rss
  • Ferrari 458 Special

  • Ferrari 458 SpecialKözzétette a Ferrari az első videót a Frankfurti Autószalonon leleplezett újdonságáról, a 458 Specialéról, amely nem más, mint a 458 Italia erősebb, könnyebb és aero-tekintetben hatékonyabb változata. A maranellói márka 458 Italiát hajtó 4,5 literes, V8-as, 562 lóerős motor teljesítményét 597 lóerősre növelte, így az erőforrás teljesítménymutatója 135 lóerő/literre emelkedett. A 458 Speciale a súlycsökkentési folyamat során 90 kilogrammot fogyott az Italiához képest, így a súlya 1290 kilogramm.

    Az olasz gyártó Frankfurtban hangsúlyozta, hogy a 458 Speciale „rendkívüli aerodinamikai hatékonysággal” bír, ilyen tekintetben a mutatói a legjobbak a Ferrari által valaha gyártott közúti autók között. Ez is hozzájárul a menetteljesítményekhez: az autó álló helyzetből százra 3 másodperc alatt gyorsul fel, a 200 kilométer/órás sebesség eléréséhez 9,1 másodpercre van szükség, míg a csúcssebessége 325 kilométer/óra.

    A márka közlése szerint a 458 Speciale már lenyomta a 458 Italiát a gyár szomszédságában található fioranói tesztpályán: az újdonság 1:23,5-es köridőt produkált, ami másfél másodperccel jobb az alapmodell által produkált eredménynél.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Német éden

    Gottlieb Daimler, Wilhelm Maybach és Karl Benz már az automobilizmus hajnalán biztosította Németország vezetõ helyét az iparban. Aztán új trónkövetelõk jöttek, akik közül késõbb sokan - például Nagy-Britannia és Franciaország - visszaléptek epizodistává, mások, mint Japán és az Egyesült Államok, a mai napig is õrzik kiharcolt pozícióikat. Ám mindez nem szoríthatta háttérbe a német autóipart, amely az elsõ gépkocsi megszületése óta folyamatosan a világ élmezõnyéhez tartozik.

  • A Mikulás Forddal jár

    2009 decemberében ismét hazánkba látogat Joulupukki, a finn Mikulás. Most egy Ford Galaxyval járja majd az országot. Ebben az évben Joulupukki, az igazi Mikulás Rovaniemi városa, a Finnagora, a Finn Nagykövetség, a Malév, a Le Méridien szálloda és az Auto-Nexus Kft összefogásának köszönhetõen, az õ segítségükkel érkezik el a magyar gyerekekhez.

    Miután Budapesten a Kossuth téren felkapcsolja a fényeket az Ország Karácsonyfáján, Joulupukki több vidéki településre is ellátogat, december 8-án Veszprémbe, 9-én Szolnokra, 11-én Keszthelyre érkezik.

  • Subaru Impreza WRX és WRX STI

    Lehullt a lepel a Subaru Impreza WRX és WRX STI modellekrõl. Az új sportmodellek motorja ugyan nem lett erõsebb, de futómûvüket tovább tökéletesítették, hogy még nagyobb vezetési élményt nyújtsanak. Így mostantól a WRX nyomtávja is ugyanolyan széles, mint az STI modellé.

    A legtöbb módosítást az autók orrán láthatjuk. Újak a ködlámpák, nagyobb légnyílásokkal tagolt a lökhárító, egyedi kialakítású az alsó spoiler toldat és megváltozott a hûtõrács is.

  • R8 V10 Biturbo - 777 lóerõvel

    A német tuningcég a 2011-es Genfi autószalonon mutatja be az R8 V10 Biturbo nevû modelljét.

    Az alapvetõ paraméterekhez nem kell magyarázat, a csillogás pedig onnan, hogy az alumínium autónak nincs fényezése, hanem felpolírozták.

    Az MTM-nél szeretik az Audi V10 biturbó változatát, korábban az RS6-ost is tuningolták, igaz, csak 730 lovasra. Most ugyanezt a motort még tovább húzták, egészen 777 lóerõig, és 888 newtonméterig, majd beépítették az R8-ba.

  • Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát - 350 km/órás végsebesség!!!

    A Nokia Siemens Networs kommunikációs rendszerének kiépítésével Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát Bejiing és Tianjin között, melyen akár a 350 km/órás végsebesség is elérhetõvé vált.

    A kínai Beijing-Tianjin vonalon kiépítettt GSM-R kommunikációs rendszer nagy sebességet, biztonságos utazást és sûrûbb vasúti forgalmat biztosít a két város között. A Nokia Siemens Networks vasúti kommunikációs technológiája, a GSM-R egy forgalomirányítási és ellenõrzési információkat továbbító integrált rendszer.

  • Jön az Alfa Romeo Giulietta

    Giulietta néven érkezik az Alfa 147-es – a hivatalos bemutató Genfre várható, a forgalmazás pedig szinte egybõl utána kezdõdik.

    Az új kompakt Alfát eredetileg Milano néven gyártották volna, de pont a dél-olasz gyárak bezárása közben az a gazdag északi város emlegetése rossz szájízt is szülhetett volna, ezért egy régi nevet poroltak le az új típus számára.

  • Toyota Yaris 2011

    A 2011 nyarán búcsúzó kisautó utódja különleges bogár, ugyanis nem hagyományos koncepcióautó adta az alapját, hanem maga a Genfi Autószalonon látott Yaris HSD Hybrid prototípus.

    Az új modell egyébként a Toyota legfrissebb formai ízlésvilágát is hivatott közvetítetni, ennek értelmében szögletesebb fényszórókat, hangsúlyosabb íveket és markánsabb domborulatokat láthatunk rajta, így az összképet tekintve fiatalosabb, dinamikusabb hangulatot áraszt.

  • Volkswagen Golf kupé

    A nyitott tetõs kompakt még csak a harmadik generációjába lépett, míg az acéltetõs Golf már rég a hetediknél tart.

    A négyüléses újdonság az Audi A3 Cabrión alapul, vászonteteje villámgyorsan, 9,5 másodperc alatt nyílik, és meg sem kell állni hozzá, mert 30 km/órás sebességig mûködtethetõ.

    Alapfelszerelésnek számítanak a LED-es nappali fényekkel készülõ fényszórók és a szintén diódás hátsó lámpák, utóbbiak a GTI megjelenését idézik.

  • Volkswagen Transporter Rockton

    Összkerék-hajtás, magasított futómû, off-road gumik és masszív védõlemezek alul – ezt kínálja a Volkswagen furgon legújabb változata.

    Az új gép, amely a Transporter Rockton nevet kapta, természetesen összkerék-hajtású – igaz, a Volkswagen személyautóiból ismert Haldex rendszert használja, amelynél nehéz terepen létezik jobb megoldás is – de ezen kívül a megerõsített futómû és a 30 mm-es hasmagasság-emelés is segít, hogy az épített utakról letérve se akadjon el a furgon.

  • Szemmel irányítható autó - vannak még hibák

    Német kutatók 2010-ben Berlinben mutatták be azt az autót, melyet a kezek segítsége nélkül, csupán a sofõr szemmozgásaival is kormányozni lehet. Raul Rojas, a kutatás vezetõjének elmondása alapján a kifejlesztett mûszer folyamatosan monitorozza a szemgolyó mozgásait, majd továbbítja azt a kormányt tekerõ robotnak. Így végül arra haladhat az autó, amerre a pilóta a szemeit forgatja. Az új technológiát egy Dodge Caravanba szerelték be, mely a berlini reptéren cikázott. Az eyeDriver-nek nevezett robot egészen 50 km/h-ig gyorsított, és ennél a sebességnél még biztonságosan manõverezett.

  • Fokozódik a hibridautók versenye - bejelentkezett a Volkswagen is

    Fokozódik a verseny a hibridautók piacra dobásában, így a Toyota, a Honda és a General Motors mögött nem szeretne lemaradni Európa legnagyobb autógyára sem.

    A hetekben jelentette be a GM és a Toyota a jövõre vonatkozó hibrid terveit, ezekre reagálva a Volkswagen is közzétette a közeljövõben esedékes alternatív hajtáslánccal kapcsolatos fejlesztési terveit.

  • Jeep Grand Cherokee - V6-os dízel motorral

    A Jeep Grand Cherokee, amelynek érdekében dízelmotorral bõvítik az SUV motorkínálatát. A 3.0 literes V6-os erõforrás a Fiat és az olasz VM Motori közös munkájának eredménye, és 190 és 241 lóerõs változatban is elérhetõ lesz.

    A legtakarékosabb Grand Cherokee így 8.3 litert fogyaszt majd. A Jeep Grand Cherokee kínálatában eddig a 3.6 literes, 286 lóerõs Pentastar V6-os és egy 5.7 literes, 352 lóerõs V8-as benzinmotor szerepelt, azonban az európai SUV piacon egyértelmû a dízelek dominanciája, ez alól pedig a Jeep sem vonhatja ki magát.

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi - a 2010-es modell

    Már nem egy dél-koreai gépkocsigyártó esetében (nem mintha olyan sok lenne, de kettõ biztosan) felvetõdött, hogy ezek a mostani, 2010 derekán forgalmazott autók bizony már nem azok a gyerekbetegségekkel küzdõ, olcsóbb és igénytelenebb anyagokból összetákolt, alapvetõen a nagy, leginkább presztízsmárkákat majmoló kreálmányok, amelyektõl az embert kirázta a hideg.

    Pedig akkor is volt már viszonyítási alap, hiszen nem beszélünk negyed századdal ezelõtti idõkrõl, jó, ha 10-12 évvel korábbra tekintünk csak vissza.

  • BMW M3 Tiger 2010 - egyedi BMW kínának

    Egyedi M3-as modellt mutatott be a BMW Kína számára, amely narancssárga fényezést kapott és egyedi belsõt. A limitált szériás modellek hamar elfogyhatnak, mindössze 250 darab készült belõlük.

    A kínai autópiac egyértelmûen kezd az egyik legfontosabbá válni az európai gyártóknak is, ahol szép számban adnak el négykerekûeket a prémiumgyártók is. A BMW évek óta jelen van az országban, sõt egyes modelljeit már itt mutatta be, ilyen például az új Gran Tourismo is.

  • 565 lóerõs Mercedes SLK

    A VATH V58 a Mercedes SLK 55 AMG alapjaira épül, csak éppen sokkal durvább.

    Ahogy a német tuningcégtõl már megszokhattuk, ezúttal is alaposan kezelésbe vették a donort, nem álltak meg a motortuningnál, a kasztninak is nekiestek. VÄTH V58 szénszálas elsõ lökhárítót és hátsó diffúzort kapott, egyedi alufelnijei 19 hüvelykesek. A fékrendszer is új, hatdugattyús fékek állítják meg a felpaprikázott SLK-t.Az 5,5 literes V8-as a VÄTH V58-ban 5,8 literesre nõtt, ráadásul kompresszort is csatlakoztattak a motorhoz.