rss
  • Bemutatkozott a Honda Jade

  • Bemutatkozott a Honda JadeAz első képeken csúcs-felszereltséggel, nagy felnivel látjuk az autót. A karosszéria teljes hossza 4660 mm, szélesség 1775 mm, a magasság 1500 mm – utóbbi érték a Japánban elterjedt liftes parkolóhelyek miatt kialakult „szabvány” méret -, a tengelytávolság 2760 mm. Az utastérben a márkától megszokott űrautós műszerfalat találjuk, meg összesen hét ülést, amelyet egy dekoratív hölgy segítségével illusztráltak. Korábban hír volt, hogy készül egy hibrid változat is ebből a példányból, de azt nem valósítják meg.

    Kezdetben csak 1,8 literes, 141 lóerős benzinmotorral jön, 5-ös kézi vagy fokozatmentes automatikus váltóval, jövő év elején 2,0 literes négyhengeres is választható lesz.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Hummer HX tanulmány Detroitban

    A nemsokára kezdõdõ észak-amerikai kiállításon lehet majd megcsodálni a Hummer legújabb koncepcióautóját. A HX sokkal kisebb, mint a széria Hummerek, különlegességei a levehetõ tetõelemek és ajtók. A mindössze 4,34 méter hosszú HX a Hummer belépõ modellje lehetne, ha egyszer gyártásban vennék. Formaterve alapján könnyû beilleszteni a márka több modellje közé, ugyanis a jellegzetes hûtõmaszk, a két métert meghaladó szélesség, a gömbölyûséget még hírbõl sem ismerõ lemezek, és a függõleges szélvédõ is Hummer jellegzetességnek számít.

  • Sportkocsi az Audi TT-bõl

    A Quattro Gmbh. mérnökei nem végeztek félmunkát: a GT4-ben nem maradt egy csepp kompromisszum sem. A TT-RS-bõl átépített gép versenyzésre készült, azoknak a komoly amatõröknek, akik limitált költségvetéssel vágnának bele a sportkocsi-versenyzésbe.

    Jól sikerült a verda.

    Az új TT változatot Sanghajban mutatták be a helyi versenypályán megrendezett DTM futamon, ahol a legendás Audi pilóta, Frank Biela mutatta meg néhány kör erejéig, hogy az átdolgozott TT mire képes.

  • A 705 lóerõs Corvette Z700-at versenypályára szánja az amerikai Hennessey

    Akinek nem elég minden idõk legerõsebb Corvette-je, a 638 lóerõs ZR1, annak készíti a 705 lóerõs, drasztikusan kikönnyített, versenypályára szánt Z700-at az amerikai Hennessey. Az autó kétszer annyiba kerül, mint a normál ZR1.

    Sokak szerint a Corvette ZR1 az elsõ, igényes európai/japán vásárlóknak is minden szempontból megfelelõ amerikai sportkocsi. Elõdjéhez mérten kisebb mérete, könnyebb alkatrészei, jó súlyelosztása az európai és japán sportkocsik valódi alternatívájává tette az autót, ám palettáján még mindig van egy betöltetlen rés.

  • BMW Mansory X6 M - tuningolt verzió

    A BMW kupé-SUV öszvére eleve furcsa szerzet, de a svájciak rátettek még egy lapáttal.

    A feltûnés garantált, az elismerés kevésbé.

    A Mansory eleve arról híres, hogy egy Rolls-Royce vagy Bentley eleganciáját is képes tökéletesen agyonverni, és most sem szakadtak el a hagyományaiktól. A BMW X6 M-re új lökhárítókat terveztek, elöl gigászi beömlõnyílásokkal, hátul pedig versenyautókat megszégyenítõ méretû diffúzorral.

  • 272 lóerõs, elektromos hajtású sportautó a Chrysler-tõl

    A Detroiti Autószalonon az amerikai autógyártók bõvelkednek az újdonságokban, az egyik legnagyobb érdekesség viszont kétségtelenül a Dodge Circuit EV. A Lotus alapú koncepcióautót egy 272 lóerõs elektromotor hajtja, szériagyártását viszont egyelõre sajnos nem tervezik.

    Az elõzetes híresztelések ellenére, miszerint rengeteg gyártó nem képviselteti magát a Detroiti Autószalonon és hogy évekre visszamenõleg az idei kiállításon lesz a legnagyobb pangás.

  • Honda FCX Clarity - a hidrogénautó

    A Honda 2011-es fejlesztése nyomán lehetõség nyílhat arra, hogy teljesen függetlenítsük háztartásunkat a közmûvektõl. A japán vállalat az ígéri, hogy 2012. március 31-re elektromos aljzattal szereli fel üzemanyagcellás autóját, az FCX Clarity modellt.

    Ez valamivel komolyabb lesz, mint a már ismert 12 voltos szivargyújtó, sõt még csak nem is a néhány gyártó kínálatában megtalálható, 220 voltos kimenetre kell gondolni: a fejlesztõk legalább 10 kilowatt teljesítményû tápról beszélnek, ami a számítások szerint két átlagos háztartás teljes körû kiszolgálására elegendõ.

  • 265 lóerõs turbómotort kapott a Volkswagen Scirocco R!

    A németek végre leleplezték a Scirocco legerõsebb változatát, amely 265 lóerõs turbómotort, alacsonyabb és keményebb felfüggesztést, sportüléseket, LED-es nappali menetfényt és új lökhárítókat kapott. A kocsi 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 250 km/h.

    Tavaly novemberben került nyilvánosságra, hogy környezetvédelmi okok miatt, sokak bánatára nem a 3,2 literes VR6-os, hanem csak a kétliteres sornégyes benzines hajtja majd a Scirocco legerõsebb változatát.

  • Local Motors Rally Fighter - homokra és aszfaltra

    A SEMA Motor Show közönsége találkozhat elõször a Local Motors Rally Fighter modelljével, amely „különleges on- és offroad élményt kínál".

    A Rally Fightert nehéz kategorizálni, leginkább egy sportos terepkupé, a dakaros raligépekre hasonlít. Még érdekesebb, hogy a kocsi külsejét és utasterét beküldött számítógépes grafikák alapján alakították ki. A motortérben egy 3 literes duplaturbós BMW dízelmotor teljesít szolgálatot, 265 lóerõvel és 571 Nm nyomatékkal.

  • Audi A3 Cabriolet

    Szlovákiát egyelõre nem értük utol az autógyártás területén, de az Audi újabb modellel gondoskodott arról, hogy csökkenjen a hátrányunk. A képzeletbeli versenypályán egy kabrió állt rajtvonalhoz. November utolsó napján újabb Audi modell gyártása kezdõdött hazánkban. Hogy a gyõri székhelyû Audi megabázis rangot adjon a világpremiernek, az elsõ A3 Cabriolet Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke jelenlétében gurult le a gyártósorról.

  • Urban Luxury - kisautó a Cadillac-tõl

    A GM luxusmárkájánál is felfedezték a kisautókban rejlõ lehetõségeket – bár a Los Angelesben leleplezett Urban Luxury Concept csak amerikai mércével tûnhet kicsinek. Az egybeszabott, a Cadillac stílusához illõen éles-szögletes autó 3,835 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,446 méter magas, azaz leginkább egy Mercedes A osztályhoz vagy egy Honda Jazzhez hasonlítható, bár – alighanem a 19-es felniknek és a két hatalmas ajtónak köszönhetõen – a fotókon kisebbnek látszik. A felfelé-elõre billenõ, nagyrészt üvegezett ajtók viszonylag tágas utastérre nyílnak, amelyben négy különálló ülést helyeztek el, bár hátulra egyértelmûen elférne egy háromszemélyes üléspad is.

  • A Lada legújabb büszkesége a C-Cross

    Stílusosan a hazai autószalonon mutatta be legújabb büszkeségét a Lada.

    Az AvtoVAZ a C-Cross tanulmányautó mellett majdnem egész modellpalettáját, többek között a Kalina sportváltozatát is kiállította.

    Még mindig hazája legsikeresebb autómárkája a Lada, amely a Moszkvai Autószalonon egy SUV-val lepte meg a közönséget.

  • Igényesebb anyagokkal mutatkozik Subaru Legacy Touring Wagon!

    A Subaru hazai pályán mutatta be az új, ötödik generációs Legacy kombi változatát. A Touring Wagon névre keresztelt autó minden irányban nagyot nõtt elõdjéhez képest, a belsõ térben jobb minõségûek az anyagok. Fontos még, hogy máris felfrissül a kétliteres boxerdízel.

    A japánok az áprilisi New Yorki Autószalonon leplezték le a Legacy szedán változatát, amelyet most követett a kombi.

    A Touring Wagon premierjét Japánban tartotta a Subaru.

  • Renault Thalia 1.5 dCi Privilége: Népvágy?

    A Renault Thalia jó kilenc évvel ezelõtt jelent meg a magyar piacon, és óriási sikert aratott. Azóta több mint 30.000 darabot adtak el belõle nálunk, a kis lépcsõshátúak között piacvezetõ lett, de a teljes kisautó-kategóriát tekintve is az elsõk közé került.

    Most a karosszériáját teljesen átrajzolták, miközben az új ruha alatt szinte semmi nem változott. Hogyan hat így a mai megváltozott környezetben - erre keressük a választ.

  • Kétliteres fogyasztású törpeautó a VW-tõl

    Állítólag a Volkswagen is megpróbál beszállni a városi törpeautók piacára, amelyet jelenleg még a Smart ural.

    A német szaksajtóban felbukkant pletykák szerint egy 2+2 személyes apróságot kezdtek fejleszteni, amely méreteit tekintve leginkább a Toyota iQ-ra emlékeztet majd. A típus az Up kisautó megkurtított padlólemezére épülhet, és állítólag egy új, az eddigieknél is kisebb hengerûrtartalmú háromhengeres, 50 lóerõ körüli teljesítményû motort terveznek hozzá.

  • A Toyota Supra hibridként éled újra!

    A Toyota a világ legnagyobb autógyárának mondhatja magát, mégsem gyárt vérbeli sportautót. Sokak örömére ez a probléma hamarosan megoldódik, mivel a márka újraéleszti 1996-ban eltörölt sportmodelljét, a Suprát.

    A feltámadás külön érdekessége, hogy az autó nagy teljesítményû hibrid hajtáslánccal is elérhetõ lesz.

    Furcsamód a Toyota a világ egyik legjelentõsebb és legnagyobb költségvetéssel rendelkezõ autógyára, modellpalettáján mégsem találunk sportautókat.