rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Audi A3 Cabriolet második generációja

  • Audi A3 Cabriolet második generációjaA legfontosabb változás a lépcsős hátú befejezés, ami egyfelől a formának másfelől a csomagtér méretének is jót tesz. Utóbbi tér már 287 literes, ami 60 literes bővülés az elődhöz viszonyítva, és a nagyobb méretű nyílás miatt könnyebben is megpakolni. A karosszéria egyébként 18 centivel hosszabb, 442 centiméteres, a szélesség 2 centivel bővült, a magasság 1,5 centivel alacsonyabb, a tengelytáv 2,6 méter. Szériafelszerelés az elektromos tetőmozgatás, gombnyomásra 18 másodperc alatt tűnik el a tető akár menet közben, legfeljebb 50 km/órás sebességgel haladva.

    A nagyobb méretek ellenére a tömeget mintegy 50 kg-mal sikerül csökkenteni, amiben olyan tényezők is szerepet játszanak, mint az alumínium motorháztető vagy a vászontető acélból és magnéziumból készült váza.

    Kezdetben csak elsőkerékhajtással lesz elérhető az Audi A3 Cabriolet, az 1.4 (140 LE), 1.8 (180 LE) TSI-kkel és a 2.0 (150 LE) TDI-vel, később quattro összkerékhajtás, 2,0 literes benzinmotor (S3 300 LE) és 1,6-os dízel (110 LE) is elérhető lesz. Váltóból a hatfokozatú, kézi kapcsolású mellett hétfokozatú, dupla kuplungos választható.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Ha Föld napja, akkor Elektromobil verseny

    A gyorsulási futam bajnokaként az egyetemi csapatok közül a Debreceni Egyetem EEFM TEAM elektromobilja, míg a középiskolások kategóriájában a miskolci Andrássy Gyula Szakközépiskola GÉPace csapatának járgánya futotta a legjobb idõt.

    A mûszaki megoldás alapján a kecskeméti GAMF egyetem hallgatói közül verbuválódott LECSÓ nevû csapat kreációját díjazta elsõ helyezéssel a zsûri, míg a Miskolci Egyetem GÉPÉSZ CAR csapat hallgatói büszkélkedhetnek a legdizájnosabb autóval a közönség szavazatai alapján.

  • A Honda Element még mindig az osztály bohóca

    A részletek változtak, de a lényeg nem: az Element még mindig az osztály bohóca, egy olyan autó, ami csak akkor nem meglepõ, ha kisgyerekekkezében látjuk a homokozóban.

    A Honda bohókás szabadidõ-autóját még 2001-ben készítették, eredetileg érdekes tanulmányautónak, de olyan nagy érdeklõdés övezte, hogy két év múltán elkezdték sorozatban gyártani.

    Esetlenül kedves formája mellett olyan praktikus megoldásokat vonultatott fel, mint a kétszárnyú oldalajtók.

  • Az Audi R8-asnak 10 hengeres motorral 300 km/h a végsebessége!

    Élõben csak a Detroiti Autószalonon mutatkozik majd be az Audi R8 tízhengeres motorral hajtott változata, ám az elsõ hivatalos fotókat és a sajtóanyagot már nyilvánosságra hozta az Audi. A V10-es R8-as csaknem 40 millió forintba kerül, végsebessége pedig jóval 300 km/h felett van.

    Számos kémfotó és apránként csepegtetett információk után végre megérkezett a tízhengeres motorral hajtott Audi R8; legalábbis a hivatalos fotók és a sajtóanyag, mert magáról az autóról csak a jövõ hónapban, Detroitban hull majd le a lepel.

  • Genfben mutatkozik be az új Mazda6

    A Mazda6 frissített változata idén márciusban, a Genfi Autószalonon mutatkozik be. A modell új, továbbfejlesztett verziójának fogyasztása mérséklõdött, kevésbé terheli környezetét.

    A frissített Mazda6 tartja a Mazda új arculatát, amely az enyhén módosított elsõ és hátsó lámpatestekkel együtt sportosabb és markánsabb karaktert kölcsönöz a kocsinak. A frissített Mazda6 hat motorral választható majd, köztük a nagyteljesítményû, új, 2,0 literes DISI benzinmotorral, amelynek fogyasztása alacsonyabb, ill. károsanyag-kibocsátása is mérséklõdött a kétliteres elõdhöz képest.

  • Twingo, V8, középmotor

    Arra a következtetésre jutottunk, hogy a V8-as öltöztet, különösen ha olcsó kisautóba építik. Láttunk már Daewoo Matizt és Citroen Kacsát nyolchengeres motorral, most pedig egy Renault Twingo készült el a francia Lazareth mûhelyében.

    A Renault bumfordi kisautójáról sok minden eszünkbe juthat, de a féktelen száguldás csak a legutolsó helyen. Az eredeti 60 lóerõs motor erejébõl legfeljebb arra futja, hogy a forgalom ritmusát tartsa a Twingo.

  • BMW M5 Sport Package 2011 - az igazán sportos BMW

    Az M Sport részleg által megálmodott futómû a szériánál feszesebb csillapítással, keményebb rugókkal rendelkezik; az ezekhez kapcsolódó 18, illetve opcionálisan 19 colos dupla küllõs könnyû fém kerekek nagyon direkt, sportos vezetési élményt adnak.

    Jól sikerült tuning

    Kívülrõl leginkább a mérgesebb lökhárítóról, a mélyebbre lógó szoknyákról és a króm kipufogóvégekrõl ismerhetõ fel az M Sport BMW.

  • Lamborgini Gallardo Balboni Edition - közel 600 lóerõs a tuning verda

    Egy különleges kiadású Gallardót, a Balboni Editiont vette kezelésbe a német tuning mûhely. Az eredmény 590 lóerõ.

    Egy Lamborghini, bármelyik, már magában igazi különlegesség, de persze vannak olyan vásárlók, akiket ennyi nem elégít ki. Kérhetünk a Lambóba egyedi, saját nevünkkel varrott szõnyegeket, vagy vásárolhatunk különleges kiadású, kis szériás modellt.

    Olyat, mint a Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni Edition.

  • Genfben debütál a mini luxus, az új Audi A1-es

    2010 márciusában, a Genfi Autószalonon mutatkozik be az Audi új büszkesége, az A1-es kisautó. A legnagyobb luxus a legkisebbek között - így jellemezhetõ az új Audi A1-es, amelyrõl fotók még nem, de egy rajz már napvilágot látott az Ingolstadban megjelenõ Donaukurierban. Az Audi A1-es online premierje - ezzel a címmel tette közzé a donaukurier.de az elsõ rajzot az új kisautóról, amelyet Brüsszelben gyártanak. Hivatalos premierjére a márciusi Genfi Autószalonon kerül sor.

  • Szériagyártásba került a Chrysler elsõ hibridmodellje

    Az óriási terepjáró valószínûleg elektromotorja ellenére sem takarékosságáról válik majd híressé, de a gyártó állítása szerint a benzinmotoros változathoz képest átlagosan akár 25 százalékkal is kevesebbet fogyaszthat a hibrid Aspen.

    Az amerikai autógyártó-óriás az utóbbi idõben komoly problémákkal küszködik, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy állandó leépítések folynak és szinte hónapról hónapra jelenti be a cég az új stratégiákat, valamint vállalati terveket.

  • Porsche Cayenne

    Ahogy ígérte a Porsche, az új Cayenne az alacsonyabbra húzott tetõvonalnak köszönhetõen jóval dinamikusabb lett elõdjénél, kabinját pedig teljesen áttervezték. A mûszerfal és középkonzol a Panamerára emlékeztet, bár a Cayenne-ben hosszabbnak tûnik a mélyen, az elsõ ülések közé húzott egység.

    Az alkatrészek egy részén is osztozik a Panamerával a Cayenne, melynek tengelytávja negyven milliméterrel nõtt, a teljes hosszúság pedig 48 milliméterrel lett nagyobb, pedig az elsõ hírek még arról szóltak, hogy összemegy a modell.

  • Új szedánon dolgozik a KIA!

    Két új szedánon dolgozik a Kia. Az KND-5 végleges változatát a luxuskategóriába szánja a távol-keleti gyár, míg az Amanti az olcsóbb limuzinok közt foglal majd helyet. Mindkét autó motorterében 3,5 literes V6-os benzines egység duruzsol majd.

    Jól látható a távol-keleti autógyártók menetelése a nagyautó szegmensben, hiszen elérhetõ áron készítenek méteres szedánokat. A Kia tervezõmérnökei is tisztában vannak azzal, hogy egyre fontosabb a károsanyag kibocsátást csökkentése, ezért takarékosabb motorokat terveznek új autóikba, illetve a súlycsökkentésre is egyre nagyobb szerepet tölt be.

  • Egyedi Fiat 500-as Kínának

    Kínai motívumokkal tarkított 500-asokkal alkot kulturális hidat Olaszország és Kína között a Fiat.

    Mutatós darab.

    2011 Július 12-én, azaz pontosan egy évvel azután, hogy az Egyesült Államokba megérkezett az elsõ ötszáz darabos Fiat 500-as kontingens, Lorenzo Sistino, a Fiat nemzetközi mûveleteinek alelnöke bemutatta az öt fiatal kínai tervezõ által megálmodott mintákkal díszített, kizárólag a kínai piacra szánt, ezúttal csak száz darabos Fiat 500 First Edition sorozatot.

  • 150 darabos utolsó széria a Bentley-tõl

    Szép csendesen eljárt a Bentley Arnage felett is az idõ, ugyanis már tíz éve mutatták be az angol luxusautót. A modellt példás módon egy 150 darabos, Final Series névre keresztelt limitált szériával búcsúztatja a gyár.

    Az idei évben több évfordulót is ünnepel a Bentley, hiszen tíz éve mutatták be a márka zászlóshajóját, az Arnage-t, és ötvenedik születésnapját ünnepli a gyár híres 6,75 literes erõforrása. Most azonban leköszön az Arnage, amelyet méltó módon egy 150 darabos limitált szériával búcsúztatnak.

  • A Mountune által átalakított Focus ST 260 lóerõs

    Már bemutatkozott a Ford kompakt modelljének legerõsebb változata, de a Focus RS egyelõre nem került a kereskedésekbe.

    Mivel a 300 lóerõs újdonság végül nem kapott összkerékhajtású rendszert, hanem ugyanúgy elsõ kerekein hajtott, mint a Focus ST, ezért sokan vonzónak találhatják majd a Ford új ajánlatát.

    A Roush tuningcég nagy-britanniai képviselete, a Mountune ugyanis olyan csomagot készített a Focus ST-hez, amely 225-rõl 260 lóerõre tornássza fel a kocsi teljesítményét.

  • Citroen GQ

    A brit szakemberek egy igazi öszvért alkottak: Lényegében egy kupé, de négyajtós, így a már családdal rendelkezõket sem zárják ki.

    Futurisztikus a kinézete

    Az oldalablakok íve erõsen lejt, de a tetõ magasabban fut hátra, ami egy sportkombi farát mutatja.Mindezt hatalmas kerekekkel kombinálva, amelyektõl szabadidõ-autós benyomása lesz az embernek. Mindenki találhat benne magának tetszõt.