rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Ferrari 458 Special

  • Ferrari 458 SpecialKözzétette a Ferrari az első videót a Frankfurti Autószalonon leleplezett újdonságáról, a 458 Specialéról, amely nem más, mint a 458 Italia erősebb, könnyebb és aero-tekintetben hatékonyabb változata. A maranellói márka 458 Italiát hajtó 4,5 literes, V8-as, 562 lóerős motor teljesítményét 597 lóerősre növelte, így az erőforrás teljesítménymutatója 135 lóerő/literre emelkedett. A 458 Speciale a súlycsökkentési folyamat során 90 kilogrammot fogyott az Italiához képest, így a súlya 1290 kilogramm.

    Az olasz gyártó Frankfurtban hangsúlyozta, hogy a 458 Speciale „rendkívüli aerodinamikai hatékonysággal” bír, ilyen tekintetben a mutatói a legjobbak a Ferrari által valaha gyártott közúti autók között. Ez is hozzájárul a menetteljesítményekhez: az autó álló helyzetből százra 3 másodperc alatt gyorsul fel, a 200 kilométer/órás sebesség eléréséhez 9,1 másodpercre van szükség, míg a csúcssebessége 325 kilométer/óra.

    A márka közlése szerint a 458 Speciale már lenyomta a 458 Italiát a gyár szomszédságában található fioranói tesztpályán: az újdonság 1:23,5-es köridőt produkált, ami másfél másodperccel jobb az alapmodell által produkált eredménynél.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Elektromos autó a Nissan-tól

    A Nissan Motor és a 4R Energy bejelentette, hogy a két társaság olyan töltõrendszert fejlesztett ki elektromos jármûvekhez, amely a napenergiát elektromos energiává alakító rendszert összeköti a nagy tárolókapacitású lítium-ion akkumulátorokkal.

    Az új töltõrendszer üzemi próbáját a Nissan Jokohamában mûködõ központi irodájánál kezdték meg. Az új töltõrendszerben az elektromos energiát a Nissan irodánál felállított napenergia-cellák hozzák létre, és ezt lítium-ion akkumulátorok tárolják.

  • Itthon a Suzuki volt a nyerõ 2009-ben

    A Suzukinak a magyar autópiac 2009-ben tapasztalt mélyrepülése ellenére is sikerült megõriznie piacelsõségét a személygépjármûvek értékesítésében, 8112 forgalomba helyezett gépjármûvel.

    Nem csupán a 2009-es évet nyerte meg belföldön a Suzuki – miközben eladásai természetesen ugyancsak visszaestek –, de 13 egymást követõ évben sikerült megtartania vezetõ helyét. A személygépkocsi-értékesítésben elért 13,48 százalékos piacrésszel a tavalyi évben a Suzuki ismét megelõzte versenytársait.

  • Megkezdõdik a Lotus Evora európai forgalmazása!

    Hamarosan megkezdõdik a Lotus Evora európai forgalmazása, ez alkalomból pedig új képeket, valamint felszereltségi adatokat hozott nyilvánosságra a gyártó.

    A 3,5 literes V6-os motor hajtotta Evora Nagy-Britanniában már 14,5 millió forintért hazavihetõ.

    Márciusban a Lotus némi meglepetésre közölte, hogy már májusban kiszállítja az Evora elsõ, limitált szériáját. Nos, az idõ hamarosan elérkezik, a márkánál pedig egy utolsó fotósorozattal készülnek a jeles alkalomra.

  • Autófaktor Extra: A Pagani történet következõ fejezete

    Már több mint egy éve ismert tény, hogy Pagani tervezi a folytatást, és hogy az ikonikus Zonda vonalat egy igazi design tuninggal továbbviszi.

    A Mercedes-Benz AMG-beépített 6,0 literes duplaturbós V12 motor állítólag képes akocsit felgyorsítani közel 230 mérföld per órára. A motorja több mint 700 lóerõs és a 740 £-láb nyomatéka. Az elmúlt négy évben Pagani folyamatosan tesztelte a Huayra prototípusokat, amelyek a "teszt" aszfalton közel ötszáz ezer kilométert tettek meg.

  • Megkezdték a Volga Siber gyártását

    A GAZ-csoport hétfõn bejelentette, hogy Nyizsnij Novgorodban megkezdték a Volga Siber, azaz a Chrylser Sebring orosz viszonyokra és igényekre átalakított testvérmodelljének a gyártását.

    A göröngyös utakhoz és kemény telekhez igazított Siber a Sebringnél nagyobb szabad magassággal és keményebb futómûvel kerül piacra, az autót már Putyin exelnök is kipróbálta, és az Interfax jelentése szerint a következõképp összegzett: "A futómû kicsit kemény, de jól gyorsul az autó."

  • Citroen C4 Picasso - a 2010-es frissítés után

    A Citroen fényterûibõl bevezetésük óta több, mint 650 ezer kelt el. A facelift nyomán a C4 Picasso és a Grand C4 Picasso frontrészén és hátfalán is megjelenik a márka új logója, egyes változatok az elsõ lökhárítóba, a fényszórók alá beépített, nappal és éjjel is mûködõ LED fényforrásokat kapnak. A mikro-hibrid e-HDi technológia a második generációs Stop&Start technológiát az elektronikusan vezérelt manuális sebességváltóval és a HDi 110 FAP erõforrással együtt kínálja. A C4 Picasso és a Grand C4 Picasso eTouch rendszerrel is felszerelhetõ, melynek szolgáltatásai között megtaláljuk a segélyhívást, a virtuális szervizfüzetet és az Eco Driving szolgáltatást.

  • Lamborghini Aventador LP700-4 - 700 lóerõs motorral

    A sportautók szerelmesei már tûkön ülve várták a pillanatot, amikor lehull a lepel a legújabb dühöngõ bikáról. Eddig is sok adat és kép szivárgott ki a Lamborghini Murciélago-t leváltó Aventador LP700-4 elnevezésû fenevadról, de végre 2011 márciusában lerántották róla a leplet, hiteles forrásból megerõsítve. Nekünk halandóknak talán a forma a legfontosabb, hiszen legfeljebb a látványát élvezhetjük a méregdrága sportkocsinak. Ebben a tekintetben minden bikarajongó elégedetten csettinthet, a tradicionális Lamborghini vonásokat örökölte az Aventador, csak még agresszívebb, izmosabb megfogalmazásban.

  • Forma-1 ászai és kocsiaik

    Autóversenyzésben a Forma-1 felett már nincs újabb lépcsõ, csúcsra ér, aki idáig eljut. A sztárpilóták utcai autóin is látszik, hogy az elitben szerepelnek.

    Az egyik német magazin kíváncsi volt arra, hogy a hétköznapokban milyen autókat használnak a Forma-1-es pilóták. A jelenleg a Mercedesnél szereplõ, hétszeres világbajnok Michael Schumachernek van még Ferrarija, ellenpólusként viszont a kiscsapatnál versenyzõ Bruno Sennának nincs is saját autója.

  • 45 milliós magyar hibrid?!

    Trabantból való a kormánymûve, ezt leszámítva azonban akár a jövõ egyik modern autója lehet a mûegyetem tanárai által két és fél éve készülõ Hidrocar. Az egyelõre karosszéria nélküli elektromotoros szuperkocsi jelentõsége, hogy bioetanollal és hidrogénnel is üzemel, megoldották tehát a hidrogén tárolását, amely a legnagyobb autógyáraknak is csak nagyon drágán sikerült.

    Annyira megy a hibrid, hogy egy kövér gázadás után a NASA volt ûrhajósa azelõtt elszáguldott vele, hogy a fõkonstruktõr elmagyarázta volna neki a kezelését.

  • Jön az Alfa Romeo Giulietta

    Giulietta néven érkezik az Alfa 147-es – a hivatalos bemutató Genfre várható, a forgalmazás pedig szinte egybõl utána kezdõdik.

    Az új kompakt Alfát eredetileg Milano néven gyártották volna, de pont a dél-olasz gyárak bezárása közben az a gazdag északi város emlegetése rossz szájízt is szülhetett volna, ezért egy régi nevet poroltak le az új típus számára.

  • Toyota GT 86 - 205 Nm-es maximális nyomatékkal

    Toyota GT 86 - 205 Nm-es maximális nyomatékkalBár a Toyota történelmében számos legendás sportkocsit találunk, jó ideje nem kínál ilyet a japán autógyár. A hivatalosan 2011 december elején a Tokiói Autószalonon bemutatkozó sportkocsi a nevét és alapvető összeállítását szellemi elődjétől, a Corolla AE86-tól örökölte. A GT 86 ugyanis egy kompakt négyszemélyes sportkupé, amely orrmotoros, illetve hátsókerék-hajtású. 4,240 mm hosszú, 1,285 mm magas és 2,570 mm széles. Motorja Subaru eredetű 2,0 literes boxer, amelyhez azonban a Toyota befecskendező rendszerét illesztették.

  • MINI Cooper S Coupé 2011

    A MINI Coupé különösen korszerû módon szolgál a sûrû nagyvárosi forgalomban is a vezetés bõséges élvezetével, miközben alapvetõ karakterét semmi mással össze nem téveszthetõ módon a márka versenysport-génjei teszik egyedivé. A MINI Coupé palettáján négy erõforrás sorakozik, az egyes modellek típusjelzésében pedig kivétel nélkül a „Cooper” név is megtalálható. E nomenklatúra a kiemelkedõ sportosság immár hagyományos szimbóluma, egyben a márka és a legendás Formula-1 konstruktõr John Cooper egyedi kapcsolatára is utal, aki egykor a klasszikus Mini modelleket a versenypályára vitte.

  • 60 éves a "francia autógyártás történelmi emlékmûve", a Citroen Kacsa

    "Nem ideges, hosszú életû. Nincsenek hangulati változásai, mindig ugyanolyan kedves. Egy cseppet sem iszákos. Sutának hat, ahogyan megy, pedig ügyes. Ruhája nem szép, bár praktikus, szellemes. Nyáron strandkocsi, õsszel esernyõ, télen nagykabát. A Kacsa lány. Jól látható a vonalvezetésén, de a természete is nõies: kitartó, simulékony, vágyik az udvarlásra és imádja az ajándékokat." Rajongói e szavakkal írják le a világ egyik legismertebb autómodelljét, a hatvan éve, 1948. október 7-én a Párizsi Autószalon során bemutatott Citroen "Kacsát", hivatalos nevén a Citroen 2CV-t.

  • Tervezõasztalon a hibrid Rolls-Royce Ghost

    Nem feltétlenül a környezettudatosság nevében készül a Ghost benzin-elektromos változata: a villanymotor a 6,2 literes V12-es benzinmotort támogatja majd.

    A patinás brit luxusmárka új modelljét a kezdetektõl fogva úgy tervezték, hogy egyszer majd megkapja a BMW által fejlesztett ActiveHybrid hajtásláncot – aminek beépítése nem különösebben komplikált feladat, lévén a Ghost a hosszú tengelytávú 7-es BMW padlólemezére épült.

  • Sportosabb az új VW Beetle

    Hamarosan itt Volkswagen Beetle második generációja. Az új modell nagyobb lesz elõdjénél, és fejlesztésekor több hangsúlyt kap a jó vezethetõség. Több mint tíz éve kapható már a retróhullám egyik elsõ képviselõje, a bogárhátú karakterét megidézõ, új Beetle. Utóda a cégcsoport pueblai gyárában készül majd Mexikóban, és a szintén ott készülõ és jövõre megjelenõ új Jetta mûszaki megoldásait fogja hasznosítani. Ebbõl adódóan nõni fog a tengely- és a nyomtávja is. A most gyártott Beetle alapját a négyes Golf adta, emiatt a hátsó lábtér igencsak szûkös benne.