rss
  • Audi A3 Cabriolet második generációja

  • Audi A3 Cabriolet második generációjaA legfontosabb változás a lépcsős hátú befejezés, ami egyfelől a formának másfelől a csomagtér méretének is jót tesz. Utóbbi tér már 287 literes, ami 60 literes bővülés az elődhöz viszonyítva, és a nagyobb méretű nyílás miatt könnyebben is megpakolni. A karosszéria egyébként 18 centivel hosszabb, 442 centiméteres, a szélesség 2 centivel bővült, a magasság 1,5 centivel alacsonyabb, a tengelytáv 2,6 méter. Szériafelszerelés az elektromos tetőmozgatás, gombnyomásra 18 másodperc alatt tűnik el a tető akár menet közben, legfeljebb 50 km/órás sebességgel haladva.

    A nagyobb méretek ellenére a tömeget mintegy 50 kg-mal sikerül csökkenteni, amiben olyan tényezők is szerepet játszanak, mint az alumínium motorháztető vagy a vászontető acélból és magnéziumból készült váza.

    Kezdetben csak elsőkerékhajtással lesz elérhető az Audi A3 Cabriolet, az 1.4 (140 LE), 1.8 (180 LE) TSI-kkel és a 2.0 (150 LE) TDI-vel, később quattro összkerékhajtás, 2,0 literes benzinmotor (S3 300 LE) és 1,6-os dízel (110 LE) is elérhető lesz. Váltóból a hatfokozatú, kézi kapcsolású mellett hétfokozatú, dupla kuplungos választható.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Bentley Continental Tuning

    Kombi még nem készült a Bentley Continental sorozatából, de az olasz Carrozzeria Touring most készített egyet. A Flying Star persze nem való hurcolkodásra: a shooting brake formát követi, azaz szûkös, 2+2 üléses luxusmodell, amelyben szükség esetén elfér a golfozáshoz, vagy vadászathoz szükséges felszerelés.

    A viszonylag kicsi harmadik ajtó mögött alaphelyzetben nincs sokkal több hely, mint a Continental GT csomagterében.

  • Leállították a BMW Concept CS fejlesztését

    A Concept CS-en alapuló nagy négyajtós kupé fejlesztését leállította a BMW, a hivatalos közlemény szerint a romló gazdasági helyzet miatt.

    "Mivel az elsõdleges cél a nyereségesség növelése, felül kell vizsgálnunk a korábbi, típusfejlesztéssel kapcsolatos döntéseket. Ennek eredményeképpen a BMW csoport nem készíti el a Concept CS sorozatgyártású változatát, mivel ez a típus nem felel meg a megtérüléssel kapcsolatos belsõ elvárásainknak" - írja a BMW sajtóközleménye.

  • Aston Martin lett a Toyota iQ-ból

    Megmutatta az elsõ fotókat luxusminijérõl az Aston Martin, az autó alapjait a Toyota iQ adja. Úgy gondolja a brit márka, hogy az iQ már önmagában is olyan kiváló minõségû, jól összerakott modell, hogy méltó az Aston Martin-logó viselésére.

    Cygnet néven érkezik majd az új modell, amely megõrizte az iQ arányait és mûszaki alapjait. Elõre csupán új, astonos hûtõrács került, a kilincseket is lecserélték, a hátsó lámpák pedig szintén a brit márka stílusát idézik.

  • Boxster Spyder: új, purista roadster

    A Porsche Boxster Spyder a Boxster sorozat csúcsmodellje, egyben a Porsche teljes modellsorozatának legkönnyebb tagja. A középmotoros, puhatetõs kétüléses mindössze 1275 kilogrammot nyom a mérlegen, így rendkívül nagy vezetési élményt nyújt. Könnyebb, mint egy Golf vagy egy Astra.

    A 320 lóerõs kocsi az extraként rendelhetõ PDK váltómûvel és a rajtprogram használatával 4,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára.

  • Bioetanolos Bentley a britektõl!

    A patinás brit autógyártó is komoly lépésekkel száll harcba a szigorú károsanyag-kibocsátást szabályozó törvényeknek való megfelelés céljából.

    A Bentley a bioetanol alkalmazásával fogja csökkenteni jármûvei széndioxid-kibocsátását, mégpedig nem is kis mértékben. Az autógyártók mérnökei a válságos helyzet ellenére is költségeket nem kímélve keményen munkálkodnak azon, hogy modelljeik károsanyag-kibocsátását minél jobban leszoríthassák annak érdekében, hogy az új szén-dioxid törvénynek megfeleljenek.

  • speedART Porsche Cayenne S Hybrid - Hybrid Cayenne 450 lóerõvel

    A brutális tuning mellé új kipufogórendszer jár 10 centis kályhacsövekkel.

    Rendesen megpiszkálták a Cayenne S kompresszoros V6-osát a speedART-nál, így a kocsi teljesítménye 450 lóerõre nõtt.

    A speedHYBRID 6 másodperc alatt van százon, fél másodperccel hamarabb, mint a gyári változat, végsebessége 252 km/h – ez plusz tíz km/h-t jelent a gyári modellhez képest.

  • 350 lóerõs Volvo C30 R!

    A Volvo elkészítette a C30 széria legerõsebb és leggyorsabb változatának koncepcióját.

    A 350 lóerõs összkerekes C30 R prototype nagyon ígéretesnek tûnik, de jövõjét könnyen befolyásolhatják az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátást korlátozó törvények.

    A svéd gyártó erõsebb modelljeinek neve már a kezdetek óta összefügg a turbómotorokkal.

  • Hyundai Genesis Coupé - 8 másodperc alatt 100-on

    Magyarországra is megérkezett 2011 júniusában a Hyundai hátsókerékhajtású kupéja, amely 210 és 303 lóerõs motorokkal, átfogó felszereltséggel és a szokásos 5 éves, kilométer-korlátozás nélküli garanciával listaáron már 9,99 millió forinttól hazavihetõ. Ezért az árért a kétliteres, 210 lóerõs turbós benzinmotorral szerelt példányt kapjuk, hatfokozatú kézi váltóval. Az egyetlen felszereltségi szintben kapható négyhengeres kiadás szinte teljes felszereltséget kap; a nagytestvér 19 colos felnijeit õ is birtokolja, viszont a részlegesen önzáró (sperr) differenciálmû, a napfénytetõ, és a bõrkárpitozás belõle kimarad.

  • A Toyota Priusból luxusváltozat is készül

    A japán gyártó hivatalosan is megerõsítette, hogy hibrid hajtású kompakt modelljébõl luxusváltozatot is készít.

    Az új Lexus modell a Prius jövõ januárra várható harmadik generációjának mûszaki alapjaira épül, mégis önálló típusnak tekinthetõ.

    Nemcsak formaterve és felszereltsége tér majd el az egyszerûbb Toyota változatétól, de úgy tudjuk, hibrid hajtáslánca is nagyobb összteljesítmény leadására lesz képes.

  • Audi A6 Avant 2011

    Csak a fotók alapján fel sem tûnik az embernek, hogy az Audi új típust mutatott be: olyan tökéletesre fejlesztették az átméretezéssel való autótervezést, hogy ha nincs valami támpont a képen, simán A4 Avantnak nézhetnénk.

    Nem sokat változott elsõ ránézésre.

    Persze van néhány részletbeli különbség, de még az utastér és a csomagtartó aránya is stimmel. Ez persze nem jelenti, hogy az A6 ne volna kellemes jelenség, jó arányú szokvány-Audi, ezúttal 4,93 méteres hosszban.

  • Elia Dacia Duster - látványos darab lett

    A román Renault-származékok inkább az olcsóságukkal aratnak, mint szépségükkel, de az Elia megoldotta, hogy a Dusterbõl egész látványos tárgy váljon, ráadásul nem is túlzottan drágán.

    A német tudningcég eddig is különbözõ Renault és Dacia modellek optikai tuningjával foglalkozott – még a Logant is megpróbálták feldobni, nem rajtuk múlt, hogy kevéssé sikerült – és a Dusterben most egész jó alanyt találtak a munkájukhoz. Pedig a változtatások nem túl mélyrehatóak.

  • Az ERAD hibridtechnológiával megáldott Land Rover Freelander 2

    A Land Rover a hazai autószalonra hagyta legújabb fejlesztéseit. Ezúttal a szigorodó környezetvédelmi szabályokat figyelembe véve két hibrid Freelandert mutattak be, amelyeknek közúti tesztelését a napokban kezdik el.

    A nemrég az indiai Tata tulajdonába került két márka, a Jaguar és a Land Rover sem kerülheti ki az egyre szigorodó emissziós elõírásokat, így a két patinás brit márka is hibridtechnológia fejlesztésébe kezdett, amelyet e_TERRAIN TECHNOLOGIES néven indítottak a britek.

  • Chrysler 200 2010 - akár összkerék hajtással is

    Az évtized tévedését próbálja kijavítani az amerikai cég új típusa. A legutóbbi Sebring eladásai finoman szólva siralmasak voltak, de a Chrysler abban reménykedik, hogy egy alapos átdolgozással kihúzza, amíg megérkezik a Fiat-alapú utód. hogy sejteni lehetett, a Chryslernél nem volt pénz a 200C tanulmány elkészítésére, de a kísérleti jármû stíluselemeit azért felhasználták a Sebring átalakításánál. Meghagyták a sikertelen típus mûszaki alapjait – ami egyértelmûen látszik az új 200-as arányain és változatlan tetõvonalán –, de a karosszériát szépen lesimították, a karosszériaelemek nagy részét pedig kicserélték, a belsõ teret átdolgozták, valamint lecserélték az egyik motort is.

  • 3,0 literes HDi dízelmotrot kap a Peugeot 407 Coupé

    Kissé felfrissül a Peugeot 407 Coupé, amely során két új gázolajos erõforrás is bemutatkozik, amelytõl a kereslet növekedését várják a franciák.

    Az új dízelmotorok nem csak erõsebbek, hanem takarékosabban és környezetbarátabbak is, mint a jelenlegi HDi-k.

    A Peugeot 407 Coupé 2006 óta van forgalomba, így eljött az ideje a szokásos modellközi frissítésnek. A franciák nem vitték túlzásba a változásokat, elsõsorban a lemezek alatt találunk újdonságokat.

  • Hihetetlenül takaréskos a hatszemélyes Buick Business Hybrid Concept a GM-tól

    Minden elõzmény nélkül mutatott be egy hibrid koncepciót az amerikai konszern, amelyet a néhány éven belül debütáló, következõ generációs hibrid rendszer hajt. A három sorban hat személy szállítására képes autó a mai hibrideknél jóval takarékosabb.

    Az utóbbi években a tulajdonos GM katasztrofális anyagi helyzetét a Buick is megsínylette. Az Európában nem kapható, kizárólag luxusautókat forgalmazó márka jóval kevésbé sikeres a GM másik felsõ kategóriás gyártójánál, a Cadillecnél, ez pedig alaposan rányomta bélyegét a fejlesztésre fordítható büdzsének.