1 százalékos a piaci részesedése, a márkák sorában pedig a kilencedik – hangzott el a héten egy budapesti sajtótájékoztatón. A magyar piac átlagos 60 százalékos csökkenésnél valamivel rosszabb eredményt felmutató márka erre az évre már 15 százalékos forgalomemelkedéssel számol.

  • Novitec Ferrari California, kompresszorral

    Még több lóerõ, még nagyobb kerekek, és hófehér fényezés – a Novitec szerint így lehet még a gyárinál is jobb egy Ferrari California.

    A pörgõs, eredetiben is 460 lóerõs V8-ast a német mérnökök egy mechanikus kompresszorral egészítették ki, így sikerült – persze a vezérlés átprogramozásával, illetve egy vízhûtéses töltõlevegõ-hûtõ és átalakított szívórendszer beiktatásával – 606 lóerõig emelni a teljesítményt, és 485-rõl 603 Nm-re emelni a csúcsnyomatékot.

  • Íme a Honda új hibridje a CR-Z!

    A Honda végre hivatalos fotókat is nyilvánosságra hozott új hibrid sportkocsijáról, a CR-Z-rõl, amelynek orrában egy két liter alatti hengerûrtartalmú, 140 lóerõ körüli teljesítményû benzin-, illetve egy villanymotor dolgozik majd. A pontos technikai adatokat október 24-én hozzák nyilvánosságra a japánok.

    A Honda évek óta fejleszti a CRX utódának kikiáltott hibrid sportkocsiját, ám eddig mindössze néhány fotó állt rendelkezésünkre, és az is csupán a két éves koncepcióról.

  • Fiat Phylla az eddigi legzöldebb hibrid!

    Az eddigi legzöldebb hibridet mutatta be a Fiat a minap, amikor Torinóban leleplezte a Phylla tanulmányt. Az autó ugyanis napelemekkel mûködik, borongós idõ esetén pedig bekapcsol a hidrogénnel mûködõ egység.

    Ideje újragondolni azt, amit eddig a hibridekrõl gondoltunk.

    Eleinte volt a Prius, amely a benzinmotort kombinálta egy elektromos egységgel, évekkel késõbb pedig jött a dízel-villanymotor kombináció, amely még jobb hatékonysággal kecsegtetett.