rss
  • Tanulmányként is megjelenik a BMW X5

  • Tanulmányként is megjelenik a BMW X5A BMW X5-ös harmadik generációja nem csak újdonságként, de tanulmányként is tiszteletét teszi a Frankfurti Autószalonon, ahol konnektorról tölthető hibridként is megjelenik a szabadidő-autó. A karosszéria legnagyobb újdonsága a néhány helyen tetten érhető kék betét, amivel az i almárkára utalnak, ezen kívül még a bal első sárvédőben vágtak egy nyílást az elektromos csatlakozásnak. A 21 colos könnyűfém felnik is egyediek, és a tetősínek is speciális darabok. Elektromotorral akár 120 km/ órás tempóra is képes felgyorsulni.

    A hajtásról már elég szűkszavúan nyilatkozik a gyár, a belső égésű motorról csak annyit mondanak, hogy az turbós és négyhengeres – nem árulták el az üzemanyagot -, amelynek munkáját egy 95 LE csúcsteljesítményű elektromotor segíti, a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort a csomagtérpadló alatt rejtették el. Elektromotorral akár 120 km/órás tempóra is képes felgyorsulni a nagy méretű SUV, amelynek fogyasztása 3,8 l/100 km alatt marad. Nem tiszta az sem az első sajtóközlemény alapján, hogy virtuális vagy hardveres az összkerékhajtás a BMW Concept X5 eDrive esetén.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Hyundai Sonata dízelfronton erõs modell!

    A kémfotók után végre hivatalos képeken is láthatjuk a Hyundai új nagyautóját, amely Európába i40 néven érkezik. Az autó technikai adatait szeptember 10-én árulják el a gyártó illetékesei, ám azt már most lehet tudni, hogy dízelfrontos erõs lesz a modell.

    Bár az új Sonatát már korábban is láthattuk kémfotókon, a mostani képek nem félsötétben készültek mobiltelefonnal, így több részlet derül ki az autóról. A fotók egyébként egy koreai fórumon bukkantak fel alig néhány órával azelõtt, hogy a gyártó hivatalosan is nyilvánosságra hozta volna a számítógépes grafikákat.

  • A Tesla elektromos autója egyelõre a gazdagok játékszere

    Washington - A Tesla Roadster, a kaliforniai Tesla Motors vállalat korszerû elektromos autója talán a jövõ meghatározó jármûve lesz, de a tömegtermeléshez még több évi fejlesztésre és sok százmillió dollárra van szükség - írta a The New York Times.

    A Tesla nem hibrid, benzines-elektromos hajtású kocsi, mozgását kizárólag egy elektromos motor biztosítja. A kocsi gyors, a kritikusok szerint szenzációs külsejû, mindenki megfordul utána.

  • Új orr-résszel büszkélkedhet a Skoda Oktavia

    A gyártók manapság szinte kötelességüknek érzik, hogy típusaikat valamikor a modellciklus felénél alaposan átdolgozzák.

    Ez történik most az Octaviával is, bár egyáltalán nem vagyunk biztosak benne, hogy minden változtatás jót tesz a típusnak.

    A leglátványosabb különbség a régi és az új modell között az átalakított orr-rész.

  • Már elérhetõ a Prius konnektorról tölthetõ változata

    Mielõtt a Toyota bemutatta volna a Prius konnektorról tölthetõ változatát, vagy a Chevrolet elkezdte volna a Volt forgalmazását, egy szemfüles kaliforniai vállalkozás bemutatta saját átalakító készletét az autóhoz.

    Aki nem tud várni addig, amíg a jó elõre beharangozott Chevrolet Volt a kereskedésekbe kerül, már most megvásárolhatja saját konnektorról tölthetõ hibrid autóját, ráadásul a bevált Toyota Prius alapjain.

  • Bosch Denoxtronic a tiszta dízelekért

    Kiváló energiamérlegének köszönhetõen a dízel már egy környezetbarát motor, amelyet alacsony üzemanyag-fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás jellemez.

    A dízelmotorokat még hatékonyabbá és alacsonyabb károsanyag-kibocsátásúvá tevõ közös nyomócsöves befecskendezõ-rendszerek további fejlesztése mellett a Bosch a Denoxtronic kipufogógáz-kezelõ rendszerre is összpontosít a személyautók és a könnyû teherautók nitrogén-oxid-kibocsátásának csökkentése érdekében.

  • C-Quatre néven hódít a Citroen új limuzinja!

    A Citroen a feltörekvõ piacok számára eddig is készített szedán változatot a C4-bõl, amely Európában a Pallas nevet kapta.

    A kínai piacon C-Triomphe nevet viselõ autó igen sikeres az ázsiai országban, a modellfrissítés után pedig már C-Quatre néven hódít majd.

    A Citroen 2006-ban mutatta be az elsõsorban Kínának szánt C-Triomphe-ot, amely nem más, mint a C4 lépcsõshátú változata.

  • A GM-nek is lesz Tata Nanója

    Újabban a legnagyobb biznisz fapados miniautók készítése. A Tata kezdte az egészet a Nanóval, az elképzelés azonban mindenkinek megtetszett: tervezi már a saját, tömegeknek szóló autóját a Renault, a Nissan és ki tudja, ki mindenki még.

    Legutóbb a General Motors jelezte, hogy beszállna erre a piacra, az amerikai óriás kínai partnerével, a SAIC-cal együttmûködésben építené meg a minit. Úgy tervezik, hogy 3500 dolláros (670 ezer forintos) áron dobják piacra az apróságot, vagyis nyugodtan kezdhetik vakarni a fejüket a Tata vezetõi.

  • Toyota Sienna Swagger Wagon Supreme - igazi luxus

    Las Vegasban, a SEMA Show-n ugyan egyértelmûen az optikai- és teljesítmény-tuningé a fõszerep, de azért szép számmal akadnak más jellegû átépítések is. Ilyen a Toyota Sienna egyterûbõl kialakított Swagger Wagon Supreme is, egy alig felspoilerezett, de feltûnõen hosszú jármû.

    A Sienna amúgy is jó nagydarab jármû a maga bõ öt méteres hosszával és három méter feletti tengelytávjával, ebbe toldottak még vagy 112 centit az építõk. Így egész hasznavehetetlennek tûnik a jármû, de valójában a világ egyik legkényelmesebb sofõrös limója kontinenseket átszelõ utazáshoz.

  • A Toyota Priusból luxusváltozat is készül

    A japán gyártó hivatalosan is megerõsítette, hogy hibrid hajtású kompakt modelljébõl luxusváltozatot is készít.

    Az új Lexus modell a Prius jövõ januárra várható harmadik generációjának mûszaki alapjaira épül, mégis önálló típusnak tekinthetõ.

    Nemcsak formaterve és felszereltsége tér majd el az egyszerûbb Toyota változatétól, de úgy tudjuk, hibrid hajtáslánca is nagyobb összteljesítmény leadására lesz képes.

  • Ütõs dízellel jön a Mondeo

    A Genfi Autószalonon mutatja be új, nagy teljesítményû dízelmotorját a Ford. Ahogy korábban máskor is, most is besegítettek a franciák. A számok rendkívül biztatóak. A Ford a Genfi Autószalonra tartogatja, új izmos dízelmotorjának bemutatóját. Az új 2,2 literes Duratorq TDCi-t az S-Maxba, a Mondeóba, és a Galaxyba fogják szerelni. A Ford és a PSA Peugeot Citroën által közösen kifejlesztett motor 175 lóerõt és 400 newtonméteres nyomatékot produkál maximálisan.

  • Jó lenne, ha végre az hétköznapi emberhez is eljutnának

    Lezajlott Ausztráliában az egész kontinenst északról délre átszelõ verseny, amelyben napelemes autók küzdöttek egymással, és egy japán csodakocsi lett a gyõztes.

    A háromezer kilométeres versenyt a japán Tokai Egyetem napelemes autója nyerte a harminckét napelemes autó közül, amelyek összesen tizenhat országból érkeztek a megmérettetésre.

  • Mokányabb, agresszívabb lett a Nissan 370Z

    Szûk egy hónappal a hivatalos premier elõtt megjelentek az elsõ képek a Nissan új sportkocsijáról.

    Az új modell megtartotta elõdje jellegzetes karakterét - megmaradt a hosszú orr és a feltûnõ sárvédõ-szélesítések -, de mokányabb, agresszívabb jelenség lett a 370Z.

    A túlnyúlások rövidebbek - fõleg az autó hátulját kurtították meg -, a bumerángforma elsõ lámpáktól és az óriási elsõ légbeömlõtõl pedig fenyegetõbbé vált az autó elölnézete.

  • Bemutatkozott az elsõ internet autórádió

    Las Vegas - A német Blaupunkt híradástechnikai óriás és az ausztrál miRoamer elnevezésû, internetrádiós gyûjtõportál együttmûködésébõl megszületett az elsõ internetes autórádió, amely lehetõvé teszi, hogy utazás közben több ezer online rádióállomás között válogathassunk. A Blaupunkt i600 az elsõ kifejezetten erre a célra tervezett rádió, amelyben a webvételi lehetõség egyike az egyébként teljes körû autós audiókészülékek szokásos funkcióinak (hagyományos rádió, CD és mp3-lejátszás) - mondta el George Parthimos, a miRoamer igazgatója a Las Vegas-i elektronikai kiállításon, ahol a készülék világpremierjét tartották.

  • Modell frissítés a Honda CR-V-nél! Csak az orra változott!

    Két évvel azután, hogy bemutatkozott a harmadik generációs modell, most elküldték frissítésre a városi terepjárót. A motortérbe bekerülhet az Accordból ismert 2,2 literes, 180 lóerõs dízelmotor, amely a legjobb választás lehet a CR-V-hez.

    Mindössze két évvel ezelõtt mutatkozott be a Honda CR-V harmadik generációs modellje. Az akkori forma igencsak megosztotta a közönséget, volt akinek tetszett, és voltak akik rá sem bírtak nézni. Talán ezért is, és a nem túl nagy eladási darabszám miatt most frissítésre szánta magát a japán gyártó. Ne számítsunk nagy durranásra, csupán az orr változott.

  • Indiai Ford tervek

    Indiában mutatták be az ázsiai és az afrikai piacokat célzó Ford Figo-t. Komolyan felfuttatják a gyártást.

    Az Indiában gyártott új Ford kisautó elsõdleges piaca India lesz, ahol a piac 70%-át teszi az A és B szegmens, ám a modell további ázsiai és néhány afrikai országban is elérhetõ lesz. A Ford 500 millió dolláros beruházás keretében, a kapacitást kétszeresére, évi 200 000 darabra növelve modernizálta a chennai-i üzemet, amely így a vállalat kisautóinak regionális gyártóközpontja lesz.