rss
  • Tanulmányként is megjelenik a BMW X5

  • Tanulmányként is megjelenik a BMW X5A BMW X5-ös harmadik generációja nem csak újdonságként, de tanulmányként is tiszteletét teszi a Frankfurti Autószalonon, ahol konnektorról tölthető hibridként is megjelenik a szabadidő-autó. A karosszéria legnagyobb újdonsága a néhány helyen tetten érhető kék betét, amivel az i almárkára utalnak, ezen kívül még a bal első sárvédőben vágtak egy nyílást az elektromos csatlakozásnak. A 21 colos könnyűfém felnik is egyediek, és a tetősínek is speciális darabok. Elektromotorral akár 120 km/ órás tempóra is képes felgyorsulni.

    A hajtásról már elég szűkszavúan nyilatkozik a gyár, a belső égésű motorról csak annyit mondanak, hogy az turbós és négyhengeres – nem árulták el az üzemanyagot -, amelynek munkáját egy 95 LE csúcsteljesítményű elektromotor segíti, a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort a csomagtérpadló alatt rejtették el. Elektromotorral akár 120 km/órás tempóra is képes felgyorsulni a nagy méretű SUV, amelynek fogyasztása 3,8 l/100 km alatt marad. Nem tiszta az sem az első sajtóközlemény alapján, hogy virtuális vagy hardveres az összkerékhajtás a BMW Concept X5 eDrive esetén.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Bentley Continental GT - 2010-es modellfrissítés után

    Erõsebb lett a W12-es motor, változott a forma és kényelmesebb a belsõ tér kialakítása, de mégsem beszélhetünk többrõl egy alaposabb modellfrissítésnél.

    A GT volt az elsõ Bentley, amely már VW technikára épült, és egyben a gyártó valaha volt legnépszerûbb típusa. Volt olyan év, amikor Crewe-ben nem tudtak annyit gyártani, hogy kielégítsék az igényeket, ami több ezer autót jelentett évente. Hét év azonban még a luxusautók piacán is soknak számít, így mindenképp hozzá kellett nyúlni a típushoz, ha másért nem is, azért, hogy beletehessék a bemutatása óta általánossá vált mûszaki megoldásokat.

  • Audi R8 GT Spyder - R-tronic 6 sebességes váltóval

    A már ismert hengerûrtartalmú, V10-es erõforrás ezúttal 6.500 fõtengelyfordulat mellett 540 Nm nyomatékkal nyüstöli az abroncsokat, miközben 560 paripa nyerít fel, hogy a ménes minden tagja alig 2,93 kilogrammot vegyen a nyergébe.

    Nem csoda hát, hogy 3,8 másodperc alatt gyorsíthatunk álló helyzetbõl 100 km/órára, s sebességünket akár 317 km/óráig fokozhatjuk. Az Audi már lehetõvé sem teszi a manuális sebességváltó választását, így a motorhoz minden esetben a hatsebességes R-tronic egység kapcsolódik.

  • Toyota iQ Disco - profi DJ felszereléssel

    Az iQ Disco nevû tanulmányt a Toyota németországi részlege készítette, tisztán a figyelemfelkeltés kedvéért.

    A gömbölyû kiskocsihoz egész jól illik az apró tükörlapkákból összerakott burkolat – valóban olyan hatást kelt, különösen a krómozott felnikkel és tükörházakkal, mint egy túlméretezett diszkógömb.

    Ezenkívül csak a felfelé nyíló ajtókban és a gigantikus teljesítményû hangrendszerben tér el az autó a sorozatgyártmánytól.

  • A BMW X5 Security Plus az elsõ B6-os besorolású páncélozott autó

    A vadonatúj X5-ös Security Plus modellel a BMW az elsõ nagy autógyártó, mely készít B6-os besorolású páncélozott autót.

    A B6-os besorolás azt jelenti, hogy az egyszerûbb kézifegyvereken keresztül egészen a terroristák kedvenc eszköze, az AK-47-es ellen is képes megvédeni a bent ülõket. Az autóban a komoly páncélozás mellett különbözõ elektromos védelmi rendszereket is elhelyeztek a mérnökök, így gombnyomásra hívhatunk segítséget, vagy bekapcsolhatjuk a villogókat és a szirénákat is.

  • R8 V10 Biturbo - 777 lóerõvel

    A német tuningcég a 2011-es Genfi autószalonon mutatja be az R8 V10 Biturbo nevû modelljét.

    Az alapvetõ paraméterekhez nem kell magyarázat, a csillogás pedig onnan, hogy az alumínium autónak nincs fényezése, hanem felpolírozták.

    Az MTM-nél szeretik az Audi V10 biturbó változatát, korábban az RS6-ost is tuningolták, igaz, csak 730 lovasra. Most ugyanezt a motort még tovább húzták, egészen 777 lóerõig, és 888 newtonméterig, majd beépítették az R8-ba.

  • Skoda Rapid - 500 literes csomagtartóval

    Skoda Rapid -  500 literes csomagtartóvalAz indiai piac központi szerepet tölt be, mivel Kína és Oroszország mellett kétségkívül a legnagyobb lehetőségeket rejtő piac. A 2011-es Rapid pedig e régiók számára a megfelelő autó a megfelelő időben, egyben nagy lépés az elkövetkező évekre tervbe vett növekedésünk útján. Szakértői becslések szerint India az évtized végére a világ öt legnagyobb gépjármű-piaca közé léphet elő. A Punéban készülő Rapid hossza 4,39, szélessége 1,70, míg magassága 1,47 méter, így a Fabia és az Octavia sorozatok közé pozicionálható.

  • Német éden

    Gottlieb Daimler, Wilhelm Maybach és Karl Benz már az automobilizmus hajnalán biztosította Németország vezetõ helyét az iparban. Aztán új trónkövetelõk jöttek, akik közül késõbb sokan - például Nagy-Britannia és Franciaország - visszaléptek epizodistává, mások, mint Japán és az Egyesült Államok, a mai napig is õrzik kiharcolt pozícióikat. Ám mindez nem szoríthatta háttérbe a német autóipart, amely az elsõ gépkocsi megszületése óta folyamatosan a világ élmezõnyéhez tartozik.

  • Az Infiniti Essence egy 3,7 literes benzines V6-os, 592 lóerõs luxuscsoda!

    A Nissan luxusmárkája igazi csemegével kápráztatta el az autórajongókat a Genfi Autószalonon; az Essence gyönyörû kupé, amelynek 3,7 literes benzines V6-osát elektromotorok segítik 592 lóerõs teljesítményhez.

    A gyártó a hivatalos álláspont szerint azért készítette el a kupét, hogy ünnepelje a márka huszadik születésnapját, és egyben megmutassa annak jövõbeni formai irányvonalát.

    Mamuro Aoki, a márka fõ formatervezõje úgy nyilatkozott az autóról, hogy "bepillantást enged az Infiniti jövõjébe".

  • Ráncfelvarrást kapott a 3-as BMW

    A BMW 3-as sorozatának kupé és kabrió kivitele megkapta a modellciklusuk felénél esedékes ráncfelvarrást.

    A formai frissítés igen óvatos lett, LED-es fényszórók, új elsõ- és hátsó lökhárító, illetve új hátsó lámpák. Ezek mentén pár millimétert nõttek az autó túlnyúlásai. A belsõ térben kipróbáltak egy új eljárást, ami során az üléseket fényvisszaverõ réteggel vonják be, így a bõrkárpit tûzõ napon sem válik perzselõen forróvá – a gyár állítása szerint így akár 20 fokkal is csökkenthetõ így az ülések hõmérséklete.

  • A Volkswagen belép a pickupok piacára

    Az Amarokkal a Volkswagen belép a világszerte évente kétmilliós piaccal rendelkezõ középkategóriás pickupok szegmensébe. Egyben az Amarok az elsõ, 1 tonnás kategóriájú, Németországban fejlesztett pickup. A VW Amarok bevezetésére világszerte a négyajtós, duplakabinos verzióval kerül sor; a szimplakabinos változat 2011 elsõ felében mutatkozik be. Lesz hátsókerék-hajtású, valamint kapcsolható négykerék-hajtású és a kategóriában ritka állandó összkerékhajtású kivitel is.

  • Emissziómentes Mercedes: BlueZERO

    A 2009-ben bemutatott, széria-közeli Concept BlueZERO révén a Mercedes-Benz megmutatja az utat a környezetkímélõ villanyautózás felé. Az intelligens modulrendszer háromféle modell építését teszi lehetõvé, eltérõ hajtómû-konfigurációval.

    A növekvõ mobilitási igény, a fogyatkozó olajkészlet és a mind szigorúbb emissziós szabályozás az érdeklõdés középpontjába tolja a villanyautót, amely fõképp az akkumulátor fejlõdése révén biztosíthatja hosszú távon a mobilitást.

  • Benzines lesz a Ford Kuga

    A kompakt szabadidõ-autót eddig csupán egyféle motorral gyártotta a Ford, de ez csak átmeneti állapot volt.

    A kétliteres, 136 lóerõs turbódízel mellé egy jóval erõsebb, turbós benzinmotor érkezik.

    Ahogy a Mondeo és az S-Max csúcsváltozataiba, a Kugába is a Volvo tervezte öthengeres, 2,5 literes turbómotor kerül, bár valamelyest visszafogott teljesítménnyel.

  • BMW 530 Hamann tunig

    A Hamann talán kissé túl messzire ment ezúttal, legalábbis a lökhárítóba épített nappali ledes diszkófény talán nem illik a luxusszedán imágóhoz, de ezt persze majd a tulajdonosok fogják eldönteni. Ezenfelül a csomag tartalmaz szélesebb küszöböket, új hátsó kötényt diffúzorral és egy mérsékelten elegáns szárnyat a csomagtartón – kívánságra a tetõre is szerelnek fel légterelõt.

    A tuning Ötös 21-es, matt fekete kerekeken gurul, hátra 295/25-ös, elõre 255/30-as gumikat ajánl a Hamann a 35 milliméteres ültetés mellé.

  • Szabadidõs autót mutatott be a Mahindra

    Finoman szólva is megkérdõjelezhetõ formatervû szabadidõs autót mutatott be a Mahindra.

    A terepjáróiról ismert indiai autómárka végül nem a Renault közremûködésével készítette el a XYLO modellt, amit elsõsorban ottani igényeknek megfelelõen terveztek.

    A kínai és indiai autókat sosem formatervükért szerették, bár az európai szemmel különös típusok teljes egészében kielégítették a helyi vásárlók igényeit.

  • MINI Coupe Concept az 50. születésnapra!

    Hivatalos képek és információk láttak napvilágot a MINI Coupe tanulmányautóról.

    A koncepciót a MINI a márka 50. születésnapjára szánja, ráadásul 210 lóerõ feletti teljesítményt ígérve. A kétüléses koncepció jövõ hónapban, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség elõtt.

    Az 50. születésnapját ünnepli a BMW tulajdonában álló MINI. Az évfordulót legújabb tanulmányautójukról, a kétüléses MINI Coupe-ról közzétett hivatalos képekkel és információkkal ünnepli a gyár.