rss
  • Tanulmányként is megjelenik a BMW X5

  • Tanulmányként is megjelenik a BMW X5A BMW X5-ös harmadik generációja nem csak újdonságként, de tanulmányként is tiszteletét teszi a Frankfurti Autószalonon, ahol konnektorról tölthető hibridként is megjelenik a szabadidő-autó. A karosszéria legnagyobb újdonsága a néhány helyen tetten érhető kék betét, amivel az i almárkára utalnak, ezen kívül még a bal első sárvédőben vágtak egy nyílást az elektromos csatlakozásnak. A 21 colos könnyűfém felnik is egyediek, és a tetősínek is speciális darabok. Elektromotorral akár 120 km/ órás tempóra is képes felgyorsulni.

    A hajtásról már elég szűkszavúan nyilatkozik a gyár, a belső égésű motorról csak annyit mondanak, hogy az turbós és négyhengeres – nem árulták el az üzemanyagot -, amelynek munkáját egy 95 LE csúcsteljesítményű elektromotor segíti, a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort a csomagtérpadló alatt rejtették el. Elektromotorral akár 120 km/órás tempóra is képes felgyorsulni a nagy méretű SUV, amelynek fogyasztása 3,8 l/100 km alatt marad. Nem tiszta az sem az első sajtóközlemény alapján, hogy virtuális vagy hardveres az összkerékhajtás a BMW Concept X5 eDrive esetén.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • VW Beetle 240 lóerõs motorral

    Az újdonság a szokásokhoz híven kétliteres benzines turbómotort kap, ám a Golf vagy a Scirocco R 270 lóerõ feletti teljesítményével ellentétben itt 240 tagú ménest találunk.

    Ezzel így is kellemes pluszt kapunk az eddigi 213 lóerõs csúcsmodellhez képest, viszont ezzel nem áll meg a továbbfejlesztések sora. Az elsõkerékhajtású bogár ugyanis feszesebb futómûvet, nagyobb légbeömlõket és egyéb aerodinamikai elemeket, nagyobb fékeket valamint sportra hangolt belsõ teret is kap.

  • Felfrissítik a Mitsubishi Pajero-t, 40 lóerõves erõsebb motort kap!

    Idén felfrissíti nagy terepjáróját a japán gyártó. A szokásos apró módosításokon túl egy új motor is belekerül a kínálatba, amely a jelenlegi, 3,2 literes gázolajosra épül, ám annál 40 lóerõvel és 60 Nm-rel erõsebb.

    A Mitsubishi 2006-ban mutatta be a jelenlegi, negyedik generációt, amely világszerte nagy népszerûségnek örvend. A modellt most, három év után felfrissíti a gyártó.

    Igazi terepjáróhoz mérten nem számíthatunk látványos változásokra, a mérnökök a külsõ helyett ezúttal a kényelemre és a technikára koncentráltak.

  • Akár egy 5,0 literes, kompresszoros, 510 lóerõs motorral is az új Range Rover

    Megjelentek az elsõ hivatalos képek a Range Rover modellfrissített verziójáról. A brit SUV köntösét a szokásoknak megfelelõen finoman szabták át, és akár egy 5,0 literes, kompresszoros, 510 lóerõs motorral is rendelhetjük az autót.

    A harmadik generációs Range Rover 2002 óta kapható, így nem csoda, hogy a gyáriak kicsit felfrissítették az autó formatervét. A modellfrissítés azonban nem csak az SUV külsejét érinti, ugyanis új erõforrás került fel a rendelési listára.

  • Halál a Dakaron!

    A 49 éves francia motorosnak a Santa Rosa és Puerto Madryn közötti szakaszon veszett nyoma

    Meghalt a dél-amerikai Dakar ralin egy francia motoros, Pascal Terry - jelentették be a szervezõk szerdán.

    A motoros volt az idei viadal elsõ áldozata. A 49 éves sportember holttestét a negyedik szakasz utáni éjszaka találták meg a szervezõk.

  • BMW M5 Sport Package 2011 - az igazán sportos BMW

    Az M Sport részleg által megálmodott futómû a szériánál feszesebb csillapítással, keményebb rugókkal rendelkezik; az ezekhez kapcsolódó 18, illetve opcionálisan 19 colos dupla küllõs könnyû fém kerekek nagyon direkt, sportos vezetési élményt adnak.

    Jól sikerült tuning

    Kívülrõl leginkább a mérgesebb lökhárítóról, a mélyebbre lógó szoknyákról és a króm kipufogóvégekrõl ismerhetõ fel az M Sport BMW.

  • Búcsúzik a McLaren Mercedes

    Már nyílt titok, hogy a McLaren és a Mercedes együttmûködése végéhez közeledik, és az SLR-nek sem lesz utóda. A két cég ezért egy limitált szériával, a 722 S-sel búcsúztatja a szupersportautót 2009-ben.

    Amikor az SLR-t 2003-ban bemutatták, még nem sok ellenfele akadt az utakon a gyönyörû, a klasszikus 300 SLR vonalait öröklõ autónak.

  • Smart Forfour 2010 - megújjult a széria

    Új ötajtós modellel bõvíti kínálatát a Smart a következõ másfél évben, az autó csak Amerikában lesz kapható.

    Megújult a dizájn is.

    2010. októberében megjelentek az elsõ gyári grafikák az új ötajtós Smartról, amely a következõ másfél évben kerül piacra, de kizárólag az Egyesült Államokban.

    2007-ben állt le a Forfour gyártása, az új 2010-es amerikai modellel csak egy lyukat tömnek be, amíg meg nem érkezik a Forfour-generáció 2014-ben.

  • Ütõs dízellel jön a Mondeo

    A Genfi Autószalonon mutatja be új, nagy teljesítményû dízelmotorját a Ford. Ahogy korábban máskor is, most is besegítettek a franciák. A számok rendkívül biztatóak. A Ford a Genfi Autószalonra tartogatja, új izmos dízelmotorjának bemutatóját. Az új 2,2 literes Duratorq TDCi-t az S-Maxba, a Mondeóba, és a Galaxyba fogják szerelni. A Ford és a PSA Peugeot Citroën által közösen kifejlesztett motor 175 lóerõt és 400 newtonméteres nyomatékot produkál maximálisan.

  • Õsszel jön a japánok új hibridje a Honda Insight

    A Honda Insight elsõ generációja sajnos nem váltotta be a hozzá fûzött reményeket, de a japánok mégsem hagyják utód nélkül elsõ szériagyártású hibridautójukat.

    A következõ Insight technikájában szinte teljesen megegyezik a Civic hibridváltozatával, de családbarát felépítése és elfogadható ára miatt mégis sikeres lehet.

    Annak ellenére, hogy a Honda Insight 1999-ben bemutatott elsõ generációja eladások terén nem hozta a hozzá fûzött reményeket, a japán gyártó megtartja a jól csengõ típusnevet, így a következõ hibridmodelljüket is így nevezik majd.

  • Bemutatkozik az 510 lóerõs V12-es Aston Martin Vantage

    Jövõ hónapban mutatkozik be a brit gyártó történetének leggyorsabb szériamodellje, az 510 lóerõs V12-es benzinessel hajtott Vantage, amely 4,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és 305 km/h a végsebessége.

    Az Aston Martin 95 éves története során rengeteg gyönyörû sportautóval ajándékozta már meg az autósokat, ezek között azonban nem túl sok olyan volt, amelyet kifejezetten a vezetési élményre hangoltak volna. A gyártó legújabb darabja azonban a hivatalos álláspont szerint is a legjobb sportautó, amit valaha is készítettek.

  • A Carlsson bemutatta legújabb büszkeségét, a 435 lóerõs CK50-et!

    A Mercedes-Benz és a Smart modellekre specializálódott Carlsson bemutatta legújabb büszkeségét, a CK50-et. A 435 lóerõs és 600 Newtonméternyi nyomatékú modell alapját az E500 Coupé adja, de a német cég kívül-belül átdolgozta az autót.

    Bemutatása óta igen sikeres a jelenlegi Mercedes-Benz E-osztály, és a Coupé is hamar elnyerte a vásárlók szívét. A kétajtós változat csúcsmodelljének orrában egy 388 lóerõs, 530 Newtonméternyi nyomatékú V8-as motor dolgozik, ám aki nem elégszik meg ekkora teljesítménnyel, annak a Carlsson elkészített egy erõsebb változatot.

  • A Pininfarina elsõ villanymotoros autója a EDAG Light Car

    A legnagyobb autógyártók egy része a tisztán elektromos hajtásláncban látja a városi autók jövõjét, de többek között az olasz Pininfarina is fejleszti saját villanymotoros autóját. A német EDAG Genfben mutatja be elsõ koncepcióját, amely a Light Car nevet kapta.

    Az utóbbi idõkben az autógyárak folyamatosan mutatják be elektromos városi modelljeik koncepció változatát, amelyekhez csatlakozik a német EDAG tervezõcég elsõ tanulmányautója.

  • Az Opel nyilvánosságra hozta a 325 lóerõs Insignia OPC Sports Tourer-t!

    Az Opel nyilvánosságra hozta az Insignia OPC Sports Tourer elsõ képeit és technikai adatait. A nagyméretû kombit a jól ismert, 2,8 literes, turbós V6-os hajtja 325 lóerõvel. Az agresszív vonalakat kapott autó õsszel érkezik a kereskedésekbe.

    Az Opel egy hónappal az Insignia szedán OPC változatának bemutatása után most a kombit leplezte le. A képek alapján kijelenthetõ, a puttonyos modell cseppet sem nevezhetõ unalmasnak, sõt az összhatás talán még sportosabb is limuzin testvérénél.

  • Opel Corsa OPC - 192 lóerõs motorral

    2010 szeptemberétõl már csak az Euro 5-ös emissziós normáknak megfelelõ autókat lehet újként eladni az Európai Unióban.

    Ennek megfelelõen az Opel is átdolgozta a Corsa legerõsebb variánsát az OPC-t. A mérnökök jó munkát végeztek, hiszen az 1,6-os turbómotor teljesítménye nem változott mégis sikerült az új szabályokhoz igazítani, ezzel a fogyasztása is csökkent. A 2007-es bemutatása óta 13000 eladott példánnyal büszkélkedõ Corsa OPC teljesítménye továbbra is 192 lóerõ, míg egyenletes nyomatékcsúcsa 230 Nm.

  • 2010-es Dodge SUV - nemsokat változott a küldseje

    Félig-meddig már emberi léptékû a Dodge Durango, de ahhoz még mindig túl nagy, hogy Európában is forgalmazzák.

    Merev önhordó padlólemezre épül a legújabb Dodge Durango, és összkerékhajtással is választható, ennek ellenére nem terepjáró.

    Sokkal inkább arra találták ki, hogy a végtelen hosszúságú amerikai autópályákon vontasson hatalmas méretû utánfutókat, és szükség esetén az egész családot el tudja vinni a moziba.