rss
  • Ferrari 458 Special

  • Ferrari 458 SpecialKözzétette a Ferrari az első videót a Frankfurti Autószalonon leleplezett újdonságáról, a 458 Specialéról, amely nem más, mint a 458 Italia erősebb, könnyebb és aero-tekintetben hatékonyabb változata. A maranellói márka 458 Italiát hajtó 4,5 literes, V8-as, 562 lóerős motor teljesítményét 597 lóerősre növelte, így az erőforrás teljesítménymutatója 135 lóerő/literre emelkedett. A 458 Speciale a súlycsökkentési folyamat során 90 kilogrammot fogyott az Italiához képest, így a súlya 1290 kilogramm.

    Az olasz gyártó Frankfurtban hangsúlyozta, hogy a 458 Speciale „rendkívüli aerodinamikai hatékonysággal” bír, ilyen tekintetben a mutatói a legjobbak a Ferrari által valaha gyártott közúti autók között. Ez is hozzájárul a menetteljesítményekhez: az autó álló helyzetből százra 3 másodperc alatt gyorsul fel, a 200 kilométer/órás sebesség eléréséhez 9,1 másodpercre van szükség, míg a csúcssebessége 325 kilométer/óra.

    A márka közlése szerint a 458 Speciale már lenyomta a 458 Italiát a gyár szomszédságában található fioranói tesztpályán: az újdonság 1:23,5-es köridőt produkált, ami másfél másodperccel jobb az alapmodell által produkált eredménynél.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Százéves a T-Ford

    Bádog Böske és a magyar feltaláló "románca"

    A világ elsõ, szalagrendszeren gyártott gépjármûtípusa, a Ford gyár T-modellje éppen százesztendõs. A kilencedik Ford-típus megtervezésében éppúgy, mint a technológia kidolgozásában a Makóról elszármazott Galamb Józsefé a fõ érdem. A szinte népautóként forgalmazott T-Fordot a korabeli autósok Tin Lizzynek (Bádog Böskének) becézték.

  • ABT Audi R8 Police - 612 lóerővel a bűnözők nyomában

    ABT Audi R8 Police - 612 lóerővel a bűnözők nyomábanRemélhetőleg jól felerősítették a fényhidat, mert nem szerencsés, ha 320 körül elhagyja az autó tetejét. Felesleges előle menekülni. A felelősségteljes tuningot hirdető Tune it! Safe! kampány keretében mutatta be 2011 év végén az ABT Essenben a rendőregyenruhába öltöztetett Audi R8 GTR-átiratot, mely a korábbi Lotus, Lamborghini és egyéb szupersport rendőrautóktól eltérjen még nem segíti a rémüldözik munkáját, de ha rajtunk múlna, biztos rendelnénk párat kedvenc körzeti megbízottainknak.

  • Land Rover Discovery Armoured - golyó- és gránátálló kivitelben

    Messzirõl nem is látszik az eltérés, pedig ez egy valódi tank, golyó- és gránátálló kivitelben.

    Golyó- és gránátálló terepjáró.

    A Land Rover már a Discoveryt is kínálja Armoured, azaz páncélozott kivitelben, ami elsõsorban akkor jó, ha valaki nem csak a golyókat, de a feltûnést is kerülné. Az új 2010-es változaton persze csak közelebbrõl látszik, hogy valami nem stimmel – elsõsorban az ablakok pereménél feltûnõek a három ujjnyi vastag golyóálló üvegek.

  • LP650-4 Roadster az újabb egyedi Lamborghini

    Az olaszok nyilvánosságra hozták az elsõ képeket a Murcielago újabb limitált szériájáról, amely erõsebb motorral, kétféle fényezéssel és a Reventonra hajazó lökhárítóval mutatkozik be, és mindössze ötven darab készül majd belõle.

    Bár a Murcielago LP670-SV bemutatásakor azt írtuk, hogy hamarosan vége szakad a Lamborghini nagyobbik modelljének pályafutása, a taljánok ránk cáfoltak, és még egy limitált sorozatot dobnak piacra a modellbõl.

  • Smart ForTwo: Új külsőt kapott

    Smart ForTwo: Új külsőt kapottLassan nagykorúvá érik a Smart ForTwo, ideje volt újra gatyába rázni. Érkezik a legismertebb kisgombóc stilizáltabb pofival. Nagy, de fizikai méreteit tekintve igen apró fába vágta a fejszéjét a világhírű Swatch és a még nagyobb celebfaktorral bíró Mercedes, amikor \'98-ban közös projekttel álltak elő. Két személy szállítására alkalmas, kétüléses, pici városi autó megalkotása volt a cél, ami ha szükséges, keresztben is be tud állni a legkisebb parkolóhelyre. A Smart két éve kapott új arcot, de ismét kés alá fektették.

  • Mercedes SLS AMG

    Ha nincs is jegyrendszer az új SLS AMG Mercedesre, ha valaki besétál egy 60 millió forinttal töltött aktatáskával valamelyik szalonba, azt mondják neki, felírják és jöjjön vissza jövõre. Az elsõ és a hátsó tengely közötti 47:53 arányú súlyeloszlás és az alacsony súlypont hangsúlyozza a sportkocsi-koncepciót. Nulláról százra 3,8 a gyorsulási idõ, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 317 km/óra, ehhez képest korrekt a 13,2 literes (kombinált) fogyasztás is. A vázszerkezet 46 százaléka áll alumínium profilokból, 31 alumínium lemezbõl, 20 alumínium öntvénybõl és 3 százalék acélból.

  • Könnyebb és sportosabb lesz a Ferrari 599 GTB

    A hírek szerint HGTE, azaz könnyebb és sportosabb változatot mutat be Genfben az olasz gyártó. Az átdolgozott futómûvel, kipufogóval és egyedi külsõ elemekkel felszerelt változat felára a sima 599-hez képest 6,6 millió forintra rúg.

    A tétlenség vádja egész biztosan nem érheti az olaszokat az utóbbi idõben, hiszen a tömeggyártókhoz képest szûk modellválasztékuk ellenére szinte kéthavi rendszerességgel állnak elõ egy újabb modellel, limitált szériával, esetleg órakollekcióval. Legutóbb novemberben mutatták be az F430 Scuderia Spidert, Genfben pedig az 599 GTB Fiorano HGTE változata érkezik.

  • BMW X5 tuning a AC Schnitzer-tõl

    Az szinte bizonyos, hogy ha BMW tuningról esik szó, akkor az AC Schnitzer neve elõbb-utóbb felbukkan valahol, hiszen a német tuning cég elsõsorban a bajor márka modelljeire szakosodott.

    Az X5-nek szánt Falcon kreációjuk is szemet gyönyörködtetõ.

    Az AC Schnitzer neve ismerõsen csenghet a bajor márka szerelmesei számára, hiszen a német tuning cég elõszeretettel veszi kezelésbe a BMW egyes modelljeit.

  • Felfrissítik a Mitsubishi Pajero-t, 40 lóerõves erõsebb motort kap!

    Idén felfrissíti nagy terepjáróját a japán gyártó. A szokásos apró módosításokon túl egy új motor is belekerül a kínálatba, amely a jelenlegi, 3,2 literes gázolajosra épül, ám annál 40 lóerõvel és 60 Nm-rel erõsebb.

    A Mitsubishi 2006-ban mutatta be a jelenlegi, negyedik generációt, amely világszerte nagy népszerûségnek örvend. A modellt most, három év után felfrissíti a gyártó.

    Igazi terepjáróhoz mérten nem számíthatunk látványos változásokra, a mérnökök a külsõ helyett ezúttal a kényelemre és a technikára koncentráltak.

  • Megkezdõdik a Lotus Evora európai forgalmazása!

    Hamarosan megkezdõdik a Lotus Evora európai forgalmazása, ez alkalomból pedig új képeket, valamint felszereltségi adatokat hozott nyilvánosságra a gyártó.

    A 3,5 literes V6-os motor hajtotta Evora Nagy-Britanniában már 14,5 millió forintért hazavihetõ.

    Márciusban a Lotus némi meglepetésre közölte, hogy már májusban kiszállítja az Evora elsõ, limitált szériáját. Nos, az idõ hamarosan elérkezik, a márkánál pedig egy utolsó fotósorozattal készülnek a jeles alkalomra.

  • Hivatalosan is megerõsítette a Honda, hogy kiszáll a Forma-1-es világbajnokságból!

    Hivatalosan is megerõsítette a Honda, hogy kiszáll a Forma-1-es világbajnokságból. A cég gondokkal küzd a gazdasági válság miatt, ezért nem finanszírozza tovább az F1-et. A csapat eladó, de ha nincs vevõ, akkor megszûnik.

    Fukui Takao, a Honda elnök-vezérigazgatója hivatalosan is megerõsítette Tokióban a tegnap este kiszivárgott hírt, hogy a Honda elhagyja a Forma-1-et.

    Az elnök a gazdasági válságot jelölte meg fõ okként, miután az amerikai piacon 30 százalékkal estek a cég eladásai, miközben a költségek egyre emelkednek.

  • Mini Countryman: itt a terepes Mini

    Nyilvánosságra hozták az elsõ gyári képeket és néhány adatot is közöltek mellé.

    Az ötajtós kialakítás és a nagyobb méret miatt nem erõltették a tipikus minis formákat, ennek ellenére a Countryman tökéletesen beleillik a kínálatba: le sem tagadhatná származását. A kerek lámpákat nehezen körülírható szabálytalan formájúakra cserélték – elképzelhetõ, hogy idõvel a Cooper is hasonlót fog kapni. Az új Mini hiába nagyobb az összes elõdjénél, így sem nevezhetõ batárnak.

  • A Toyota az első az autómárkák között

    A Toyota az első az autómárkák közöttEgy márka értékét ezerféleképpen lehet meghatározni, és mindegyik módszerbe könnyű belekötni. A Brand Finance a következőképpen közelítette meg a kérdést: mennyi jogdíjat kellene fizetni a használata után, ha az történetesen valaki más tulajdonában volna. Ezt az értéket összevetették a márkától a jövőben elvárható bevételekkel és az így kapott összegből számolták ki a jelenkori értéket. Aligha konkrét, viszont jól mutatja, hogy mely márkának milyen stabil és fényes jövőt jósol a világpiac.

  • VW Beetle 240 lóerõs motorral

    Az újdonság a szokásokhoz híven kétliteres benzines turbómotort kap, ám a Golf vagy a Scirocco R 270 lóerõ feletti teljesítményével ellentétben itt 240 tagú ménest találunk.

    Ezzel így is kellemes pluszt kapunk az eddigi 213 lóerõs csúcsmodellhez képest, viszont ezzel nem áll meg a továbbfejlesztések sora. Az elsõkerékhajtású bogár ugyanis feszesebb futómûvet, nagyobb légbeömlõket és egyéb aerodinamikai elemeket, nagyobb fékeket valamint sportra hangolt belsõ teret is kap.

  • A Toyota piacra dobta az elektromos rollerjét

    A Segway babérjaira tör a Toyota, elkészítette ugyanis saját motorizált rollerét. A Winglet háromféle méretben készül, és rövidebb városi távokra ajánlják: egy feltöltéssel akár tíz kilométert is mehetünk vele.

    Winglet néven mutatta be elektromotoros közlekedési eszközét a Toyota. Az ötlet nem új, hiszen a divatos Segway hasonló koncepciójával már évek óta hódít. Akárcsak az amerikai konkurens, úgy a Winglet is rövidebb városi távolságokra alkalmas.