rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Bemutatkozott a Honda Jade

  • Bemutatkozott a Honda JadeAz első képeken csúcs-felszereltséggel, nagy felnivel látjuk az autót. A karosszéria teljes hossza 4660 mm, szélesség 1775 mm, a magasság 1500 mm – utóbbi érték a Japánban elterjedt liftes parkolóhelyek miatt kialakult „szabvány” méret -, a tengelytávolság 2760 mm. Az utastérben a márkától megszokott űrautós műszerfalat találjuk, meg összesen hét ülést, amelyet egy dekoratív hölgy segítségével illusztráltak. Korábban hír volt, hogy készül egy hibrid változat is ebből a példányból, de azt nem valósítják meg.

    Kezdetben csak 1,8 literes, 141 lóerős benzinmotorral jön, 5-ös kézi vagy fokozatmentes automatikus váltóval, jövő év elején 2,0 literes négyhengeres is választható lesz.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Cadillac Escalade - elkészült a 2010-es limitált széria

    Bár a Cadillac Escalade leginkább a tengerentúlon õshonos, az amerikai batárból azért az öreg kontinensen is fellelhetõ jó pár példány. A Cadillac most egy nem mindennapi, limitált szériával szeretne kedveskedni potenciális európai vásárlóinak, amely a Platinum Edition nevet viseli.

    Mint tudjuk, bevett szokás az egyes gyártóknál, hogy már meglévõ modelljeikbõl készítenek egy-egy korlátozott példányszámban készülõ sorozatot, annak reményében, hogy azzal valamelyest fellendíthetik az adott négykerekû iránti keresletet.

  • BMW 6-os kupé - formás járgány

    A BMW Párizsban leplezte le a 6-os utódjának szánt kupét, de egyelõre azonban csak Concept 6 Coupénak hívják. A LED-ekkel világító 2+2 üléses kupé legkorábban 2011 elején jelenhet meg, az M6-osra pedig még egy évet kell majd várni.

    Mivel koncepcióról van szó, a BMW nem túl bõbeszédû a mûszaki adottságokkal kapcsolatban, a sajtóinformáció kicsit bõ lére eresztve azt önti szavakba, ami a képeken látszik, mindezt olyan maszlagokkal megtoldva, mint "a 6-os kupé a vezetés élvezetének kifejezése", és hasonlók.

  • Audi A8 Hybrid - 40 százalékkal könnyebb karosszériárával

    Az Audi A8 Hybrid beéri átlagosan 6,4 liter benzinnel 100 kilométeren. Úgy látszik, a négykarikásokat nem érdekli a hengerek száma, mert hiszik, hogy "a haladás technikája" gyõzedelmeskedik a sznobizmus felett.

    A szimplán csak A8 Hybrid néven futó modell külsõségeiben ugyanolyan szerény, mint konkurensei, azaz nincsenek rajta figyelemfelkeltõ faksznik, csak a hátfalon, valamint az utastérben diszkréten elhelyezett „hybrid” feliratok, és néhány apróság – ilyen a szériában 18, opcionálisan 19 colos, tízküllõs, turbinalapát mintázatú könnyûfém felni, valamint a csak ehhez a modellhez kérhetõ Arctic ezüst metálfényezés.

  • Honda Accord Type S szedán és kombi változatban

    A márciusban kezdõdõ Genfi Autószalonon mutatkozik be a Honda Accord Type S változata, amelynek motorterében a már jól ismert 2,2 literes dízelmotor erõsebb változatát találjuk.

    A sportosabb Accord szedán és kombi változatban is elérhetõ lesz. A tavalyi Genfi Autószalonon mutatkozott be a Honda Accord jelenlegi generációjának európai változata, amely jelenleg 2,0 és 2,4 literes benzinmotorokkal és 2,2 literes dízelmotorral kapható, azonban hamarosan érkezik a régóta várt Type S változat.

  • A Seat Ibiza Bocanegra nyáron érkezik

    A spanyol Seat elkészítette eddigi legütõsebb Ibizáját, a Bocanegrát. A sportos kiállású modellt egy évvel ezelõtt még csak koncepcióként csodálhatta a nagyérdemû, ám az idei Barcelonai Autószalonon bemutatták az autó gyártásra kész változata. Az Ibiza Bocanegra nyáron érkezik az európai autószalonokba.

    A Barcelonai Autószalonon mutatkozott be a Volkswagen tulajdonában álló Seat új sportautója, az Ibiza Bocanegra. Az autó 2008-ban, a Genfi autószalonon debütált koncepcióként, ám a spanyol gyár elkészült a szériaváltozattal is.

  • Elkészült a 2010-es kombi 5-ös BMW

    Szinte magunk elõtt látjuk az igazgatótanácsot, ahogy félelemtõl megtört tekintettel kiválasztják a legszimplábbat a tervezõk vázlatai közül. Ezt kérjük, több Bangle-BMW-hez nem elég gazdag ez a cég. Így aztán a sziluett és a méretek is alig változtak, csak az érdekesebb részletek pusztultak ki az autóból. Ettõl persze még lehet sikeres, sõt.

    A szedán kapcsán persze már szó volt a túlzott visszafogottságról, de azt azért nem gondoltuk, hogy ennyire hasonló lesz az elõzõ 5-ös Touring és az új változat hátsó szekciója.

  • Rejtett agresszivitás: SEAT Leon Cupra

    A spanyol méregzsák 7 211 000 forintos ára csak elsõ hallásra sok, ár-érték aránya az egyik legjobb a kategóriában. A "hot hatch", tehát a kompakt méregzsák szegmens egyik legtehetségesebb képviselõjével van dolgunk, melynek ár-érték aránya is kiemelkedõen jó. Az új Leon Cuprában megvan mindaz, amiért elõdjét szerettük, de egymillióval olcsóbb nála. Kiélezett utcai sportautó, s meglepõ módon munkába járásra is alkalmas. Bár a SEAT hangsúlyozta, hogy az új Leon Cupra tulajdonképpen a túraautó bajnokságban versenyzõ Leon utcai kivitele, külseje igen visszafogott lett. Nincsenek látványos karosszériaszélesítések, mélyre húzott kötények, vagy kiálló hátsó szárny.

  • Fiat 500 Coupé Zagato - kicsit tuningoltak rajta

    Az 500 Coupé elkészítésébe a Fiat gyári tervezõi is besegítettek, de az új stíluselemek egyértelmûen a Zagato hagyományt követik.

    A két púp az elsõ ülések felett, a hátsó oldalablakok késformája és a hátsó tetõoszlop, amely látszólag csak egyetlen ponton találkozik a lendületes ívû tetõvel – ezeket a megoldásokat már évtizedek óta használják a Zagato tervezõi. A kiskocsi méretei érdekes módon nem változtak semmit, bár az eltérõ tetõkialakítás miatt határozottan alacsonyabbnak tûnik, mint a széria 500-asok.

  • Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570S

    Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570SElkészült a McLaren nem is akármilyen 10 000. darabja. A mennyiség helyett inkább a minőséget helyezte mindig is előtérbe a McLaren. A brit cég tavaly 1654 autót értékesített, idén azonban sikerült átlépniük a bűvös 3000-es határt. Ezért is különösen jelentős eseménynek számít, hogy a 750 főt foglalkoztató wokingi gyárukban elkészült a 10 000. modell. A szép kerek szám második felét mindössze 22 hónap alatt teljesítették a dolgozók, a jubileumi darab pedig egy igencsak mutatós és tetszetős, Ceramic Grey színben pompázó McLaren 570S lett.

  • Toyota FT-86 II - Subaru alapokon

    A Toyota láthatóan biztosra próbál menni új hátsókerék-hajtású sportkocsijával, amely a Subaru Impreza alapjaira épül. Az elsõ változatot már 2009 õszén bemutatták, de úgy tûnt, az egyszerû formaterv miatt nem vonzott annyi érdeklõdõt, mint szerették volna.

    Így visszaültették a formatervezõket a rajzasztalokhoz, hogy készítsenek egy érdekesebb változatot. Ez lett a 2011-es Genfi Autószalonon leleplezett FT-86 II tanulmány, amely ugyan megtartotta az elõd arányait és mûszaki tartalmát, de sokkal izgalmasabban fest.

  • Geiger Cars Európába hozta a saját Camaróját!

    A várható érdeklõdés ellenére a General Motors nem hozza forgalomba Európában a Chevrolet Camarót.

    A német Geiger Cars jóvoltából azonban az öreg kontinensen is elérhetõ lesz az amerikai modell, amelyen természetesen kisebb változtatásokat is eszközöltek.

    A General Motors már a Chevrolet Camaro bemutatásakor is megerõsítette, hogy a Ford Mustang ellenfelének szánt modell nem kerül forgalomba az európai piacon.

  • Abruzzi Spirit of Le Mans - ez nem széria járgány

    A hajmeresztõ formatervû sportkocsit az amerikai Panoznál tervezték. A teljes neve Abruzzi Spirit of Le Mans, ami nem teljesen véletlen. A Panoz 13 éve jelent meg elõször a hosszú távú versenyeken, és a GTR-1 1998-ban még gyári gépeket is lenyomott Le Mans-ban, megszerezve a 7. helyet. Késõbb, 2006-ban ugyanitt, de már az utcai sportkocsira épülõ Esperante GT-LM-mel sikerült megnyerni a GT2 kategóriát – így érthetõ a kötõdés a francia versenyhez. A bemutatót is a verseny hétvégéjére idõzítették, és maga az autó is számos részletében emlékeztet a Panoz legelsõ versenyautóira.

  • Subaru Outback 2010

    Ma már inkább luxusautó, 1995-ös megjelenésekor azonban még távol állt ettõl a Subaru Outback, vérbeli túravezetõnek, dzsungelharcosnak tûnt, aki olykor-olykor, ha éppen szükség volt rá, elõ tudta kapni „a kedvesebb arcát". Megjelenése divatot indított el, a városiak olyan keménynek akartak látszani, mint õ, a tényleges sárdagasztó erdõkerülõk viszont a konszolidáltságáért irigyelték. A trendcsináló crossovernek immár a negyedik generációja jelent meg 2010-ben, minden eddiginél finomabb külsõbe csomagolva, de legendás képességeit nem felejtve.

  • A Nissan bemutatta vadonatúj kis crossoverét, a Juke-ot

    A Juke-ot Európában a Nissan angliai, sunderlandi gyárában, Japánban pedig az oppamai gyárban fogják gyártani. A Juke értékesítése idén nyáron kezdõdik meg Japánban, az európai és észak-amerikai piaci bevezetésre õsszel kerül sor.

    Megbízható kocsi!

    A Juke a Renault-Nissan Szövetség B padlólemezére épül, tengelytávja 2530 mm, teljes hossza 4135 mm, szélessége 1765 mm, magassága 1570 mm.

  • Lotus Elan hasonmás a Honda-tól

    A Honda mostanában elég gyakran teszteli a közönséget újabb és újabb tanulmányautókkal.

    Úgy látszik még keresik a megfelelõ irányt, azt az új stílust, amelyet a vásárlók többsége vonzónak talál.

    A legújabb szondát OSM-nek (Open Study Model, azaz nyitott tanulmány) hívják, és lényegében egy rövid, 2+2 üléses roadster, egyértelmûen fronthajtású arányokkal.