rss
  • Audi A3 Cabriolet második generációja

  • Audi A3 Cabriolet második generációjaA legfontosabb változás a lépcsős hátú befejezés, ami egyfelől a formának másfelől a csomagtér méretének is jót tesz. Utóbbi tér már 287 literes, ami 60 literes bővülés az elődhöz viszonyítva, és a nagyobb méretű nyílás miatt könnyebben is megpakolni. A karosszéria egyébként 18 centivel hosszabb, 442 centiméteres, a szélesség 2 centivel bővült, a magasság 1,5 centivel alacsonyabb, a tengelytáv 2,6 méter. Szériafelszerelés az elektromos tetőmozgatás, gombnyomásra 18 másodperc alatt tűnik el a tető akár menet közben, legfeljebb 50 km/órás sebességgel haladva.

    A nagyobb méretek ellenére a tömeget mintegy 50 kg-mal sikerül csökkenteni, amiben olyan tényezők is szerepet játszanak, mint az alumínium motorháztető vagy a vászontető acélból és magnéziumból készült váza.

    Kezdetben csak elsőkerékhajtással lesz elérhető az Audi A3 Cabriolet, az 1.4 (140 LE), 1.8 (180 LE) TSI-kkel és a 2.0 (150 LE) TDI-vel, később quattro összkerékhajtás, 2,0 literes benzinmotor (S3 300 LE) és 1,6-os dízel (110 LE) is elérhető lesz. Váltóból a hatfokozatú, kézi kapcsolású mellett hétfokozatú, dupla kuplungos választható.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Láthatáron az elektromos Mercedes

    Legkésõbb 2011-ben megjelenik az elsõ elektromos hajtású Mercedes modell.

    "Hamarosan teljesen elektromos Mercedes autóval járhatunk. A kocsit 2010-2011-ben dobjuk a piacra" - nyilatkozott Dieter Zetsche a Mannheimer Morgen címû lapnak.

    A német Daimler elnöke azt is elmondta, hogy az autógyártók közül elõször cége vezeti be az újgenerációs lítium-ion akkumulátorokat.

  • Lancia Delta 1.6 Multijet Oro – A formás olasz

    Az utóbbi idõk egyik legszebb karosszériájával érkezett meg az új Lancia Delta. A Lancia úgy látszik folytatja az útkeresést.

    A Lancia márkát a FIAT vezetése a kilencvenes évek végén hirtelen kirántotta a körülötte kialakult sportos légkörbõl, mondván, az legyen az Alfa Romeo sajátja.

    A Lancia pedig induljon el a prémium márkák irányába.

  • Akár M is lehetne – BMW Z4 sDrive35is

    Még erõsebb lett a BMW karizmatikus roadstere, a Z4. Az új modellváltozatként megjelenõ Z4 sDrive35is 3 literes duplaturbós benzinmotorja 340 lóerõs, forgatónyomatéka pedig 450 newtonméter. A BMW egy hétfokozatú kettõs tengelykapcsolós sport-automata váltót csatlakoztatott az erõforráshoz, így a Z4 sDrive35is 4,8 másodperc alatt abszolválja a százas sprintet. Egy hajszálnyival jobban, mint a korábbi M-es kivitel. Az új csúcsmodell a 2010-es Észak-amerikai Nemzetközi Autószalonon (NAIAS), Detroitban tartja világpremierjét.

  • V12-es 700 lóerõs motor az új Brabus-ban

    A leginkább Mercedesek megbolondításáról ismert Brabus ismét kezelésbe vette a jó öreg G-osztályt. Ezúttal minden eddiginél tovább mentek, a motorháztetõ alá ugyanis egy 700 lóerõs V12-est építettek.

    Az autó alapára 111 millió forint.

    A Mercedes G-osztálya idén ünnepli harmincadik születésnapját, a gyártó pedig ez alkalomból két változatot is piacra dobott. Akinek azonban az apró, leginkább a külsõre és a beltérre koncentráló változások nem felelnek meg, választhatja a Brabus megoldását is.

  • Riich Z5 - sportkocsi kínából

    A kínai Chery évek óta teszteli a formás kétajtós kupét, amellyel alighanem az exportpiacokat célozzák meg.

    Korábban Chery A6 néven ismertük, most azonban már Riich Z5-ként emlegetik, és meglehetõsen közel lehet a premier, mivel lényegében álcázás nélkül próbálgatják a prototípusokat a gyári tesztelõk.

    Gondolhatnánk, hogy a Chery, ahogy eddig is, elsõsorban Kínába szánja a Z5-öst, de errõl biztosan nincsen szó, az országban ugyanis egyáltalán nincsen piaca az efféle modelleknek.

  • Honda Accord Type S szedán és kombi változatban

    A márciusban kezdõdõ Genfi Autószalonon mutatkozik be a Honda Accord Type S változata, amelynek motorterében a már jól ismert 2,2 literes dízelmotor erõsebb változatát találjuk.

    A sportosabb Accord szedán és kombi változatban is elérhetõ lesz. A tavalyi Genfi Autószalonon mutatkozott be a Honda Accord jelenlegi generációjának európai változata, amely jelenleg 2,0 és 2,4 literes benzinmotorokkal és 2,2 literes dízelmotorral kapható, azonban hamarosan érkezik a régóta várt Type S változat.

  • Számítógépes grafika a Melkus RS 2000-rõl!

    A német cég már két éve bejelentette, hogy új modellen dolgozik. Az eddig napvilágot látott skiccek után a cég számítógépes grafikákat is nyilvánosságra hozott, élõben pedig a Frankfurti Autószalonon találkozhatunk az RS 2000-rel.

    A versenyautókat és a sportautókat gyártó márkát Heinz Melkus alapította 1959-ben Drezdában, egyetlen közúti modelljük, az RS 1000 gyártása pedig 1970-ben kezdõdött. A keleti blokk egyetlen életképes sportautó márkája háromhengeres Wartburg motorral készült és összesen 101 darab készült a 71, késõbb 100 lóerõs autóból.

  • Láthatáron a hibrid Touareg!

    Nyilvánosságra hozta a Volkswagen a közeljövõben piacra kerülõ hibrid Touareg adatait, és információkat közölt a gázzal és benzinnel is üzemelõ Passat dual-fuel TSI Ecofuelrõl is, amely szintén 2010-ben mutatkozik be.

    A Mercedeshez és a BMW-hez képest alig fél évvel lemaradva a Volkswagen is piacra dobja elsõ sorozatgyártású hibridjét.

    A két prémiummárkához hasonlóan a wolfsburgiak is az egyik legnagyobb modelljükben, jelen esetben a Touaregben debütáltatják az elektromos rendszert.

  • Citroen GQ

    A brit szakemberek egy igazi öszvért alkottak: Lényegében egy kupé, de négyajtós, így a már családdal rendelkezõket sem zárják ki.

    Futurisztikus a kinézete

    Az oldalablakok íve erõsen lejt, de a tetõ magasabban fut hátra, ami egy sportkombi farát mutatja.Mindezt hatalmas kerekekkel kombinálva, amelyektõl szabadidõ-autós benyomása lesz az embernek. Mindenki találhat benne magának tetszõt.

  • Több mint 400 lóerõs a Lotus Evora versenyváltozata!

    A Lotus nagy reményeket fûz a nemrég bemutatott Evorához, ráadásul az angolok leleplezték az autó versenypályára szánt változatát is. A Type 124 Endurance Racecar 3,5 literes V6-os motorja több mint 400 lóerõs, szemben az eredetileg 280 lovas teljesítménnyel.

    A Lotus már tavaly bemutatta új 2+2 üléses modelljét. Az Evora a márka legnagyobb örömére népszerû a vásárlók körében, most pedig leleplezték a sportautó versenypályára szánt változatát is, amellyel természetesen több rangos versenyen is találkozhatunk majd.

  • A G-Power egy 750 lovas monstrumot hozott ki a BMW M6 Hurrican-ból!

    A német tunningcég mûhelyében készült 750 lóerõs Hurrican CS végsebessége 370 km/h.

    Az autó számos kiegészítõje karbonból készül, míg a nagy sebesség miatt szükséges különleges gumiabroncsokat a Michelin fejlesztette, amelyek 21 colos könnyûfém felnikre kerülnek majd fel. A BMW tuningolásra specializálódott G-Power cég újabb fenevaddal állt elõ. Nem egyszerû tunningról szól a 25 éves német manufaktúra programja. Szinte csak a karosszéria formája marad meg az eredeti autóból.

  • Volkswagen Touran 2010-es frissités útán

    Újra modellfrissítésen esett át a Volkswagen Touran, a kompakt egyterû új hûtõrácsot, elsõ lökhárítót és az aktuális, hatos Golffal elindított márkaarculatba illõ fényszórókat kapott. Négy éve volt már egy komolyabb ráncfelvarrása, akkor is új lámpákat. turbós-kompresszoros 1,4-es motorokat és DSG-váltókat kapott az autó. Most már hátul LED-esek lettek az új Sharanról koppintott lámpák, valamint felcsavaroztak a mérnökök egy új légterelõt, amely a kompakt egyterû aerodinamikai együtthatóját 0,32-rõl 0,29-re javította.

  • Peugeot HX1 - hatszemélyes luxus-kombi

    A HX1 egyterûnek mondható, de a szokásostól eltérõ arányokkal, hosszú és széles, de lapos. A teljes hossza 4,954 méter, szélessége 1,99 méter, miközben magassága 1,373 méter. A vonalai egyszerûek, de elegánsak, ugyanakkor a forma aerodinamikailag is rendben van, hiszen az alaktényezõje 0,28-as. Az egyterûek között kiemelkedõ érték nemcsak az aktív aerodinamikai elemeknek köszönhetõ, de a visszapillantók helyett alkalmazott apró kamerák, a minimálisra csökkentett hézagok és a süllyesztett szerelvényeknek is csökkentik a légellenállást.

  • A GM-nek is lesz Tata Nanója

    Újabban a legnagyobb biznisz fapados miniautók készítése. A Tata kezdte az egészet a Nanóval, az elképzelés azonban mindenkinek megtetszett: tervezi már a saját, tömegeknek szóló autóját a Renault, a Nissan és ki tudja, ki mindenki még.

    Legutóbb a General Motors jelezte, hogy beszállna erre a piacra, az amerikai óriás kínai partnerével, a SAIC-cal együttmûködésben építené meg a minit. Úgy tervezik, hogy 3500 dolláros (670 ezer forintos) áron dobják piacra az apróságot, vagyis nyugodtan kezdhetik vakarni a fejüket a Tata vezetõi.

  • Átlagosan 9,7 litert eszik a 7-es BMW hibrid változata!

    A BMW az X6-osban már korábban látott ActiveHybrid rendszert beépítette hetes sorozatába is, az autó pedig a gyáriak szerint már most szériaérett. A 750i 407 lóerõs benzinmotorját egy 21 lovas elektromos egység erõsíti, az autó átlagfogyasztása pedig a gyáriak szerint a kiindulási modellnél 15 százalékkal kisebb lesz.

    A bajor autógyártó szériaéretté tette vadonatúj hibrid hajtásláncát, melyet legutóbb a 7-es BMW-ben mutatott be. A BMW emellett természetesen folyamatosan fejleszti az üzemanyagcellás, hidrogénhajtású modelljét is, ám ennek sorozatgyártására még biztosan sokáig kell várnunk.