rss
  • Ferrari 458 Special

  • Ferrari 458 SpecialKözzétette a Ferrari az első videót a Frankfurti Autószalonon leleplezett újdonságáról, a 458 Specialéról, amely nem más, mint a 458 Italia erősebb, könnyebb és aero-tekintetben hatékonyabb változata. A maranellói márka 458 Italiát hajtó 4,5 literes, V8-as, 562 lóerős motor teljesítményét 597 lóerősre növelte, így az erőforrás teljesítménymutatója 135 lóerő/literre emelkedett. A 458 Speciale a súlycsökkentési folyamat során 90 kilogrammot fogyott az Italiához képest, így a súlya 1290 kilogramm.

    Az olasz gyártó Frankfurtban hangsúlyozta, hogy a 458 Speciale „rendkívüli aerodinamikai hatékonysággal” bír, ilyen tekintetben a mutatói a legjobbak a Ferrari által valaha gyártott közúti autók között. Ez is hozzájárul a menetteljesítményekhez: az autó álló helyzetből százra 3 másodperc alatt gyorsul fel, a 200 kilométer/órás sebesség eléréséhez 9,1 másodpercre van szükség, míg a csúcssebessége 325 kilométer/óra.

    A márka közlése szerint a 458 Speciale már lenyomta a 458 Italiát a gyár szomszédságában található fioranói tesztpályán: az újdonság 1:23,5-es köridőt produkált, ami másfél másodperccel jobb az alapmodell által produkált eredménynél.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Volkswagen jelenleg Kína legnépszerûbb autómárkája

    Néhány éve még kétkedve néztük, ahogy Kínába özönlenek a nagy nemzetközi autógyártók, de úgy tûnik, a befektetés - legalábbis a legnagyobbaknak - lassan eredményt hoz.

    A Volkswagen az elsõ félévben már 531 ezer autót adott el a távol-keleti országban, alig 3000-rel kevesebbet, mint legnagyobb piacán, Németországban.

    Úgy néz ki, az év végéig akár 1,05 millió autót is eladhatnak Kínában.

  • Nissan Murano - akár V6-os motorral is

    A számos pletyka és egy ízelítõ kép után végre teljes valójában megmutatta magát a nyitott Nissan Murano 2010 novemberében. A CC ez esetben a CrossCabriolet név rövidítése. A japán modell világújdonságnak számít, ennek ellenére már jövõ év elején megkezdõdhet tengerentúli forgalmazása.

    Az utóbbi években az autógyártók elõszeretettel ötvöztek különbözõ kategóriákat, azonban a Nissan idei meglepetése túltesz minden eddigi próbálkozáson. A japánok ugyanis a terepjáró fajt keresztezték a kabrióval, így született meg a CrossCabriolet.

  • Minimalista élményautó a Fuoss 01

    Egy német mérnök egy igazán minimalista élményautót épített.

    Igaz, hogy a Fuoss 01 névre keresztelt négykerekû meghajtásáról egy csupán 43 lóerõs erõforrás gondoskodik, az autó 300 kilós tömegét is figyelembe véve azonban terelgetése igazán jó móka lehet.

    Egy õrült, de igazán lelkes német mérnök egy különleges élményautót épített, mely külsejét tekintve leginkább az Ariel Atommal hasonlítható össze, ám még az említett modellnél is kisebb és könnyebb.

  • Nem ment kukába az NSX fejlesztése

    Bemutatkozott a Honda HSV-010 GT: noha nem lesz utcai szupersport modellje a Hondának, versenypályán hasznosítják a fejlesztéseket.

    A NSX utód alapjaira építették az új versenyautóját a Honda. A már meglévõ fejlesztéseket megtartották, így ha utcai autóhoz nem is tudták felhasználni a padlólemezt, versenypályán még arathat babérokat. A GT500-as kategóriában induló autó meghajtásáról a tervezett V10-es motor helyett egy 3,4 literes, 500 lóerõnél is erõsebb V8-as gondoskodik.

  • MKB Mercedes SL 65 AMG Black Series P 1000 - ezer lóerõ felett

    Különösebb izzadtságszag nélkül futja meg a 370 km/h-t az átalakított Black Series – az AMG V12-esében látszólag végtelen tartalékok rejlenek.

    Eleve az egyik legbrutálisabb Mercedes az SL 65 AMG Black Series, de az MKB nevû tuningcég továbbfejlesztette az eredeti koncepciót. A hatliteres motor nagyobb turbófeltöltõket, bõségesebben méretezett hûtõrendszert, átprogramozott elektronikát és új vezérmûtengelyeket kapott – és ennyi elég volt, hogy elérje az 1015 lóerõt, illetve az 1300 Nm-es csúcsnyomatékot.

  • Légzsákos helikopter a NASA ötlete alapján

    Egy texasi helikoptergyártó vállalat új ötlettel állt elõ: a NASA marsjáróinál alkalmazott légzsákok mintájára olyan helikoptert tervezett, amelynek alján légzsákok fújódnak fel baleset esetén a becsapódás csillapítására.

    Mivel a NASA számos marsjárója sikeresen landolt a vörös bolygón a légzsákoknak is köszönhetõen a Bell Helicopter nevû texasi cég tervezõi elhatározták, hogy helikoptereknél is alkalmazhatóvá teszik a módszert.

  • A Toyota Prius hibrid 5 liter alatt fogyaszt

    Hosszú várakozás és után a Detroiti Autószalonon bemutatkozott a vadonatúj Toyota Prius. A világ elsõ hibridje külsõleg nem tartogatott meglepetéseket,ám a lemezek alatt bõven találunk változásokat, aminek köszönhetõen az autó fogyasztása tovább csökkent.

    A Toyota 1997-ben mutatta be a világ elsõ sorozatgyártású hibridjét, amely azóta töretlen népszerûségnek örvend, hiszen 2004 óta egyedül az Egyesült Államokban több mint 640 000 Priust értékesítettek.

  • Az ERAD hibridtechnológiával megáldott Land Rover Freelander 2

    A Land Rover a hazai autószalonra hagyta legújabb fejlesztéseit. Ezúttal a szigorodó környezetvédelmi szabályokat figyelembe véve két hibrid Freelandert mutattak be, amelyeknek közúti tesztelését a napokban kezdik el.

    A nemrég az indiai Tata tulajdonába került két márka, a Jaguar és a Land Rover sem kerülheti ki az egyre szigorodó emissziós elõírásokat, így a két patinás brit márka is hibridtechnológia fejlesztésébe kezdett, amelyet e_TERRAIN TECHNOLOGIES néven indítottak a britek.

  • Bõvülhet a Mazda modellpalettája

    Az egész gazdaságot megviselte a tengerentúli pénzügyi válság, ami még nehezebbé teszi az autógyárak dolgát.

    Egyre több üzemet zárnak be, munkásokat bocsátanak el, és a modellpalettájukat is átalakítják a cégek.

    A Mazda azonban a nehezebb idõkben is több mint egymilliárd dolláros profittal zár, és a jövõre nézve is elég optimisták.

  • Peugeot 508 2011

    A Peugeot 508 szedán és kombi karosszériával már rendelhetõ hazánkban is, az 1,6 literes benzinmotorral felszerelt alapváltozat ára 6,29 millió forint. A motorteljesítmény 112-204 lóerõ között mozog; a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mindegyik erõforrás esetében nagyon alacsony. Késõbb lesz hibrid változat is, 200 lóerõvel és összkerék-hajtással. Az 508 a PSA csoport 3. padlóvázára épült, amely kedvezõ felépítést tett lehetõvé. Az 508 10,1 centivel hosszabb a 407-nél (SW 9,6 cm), elsõ túlnyúlása valamivel rövidebb, a hátsó viszont hosszabb. Bár az 508-as nagyobb méretû és felszereltsége is gazdagabb, a szedán 25 kg-mal, míg az SW 45 kg-mal könnyebb az elõdnél.

  • Három 2011-es villanyautó a Ford-tól

    A Ford három 2010-es elektromos hajtású modellt mutatott be. A sort az amerikai piacon 2011 végén megjelenõ Ford Focus Electric nyitja meg, ezt követõen pedig a Ford Észak-Amerikában 2012-ben, Európában pedig 2013-ban vezeti be a C-MAX Energi plug-in hibrid és a C-MAX Hybrid modelleket.

    A Ford elektromos hajtású jármûveinek bemutatása csupán az egyik része annak a nagyszabású tervsorozatnak, amelynek célja, hogy a vállalat minden modellje a lehetõ legkevesebb üzemanyaggal mûködjön, vásárlók milliói számára biztosítva a takarékos és megfizethetõ autókat.

  • Genfi elõzetes: Kia Sportage

    Drámai változást hoz az új Kia Sportage a márka életében, a korábbinál jóval merészebb, agresszívebb külsõ egy új éra kezdetét jelzi. A kompakt szabadidõ-autók mezõnyében ilyen külsõvel bizony komoly sikereket lehet elérni, de valószínûleg a Sportage belsõ értékeivel sem lesz baj. Az új Sportage elõdjénél sokkal sportosabb kiállású, karosszériája hosszabb, alacsonyabb és szélesebb. Ezzel összhangban belsõ térkínálata is nagyobb. Az erõforrásokról egyelõre nem árultak el részleteket, de igen versenyképes benzines és dízelmotorokból álló kínálatra lehet számítani.

  • Land Rover Defender - luxus kivitelben

    A Land Rover Defender a spártai kivitelû terepjárók közé tartozik, igénytelen, nyúzható belsõvel és robosztus hajtáslánccal.

    Aki luxusra vágyik, a Range Rovert választja. Persze mindig akadnak olyanok, akik a nagy testvér fényûzésére áhítoznak. Nekik segít a bolgár Vilner tuningcég. A Vilner elsõsorban utasterek átszabására szakosodott és a Smart fortwo-tól kezdve a Toyota iQ-n és Jeep Grand Cherokee SRT8-n át az Infiniti FX37-ig számtalan autón dolgoztak már.

  • Új szedánon dolgozik a KIA!

    Két új szedánon dolgozik a Kia. Az KND-5 végleges változatát a luxuskategóriába szánja a távol-keleti gyár, míg az Amanti az olcsóbb limuzinok közt foglal majd helyet. Mindkét autó motorterében 3,5 literes V6-os benzines egység duruzsol majd.

    Jól látható a távol-keleti autógyártók menetelése a nagyautó szegmensben, hiszen elérhetõ áron készítenek méteres szedánokat. A Kia tervezõmérnökei is tisztában vannak azzal, hogy egyre fontosabb a károsanyag kibocsátást csökkentése, ezért takarékosabb motorokat terveznek új autóikba, illetve a súlycsökkentésre is egyre nagyobb szerepet tölt be.

  • Sportos, izgalmas és atombiztos a Volvo XC60

    Az új Volvo XC60 az XC modellek sokoldalú képességeit egy kupé karizmájával és lendületességével ötvözi, melynek eredményeként egy vonzóan sportos megjelenésû, élvezetesen vezethetõ, kényelmes és rendkívül biztonságos Volvo modell született meg.

    Egy mindentudó autó egyedülálló városiak, illetve olyan a harmadik X-en túli családok számára, akik hétvégén kirándulni és szórakozni járnak gyermekeikkel.