rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Tanulmányként is megjelenik a BMW X5

  • Tanulmányként is megjelenik a BMW X5A BMW X5-ös harmadik generációja nem csak újdonságként, de tanulmányként is tiszteletét teszi a Frankfurti Autószalonon, ahol konnektorról tölthető hibridként is megjelenik a szabadidő-autó. A karosszéria legnagyobb újdonsága a néhány helyen tetten érhető kék betét, amivel az i almárkára utalnak, ezen kívül még a bal első sárvédőben vágtak egy nyílást az elektromos csatlakozásnak. A 21 colos könnyűfém felnik is egyediek, és a tetősínek is speciális darabok. Elektromotorral akár 120 km/ órás tempóra is képes felgyorsulni.

    A hajtásról már elég szűkszavúan nyilatkozik a gyár, a belső égésű motorról csak annyit mondanak, hogy az turbós és négyhengeres – nem árulták el az üzemanyagot -, amelynek munkáját egy 95 LE csúcsteljesítményű elektromotor segíti, a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort a csomagtérpadló alatt rejtették el. Elektromotorral akár 120 km/órás tempóra is képes felgyorsulni a nagy méretű SUV, amelynek fogyasztása 3,8 l/100 km alatt marad. Nem tiszta az sem az első sajtóközlemény alapján, hogy virtuális vagy hardveres az összkerékhajtás a BMW Concept X5 eDrive esetén.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Ráncfelvarrást kapott a 3-as BMW

    A BMW 3-as sorozatának kupé és kabrió kivitele megkapta a modellciklusuk felénél esedékes ráncfelvarrást.

    A formai frissítés igen óvatos lett, LED-es fényszórók, új elsõ- és hátsó lökhárító, illetve új hátsó lámpák. Ezek mentén pár millimétert nõttek az autó túlnyúlásai. A belsõ térben kipróbáltak egy új eljárást, ami során az üléseket fényvisszaverõ réteggel vonják be, így a bõrkárpit tûzõ napon sem válik perzselõen forróvá – a gyár állítása szerint így akár 20 fokkal is csökkenthetõ így az ülések hõmérséklete.

  • Up Lite: takarékos hibrid-csöppség a Volkwagentõl

    Los Angelesben, a 2009. december 4-13. között zajló autókiállítás keretein belül tárta a nyilvánosság elé „Up Lite” koncepcióját a Volkswagen.

    A szeptemberben, Frankfurtban prezentált L1 Concept utódja a gyártó szerint gazdaságosság és hatékonyság terén új mércét állít fel: a négyszemélyes, mindössze 695 kilogramm súlyú kisautó 1 gallon (3,78 liter) üzemanyaggal 186 kilométer megtételére képes.

  • Francia lesz az elektromos smart

    A Daimler AG a francia elnök látogatásakor jelentette be a lotaringiai Hambachban, a smart üzemében, hogy itt fogják sorozatban gyártani az elektromos fortwo modellt.

    Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetõje szerint a smart fortwo electric drive bizonyítja, hogy már ma lehetséges az emissziómentes városi autózás.

  • Százéves a T-Ford

    Bádog Böske és a magyar feltaláló "románca"

    A világ elsõ, szalagrendszeren gyártott gépjármûtípusa, a Ford gyár T-modellje éppen százesztendõs. A kilencedik Ford-típus megtervezésében éppúgy, mint a technológia kidolgozásában a Makóról elszármazott Galamb Józsefé a fõ érdem. A szinte népautóként forgalmazott T-Fordot a korabeli autósok Tin Lizzynek (Bádog Böskének) becézték.

  • Citroen DS3

    A franciák sokadszor próbálják bevenni a prémium-kategóriát, de most máshonnan közelítik a problémát, mint korábban.

    Nagy meglepetésrõl persze nincsen szó, a végleges autó nagy vonalakban megegyezik a DS Inside tanulmánnyal. Csak néhány jelentéktelen részleten változtattak – például elmaradtak a ködlámpák krómkeretei –, bár az is elképzelhetõ, hogy valamelyik felszereltségi szinthez ezt is kínálják. A DS3-as legnagyobb attrakciója ugyanis a testre szabhatóság: összesen hétféle felszereltségi változatban kerül gyártásba.

  • Citroen GQ

    A brit szakemberek egy igazi öszvért alkottak: Lényegében egy kupé, de négyajtós, így a már családdal rendelkezõket sem zárják ki.

    Futurisztikus a kinézete

    Az oldalablakok íve erõsen lejt, de a tetõ magasabban fut hátra, ami egy sportkombi farát mutatja.Mindezt hatalmas kerekekkel kombinálva, amelyektõl szabadidõ-autós benyomása lesz az embernek. Mindenki találhat benne magának tetszõt.

  • Binz E osztály szuperkombi - 5,76 méterhosszú a járgány

    Elõször azt hittük, halottaskocsi, de azt fölösleges lenne álcázva tesztelni. Behegesztenék a toldást, elglettelnék, és már mehetne is a temetkezési vállalkozóhoz, ralizni úgyse fog vele. De nem, ez egy úgynevezett szuperkombi, a zöldségesek álma. Errõl az autóról elmondhatjuk, hogy van csomagtartója.

    A stuttgarti Binz karosszériagyártónak évtizedes tapasztalata van a Mercedesek átépítésében. Mentõautókat, pullman limuzinokat, hullaszállítókat farigcsálnak, elsõsorban E osztályokból.

  • Habtestû a Hyundai luxusautója az Equus

    Nyilvánosságra hozta a Hyundai az elsõ hivatalos képeket a hamarosan a szalonokba kerülõ luxusautójáról, az Equusról.

    A modell észak-amerikai és európai bevezetésérõl ugyanakkor egyelõre nincsenek tervek.

    A jelenleg kapható Equust a dél-koreai gyártó 1998-ban mutatta be, így a modellváltás már igencsak esedékessé vált.

  • Új családi autó az Opeltõl

    Elkészült az Opel Meriva második generációja. A kis egyterûn a várakozásoknak megfelelõen egymással szemben nyíló ajtók vannak. Hat motorral indul az értékesítés.

    Új családi autóval bõvül az Opel kínálata. Elkészült az eredetileg 2003-ban bemutatott Meriva új generációja. Az autóról egyelõre szûkszavúan nyilatkozott a gyár, de számos fontos dolgot már megismerhetünk. Például, hogy mind a tengelytávolság, mint a nyomtáv nagyobb, mint korábban, ami nagyobb stabilitást és kényelmesebb autózást hoz.

  • Ford B-Max - tetõoszlop nélkül

    A B-Max a kategória egyik legerõsebb versenyzõje, tolóajtóval, középsõ tetõoszlop nélkül praktikusabb, mint bármelyik vetélytársa. A mini-egyterûek piaca még a benépesülésnél tart: sok gyártó csak mostanság fedezte fel a kategóriát magának. Eddig azonban csak az Opel próbált valami eredetivel elõállni, de a Meriva szembe nyíló ajtómegoldása nem tûnik különösen hasznosnak így, hogy a B oszlop bent maradt. A Ford azonban húzott egy merészet: a Genfben 2011-ben bemutatkozott B-Max, amely a Fiesta alapjaira épül, középsõ oszlop nélkül készül, hátul pedig tolóajtókat kapott, így egyetlen hatalmas nyílás hozható létre az autó oldalán.

  • A Honda belehúz a sportautógyártásba - Utódot kap az NSX, S2000, és CRX is

    Míg a 90-es évek derekán még dúskáltunk japán sportautókban, addig mára szegényesebbé vált a kínálat "rizsrakétákból". Ha a Hondán múlik, akkor hamarosan visszatérnek a japán sportolók, ugyanis hamarosan feltámasztja néhány legendás modelljét.

    A CR-Z elérhetõ árú sportmodell lesz!

    Az évtized végére komoly japán sportautó offenzíva várható, mivel a Nissan GT-R után a Lexus és a Toyota is sportautót dob piacra.

  • A Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit

    Megannyi kémfotó és kiszivárgott kép után a Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit és mûszaki paramétereit. Az Audi A5 és a BMW 3-Coupé ellenfelének szánt modell széles motorkínálattal kíván újabb vásárlókat csábítani a márkához.

    A Mercedes-Benz a jövõben egyszerûsíteni kívánja típusneveit, így többek között a CLK név is eltûnik a német márka katalógusából. Nem marad azonban utód nélkül a C-osztály alapjaira épülõ, de az E-osztály formajegyeit magán viselõ modell, ugyanis E-Coupé néven érkezik a stuttgartiak legújabb kupéja.

  • Az új Aston Martin-ból 77-et gyártanak a britek

    Hivatalos ízelítõt tett közzé hamarosan érkezõ szuper-sportkocsijáról az Aston Martin. Az egyelõre One-77 néven említett csúcsmodellt 7 literes, 12 hengeres motor hajtja majd, és mindössze 77 példány gyártását tervezik a britek.

    A közelmúlt elsõ vadonatúj modelljének bemutatására készül az Aston Martin, ugyanis mióta a David Richards vezette Prodrive átvette a Fordtól a márka irányítását, még nem készült új fejlesztésû sportautó a briteknél.

  • Szuperkönnyû MX-5-öst mutat be a Mazda Frankfurtban

    Az MX-5-ös huszadik születésnapjára különleges koncepcióval készül a japán gyártó.

    A Superlight egy kikönnyített, kissé leültetett, a vezetési élmény maximalizálásának szellemében átépített MX-5-ös, amely ebben a formájában valószínûleg nem valósul meg.

    Az MX-5-ös igazi sikertörténet a Mazda számára, hiszen az autó rövidnek mondható pályafutása alatt is a világ legnagyobb számban eladott roadstere lett.

  • Fenice Diva - az igazi luxus

    Mi van, ha valaki a legjobbat akarja magának, de öltönyös elegancia helyett inkább mutogatná a gazdagságát? Neki is van megoldás, méghozzá egyenesen Milánóból.

    A Fenice Diva modellek a Rolls-Royce Ghost átépítései, és a tervezõk láthatóan azon igyekeztek, hogy minél nagyobb feltûnést keltsen a 7-es BMW-n alapuló luxusautó megjelenése. Az elsõdleges eszköz a karosszéria kétszínû fényezése. Van sötétkék-ezüst, vörös-arany, vörös-fehér és fehér-arany összeállítás – az utóbbi három esetben a hûtõmaszk is vékony aranybevonatot kap.